Lapsivuodeosastolla ollaan ja oma vauva on itkuinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 140412
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sanoisin sille äidille, että haista paska ja mene itse kansliaan nukkumaan.

Ymmärrän kyllä tunteet puolin toisin, itsellä esikoinen oli tosi itkuinen, mutta onneksi meillä oli silloin perhehuone. Toinen lapsi nukkui kuin enkeli laitoksella ja vieruskaverin vauva itkeskeli pitkin yötä. Eipä tullut mieleenkään sanoa, että laittaa kansliaan vauvansa nukkumaan :o

No mä olen sen verran muut huomnioon ottavainen et jos oma vauva olis kovin itkuinen (eli sä et nuku ite kuitenkaan), menisin päivähuoneeseen sohvalle sylittelee vauvan kanssa tms..Enkä viettäis koko yötä siinä huoneessa vaan antaisin toisille unirauhan, edes pariksi tuntia..

Jos siitä huolimatta mulle asiasta naristais, toivottaisin ko.henkilön helvettiin.

Se toinenkin äiti on aikuinen ja lasten etu menee ilman muuta edelle. Ap:n itkuinen vauva ei saa helpotusta kansliassa makoilusta. Ja tottahan se tuodaan äidin luo takaisin, kun se alkaa itkeä. Ei kai se vierustoveri luule, että henkilökunta syöttää vauvaa pullolla ja hyssyttelee sitä erossa äidistä?

En minäkään laitoksella nukkua saanut, mutta ei siellä kauaa venytä.

huh huh.. itse olisin varmaan kehottanut sitä eukkoa menemään nukkumaan kansliaan ja omani ei sinne menis. hommatkoon korvatulpat jos sitä ei ymmärrä että vauvoilla on tapana itkeä tai vaihtakoon huonetta.

[QUOTE="hjkl";26083362]Mulla oli joskus huonekaverin vauva tosi itkuinen. Laitoin korvatulpat ja peiton korvan yli. Kyllähän siinä heräili mutta ei voi mitään, ei tullut mieleenkään että olisin ehdottanut että vauva pois täältä.[/QUOTE]

Mulla oli kaksi huonetoveria, joiden vauvat toki itkivät. Yleensä eri aikaan kuin omani.

Lisäksi päiväsaikaan huone vilisi huonetovereiden vieraita (jopa vierailuajan ulkopuolella - tästä kyllä valitin :D ). Ei siellä siis ollut omaa rauhaa, eikä saanut nukuttua juurikaan.

Mutta se nyt vaan on lapsivuodeosaston henki. Kotona voi sitten rauhassa nukkua.

Mä kirjoitinkin jo alussa, että viime yönä kävelin käytäviä pari tuntia ja istuin päiväsalissa, just sen takia että toinen äiti sai edes vähän nukkua. Itse otan päiväunet varmaan illalla kun mies tulee tänne, saa sen aikaa hoitaa vauvaa että hetkeksi ummistan silmät. Jaksaa taas ensi yönä vaeltaa käytävillä.

Mä oon kerran antanu vauvan kansliaan hoitoon siksi aikaa että kävin suihkussa. Se oli ihan kauheeta kuultavaa kun tunnistin äänestä kuka siellä huutaa tauotta. :( Vauvalle oli annettu tutti ja kapaloitu, mutta se vaan kirkui naama punaisena. Tissi on se joka rauhoittaa eniten, eikä se huutokaan niin pahalle tunnu kun saa pitää vauvaa vieressä. Kauhea ajatus että hän ulvoisi tuolla kansliassa yöllä ilman minua. Mä varmaan itkisin itsekin koko sen ajan.

Naapuripedin äiti ilmeisesti kotiutuu viimeistään ylihuomenna, ovat siirtyneet pitkälti pullolle kun vauva ei kuulemma saa otetta rinnasta. Tää äiti rupesi suosittelemaan NAN-korviketta mullekin, että sitä saa tuolta jääkaapista kun pyytää ja vauvalla tulee maha täyteen. Just joo. Aivan vitun mukavaa seuraa.

Musta tuntuu että itken ja puran ensin miehelle ja sit menen sanomaan tuolle naiselle, että ostaa vaikka korvatulpat. Hoitajaltakin kysyin, hän oli sitä mieltä että vauvan itku kuuluu asiaan kun ollaan synnyttäneiden osastolla. Kyllä mä säälin sitä toista äitiä, ymmärrän että ärsyttää kuunnella toisen vauvan huutoa kun oma pelkästään nukkuu, mutta ei oo helppoo mullakaan. Ihan kuin tahallani huudattaisin vauvaani.

Kyllä vastasyntyneen paikka on äidin vieressä. Tosi törkeetä toiselta äidiltä vaatia viemään vauvaa kansliaan että saa ite nukuttua. Jos niin hirveesti häirittee niin pyytäs siirtoa toiseen huoneeseen.

No joko sillä vauvalla nälkä- anna oman maidon lisäksi korviketta jos oma mölö ei riitä pitämään nälkää tai sitten vauva on kipeä, johon tarvitsee hoitoa.

Mulla oli viimeksi huonekaverina äiti, jonka vauva oli todella itkuinen. Lopulta sitten kun en itse, eikä oma vauvakaan pystynyt rauhoittumaan , niin kävin pyytämässä, että voisko päästä jonnekin muualle nukkumaan yöksi. Olisin huolinut vaikka sängyn käytävälle. Siirsivät meidät sitten toiseen huoneeseen, jossa saatiinkin olla yksin se pari päivää mitä sairaalassa oltiin. Ja sekä minä että vauva saatiin nukuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vastasyntynytitkee 2:stasyystä;26083501:
No joko sillä vauvalla nälkä- anna oman maidon lisäksi korviketta jos oma mölö ei riitä pitämään nälkää tai sitten vauva on kipeä, johon tarvitsee hoitoa.
:laugh:

Loistavaa vitsinheittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vastasyntynytitkee 2:stasyystä;26083501:

Mutta ei se aina ole niin yksioikoista... Mun esikoinen itki syystä, että oli kipeä. Mutta valitettavasti siihen kipuun ei auttanut kuin aika.

sinulla on oikeus olla vauvasi kanssa. Se on herranen aika sentään sairaala. Ei kukaan kai oleta olevansa 5 tähden hotellissa lepolomalla.

Onneksi minulla on ollut niin hyvä tuuri, että olen ollut yksin huoneessa jokaisen vauvan synnyttyä. Kaikki olleet hyvin itkuisia ja olisin varmaan räjähtänyt jos joku olisi tullut jotain motkottamaan.

kyllä se vaan on kuulkaa niin, että se on aloittaja, jonkapitäs olla sen verran muita huomioon ottava, että menis ja sanois hoitajille, että haluaa vauvan kanssa oman huoneen, että muut saa leväthtää. ei voi heittäytyä ajattelemaan, että olen maailman napa, kun sain vauvan ja saan tehdä mitä haluun.

[QUOTE="isoäiti mölykylästä";26083611]kyllä se vaan on kuulkaa niin, että se on aloittaja, jonkapitäs olla sen verran muita huomioon ottava, että menis ja sanois hoitajille, että haluaa vauvan kanssa oman huoneen, että muut saa leväthtää. ei voi heittäytyä ajattelemaan, että olen maailman napa, kun sain vauvan ja saan tehdä mitä haluun.[/QUOTE]
- ap oli sanonut kätilölle, klö sanoi että itku kuuluu asiaan (ilmeisesti siis uutta a huonetta ei saanut)
- ap on kanniskellut vauvaansa käytävässä yöllä, että naapuri saa nukkua
- ap:sta tuntuu hirveältä laittaa vauvaa kansliaan

Mun mielestä ap on tehnyt kaiken mitä voi pyytää. Aina niitä ylimääräisiä huoneita ei vaan ole, tai niitä ei saa.

Oma vauva oli kerran kansliassa suihkussakäynnin ajan, ja siellä se itki täyttä häkää, kun menin hakemaan takaisin. Hoitajia pörräsi lähellä, mutta ei kukaan mitään tehnyt.

[QUOTE="isoäiti mölykylästä";26083611]kyllä se vaan on kuulkaa niin, että se on aloittaja, jonkapitäs olla sen verran muita huomioon ottava, että menis ja sanois hoitajille, että haluaa vauvan kanssa oman huoneen, että muut saa leväthtää. ei voi heittäytyä ajattelemaan, että olen maailman napa, kun sain vauvan ja saan tehdä mitä haluun.[/QUOTE]
Ja onneksi yksityishuoneen saa sairaalassa juurikin noin helpolla. Sormia napsauttamalla ja pyytämällä. Not :D

Niitä on yleensä kovin vähän, ja ne on ensisijaisesti tarkoitettu esim. monikkoäideille, tai äideille jotka on synnytyksen jälkeen kovin kipeitä, tai sellaisille jotka joutuu olemaan sairaalassa kauan.

Ei niitä ihan noin vaan jaeta ihan hyväkuntoisen vauvan hyväkuntoiselle äidille vain siksi, että huonekaveria haittaa kun toisen vauva itkee!

joo se ei ole mikään hotellihuone tai lomakohde, eiköhän se vauva ole se pääasia eikä se mitä naapurikurppa siitä tykkää! ei ihme että vauvaa itkettää kun joutuu mukavasta lämpimästä paikasta kylmään ja kovaan maailmaan, eikä varmaan ole ollut kovin kiva kokemus pienelle synnytyskään, saattaa sattua vauvaan jälkeenpäin paljonkin..

- ap oli sanonut kätilölle, klö sanoi että itku kuuluu asiaan (ilmeisesti siis uutta a huonetta ei saanut)
- ap on kanniskellut vauvaansa käytävässä yöllä, että naapuri saa nukkua
- ap:sta tuntuu hirveältä laittaa vauvaa kansliaan

Mun mielestä ap on tehnyt kaiken mitä voi pyytää. Aina niitä ylimääräisiä huoneita ei vaan ole, tai niitä ei saa.

Oma vauva oli kerran kansliassa suihkussakäynnin ajan, ja siellä se itki täyttä häkää, kun menin hakemaan takaisin. Hoitajia pörräsi lähellä, mutta ei kukaan mitään tehnyt.

Samaa mieltä. Ap on kyllä ottanut hienosti huomioon toisen äidin tarpeet.

Mun täytyy sanoa, etten tajua tuollaisia äitejä, jotka valittavat lapsivuodeosastolla lapsen itkusta. Mun mielestä on itsestään selvää, että vauvat itkevät siellä enemmän tai vähemmän. Mulle sairaala on aina ollut hyvin epämiellyttävä ympäristö ja siitä syystä olenkin synnyttänyt toisen ja kolmannen lapseni polikliinisesti (ja siis kotiutunut 6 h synnytyksen jälkeen). Onnekas olen ollut siinä, ettei ole ollut mitään sellaista ongelmaa, jonka vuoksi olisi sairaalaan pitänyt/kannattanut jäädä.

Meidän esikoinen nukkui kyllä ekana päivänä, mutta illalla alkoi itkut, johon ei auttanut mikään - ei lisämaito, ei hyssyttely, ei kanniskelu. Hoitajat ehdottivat, että voivat ottaa vauvan yöksi hoitoon ja iltayhdentoista jälkeen annoin vauvan kansliaan, kun olin itsekin tosi väsynyt (edellinen yö tuli valvottua) ja itseänikin häiritsi tietoisuus siitä, että toinen äiti samassa huoneessa ei varmasti olisi pystynyt nukkumaan. Hoitajat seurailivat vauvaa yön (oli itkeskellyt edelleen) ja aamulla sitten itkuisuuden syykin selvisi, eli vauvalla tulehdus ja siirrettiin lastenosastolle antibiootteja saamaan.

Jos yksityishuoneen saisi noin vaan pyytämällä, kaikkihan siellä olisi yksityishuoneessa. Itse ainakin olisin maksanut vaikka tuplamaksut jos olisin saanut olla ilman huonekaveria.

Jos yksityishuoneen saisi noin vaan pyytämällä, kaikkihan siellä olisi yksityishuoneessa. Itse ainakin olisin maksanut vaikka tuplamaksut jos olisin saanut olla ilman huonekaveria.

Mua taas ei ole ikinä häirinnyt huonekaveri, mutta nukkua pitäisi edes vähän pystyä, niin äidin kuin vauvankin. Minä en ainakaan mitään omaa huonetta kaivannut, vaan ainoastaan suht rauhallisen paikan, mihin voi laittaa pitkäkseen.

Juuh...

Mulla oli yksityishuone kun toisen lapseni sain. En osannut sitä edes pyytää, sain sen ns. sattumalta. Nyt osaan pyytää :saint: ja olen itse asiassa jo suunnitellut vaikka mitä jotta sen saisin :snotty:

Yhteistyössä