Alkuperäinen kirjoittaja lto:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lto:
missään nimessä en jättäisi ilman ruokaa rangaistuksena!
ammattitaidotonta toimintaa. mutta ohjaisin lapsen kyllä omalle paikalleen istumaan ja sitten jos siinä itse kieltäytyisi syömästä niin en pakottaisi syömään vaan antaisin poistua pöydästä sitten syömättä.
tarkistapa muuten varuiksi vielä faktat (jos et ole jo tätä tehnytkin ), että onko tosiaan jätetty ilman ruokaa vai vain halunnut itse jättää syömättä.
miehelle oli kerrottu, että lapsi oli kiukutellut lattialla. kun ei ollut saanut istua haluamallaan paikalla ja sitten tädit olivat päättäneet johtajaa konsultoituaan, että "annetaan ***:lle vain vettä"
itse olen luullut, että noilla lapsilla on vakiopaikat, ihmettelenkin, miksi niitä paikkoja on tänään pitänyt vaihdella?
maalaisjärkeni kyllä sanoo. että nälkäisen lapsen kanssa ei taida tappeöemalla mikään onnistua ja jos se nälkäiseksi jää, niin ei varmaan onnistu loppupäiväkään. lapsellahan vallankin tuo "hyvä ruoka, parempi mieli"-slogan pitää paikkansa
oletko sitä mieltä, että kun lapsi tarpeeksi huutaa ja kiukuttelee, niin sitten annetaan periksi?
en, mutta luulisi, että olisi jotain muitakin keinoja.
itse (ei alan ihmisenä) olisin antanut lapsen syödä vaikka sitten muitten jälkeen, ehkä...
siksihän tässä kyselen, koska en tiedä, miten pk:ssa yleensä toimitaan. vakiopaikat ainakin on omasta mielestäni ehdoton edellytys sille, että lapsi osaa rauhoittua syömään. eihän kotonakaan mitään tulisi, jos ennen joka ruokailua alettaisiin arpoa, minne kukin haluaa istua.
pitänee huomenna käydä kysymässä, mitä siellä oikein on tapahtunut.
harittaa siksikin, kun lapsi kotona syö aina nätisti ja hyvällä ruokahalulla, enkä olisi halunnut, että tällaisesta perustarpeesta täytyy tehdä numeroa.