"Lapsia on jäänyt pois harrastuksesta sen takia, kun vanhemmilla ei ole rahaa polttoaineeseen"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
SU:

"Lähetekeskustelussa oli aiheeseen liittyen kaksi lakialoitetta. Ensimmäisessä vaadittiin polttoaineveron kohtuullistamista ja kohtuullisen hintatason turvaamista. Toisessa taas esitettiin dieselin käyttövoimaveron poistamista ja dieselille biopolttoaineiden jakeluvelvoitetuen luomista.

– Tänä aamuna eräs valmentaja soitti minulle ja kertoi, että hän ei enää pysty käymään hoitamassa näitä valmennusjuttuja. Lapsia on jäänyt pois harrastuksesta sen takia, kun vanhemmilla ei ole rahaa polttoaineeseen, Juha Mäenpää kertoi."
 
vierailija
Aivan järjetön tuo nykysuuntaus, että lapsi ei voi harrastaa mitään itsekseen tai kaverien kanssa, vaan aina pitää mennä johonkin valmentajan ohjaamiin treeneihin. Ja sinne treeneihin lapsi on vielä vietävä aina henkilöautolla, oli matka sitten miten lyhyt tahansa ja aiheutti sen sitten vanhemmille miten suurta vaivaa tahansa.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Aivan järjetön tuo nykysuuntaus, että lapsi ei voi harrastaa mitään itsekseen tai kaverien kanssa, vaan aina pitää mennä johonkin valmentajan ohjaamiin treeneihin. Ja sinne treeneihin lapsi on vielä vietävä aina henkilöautolla, oli matka sitten miten lyhyt tahansa ja aiheutti sen sitten vanhemmille miten suurta vaivaa tahansa.
Mitä ehdotat?
 
vierailija
Aivan järjetön tuo nykysuuntaus, että lapsi ei voi harrastaa mitään itsekseen tai kaverien kanssa, vaan aina pitää mennä johonkin valmentajan ohjaamiin treeneihin. Ja sinne treeneihin lapsi on vielä vietävä aina henkilöautolla, oli matka sitten miten lyhyt tahansa ja aiheutti sen sitten vanhemmille miten suurta vaivaa tahansa.
Jep. Toki ymmärrän maaseudulla asuvia, jos matkat harrasteisiin on useita kymmeniä kilometrejä, mutta kaupungissa ei mitään mieltä kulettaa lasta autolla.

90-00 luvuilla pyöräiltiin tärkeiden harrastusten pariin lähemmäs 20 kilometriäkin jos ei lähempänä ollut, vanhemmat makso harrastuksen jota itse halusi harrastaa, jos omatoimisesti kulkee harrasteen pariin. Eipähän harrastettu mitään vanhempien mieliksi vaan lajeija, jotka olivat aidosti lapselle mielekkäitä.
 
vierailija
Jep. Toki ymmärrän maaseudulla asuvia, jos matkat harrasteisiin on useita kymmeniä kilometrejä, mutta kaupungissa ei mitään mieltä kulettaa lasta autolla.

90-00 luvuilla pyöräiltiin tärkeiden harrastusten pariin lähemmäs 20 kilometriäkin jos ei lähempänä ollut, vanhemmat makso harrastuksen jota itse halusi harrastaa, jos omatoimisesti kulkee harrasteen pariin. Eipähän harrastettu mitään vanhempien mieliksi vaan lajeija, jotka olivat aidosti lapselle mielekkäitä.
Se oli silloin se. Nykyään lapsilta ryöstetään vaatteetkin päältä jos kulkevat kaupungilla yksin.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Se oli silloin se. Nykyään lapsilta ryöstetään vaatteetkin päältä jos kulkevat kaupungilla yksin.
Tämä. Eikä nykyään voi harrastaa siinä oman kodin lähellä (ja tuo 20 km on tietenkin paskapuhetta ihan vuosikymmenestä huolimatta). Jääkiekkoa pelataan nykyään halleissa ja jalkapalloa tekonurmella eikä ainakaan hiekkakentällä. Itsekin kävin 1980-luvulla lätkätreeneissä koulun kentällä, mutta tuskin enää tänä päivänä onnistuu. Taitaa joku koripallo olla viimeisiä vanhan liiton lajeja, joita treenataan jumppasaleissa. Salibandyakin varten alkaa olla omat areenat.
 
vierailija
Me 60-luvun skidit keksittiin ihan itse itsellemme tekemistä. Pelattiin fudista, jäkistä, pesistä, heitettiin keihästä, fillaroitiin, hiihdettiin, laskettiin mäkeä, erilaisia pihaleikkejä, lumisotaa, kivisotaa, ritsasotaa, ammuttiin toisiamme lutkuilla, tehtiin pommeja ja kaikkea muuta kivaa mitä nassikat vain voivat keksiä, eikä siihen tarvittu aikuisten apua.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Me 60-luvun skidit keksittiin ihan itse itsellemme tekemistä. Pelattiin fudista, jäkistä, pesistä, heitettiin keihästä, fillaroitiin, hiihdettiin, laskettiin mäkeä, erilaisia pihaleikkejä, lumisotaa, kivisotaa, ritsasotaa, ammuttiin toisiamme lutkuilla, tehtiin pommeja ja kaikkea muuta kivaa mitä nassikat vain voivat keksiä, eikä siihen tarvittu aikuisten apua.
Näinpä just.
 
vierailija
Me 60-luvun skidit keksittiin ihan itse itsellemme tekemistä. Pelattiin fudista, jäkistä, pesistä, heitettiin keihästä, fillaroitiin, hiihdettiin, laskettiin mäkeä, erilaisia pihaleikkejä, lumisotaa, kivisotaa, ritsasotaa, ammuttiin toisiamme lutkuilla, tehtiin pommeja ja kaikkea muuta kivaa mitä nassikat vain voivat keksiä, eikä siihen tarvittu aikuisten apua.
Mut silloin sua ei ryöstetty, hakattu ja nöyryytetty kotipihalla.
 
vierailija
Polttoaineen kallistuminen saa paljon vahinkoa aikaan. Ihmisillä ei ole enää varaa käydä töissä, harrastuksissa eikä missään muuallakaan. Tämä näivettää koko yhteiskunnan ja aiheuttaa lisää työttömyyttä ja pahaa oloa joka paikkaan.
 
Me 60-luvun skidit keksittiin ihan itse itsellemme tekemistä. Pelattiin fudista, jäkistä, pesistä, heitettiin keihästä, fillaroitiin, hiihdettiin, laskettiin mäkeä, erilaisia pihaleikkejä, lumisotaa, kivisotaa, ritsasotaa, ammuttiin toisiamme lutkuilla, tehtiin pommeja ja kaikkea muuta kivaa mitä nassikat vain voivat keksiä, eikä siihen tarvittu aikuisten apua.
Maailma on muuttunut sitten 60- luvun aika paljon.

Kun katsoo Move- mittausten tuloksia, niin onhan ne aika hälyyttäviä. Itse olen tietysti tyytyväinen siitä, että omat alakouluikäiset suorittaa kiitettävästi jopa yläkoululaisten mittapuulla. Meille lasten urheiluharrastukset on sijoitus heidän tulevaisuuteensa. Onneksi he liikkuvat paljon myös harrastuksiensa ulkopuolella.
 
vierailija
Maailma on muuttunut sitten 60- luvun aika paljon.

Kun katsoo Move- mittausten tuloksia, niin onhan ne aika hälyyttäviä. Itse olen tietysti tyytyväinen siitä, että omat alakouluikäiset suorittaa kiitettävästi jopa yläkoululaisten mittapuulla. Meille lasten urheiluharrastukset on sijoitus heidän tulevaisuuteensa. Onneksi he liikkuvat paljon myös harrastuksiensa ulkopuolella.
Mitä sun lapset harrastaa?
 

Yhteistyössä