Lapsi yksin kotiin nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
Niin, nyt tässä ketjussa tapellaan siitä voiko lapsen jättää yksin hetkeksi, mutta jos iltasanomissa olisi juttu, että joku äiti lähti viemään isää autolla johonkin ja lapsi jätettiin yksin kotiin siksi aikaa, niin te kaikki haukkuisitte vanhemmat pystyyn; Lapset pois tollasilta vanhemmilta, mitä ne oikeen ajatteli jne. :kieh:

Siis juuh. Totta kai voi. Mun 3vee on kotona päikkäreillä, itse tulin kirjastoon nettiin. Eihän tässä reisussa mene kuin puol tuntia ja mikäs hätä tytöllä on kun se nukkuu.

:headwall: :headwall: Voi äly. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi olla pakko heittää, jos toinen auto ei starttaa ja toista autoa tarvitsen itse. Ja silloin on jo niin kiire, ettei kävellen ehdi. Enkä todellakaan viitsisi lasta repiä sängystä ylös yöunilta 5 minuutin takia. Toivottavasti sitä tilannetta ei kuitenkaan tule koskaan.

Mutta silti edelleen ihmettelen, ettei pyykkitupakäynnissä nähdä mitään pahaa, vaikka silläkin reissulla voi sattua mitä vaan.
Mies toimivalla autolla pysäkille, ja aamulla haette lapsen kanssa auton sieltä parkista?
Tää on myös vaihtari, mutta tuo tie on niin mutaisessa kunnossa näin ihanana talvena, ettei sinne kävellen kyllä lähde. No pitää toivoa, että auto starttaa ja sitten miettiä mitä tehdä.
voi jeesus kun on laiskaa porukkaa... Kokoajan pitää keksiä tekosyitä miksi se vauva pitäs jättää yksin.. Vai onko tässä kyse siitä että eukko saa nyrkistä jo ei heitä vai miksi on niin vaikeata???

Alkuperäinen kirjoittaja Lollo:
Siis juuh. Totta kai voi. Mun 3vee on kotona päikkäreillä, itse tulin kirjastoon nettiin. Eihän tässä reisussa mene kuin puol tuntia ja mikäs hätä tytöllä on kun se nukkuu.

Ihan tiedoksi jos oikeasti teet noin:
entä jos esim tv syttyy palamaan tms?
lapsesi siellä yksin, entä jos hän herääkin kesken unien?

SAATANAN EDESVASTUUNTONTA !!!

Mitä luulet että tapahtuisi jos sinusta tehtäsiin ilmotus että jätät pienen yksin?

tässä niille mietittävää jos yksin rakkaan pienensä jättää:

"Pikkulapsi pelastui täpärästi palosta Kemissä
Julkaistu: 20:28

stt

Kemi. Alle kouluikäinen pikkulapsi pelastui täpärästi asuinhuoneiston tulipalosta Kemissä keskiviikkoiltana. Hän oli palon syttymisen aikaan kotona yksin, sillä hänen äitinsä oli lähtenyt pikaisesti käymään lähikaupassa. Kaksio kärsi palossa pahoja vaurioita.

Hälytys palosta tuli hieman kello 19:n jälkeen. Seutukunnan päivystävä palomestari Matti Eskonniemi kertoo, että palokunnan päästyä paikalle toisessa kerroksessa sijaitsevasta huoneistosta tuprutti jo savua rappukäytävään. Samalla äiti palasi kaupasta ja kertoi, että asunnossa on lapsi nukkumassa.

Palokunta mursi oven ja teki savuhyökkäyksen asuntoon. Lapsi löytyi makuuhuoneesta. Eskonniemi uskoo, että lapsen pelasti se, että huoneen ovi oli kiinni. Hänen mukaansa lapsi voi hyvin, mutta hänet vietiin kaiken varalta tarkastettavaksi sairaalaan.

Asunto paloi pahoin eteisestä, josta palon arvellaan saaneen alkunsa. Muu asunto kärsi tuntuvia vahinkoja. Palo saatiin rajoitettua yhteen huoneistoon, eikä talon asukkaita tarvinnut evakuoida.

Palon havaitsi saman rapun asukas. Palon syttymissyytä ei tiedetä.

Entäs jos juuri teillä ois palanu?

Olihan tää provo?

Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:

Olihan tää provo?
Sarkasmia vain. Lukee kyllä rivien välissä. =)

Niin ja kysymykseen, en jätä lapsia yksin ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:

Olihan tää provo?
Sarkasmia vain. Lukee kyllä rivien välissä. =)
Aa no ihmekös meni ohi hilseen :D

vieras
Se on aivan varmasti tilastollinen fakta että lapsia kuolee enemmän auto-onnettomuuksissa kuin tulipaloissa kun heidät on jätetty yksin kotiin. Miettikää omilla aivoilla niin tajuatte ehkä kuinka paljon suurempi riski on ottaa se lapsi autoon mukaan kun jättää nukkumaan kotiin vartiksi. Vai pitääkö linkittää tänne jokainen uutinen jossa lapsi kuolee auto-onnettomuudessa ja pelotella että miettikää jos tuo tapahtuis teille, älkää ottako lapsia autoon mukaan. Hullua ettei ihmiset osaa miettiä omilla aivoillaan ja antaa muiden elää niin kuin tahtovat. Ei tämä maailma varmasti olisi sen parempi paikka jos kaikki olis niin hysteerisiä joka asiassa, apteekki vaan rikastuis kun ihmiset masentuu ottaessaan äitiyden turhan vakavasti.

En ikinä jättäisi/jätä pientä lasta yksin nukkumaan muuta kun viedessäni roskat, hakiessani postin tai käydessäni tupakalla.
Roskis ja postilaatikot on tuossa 10m metrin päässä ulko-ovesta ja pienten makkari etupihan puolella.

Ylihysteerinen tai en, mutta ei lapsia saa jättää yksinään edes nukkumaan. :/

Yhteistyössä