lapsiluvusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla vanhin on 5 ja nuorin kaks, keskimmäinen 3½v. Kovasti oon ajatellut, että hamassa tuleaisuudessa vielä kaks lasta haluaisin, kunhan tää satsi on isompi. Kolme pientä kerrallaan on aika maksimi mitä jaksan hoitaa...
Musta tuntuu että sit jos lisää lapsia saan, niin se on helpompaa, isommat pystyy auttamaan (eivät toki mitään ilmaista lastenhoitoapua ole), käymään kaupassa jne. Nyt oon aika sidottu tänne kotiin, varsinki ku noi on ollu kipeinä niin on raskasta kun ei pysty edes kaupasta maitoa hakemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Kyllä mun kaveri ainakin ryhtyi siihen rumbaan uudestaan kun oli saanut toiset jo kouluun :)

Mä olen samaa mieltä. Meillä esikoinen on 9v, keskimmäinen 8v ja kuopus on 3v 10kk. Pieni ikäero oli rankka (vuosi), mutta keskimmäisen ja kuopuksen ikäero 4v 4kk on mun mielestä tosi passeli. Eli ideaali ikäero vois olla 3-4v. Lapset olivat omatoimisia kuopuksen synnyttyä. Mutta silti ikäeroa ei ole "liikaa".
Itse en henk. koht aloittaisi kaikkea taas alusta jos isommat olisivat jo koulussa.

Meille syntyy toukokuussa neljäs lapsi ja siihen jää meidän ipanat. Kaikki on tehty viiden vuoden sisällä, joten enköhän mä ole sitä vauvarumbaa tehny tarpeeksi. Ja sitäpaitsi meillä loppuu talosta tila eikä ole rahkeita rakentaa/ostaa uutta isompaa. Vaikka onhan niitä asuntoja aina kiva katsella ja ihastella

Mun mielestä on ihanaa kun lapset kasvaa, tavallaan haikeaa...mutta on tää elämä jo paljon helpompaa kun kaksi on jo koulussa. Tuntuu että tää pikkulapsivaihe on vaan kestänyt ja kestänyt...todellakin aion nauttia sitten kun kuopus menee kouluun :)
Niin, sitten on muiden asioiden aika enkä haaveile enää vauvojen perään.

Minä sain kaksi vanhempaa ihan nuorena ja toisesta jäi vielä synnytyspelko ja päätin että, en enäään ikinä, koskaan tee yhtään lasta. Ja näin menikin monia vuosia eikä mitään vauvakuumeita edes ollut.
Mutta sitten tuossa 37 vuotiaana tuli vaan hirveä vauvakuume ja tunne että, haluaa vielä pitää ja saada sellaisen nyytin. Ja miehellä myös sama tunne ja niin teimme sitten kolmannen. Nyt meillä sitten lapset tehty ja ikääkin sen verran että, päätös pitää. ;) vaikka se pieni haikes minulle jäikin, kun ei tyttöä saatu. Mutta kylläkin 3 ihanaa poikaa :)

Yhteistyössä