Lapsi täyttää kohta 3v. onko ok olla viel kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
No huh huh... Onhan se toki ihan hirveetä, jos saa sen muutaman satasen kotihoidontukee ja lapsilisät siihen päälle, kyllä siitä yhteiskunnalle kertyy kertakaikkiaan hirveä summa maksettavaksi. Oletkos tietoinen siitä, paljonko yhden lapsen päivähoidosta aiheutuu yhteiskunnalle kuluja? Kotiädille tai -isälle maksettavat tuet on kuule ihan pikkuropoja siinä rinnalla.

kyllä mie meinasin ihan muita tukia ;)

No niitä muita 'tukia' ei heru jos mies saa hiukankin palkkaa....
Ei se nyt sentäs niin helppoa ole ;)

aivan, ja jos miehen palkak ei ole niin hyvä että sillä pärjäis niin joutuu joko menemään töihin tai hakemaan niitä tukia... eli se oli se mun pointti, kyse on yleensä toimeentulosta ei urasta kun mennään töihin... :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
JOS MIES KÄY TÖISSÄ, JOKAISESSA PERHEESSÄ PÄRJÄTÄÄN - TAI SITTEN KÄYTETÄÄN RAHAA VÄÄRIN.

MIETTIKÄÄPÄ ESIM 10 LASTA JA ÄITI KOTONA. ISÄ TIENAA. HYVIN TULLAAN TOIMEEN?

MUTTA, kun pitää saada kaikki. . . . Eikä mistään voida tinkiä. Ei sitten yhtään mistään.
No, onhan tuo nähty, minkälaisia ne lapset on aikuisina, jotka on aina saanu aivan kaiken!

Osittain jo asian vierestä, mutta suututtaa niin tuo, ettei joku yhden kanssa rahallisesti pärjää...! Yhden kanssahan voi olla äiti kotona koko elämänsä ajan ja pärjää takuulla.

Minä kodinhoitutuella oleva yhden lapsen äiti sekä mieheni pärjäämme mainiosti. Mieheni on töissä, minä en ole edes hakenut mitään tukia vielä. Ja shoppailen lähes joka päivä. Olen sisustanut kotia. Mutta, en osta luottokortilla siltikään ja hyvin pärjätään ja raha riittää.

Tuo taas riippuu miehen palkasta, asuinkunnasta että paljon esim.vuokrat on ja veloista jne.. ei kaikilla yhden lapsen perheillä ole helppoa ja rahaa kuin teillä. Se on hienoa että te pärjäätte, mutta älä oleta jos et tiedä muusta.

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
JOS MIES KÄY TÖISSÄ, JOKAISESSA PERHEESSÄ PÄRJÄTÄÄN - TAI SITTEN KÄYTETÄÄN RAHAA VÄÄRIN.

MUTTA, kun pitää saada kaikki. . . . Eikä mistään voida tinkiä. Ei sitten yhtään mistään.
No, onhan tuo nähty, minkälaisia ne lapset on aikuisina, jotka on aina saanu aivan kaiken!

Osittain jo asian vierestä, mutta suututtaa niin tuo, ettei joku yhden kanssa rahallisesti pärjää...! Yhden kanssahan voi olla äiti kotona koko elämänsä ajan ja pärjää takuulla.

Minä kodinhoitutuella oleva yhden lapsen äiti sekä mieheni pärjäämme mainiosti. Mieheni on töissä, minä en ole edes hakenut mitään tukia vielä. Ja shoppailen lähes joka päivä. Olen sisustanut kotia. Mutta, en osta luottokortilla siltikään ja hyvin pärjätään ja raha riittää.

Tuo taas riippuu miehen palkasta, asuinkunnasta että paljon esim.vuokrat on ja veloista jne.. ei kaikilla yhden lapsen perheillä ole helppoa ja rahaa kuin teillä. Se on hienoa että te pärjäätte, mutta älä oleta jos et tiedä muusta.

Peesaan!
Pääkaupunkiseudulla jo asumiseen voi pienipalkkaisella mennä yli puolet palkasta+siihen sähköt yn. pakolliset asumiskulut.
Lapsen kasvaessa menotkin kasvavat jos vähänkään harrastuksille yn. pistää arvoa.

Et ole yhtään outo. Minulla on vähän sama tilanne. Kun nuorimmainen täyttää vuoden päästä 3v. olen valinnan edessä. Ahdistaa jo valmiiksi. Minä kun en oikein luota tuohon päiväkotihoitoon. :/

On ok! Mulla ei ole todellakaan kiinnostusta mennä töihin, paras paikka pienelle lapselle on koti. Kerhossa käydään ja leikkipuistoissa, niin saa lapsi samanikäistä seuraa. Nautin suunnattomasti, kun saan olla ipanan kanssa kotona. Rahallisestikin pärjäämme, vaikka mies välillä ollut työttömänäkin. Vanhallakin autolla kun pystyy ajeleen ja viimeisintä tekniikkaa ei meidän perheessä tarvita...

Esim. Saksassa kotirouvat todella yleisiä, eivätkä he saa samanlaista paheksuntaa mitä täällä Suomessa. Mua ärsyttää älyttömästi kun kaikki sukulaiset ja tutut tuppaavat mua töihin "kai sää nyt työpaikkaa jo kattelet, kun lapsikin jo 2v"... huokaus...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kai sitä nyt sen verran itsestään voi huolehtia, että on edes joku koulutus. Sen voi hankkia kotoa käsinkin.

Tämä edellinen kommentti on hyvin yleinen, kun puhutaan äidistä, joka haluaa hoitaa lapsensa kotona. Kotiäitiys ei tarkoita sitä, että ei olisi hankkinut ammattia tai ollut työelämässä. Itse olen hoitovapaalla, on kaksi eri tutkintoa ja vuosikausien työkokemus.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kai sitä nyt sen verran itsestään voi huolehtia, että on edes joku koulutus. Sen voi hankkia kotoa käsinkin.

Tämä edellinen kommentti on hyvin yleinen, kun puhutaan äidistä, joka haluaa hoitaa lapsensa kotona. Kotiäitiys ei tarkoita sitä, että ei olisi hankkinut ammattia tai ollut työelämässä. Itse olen hoitovapaalla, on kaksi eri tutkintoa ja vuosikausien työkokemus.

Sittenhän asiat ovat hyvin. Kaikilla ei ole sitä koulutusta kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
En tunne välttämätöntä tarvetta mennä töihin ja kakkonen (vauva) olisi jo mielessä...
Onko outoa jos jatkaa kotona? Päivät saadaan kyllä kulumaan, aktiviteettejä riittää. Nykyajan mallin mukaan olis jo kuitenkin "korkea aika" mennä töihin tai opiskelemaan. Hmmm..
Ajatuksia? Kommentteja? Mielipiteitä?

Onko sulla mitään koulutusta? Jos ei, niin ihmettelen, että miksi et mene kouluun...Mikä siinä pelottaa? 3v tai mahdollinen uusi lapsi on mielestäni selittelyä.

Kyllä pääkaupunkiseudulla pelkkä asuminen maksaa sen verran, että molempien tuloja tarvitaan lainojen maksuun. Toisille myös auto on välttämättömyys, esim. jos haluaa omia vähän kauempana asuvia vanhempiaan hoitaa. Ja monesta voi tinkiä, mutta ei kaikesta. Siitä kärsivät lapset varmasti enemmän kuin siitä, että eivät 3-vuotiaana saa olla kotihoidossa.

Mutta jos ap pystyy taloudellisesti jatkamaan kotona oloa ja se miehellekin ok, niin mikäpä siinä.

Yhteistyössä