Kokemuksia - Kolmonen pienellä ikäerolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahden ihanuuden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahden ihanuuden äiti

Vieras
Olen aina toivonut 3 lasta. Vanhin nyt 2 v 3 kk ja toinen lapsi vasta 1 kk ja vauvakuume nostaa jo päätään!

Olen ollut sitä mieltä, että vauva-ajat rauhoitetaan ja lisää lapsia mietitään vasta sen jälkeen. Kolmosen kohdalla aikaisemmin mietin, että palataan asiaa uudestaan, kun Kakkonen on 2 v.

Haluaisin kuitenkin kuulla kokemuksia lapsista pienillä ikäeroilla. Miten elämä sujui lasten ollessa pieniä ja mahdollisesti kokemuksia ajan kuluessa lasten ollessa isompia.

Kiitos asiallisista kommenteista.

Meillä on ikäerona 1,5 v kakkosen ja kolmosen kohdalla. Ykkösen ja kakkosen kohdalla meillä on vähemmän ikäeroa kuin teidän kahdella ekalla. Onhan siinä tiettyinä hetkinä aina vähän hommaa, mutta ei me nyt ihan kuolleita olla. :) Kyllä sitä aina selviää, ja me olemme kyllä onnellisia. Ei voitaisi kuvitella elämää ilman tuota kolmatta tuossa. Kyllä olisi orpo olo. Noi kolme kuuluikin syntyä juuri tuossa tahdissa. Meidän lapsilukumme ei ole vieläkään täysi. :)

• Tykkää
Reactions: heisu81
Ei ole kokemusta, mutta melkein sama ikäero lapsilla. Esikoinen on 2v5kk ja toinen 1,5kk :)

Kolmas haaveissa, mutta ei vielä hetkeen. Vuosia en silti aio odotella yrityksen kanssa, sillä ikää on jo 31.v

Kyllä kolme menee siinä kuin kaksikin.
Kolmas olisi hyvä silloin kun eka menee kouluun. Neljäs menisi siinä heti perään.

Itse sain vain kaksi, neljä olisin halunnut.0

Sivusta seurannut perhettä jossa kolme lasta pienellä ikäerolla. Nuorin pari kk, seuraava 1v6kk ja vanhin vähän yli 3v. Siinä talossa ei kauaa lapsi ole pieni. Ette uskoisi mitä se 3v osaa tehdä itse!! Toisaalta ihailtavaa miten nopeasti se lapsi itsenäistyy, toisaalta todella surullista.

[QUOTE="Vieras";28710327]Kyllä kolme menee siinä kuin kaksikin.
Kolmas olisi hyvä silloin kun eka menee kouluun. Neljäs menisi siinä heti perään.

Itse sain vain kaksi, neljä olisin halunnut.0[/QUOTE]

"Itse sain vain kaksi, neljä olisin halunnut."

Sain vain kaksi. Jotkut eivät saa sitä ensimmäistäkään. Ole kiitollinen.

Meillä 4 lasta. Joka toinen vuosi syntyneet. Nuorin vasta ihan vauva. Kolme oli meistä helpompaa kuin olla vaan kahden pienen kanssa, 2 ja 4 vuotiaat leikki jo keskenäänkin. Toki työtä tulee enemmän.. Pyykki, ruoanlaitto kerhokuskaus.. Kaikkea on enemmän mutta siihen ei niinkään se pieni ikäero vaikuta.. Ei se meille jokatapauksessa niin rankkaa oo ollu koska neljäskin tehtiin.. Nyt on kyllä kädet niin täynnä että jos ei lopeteta lisääntymistä niin pidemmän tauon tarvii kyllä.

[QUOTE="Anu";29127350]"Itse sain vain kaksi, neljä olisin halunnut."

Sain vain kaksi. Jotkut eivät saa sitä ensimmäistäkään. Ole kiitollinen.[/QUOTE]

Meille syntyi se ensimmäinen ihan viime metreillä, yli nelikymppisinä. Silti ja ehkä sen takia, ymmärrän niitä, joille jäi lapsia ns. syntymättä.

meillä noita pieniä on tullut useimmiten kaksin kappalein ja pienellä ikäerolla. Kaikkiaan lapsia on 8. Kun nuorimmaiset kaksoset vuosi sitten syntyivät edelliset kaksoset olivat 1v1kk. Ja voin sanoa, että rankkaa oli aluksi ja on edelleen. Mutta joka päivästä sitä on vain selvitty. Päivällä pitää olla selvä ja toistuva rytmi, niin saadaan kaikki oleellinen tehtyä. Aivan syötävän ihanat lapset meillä on. Ketään en antaisi pois, vaikka ylimääräisiä lahjoja onkin saatu.

meillä kolme lasta pienellä erolla..ekan ja tokan ikäero on vähä alle vuosi, tokan ha kolmannen ikäero 1v6kk..eli 2,5 vuoden sisällä syntyneet...lapset nyt 7v, 6v ja kk päästä 5v..meillä vauva-ajat ovat sujuneey hyvin ja voin sanoa, että paljo helpompaa oli, kun lapset oli vauvoja ja taaperoita...kaikki ovat olleet ns. helppoja vauvoja..toki fyysisesti työtä oli paljon ja fyysisesti suht raskasta..kaikki oli vaipoissa aluksi samaan aikaan..mutta nyt mielestäni on henkisesti raskaampaa...tappeluiden takia..tai kun villaantuu koko porukka yms..mutta kovasti on seuraa toisistaan ja ihana katsoa, kuinka välittävät sisaruksistaan, vaikka välillä kunnolla tappelevatki. en vaihtais päiväökään pois...riippuu niin ihmisestä, kannattaako haluta lapset pienillä ikäeroilla..ei kaikki jaksa...se välillä kyllä pistää korvaan, kun yhden lapsen äiti valittaa monen lapsen äidille väsymystä, mikä johtuu lapsesta ja kotitöistä...

Yhteistyössä