kommentoin
\
Olen samoilla linjoilla kuin Elviira. Minulla on yksi 3 vuotias lapsi joka on noin 2 päivänä viikossa hoidossa. Ja aion nostaa niitä päiviä kun hän ihan selkeästi kaipaa seuraa. Myös päiväkodin hoitajat olivat kanssani samaa mieltä. Lapseni on vilkas ja sosiaalinen.
Kotona ollessa kyselee koska mennään päiväkotiin. Lapsen kanssa touhutaan kovastikin, mutta varsinkin pitkien taukojen aikana päiväkodista hänelle saa keksiä jatkuvalla syötöllä jotakin tekemistä. Meillä ei ole lapsiperheitä kavereina, eikä ole puistoja jossa muita tapaisi.
Itse opiskelen monimuotona, eli lapsi on toisinaan koulpäivien ajan hoidossa, mutta tehjtävien paljouden takia hän on myös toisinaan hoidossa silloin kun itse olen kotona.
Kaikkien lapset eivät tosiaan ole samanlaisia. Kaikki eivät kaipaa seuraa, mutta omani kaipaa!
Hyvää uutta vuotta kaikille!
en jaksanut lukea koko ketjua alusta loppuun, mutta kommentoin nyt näin..Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2006 klo 19:38 Elviira harmaana kirjoitti:Penään taas kovasti perusteluja. Asioita on helppo vaan sanoa, että näin se on mutta harvoin mitään perusteltua saa kuulla/lukea.
Äityli. Miksi asia on eri jos on mielenterveysongelmia tai muuten sairas?? Miksi mielenterveysongelmaisen äidin lapsi voisi olla kokopäivähoidossa, mutta ei terveen? Pienen perustelun, jos saan.
Toki perusteluna voi käyttää sitä, että ehkä se mielenterveysongelmainen äiti ei jaksa hoitaa niitä kahta lasta, mutta miksei tälle äidille esitetä samaa kysymystä kuin terveelle äidille: Miksi niitä lapsia pitää tehdä jos niitä ei halua/jaksa hoitaa??
Vastauksena, ei meillä 3,5vuotias poika päätä omia asioitaan. Ei todellakaan, minä se olen joka meillä sanoo miten tehdään. Mutta sekä kesälomalla, että talvilomilla olen huomannut lapsesta kuinka paljon se kavereitaan kaipaa, kun ei päiväkodissa ollakkaan.
Eli olen sataprosenttisen varma, että ainakin minun kolmivuotiaani kaipaa kavereita, vaikka kenenkään muun kolmivuotias ei vielä kaipaisi. Siksi, en jaksa uskoa tuota perusteluna.
Sen ymmärrän, että pk:t ovat täynnä ja paikkoja menee. Mutta meidän päiväkodissa on kyllä tilaa monelle muullekkin lapselle vielä. Enkä asu missään susirajalla, vaan Tampereella. Joten sekään ei ole syy.
Mutta siitä huolimatta olen huono äiti, kun vanhempi lapseni on hoidossa, vaikka minä hoidan pienempää kotona. Olen myös ehkä moralisoitavan huono, kun en aio pienemmänkään kanssa jäädä kotiin kolmeksi vuodeksi vaan hän aloittaa päivähoitotaipaleensa ensi syksynä, isoveljensä seurana.
Mutta hyvää uutta vuotta kaikille täydellisille äideille )
Olen samoilla linjoilla kuin Elviira. Minulla on yksi 3 vuotias lapsi joka on noin 2 päivänä viikossa hoidossa. Ja aion nostaa niitä päiviä kun hän ihan selkeästi kaipaa seuraa. Myös päiväkodin hoitajat olivat kanssani samaa mieltä. Lapseni on vilkas ja sosiaalinen.
Kotona ollessa kyselee koska mennään päiväkotiin. Lapsen kanssa touhutaan kovastikin, mutta varsinkin pitkien taukojen aikana päiväkodista hänelle saa keksiä jatkuvalla syötöllä jotakin tekemistä. Meillä ei ole lapsiperheitä kavereina, eikä ole puistoja jossa muita tapaisi.
Itse opiskelen monimuotona, eli lapsi on toisinaan koulpäivien ajan hoidossa, mutta tehjtävien paljouden takia hän on myös toisinaan hoidossa silloin kun itse olen kotona.
Kaikkien lapset eivät tosiaan ole samanlaisia. Kaikki eivät kaipaa seuraa, mutta omani kaipaa!
Hyvää uutta vuotta kaikille!