M
marmoriina
Vieras
Lapsi on ollut haaveissa todella pitkään ja 1,5 vuotta sitten mies sanoi vihdoin olevansa valmis isäksi. Lasta ei vain ole kuulunut ja viikonpäästä olisi ensimmäinen aika lapsettomuustutkimuksiin. Käytiin kova riita kun mies ei tutkimuksiin haluaisi koska ne ovat "noloja" ja "kaikki pittävät häntä tämän takia huonona miehenä koska ei voi saada lapsia". Olemme siis julkisellepuolelle menossa ja sinne soitin voivatko tutkia vain minut, mutta hoitavat vain pareja. Keskustelujen, riitojen ja pitkän pohtimisen jälkeen mies suostui lähtemään mukaan ja nyt minä olen se joka miettii pitäisikö vain perua aika ja antaa asian olla. Olen miettinyt olisiko sijaisvanhemmuus tai adoptointi parempi vaihtoehto, lapsettomaksi en halua jäädä. Luultavasti "vika" löytyy minusta koska kiertoni on todella lyhyt ja menkkani melkein olemattomat pillereiden lopettamisen jälkeen. Mutta olen myös pohtinut mitä jos mieheni spermasta löytyykin vikaa, en kestäisi sitä, koska tiedän sen olevan miehelleni todella raskasasia. Olen myös miettinyt pitäisikö minun mennä yksityisklinikalle yksin tutkimuksiin, mutta jotenkin koen sen rahan tuhlaukseksi koska aika julkiselle on ihankohta ja julkisella voisin käydä verikokeissa (jos tarve vaatii) kotikaupungissa kun yksityiselle täytyisi jokakerta matkustaa 60 km päähän ja olla melkein kokopäivä pois töistä koska ovat auki samaan aikaan mitä on työaikani.
Tsemppausta, kokemuksia tutkimuksista ja mielipiteitä mitä kannattaisitehdä kait kaipaan tällä aloituksella.
Tsemppausta, kokemuksia tutkimuksista ja mielipiteitä mitä kannattaisitehdä kait kaipaan tällä aloituksella.