\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 14:53 Äityli kirjoitti:
Nämä virikepaikkalaiset vievät kuitenkin töissäkäyvien päivähoitopaikkoja. Ainakin kasvukeskuksissa päiväkotipaikat ovat kovan taistelun takana, jota itsekkin parhaillaan käyn. Tympäsee, vain kun pienen vauvan äidit kiikuttavat 2v lapsensa päiväkotiin virikkeitä saamaan. Mitä virikkeitä 2v tarvitsee?
Äiti ei vaan viitsi ulkoilla ja touhuilla isomman kanssa kun on vauva hoidettavana. 3v ja 4v välillä on todellakin suuri ero, vaikka joku sitä epäili. 3v viihtyy vielä kotiympyröissä , mutta 4v pitää jo olla kavereita ja toimintaa eritavalla.
Edelleen penään sulta perustelua tuohon, että 3-vuotias ei tarvitse virikkeitä tai kavereita, mutta 4-vuotias tarvitsee. Tuossa vaan lukee, että 3-vuotias viihtyy kyllä kotona, mutta 4-vuotiaalla PITÄÄ jo olla kavereita ja toimintaa eritavalla.
Mihin tuo perustuu???
Tuossa kun ei ole minkäänlaisia persuteluja.
Onko sinulta pois, jos minä vien 3-vuotiaan poikani päivähoitoon?
"En viitsi ulkoilla ja touhuilla isomman kanssa...."
Meinaatko, että en ulkoile/touhuile vauvan kanssa kotona ollenkaan? Itsekö se ruokansa laittaa? Leikkii? Pukee ja hyppää vaunuihin, jonka jälkeen motoroidut vaunut menevät ympäri katuja itsekseen??
Helpompihan se 3-vuotias on. Omatoiminen, leikkii itse, pukee itse, syö itse, puhuu, osaa käydä vessassa.
Eli kyse tuskin on siitä, että ei viitsi.
Ei elämä ole ihan noin mustavalkoista.
Yritä edes ajatella asioita muiltakin kanteilta.
Miksiköhän monet äidit eivät voi suvaita mitään muita ajatusmalleja kuin omansa?? Ja jos joku poikkeaa tästä mallista, he ovat lähestulkoon poikkeuksetta niitä "huonoja äitejä"
Mä ainakin henkilökohtaisesti kunnioitan äitejä, jotka ovat lapsiensa kanssa kotona. Kunnioitan myös niitä joiden lapset ovat päivähoidossa. Ihan samalla viivalla me ollaan kaikki. Jokainen äiti on paras, sille omalle lapselleen.
Unohtakaa ajatusmalli "Tämä on ainoa oikea tapa". Niitä oikeita tapoja on yhtä paljon, kuin on meitä äitejäkin.