Lapsi tuli isänsä luota viikonlopun vietosta mukanaan poliklinikkalasku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jibbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mui:
Ai kuinka kiva iskä sun lapsilla :kieh: Kuulostaa hiukka samalta kuin mun es, lapset oli isällä viikolopun ja toisella oli alkanu särkemään korvaa lauantaina. No iskä ei vieny lasta lääkäriin kun kuitenki ne oli tulossa kotiin sunnuntaina ni mitä sitä suotta, sitä paitsi elareilla pitää lääkkeet maksaa :kieh: teki mieli lyödä sitä ukkoa lättyyn vaikka oon täysin väkivallaton ihminen.

Johtuu ihan siitä että toimeentulotuessa kulut hyväksytään vain lähivanhemmalle. Tiedänpä yhden tapauksen jossa etäisä ei saanut hyväksyttyä toimeentulotukeen edes lasten viikonlopun ruokakuluja. Joskus isällä ei yksinkertaisesti ole varaa kunnon ruokaan, varsinkin jos hän on toimeentulotukea saava opiskelija.

Kaljaan on kuitenki varaa ja tupakkaan :kieh: mut sepä siitä juu.

Ei tällä mun esimerkki-isällä. Ehkä äiditkään ei saisi valittaa elatustukien pienuutta jos polttavat tupakkaa tai juovat siideriä tms?

Tuota jos halusit kertoa omata esimerkistä niin miks lainasit siihen mun tekstiä? :o Mun esimerkkitapauksessa isällä on rahaa tupakkaan ja viinaan, mut ei lapsen lääkkeisiin. Jos sä ryystätä siideriä ja poltat ja katsot että ko. tarvikkeet on tärkeämpiä kuin oman lapsen lääkkeet niin ok on lastensuojelulla sun perheessä töitä, itsellä menee lapsen etu aina ekaksi vaikka se tarkottais sitä ettei itse sitten söisi pariin päivään.Tossa voi myös miettiä kuinka kurjaa lapsella on olla pari päivää korvasäryssä koska isä ei viitsi viedä lääkäriin.

Ai kuinka kiva iskä sun lapsilla :kieh: Kuulostaa hiukka samalta kuin mun es, lapset oli isällä viikolopun ja toisella oli alkanu särkemään korvaa lauantaina. No iskä ei vieny lasta lääkäriin kun kuitenki ne oli tulossa kotiin sunnuntaina ni mitä sitä suotta, sitä paitsi elareilla pitää lääkkeet maksaa :kieh: teki mieli lyödä sitä ukkoa lättyyn vaikka oon täysin väkivallaton ihminen.

Johtuu ihan siitä että toimeentulotuessa kulut hyväksytään vain lähivanhemmalle. Tiedänpä yhden tapauksen jossa etäisä ei saanut hyväksyttyä toimeentulotukeen edes lasten viikonlopun ruokakuluja. Joskus isällä ei yksinkertaisesti ole varaa kunnon ruokaan, varsinkin jos hän on toimeentulotukea saava opiskelija.

Kaljaan on kuitenki varaa ja tupakkaan :kieh: mut sepä siitä juu.

Ei tällä mun esimerkki-isällä. Ehkä äiditkään ei saisi valittaa elatustukien pienuutta jos polttavat tupakkaa tai juovat siideriä tms?

Tuota jos halusit kertoa omata esimerkistä niin miks lainasit siihen mun tekstiä? :o Mun esimerkkitapauksessa isällä on rahaa tupakkaan ja viinaan, mut ei lapsen lääkkeisiin. Jos sä ryystätä siideriä ja poltat ja katsot että ko. tarvikkeet on tärkeämpiä kuin oman lapsen lääkkeet niin ok on lastensuojelulla sun perheessä töitä, itsellä menee lapsen etu aina ekaksi vaikka se tarkottais sitä ettei itse sitten söisi pariin päivään.Tossa voi myös miettiä kuinka kurjaa lapsella on olla pari päivää korvasäryssä koska isä ei viitsi viedä lääkäriin.

Kerroin tossa kyllä selvästi että annoin oman esimerkin. Ylimmässä lainatussa kun ei ollut puhetta viinasta. Toisessa viestissäsi taas et yksilöinyt väitettäsi vain omaan eksääsi, joten siksi vastasin tarkennuksella. Tuo hoitoon viemättä jättäminen on taas törkeää, hänen olisi pitänyt tehdä kuten ap:n ex ja tuoda lasku sitten sinulle.

Siinäpä varsinainen Vuoden Isukki 2010 |O |O Kai kiittelit ylitsevuotavasti, että ylipäätään vaivautui viemään oman lapsensa lääkäriin?

En tiedä, miten tollaset laskut menee suhteessa elareihin. Jälleen kerran pitää olla iloinen exästä, jolle poika on tärkeintä maailmassa ja jos poika tarvitsee lääkäriä, niin silloin ei rahasta edes keskustella.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alle 18 vuotiaalta ei peritä edes päivystyskäyntiä.
Peritään jos on sairaalasta.

Ihmisillä on ihan ihme käsityksiä julkisen terveydenhuollon maksuttomuudesta. Se on maksutonta vain terveyskeskuksessa.

Meillä sitten sairaala ihan järjestään unohtaa lähettää poliklinikakmaksuja, kun on siellä käyty. Mielenkiintoista.

te olette käyneet terveyskeskuksen päivystyksessä :) Sekin on usein iltaisin ja vkl sairaalan yhteydessä. Kyllä ne siellä sanoo, jos siirretään sairaalan puolelle!

Meilläkin lapsi tikattiin Lastenklinikalla, laskua ei tullut, koska oli terveyskeskuspäivystys!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Siinäpä varsinainen Vuoden Isukki 2010 |O |O Kai kiittelit ylitsevuotavasti, että ylipäätään vaivautui viemään oman lapsensa lääkäriin?

En tiedä, miten tollaset laskut menee suhteessa elareihin. Jälleen kerran pitää olla iloinen exästä, jolle poika on tärkeintä maailmassa ja jos poika tarvitsee lääkäriä, niin silloin ei rahasta edes keskustella.

Hyväosaiset eivät tietenkään ymmärrä. Itselleni 11 euroa on viiden päivän ruoka.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Muksun isä vähensi elatusmaksusta reilu 11euron lääkkeet. Näin meillä :p

Se oli aivan oikein tehty.

Perusteluna mikä? Katsos kun isä ei maksa tarpeeksi edes e-maksua. Ei osallistu mihinkään muksun hankintoihin eikä edes tapaa muksua kuin n. 5-6 krt/vuodessa ja tuokin luku taitaa olla liioteltua.

Yhteistyössä