Laskettu aika oli eilen ja mies lähti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies lähti kanssa kävelemään samana päivänä kun menin yliaikaiskontrolliin. Kun jäin käynnistykseen yritin soittaa, puhelin kiinni, noh laitoin viestiä, ei vastausta. Ajattelin ett ok, synnytetään sit yksin, en ukkoa kaipaa... kas vaan just ennen kuin mut vietiin synnytyssaliin, mies ilmaantui osastolle. Ja oli synnytyksessä mukana.

Oot varmaan jo vastannut mutta onhan sulla hoitaja vanhemmille lapsillesi synnytyksen ajaksi?
Voimia sulle ja tavallaan miehellesi myös (niin väärin kun tekikin)!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En voinut olla laittamatta, mutta samalla päätin, että se on sitten viimeinen kerta.

Nyt kun kerran menit laittamaan.Kiusaa sinua taas miten häntä huvittaa.Miehesi huomaa miten saanut sinut ympäröityä.
Minusta sinun olisi kanattanut olla antamatta ja olla vahva ja näyttää mistä sinut on veistetty .
Mutta nyt kun annoit rahaa , se siitä.
Ympyrä jatkuu , miehesi saanut tahtonsa läpi ja saa lisääkin.

Tiedätkö missä hän yönsä nukkuu?

Mutta :hug: ja voimia , näitä tarvitset

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
En voinut olla laittamatta, mutta samalla päätin, että se on sitten viimeinen kerta.

Tätä et usko varmaan itsekään.. :(

Sun miehellä on nyt aivan liian iso ote susta... Ja kun joku sanoi tuosta lauseesta "ei tänne mahdu kahta aikuista", niin ei mahtuisi meillekään. Ja voisin kyllä sanoa sen miehelle suoraan ja se kyllä ymmärtäisi, mitä tarkoitan.

Toistaiseksi ainakin näyttäisi olevan ainakin synnytyksen ajaksi. Pitää vain toivoa, että kaikki sujuu hyvin ja pääsen mahdollisimman nopeasti kotiin, koska pitkäaikaista hoitoa heille ei ole.

Jotenkin ajattelin tuosta raha-asiasta, että en voi jättää häntä yksin ja pulaan, vaikka hän onkin jättänyt minut. En halua olla yhtä inhottava. Lasten kanssa pihistellään sitten, kuten aina.

Toistaiseksi ainakin näyttäisi olevan ainakin synnytyksen ajaksi. Pitää vain toivoa, että kaikki sujuu hyvin ja pääsen mahdollisimman nopeasti kotiin, koska pitkäaikaista hoitoa heille ei ole.

Jotenkin ajattelin tuosta raha-asiasta, että en voi jättää häntä yksin ja pulaan, vaikka hän onkin jättänyt minut. En halua olla yhtä inhottava. Lasten kanssa pihistellään sitten, kuten aina.

Miksi sitten näytät hyväksyväsi hänen käytöksen sinua kohtaan?
Tuo rahan antaminen osoitti juuri sitä.
Ja se oli suuri VIRHE.

Ennemmin oisit rahan antamisen sijasta pyytänyt aikuismaista keskustelua.

Miehelläsi on ote sinuun,ja kun et tee asialle mitään,sitten sun vain kestettävä

Rahasta on kiinni pystyykö hän tulemaan takaisin satojen kilometrien päästä vihoittelemasta synnytykseen. Mulla on pelko, että hän tulee koko elämänsä syyttämään minua siitä, että torpedoin hänen mahdollisuutensa osallistua synnytykseen, jos en olisi antanut rahaa. Nyt voin olla siltä osin rauhassa, toivottavasti.

Kuten jotkut täälläkin, niin itsekin syytän itseäni ihan kaikesta. Toisella puolella vaakakupissa ovat kuitenkin faktat miehestä: hän huutaa ja räjähtelee, ei ole kohta vuoteen pystynyt töihin, aikuismainen keskustelu on mahdotonta samoin raha-asioiden hoito jne. Vaikka hän minusta vaikuttaakin vähintään masentuneelta, niin ajattelen silti, että minä olen tehnyt kaiken aivan väärin, vaikka tiedän yrittäneeni kaikkeni. Mutta silti. Mun on vaikea laittaa rajat ja kun hän on tänäänkin viestittänyt, ettei todellakaan ole anteeksipyyntöä velkaa, niin jotenkin se uppoaa minuun. Toisaalta sitten taas olen sitä mieltä, että synnytyksen hetkellä ei ketään jätetä yksin ja vieläpä, kun itse on alunperin todella vahvasti uutta vauvaa halunnut.

Olen hyvin väsynyt ja on vaikeaa olla vahva.

Rahasta on kiinni pystyykö hän tulemaan takaisin satojen kilometrien päästä vihoittelemasta synnytykseen. Mulla on pelko, että hän tulee koko elämänsä syyttämään minua siitä, että torpedoin hänen mahdollisuutensa osallistua synnytykseen, jos en olisi antanut rahaa. Nyt voin olla siltä osin rauhassa, toivottavasti.

Multa meni nyt ohi että missä vaiheessa sinä ehdit viedä miehen satojen kilometrien päähän ja jättää sinne? Aiemmasta tekstistä käsitin että mies olisi itse lähtenyt teidän kodista.

Mies lähti autolla ja ajoi omien sanojensa mukaan niin kauas kuin rahat riittivät.

Sehän oli sankarillinen teko. Jos et olisi menossa synnyttämään, sut voisi haukkua tyhmyydestä pystyyn. Nyt ei voi kuin toivottaa todellakin onnea, että kaik menee hyvin!

Kylläpä mies vedättää sua nyt sata nolla... Näimmä otat täysin vastuun kaikesta jopa siitä, että jos mies onkin tuhlannut rahat, eikä pääsekään synnytykseen rahanpuutteesta, niin yrität vierittää syytä omaan niskaasi. Todellisuuden taju on selkeesti sumentunut ja siis en tarkoitat tätä pahalla. Vaikuttaa siltä, että olet ottanut täydellisen vastuun itsellesi. Mies voipi ajaa autolla kilometrien päälle ja sinä saat syyt siitä, ettei hän pystyisikään tuleen takaisin, jos et ole tehnyt ihan kaikkia mahdollisia asioita tämän eteen. Ehkäpä pian pitäisi tilata miehelle taksi lappiin tätä varten ja lainata siihenkin vielä rahaa...

Sun pitää alkaa uskomaan, että mies on aikuinen joka on itse vastuussa omista teoistaan. Et suinkaan sinä. Jos hän itse missaa synnytyksen, se on täysin hänen häpeensä, ei missään nimessä sinun. Älä edes ajattele toisin!

Kökkö tilanne. Yritä keskittyä itseesi ja lapsiisi ja unohda hetkeksi se mies. Älä vaan enempää sille rahoja anna, jotta hänkin tajuaa, että hänen on otettava omasta elämästään vastuu. Olet menossa synnyttämään ja pian sulla on käsissä ihana nyytti. Yritä ottaa sukulaisiin/tuttaviin yhteys ja yritä saada hoitoapua yms.

Voimia ja tsemppiä tarvit paljon! :hug:

Ai sinä torpedoit miehesi mahdollisuuden olla läsnä synnytyksessä? :O Eikös se mies ihan omin avuin astunut asunnosta ulos ja ajanut sinne minne rahat riitti? Nyt nainen lopeta se itsesi syyllistäminen ja nosta se pää pystyyn! Eihän sun miehes tarvii sua edes syyllistää mistään kun nähtävästi teet sen ihan itse, ei pahalla, mutta luepa noita tekstejäsi läpi niin huomaat itsekin sen. Pärjäisit varmasti paremmin yksin kuin miehesi kanssa, joka näyttää teidän perheessä olevan yksi lapsista. Kyllä jo tuossa vaiheessa pitäisi miehenkin tajuta että hän on myös AIKUINEN ja hänellä on myös VASTUU perheestä. Ja jos on itse sössinyt raha-asiansa noin huonoon kuntoon niin tuollainen passaaminen ei auta ollenkaan. Arrrh, olenpa vihainen kun edes vinkuu sulta rahaa :kieh:

:o |O
Nyt otat elämäsi omiin käsiin!!
Olet ilmeisesti jo alistunut täysin, etkä kunnioita itseäsi sen enempää kuin miehesi..
:(
Eikä tämä ole tarkoitettu ilkeilyksi.
Ei kukaan ole tuollaista ansainnut. Vaikka kuinka pyörität aioita ja otat syyn ja vastuun, ei se oikeasti ole sinun tehtäväsi.
Keskityt nyt synnytykseen ja toipumiseen, ja sitten teet asioille jotakin, ihan konkreettisesti.
Puuh.. Voi kun olisikin keskusteltavaa tuon 'miehesi' kanssa... |O

Tsiisus Ap, minä en ymmärrä. Jos mulla olisi tuollainen 'mies', niin olisin jo hänelle kirjoittanut, että tavarat on sitten 'pakattuna' tossa ulko-oven vieressä, josta ne voi käydä noukkimassa ennen kuin jätehuolto saapuu...

Masentuneista on kokemusta läheltä (isä ja äiti,molemmat nukkuneet pois viimeisen 3 vuoden sisällä yllättäen).Tunnistan miehessä paljon masennukseen viittaavaa sekä hurjan vastarinnan mitään apua kohtaan. Eikä itselläkään masennus kaukana ole :'( Otan yhteyksiä,kun rekkaudun.

Mies lähti autolla ja ajoi omien sanojensa mukaan niin kauas kuin rahat riittivät.

Älä nyt hölmö tällaisia usko!!! Oikeasti on jossain vieressä ja nyt sinä annoit hänelle rahaa viinaan tai muuhun vastaavaan. Itse elelin (liian) pitkään vastaavan kaltaisen miehen kanssa. Aina hän käyttäytyi julmasti minua kohtaan ja jotenkin sai sen puhuttua niin, että se oli minun syytäni. Ja sokeasti just uskoin tuollaisiin selityksiin rahasta sun muusta...

Miehelläsi on luultavasti joko alkoholi, huume tai peliongelma. Tai ainakin minusta kuulostaa siltä. Tai sitten toinen nainen. Jotain salailee kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:

Älä nyt hölmö tällaisia usko!!! Oikeasti on jossain vieressä ja nyt sinä annoit hänelle rahaa viinaan tai muuhun vastaavaan. Itse elelin (liian) pitkään vastaavan kaltaisen miehen kanssa. Aina hän käyttäytyi julmasti minua kohtaan ja jotenkin sai sen puhuttua niin, että se oli minun syytäni. Ja sokeasti just uskoin tuollaisiin selityksiin rahasta sun muusta...

Miehelläsi on luultavasti joko alkoholi, huume tai peliongelma. Tai ainakin minusta kuulostaa siltä. Tai sitten toinen nainen. Jotain salailee kuitenkin.

Minä sanoisin lukemani perusteella, että miehellä on ainakin persoonallisuushäiriö.