V
vieras
Vieras
Mies on ollut herkkä huutamaan jo pitkään, ei ole ollut töissä ja varmaan minäkin olen ollut vaikea rankan raskauteni kanssa. Mitään en ole kuitenkaan tahallani väärin tehnyt, ärsyttänyt tai "vittuillakseni" ollut hankala. Olen vain yrittänyt sinnitellä lastenhoidon ja kodin pyörityksen kanssa kipuineni ja valvomisineni. Illalla otin ihan varovaisesti puheeksi miehen työkuviot, koska hän on ollut jo pitkään vain kotona ilman suunnitelmia. Sanoin, että en tule vauvan syntymän jälkeen jaksamaan enää pitkään tällaista epävarmuutta ja mielestäni tänne ei arkeen kahta aikuista oikein sovi. Teemme asiat niin eri tavalla ja mies on hyvin kärkäs arvostelemaan kaikkea tekemääni. Sanoin, että joko hän lähtee töihin tai minä.
No hän sitten pakkasi kamansa, lähti ja laittoi vielä puhelimen kiinni. Sen verran informoi, että ei kuulema synnytys kiinnosta ja mitäs heitit pihalle ??!!
Mitä ihmettä tällaisesta pitäisi ajatella? En yrittänyt haastaa riitaa, en ymmärtänyt tehneeni mitään väärin. Perään laittelin tekstareita, joissa pahoittelin väärinkäsityksiä, joiden syntymekanismia en edes tajunnut. Huolestuttaa, miten tulee vaikuttamaan mieheen se, jos hän suutuspäissään "missaa" synnytyksen. Itse tarvitsisin tukihenkilöä siellä myös, mutta koko raskausaika on ollut rankkaa ja olen kokenut olevani hyvin yksin, joten minulle hänestä tuskin paljoa tukea olisikaan. Miehen ja lapsen takia olisin miestä synnytykseen halunnut.
No hän sitten pakkasi kamansa, lähti ja laittoi vielä puhelimen kiinni. Sen verran informoi, että ei kuulema synnytys kiinnosta ja mitäs heitit pihalle ??!!
Mitä ihmettä tällaisesta pitäisi ajatella? En yrittänyt haastaa riitaa, en ymmärtänyt tehneeni mitään väärin. Perään laittelin tekstareita, joissa pahoittelin väärinkäsityksiä, joiden syntymekanismia en edes tajunnut. Huolestuttaa, miten tulee vaikuttamaan mieheen se, jos hän suutuspäissään "missaa" synnytyksen. Itse tarvitsisin tukihenkilöä siellä myös, mutta koko raskausaika on ollut rankkaa ja olen kokenut olevani hyvin yksin, joten minulle hänestä tuskin paljoa tukea olisikaan. Miehen ja lapsen takia olisin miestä synnytykseen halunnut.