Lasagne ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiffany
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä teen ruskeakastikkeen jonne laitan paistetun jauhelihan, ketsuppi/tomattipyre, valkopippuri, paprika ja suola. Vaalea kastike maitoon jonne valkopippuri, juustoraastetta ja suola. Niitä sitten vuoron perään ja ladotaan. Vaikuttaa työläälle mutta ei oikeastaan spagettikastikkeen tekoa työläämpi koska vaalean kastikkeen tekee siinä samassa huomaamatta.

Ruskistan jauhelihan ja sipulin. Sekan tomaattimurska, pippuri ja palanen lihaliemikuutiosta. Mausteithan voi laittaa oman mielen mukaan. Valkokastikkeseen laitan juustoraastetta ja :attn: kasvisliemikuution. Antaapa muuten hyvän maun kastikkeelle! Sit vaan pinotaan ja päälle juustoraaste. :p Nam! B)

Toi vieraan ohje oli kuin omani...mausteeksi kyllä lisään lihakastikkeeseen mustapippuria, timjamia,Ripauksen sokeria ja lusikallisen viinietikkaa.(Ja valkosipulia)

Minä mainostaisin "Laikan miehen lasagnetta"

Ruskista jauheliha 400g, sekaan pari sipulia. Tölkki tomaattimurskaa ja purkki ranskankermaa. Pari desiä juustoraastetta sekaan ja tölkki valkoisia papuja tomaattikastikkessa halutessa mukaan. Mausteeksi mustapippuria, suolaa ja pitsamaustetta reilusti. Tehdään siis yksi kastike. Sitä sitten kerroksittain pastalevyjen kanssa. Paistetaan 175 asteessa noin tunti. Päälle voi laittaa juustoraastetta.

Itse olen varioinut monella tapaa. en ole laittanut papuja, olen laittanut sieniä, juustonkin olen joskus jättänyt pois tai laittanut ruokakermaa tai sulatejuustoa.

NOPEA JA HYVÄ!

Lasagnea Meren Herkuista

Lasagnelevyjä

Maitokastike:
voita
sipulia
vehnäjauhoja
maitoa
simpukoita
katkarapuja
tonnikalaa
muskottipähkinää
aromi/yrttisuolaa

1. Sulata voi kattilassa ja kuullota sipuli voisulassa.
2. Lisää jauhoja ja lämmintä maitoa niin että kastike on löysää.
3. Anna kastikkeen kiehua hiljalleen muutama minuutti välillä hämmentäen.
4. Lisää lopuksi mausteet ja katkaravut, simpukat ja tonnikala.
5. Älä kiehuta enempää.

Tomaattikastike:
tomaattimurskaa
sipulia
valkosipulia
basilikaa
aromisuolaa
soijaa

1. Ainekset kiehautetaan ja lisätään mausteet.
2. Lasagnelevyjä ja kastikkeita ladotaan vuorotellen uunivuokaan.
3. Muista että kastiketta saa olla runsaasti, sillä lasagnelevyt imevät runsaasti nestettä.
4. Pinnalle juustoraastetta ja uuniin noin tunniksi, lämpö 200 astetta.

Yhteistyössä