Lapsityrannit, kuka seuraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus katon. Ja tunnen yhden tän tyyppisen perheen. Lapset päättää, miten perhe toimii... Ei tuo mitenkään tavatonta ole. Saa noista ohjelmista semmosen tsempin jaksaa jatkaa valitsemallaan tavalla. Että aikuinen vetää rajat ja pitää ne ja että hyvästä seuraa hyvää ja huonosta huonoa.

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Kattelen silloin tälläöin ja olen sitä mieltä, että sen on pakko olla feikkiä. Ei oikeasti voi olla noin kamalia kakaroita olemassakaan...tai ainakin toivon niin.

No onhan niitä.. Mun tuttu puhui vasta kuinka niiden 4-vuotiaasta mulle, kuinka ei usko mitään, haistattelee, karkailee ym.. Haluatko arvata kuinka puuttuu kertomansa mukaan tähän?

No kerron kuitenkin.. Eli tää nainen sanoi mulle ettei hän tässä tilanteessa osaa muuta tehdä kuin nostaa kädet ylös ja odottaa että vaikea aika menee ohi..

en katso jos omassa kodissa on sillä hetkellä rauhallista :ashamed: mutta jos täällä on elämää ja vilskettä enemmän kuin tarpeeksi niin sit on sama vaikka se pyörii taustalla.

ja mä en kyl edes ymmärrä miten voi olla olemassa niin uusavuttomia vanhempia jotka eivät osaa tai viitsi lapsiaan kasvattaa. joten ei kyl kuulu mun suosikkiohjelmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Kattelen silloin tälläöin ja olen sitä mieltä, että sen on pakko olla feikkiä. Ei oikeasti voi olla noin kamalia kakaroita olemassakaan...tai ainakin toivon niin.

No onhan niitä.. Mun tuttu puhui vasta kuinka niiden 4-vuotiaasta mulle, kuinka ei usko mitään, haistattelee, karkailee ym.. Haluatko arvata kuinka puuttuu kertomansa mukaan tähän?

No kerron kuitenkin.. Eli tää nainen sanoi mulle ettei hän tässä tilanteessa osaa muuta tehdä kuin nostaa kädet ylös ja odottaa että vaikea aika menee ohi..

Joo, mä tiedän näitä. Nää on niitä jotka tulee lapsineen kylään. Kun muksut tekee kaiken pahan ja hajottaa mitä käsiinsä saa, nää äidit vaan hymyilee vaivautuneesti ja sanoo kiltillä äänellä: äläs nyt viitsisi kulta...
Joku myös mainitsi ton että lapset päättää miten perhe toimii. NÄitä tapauksia tiedän myös. 2 vuotiaalta kysytään joka asiasta haluatko tämän vai tuon vai tehdä sitä tätä vai tota, vai haluaisitko että äiti syöttäis vai juottais vai tuo vai tuo sulle kelpaisi...ja sitten mennään niinkuin lapsi on sanonut....

Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Minä katson sarjaa joskus, ihan hauskoja vinkkejä siitä saa. Minua tosin ärsyttää tuo sarjan suomenkielinen nimi, ei kai kukaan lapsi ole tyranni? Tai jos on, niin vanhempiahan siinä pitää katsoa eikä lasta?

no mut sehän se pointti siinä varmaan olikin ;)

Yhteistyössä