Laskettu aika oli eilen ja mies lähti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja sitä saa mitä..:
Ap: ".Sanoin... mielestäni tänne ei arkeen kahta aikuista oikein sovi. Teemme asiat niin eri tavalla ja mies on hyvin kärkäs arvostelemaan kaikkea tekemääni. Sanoin, että joko hän lähtee töihin tai minä... "

Ehkä miehesi on kyllästynyt kuuntelemaan tällaista?

Näin mäkin ajattelin ja ihmettelin millaisen kasan sai ap puolesta vastauksia. Mä ajattelen niin että kuka tahansa loukkaantuisi, ja syystäkin, jos sanotaan että ei tänne arkeen kahta mahdu.

Ap, älä vaan ihmeessä usko näitä idiootteja, joiden mielestä sinussa oli syy!!! SIllä yksinkertainen totuus on se, että oli syy kenessä tahansa, ei toiselle ihmiselle voi tehdä niin kun miehesi sinulle teki. Tämä on totuus. Kuten jo moni fiksu aikaisemmin sanoi, arjesta tulee parempi, kun mies lähti, sillä voit keskittyä itseesi ja lapsiin. Ja älä laita rahaa, pyytele anteeksi, etc. Keskity nyt itseesi, miestäsi et voi muutta / parantaa.

Sulle ap haluan toivottaa voimia tulevaan synnytykseen sekä sen jälkeiseen elämään kolmen alle kouluikäisen kanssa.
Te jotka parjaatte viimeisillään raskaana olevaa -menkääpä pikkuisen itseenne! Miettikääpä omaa perhettänne, jossa itse hoitaisit käytännössä kaikki asiat ja mies kenties röhnöttäisi sohvalla... Itse mietin asiaa, ja meiltä lentäisi ukko aika nopsaan ulos; joko sohvan kanssa tai ilman. ymmärrän hyvin lauseen, että arkeen ei sovi kahta aikuista. Meillä menee miehen kanssa ihan ok, mutta silti teemme käytännön asioita aivan eri tavoin. En jaksaisi että hän olisi tuossa mullistamassa hyviä päiväjärjestyksiämme.
Tulet ap selviämään paremmin yksin lasten kanssa kuin huonossa parisuhteessa.

Minusta on ihan ymmärrettävää, että "arkeen ei mahdu kahta aikuista". Meillä on tällä hetkellä molemmat kotona päivät ja kyllä välillä jo kiristää hermoa. Onneksi sentään pääsen iltaisin kouluun, niin saa molemmat hieman hengähtää. Lastani kyllä jaksan 24/7, mutta miestäni en... eikä mieskään minua jaksa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mulla ei tosiaan ole ketään mukaan synnytykseen.Äitini kuoli yllätäten kolme vuotta sitten :'( Koen olevani totaalisen yksin,mutta kaipa tämä tästä.
Mies pyysi tekstarilla rahaa tililleen,kun on nollilla.Mutta ei pyytänyt anteeksi,koska ei ole aihetta.Minä pyysin anteeksi sitä,että hän ymmärsi minut väärin ja hänellä on niin paha olla minun takiani. Kaikki on hänen mukaansa niin pilalla,että mieluummin ei tule synnytykseen,koska emme voi elää yhdessä ja synnytyksen kokeminen olisi liian tuskallista.

älä nyt vaan laita rahaa hänelle, itselläsikin on tiukkaa kohta kolmen pienen lapsen kanssa!
voimia sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla ei tosiaan ole ketään mukaan synnytykseen.Äitini kuoli yllätäten kolme vuotta sitten :'( Koen olevani totaalisen yksin,mutta kaipa tämä tästä.
Mies pyysi tekstarilla rahaa tililleen,kun on nollilla.Mutta ei pyytänyt anteeksi,koska ei ole aihetta.Minä pyysin anteeksi sitä,että hän ymmärsi minut väärin ja hänellä on niin paha olla minun takiani. Kaikki on hänen mukaansa niin pilalla,että mieluummin ei tule synnytykseen,koska emme voi elää yhdessä ja synnytyksen kokeminen olisi liian tuskallista.

älä nyt vaan laita rahaa hänelle, itselläsikin on tiukkaa kohta kolmen pienen lapsen kanssa!
voimia sinulle!

ei rahaa ukolle,onhan sillä päiväraha käyttäkööt sitä tai menkööt sossuun:(
Miytä synnytykseen tulee niin reippain mielin vain synnyttämään,ei siellä ketään tarvi apuna olla.
Itse synnytin yhden lapsukaisistamme 'yksin' mies vei sairaalaan mutta tulikin äkkilähtö töihin ja ei siinä kuule auttanut selitellä että puoliso synnyttää...
Jäis saliin yksin ja kokoajan minua hyysäsi kätilö ja pitivät minua oikein hyvänä:)
No meidän isukki pääsi myöhemmin takasin mutta meitäpä olikin silloin jo 2
Eli ei mitään paniikkia hyvin ne sinusta huolen pitää:)

Sinuna ap soittaisin mitä pikimmin neuvolaan ja selittäisin tilanteen. Nyt ei ole aika, eikä paikka pitää kulisseja yllä!! Osaavat neuvoa ja tuke sinua tilanteessa ja miten saat arjen järjestymään. Ehkäpä saavat hankittua sinulle tukihenkilön synnytykseen ja apua kun tulet vauvan kanssa kotiin.

Kuulostaa vähän siltä, että mies purkaa kotona vaikeaa äitisuhdettaan, kun mikään vaimon tekemä homma ei passaa tai kelpaa, eikä osaa perheneuvolassakaan ottaa kantaa siihen, mitä kotitöitä olisi halukas kotona tekemään.

Niljake tuollainen mies on ja kehtaa vielä jättää juuri synnyttävän vaimon yksin pärjäämään lasten ja lähestyvän synnytyksen kanssa. Vaikka miehesi olisikin huonossa kunnossa, kuuluisi hänen kantaa vastuunsa, olla mukana arjessa ja hakea samalla apua.

Sun ukkos on kuitenkin valinnut helpoimman ja itsekkäimmän tien eli täydellisen häipymisen. Ei kuule sullakaan ole varaa häipyä, paeta raskauttasi ja lapsiasi. Anna tuollaisen luuserin mennä ja lopeta ukon hyysääminen äläkä vain laita rahaa. Ukkoshan vedättää sua ihan täysillä. Hän on itse häippässyt, joten itse hankkikoon rahansa jotenkin. Alkakoot vaikka tehdä töitä!!

Et kai vain ole paaponut miestäsi, kun kehtaa sulta rahoja pyydellä? Ei ole oikein ukon realismi kohdallaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja :

voimia sinulle!

Samaa mieltä! Älä laita rahaa! Tämä kaikki kuulostaa tosi pahalta. Mies on lapsellinen idiootti, muita sanoja en löydä. Ja sinulla ap. on todella tärkeät hetket edessä ja paljon muutakin mietittävää kuin pikkulapseksi heittäytyneen miehesi naurettava käytös! Näin lapsettomuushoitojen keskeltä on tosi vaikea tajuta, miksei jotkut ymmärrä sitä miten suuri lahja lapsi on, eikä mikään itsestäänselvyys! :o Ap. koeta jaksaa.. Ja keskity oleelliseen! Ei ole sun tehtävä hoitaa aikuista vauvaa! Pian joku muu tarvitsee kaiken huomiosi! Siitäköhän ukkosi onkin kade :(.

Kaikenlaisia mulkvisteja sitä maa päällään kantaa!

Tässä on mies pannut alta lipan heti viimeisen päälle!

Ensin kynnetään ja sitten häivytään, hurraa vaan tällekin miehelle!

Kaikenlaisia mulkvisteja sitä maa päällään kantaa!

Tässä on mies pannut alta lipan heti viimeisen päälle!

Ensin kynnetään ja sitten häivytään, hurraa vaan tällekin miehelle!

eikö kukaan ajattele miltä tuosta miehestä tuntuu. Raskaana olevat naiset voivat olla todella rasittavia..ei ihme että nosti kytkintä, jos on kuunnellut nalkutusta koko 9kk..

Alkuperäinen kirjoittaja simpa:
eikö kukaan ajattele miltä tuosta miehestä tuntuu. Raskaana olevat naiset voivat olla todella rasittavia..ei ihme että nosti kytkintä, jos on kuunnellut nalkutusta koko 9kk..

Tosimies ei tuollaisen takia lähde ja jätä raskaana olevaa vaimoa ja lasta yksin. Kyllä mäkin valitin raskausaikana kaikenlaista, mutta mies vaan totes, että "pistetäänkö hormonien piikkiin?". Sitä paitsi musta ap on ihan oikeassa, kyllä miehen pitäisi ruveta niitä töitä hakemaan. Jos vaimo on lasten kanssa kotona, jonkun pitää tuoda rahaa perheeseen. Silloin mennään vaikka Hesen vessoja siivoamaan, kunhan rahaa tulee. Musta ap teki ihan oikein ottaessaan tämän puheeksi! Ja toivon, että hän löytäisi jostain paremman miehen...

Mies on hoitanut asiansa niin kehnosti, ettei tule päivärahaa, eikä sossustakaan mitään. Minä olen rahoittanut omista/lasten puskurirahastoista kaiken. Mies on aina ollut sitä mieltä, että säästöjä ei saa hukata, mutta viimeinen vajaa vuosi on näyttänyt, että toisen säästöt voi kyllä hukata ja jopa lasten.

En ole kuvitellutkaan olleeni helppo. En ole helppo ilman raskauttakaan. Koen kuitenkin, että pystyn keskustelemaan ja olen valmis tekemään asioiden eteen töitä. Tunnistan myös rajani ja otin sellaiset asiat puheeksi, joiden pelkään musertavan minut, mikäli tilanteeseen ei tule muutosta. Tukehdun, jos huutoon ei tule muutosta, koska minusta kenellekään ei tarvitse huutaa, eikä huutamista saa hyväksyä jokapäiväiseksi kommunikointitavaksi. Ahdistun myös, kun rahat loppuvat ja budjettia ei pysty hallitsemaan mitenkään. Olen tarjoutunut myös itse menemään töihin, mutta vastassa on vain ivallista naurua: "Miten sinä kohta kolmen lapsen äiti muka menet töihin"...

Olin juuri lasten kanssa ostamassa kaapit täyteen kuivaelintarvikkeita ym., jotta pärjätään sitten edes jotenkin, kunhan palaudun synnäriltä.

Neuvolassa on ollut käytännössä joka kerta eri persoona. Neuvolapsykologilla olen käynyt jokusen kerran, mutta siitä mies on ollut hyvin vihainen ja loukkaantunut. Perhekeskuksessa kävin juttelemassa ja jonkinasteinen lupaus sieltä tuli, että mikäli en toivu synnytyksestä normaalisti tai jos vauva ei ole terve, niin mahdollisuus perhetyöntekijään on.

Syyllisyydentunteet, riittämättömyys ja huoli toisen pahasta olosta ja siitä, ettei hae apua ovat pahimmat.

Ihan joutaakin moinen mies mennä. Rahaa et anna lainkaan, hän on sinullepäin maksava. Hommatkoon asunnon, saa asumistukea ja sossusta rahaa. Kunnan laitat maksamaan elarit, siinäpähän karhuavat niitä mieheltäsi. Kaikenlaisia ukkoja sitä maa päällään kantaa, narsistipaska, isälläni oli samoja piirteitä mutta perheensä kyllä huolehti.
Onnea synnytykseen, hyvin pärjää yksinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja iii:
mietin vaan jos joskus tarvitset apua..?

Älkää vastailko tällaisiin uteluihin. Näitä on netti pullollaan.

Aika ikävää ettet voi uskoa jotta joku ihan vilpittömästi tarjoaa apuaan. Ap voi laittaa yv:tä eikä tarvitse kaikille paljastaa asuinpaikkaansa yms.
Olen minäkin tarjonnut apua puolitutuille, ja osa on jopa ottanut avun vastaan vaikka ei niin perusteellisesti tunnetakaan. Hyvä mieli kaikilla ja joskus voi saada vaikka vastapalveluksenkin.

:hug:

Jos toivoisit tukihenkilöä mukaan synnytykseen niin ehkä voisit ottaa yhteyttä Aktiivinen synnytys ry:hyn ja kysyä sieltä olisiko sinun paikkakunnallasi tai jossain lähellä doulaa joka voisi lähteä mukaan. Mitään suoraa puhelunnumeroa en äkkiseltään sivuilta löytänyt, mutta esim. nämä hallituksen ihmiset varmasti opastaisivat eteenpäin jos soitat ja kysyt asiasta: http://www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/ihmiset.php

Myös ensi- ja turvakodeilla on joillain paikkakunnilla doulatoimintaa. Tai rohkaise mielesi ja kysy jotain tuttavaa voisiko hän tulla! Itse kysyin kaiken varalta tukihenkilöksi synnytykseen erästä pirteäksi tsemppaajaksi tietämääni ihmistä joka ei kuitenkaan ollut ystäväni, ja hän lupasi mielellään tulla jos tarvitsee.