Lapsi päikkäreillä kun vanhempien pitäisi lähteä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mievain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mievain"

Vieras
Eli ollaan lähdössä miehen kanssa viettämään tärkeää päivää
ja lapsen mummo ja vaari (suht läheiset) tulee meille katsomaan 1,5v lasta illaksi. Ovat myöhässä, heidän piti tulla viim. puolenpäivän aikaan ja tulevat nyt ilm tunnin sisään. Lapsi oli pakko päästää päikkäreille kun itse jo halusi, oli niin väsynyt.

Meidän pitäisi siis lähteä sillä aikaa kun tyttö nukkuu. Onko väärin lähteä hänen näkemättä,
sanomatta heipat?
Tästä kyllä puhuttiin aamupäivällä, että mummo ja vaari tulevat hänen kanssaan ja äiti ja iskä menevät autolla, mutta ei tuon ikäinen sitä ymmärrä.

Olisi kuitenkin tyhmä herättää sitä varten, saattaisi mennä rytmi ja hyväntuulisuus siinä samalla.. Ja aikatauluun nyt ei hirveesti sopisi odottaa tytön kolmituntisia päikkäreitä... :S

Ei ole väärin lähteä sanomatta heipat.

Tai jos olet kovin huolissaan asiasta ja teidän ajatanne ei tule yhtään mitään niin ota videopätkää isovanhempien kännykällä ja sanokaa siiinä heipat :) (olettaen että isovanhemmilla on semmoinen puhelin missä kamera.)

Käskette isovanhempien mainita heti heräämisen jälkeen, että mummo ja pappa hoitaa ***** nyt, ja illalla äiti ja isi tulee kotiin. Päivän mittaan voi sitten aina jatkaa esim. että iltapalan jälkeen äiti ja isi tulee kotiin, mummo ja pappa leikkii sen aikaa sinun kanssa.

Me ollaan jouduttu montakin kertaa tekemään niin, että lapsen herätessä mummo menee hakemaan sängystä. Olen esim. joutunut miehen avuksi navettaan kesken päiväuniajan tmv. ja anoppi huolehtii lapsesta. Ei ole lapsi laittanut yhtään pahakseen, tosin mummo on ihan tuttu ja turvallinen kun asuu samassa pihapiirissä :) En todellakaan herättäisi lasta.

Kiitos!

Tuli heti parempi olo. Mä oon yleensä suunnitellu lähdöt niin et voin sanoa heipat... Kerran taisi aiemmin jäädä mummulleen päiväunien aikana mutta silloin asuimme ko mummun luona hetkellisesti, eli asia oli hiukan eri koska silloin se mummu vastasi melkein yhtä vanhemmista... Nyt siis kyseessä eri isovanhemmat.

olen kyllä elänyt uskossa ettei lapselta "salaa"saisi koskaan lähteä, tulee hylkäämiskokemus. lapsi ei ymmärrä miksei heipattu, eikä tajua vaikka sanot ennen unia. unessa lapsi on jio tavallaan erossa vanhemmista ja juuri tuonikäiselle voi olla isokin kriisi herätä eri aikuisen kanssa kun on nukkumaan mennyt. vaikkakin arkitodellisuudessa luultavasti sanoisin isovanhemmille juurikin niin että saattaa vähän itkeä kun ei tajua vanhempien lähteneen, jos ei aikataulu tosiaan veny. että lohduttavat sit, itsehän ovat ikäänkuin syyllisiä. ehkä seuraavan kerran osaavat tulla ajoissa ;)

Voitte lähteä. Itse olin monesti samanlaisessa tilanteessa, kun piti lähteä töihin silläaikaa kun poika nukkui päiväunia, ja mummo tuli lapsenvahdiksi.

Yhteistyössä