Lapsista ja laskelmoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mami-76

Vieras
Täällä oli taannoin ketju, jossa joku kertoi toivovansa lasta, jotta pääsisi pois töistä. Hän sai siitä kovasti ihmetyksiä osakseen, mutta minä olen aikalailla samoilla linjoilla tämän aiemman kirjoittajan kanssa.

Jos kerran toivoo lasta, niin ei siinä minusta ole mitään pahaa, että samalla vähän laskelmoi asiaa niin, että tulee breikki työelämäänkin. Itselläni ainakin on haaveissa vielä lapsi, enkä todellakaan voi sanoa olevani "kutsumusammatissani", päinvastoin, en viihdy työssäni ollenkaan :D! Ja kyllä minä pidän mahdollista uutta äitiyslomaa uutena mahdollisuutena. "Pääsen" pois töistä ja saamme toivomamme perheenlisän (toivottavasti).

Ei se minusta tee ihmisestä outoa, että toivoo lasta ja samalla toivoo pääsevänsä pois työstä...

Ei kai siinä mitään outoa jos haluaa lasta muutenkin ja bonuksena pääsee pois töistä jossa ei viihdy, siinä saa samalla tavallaan aikaa miettiä mitä haluaisi tehdä tai mitä ammattia alkaa opiskella.

Onhan se hienoa, että voi vähän laskelmoida (olettaen, että lapsi kuitenkin on se pääasia, eikä töistä laistaminen). Onnea vaan heille, jotka pystyvät kuukauden tarkkuudella säätelemään lapsensa syntymäkuukauden, kyllä minäkin olisin varmaan siihen pyrkinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-lapseton:
Onhan se hienoa, että voi vähän laskelmoida (olettaen, että lapsi kuitenkin on se pääasia, eikä töistä laistaminen). Onnea vaan heille, jotka pystyvät kuukauden tarkkuudella säätelemään lapsensa syntymäkuukauden, kyllä minäkin olisin varmaan siihen pyrkinyt.

En ihan tarkoittanut tuota, että ihan kuukauden tarkkuudella säätelisi lapsensa syntymäkuukauden :) Itselläni ja miehelläni ainakin on tosiaan ihan aidosti halu saada lapsi, tuo "työstä laistaminen" tulee sitten siihen ihan vain bonuksena kylkeen... Eli voin hyvin tunnustaa, että todellakin haluan päästä työstäni pois ja ihan niinkuin joku kirjoittikin, miettiä hakeutuisinko muihin töihin tai opiskelemaan. Mutta lapsi on aivan 100% se ykkösjuttu ja haave :)

En usko, että meillä tärppää vauva silloin kun halutaan, aiempia lapsia olemme saaneet odotella 2-8kk, pidän kyllä tuota alle vuoden yrittämistä ihan normijuttuna.

Minä ehdin olla työelämässä yli 10 vuotta ennen esikoisen syntymää, joten äitiysloma oli todella tervetullut tauko pitkään opiskelu- ja työputkeen. Töihin palattuani ilmapiiri oli muuttunut todella kireäksi ja epämiellyttäväksi. Siksi päätinkin, että haluan pian perään toisen lapsen, jotta pääsen taas kotiin.

Kahden lapsen kanssa olen ollut pari vuotta kotona. Vieläkin ahdistaa vähän edessä oleva töihin paluu, mutta olen kuitenkin vähän paremmalla mielellä tulevaisuuden suhteen, kun olen saanut näin pitkän tauon.

Alkuperäinen kirjoittaja fggfgff:
Minä ehdin olla työelämässä yli 10 vuotta ennen esikoisen syntymää, joten äitiysloma oli todella tervetullut tauko pitkään opiskelu- ja työputkeen. Töihin palattuani ilmapiiri oli muuttunut todella kireäksi ja epämiellyttäväksi. Siksi päätinkin, että haluan pian perään toisen lapsen, jotta pääsen taas kotiin.

Kahden lapsen kanssa olen ollut pari vuotta kotona. Vieläkin ahdistaa vähän edessä oleva töihin paluu, mutta olen kuitenkin vähän paremmalla mielellä tulevaisuuden suhteen, kun olen saanut näin pitkän tauon.

Sama fiilis minulla myös! Kun palasin edelliseltä äitiyslomaltani, oli osa työtovereista vaihtunut ja väkeä oli muutenkin vähentynyt... Vaatimukset ja tavoitteet vain kovenevat ja kaikki revitään selkänahasta irti. Sairaslomaa ei uskalla ajatellakaan, vaikka olisi kipeänä, koska kukaan ei tuuraa työtäsi... Eli uusi äitiysloma ja isompi perhe todellakin houkuttaa tässä suhteessa :)

Yksi tuttu kanssa laskelmoi että tekee lapset sillä aikavälillä ettei tarvitse välillä mennä töihin. Suunnitelma ei sitten sen puoleen onnistunut kun lapsi kuoli kahden kuukauden iässä kätkytkuoleman. Eli ei ne suunnittelmat aina menekään kohdalleen.

Yhteistyössä