Lapsi majailee meidän rappukäytävässä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksi lammas lisää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksi lammas lisää

Vieras
Poikani 7v kaveri majailee miedän rappukäytävässä. Heti koulusta savuttuaan tää kaveri jää meidän rappuun odottamaan poikaani (poikani tekee ensin läksyt ja syö) ja sitten aamulla on jo tuntia aikasemmin odottamassa meidän rapussa. Pääsee muiden ihmisten kans rappuun. :/ Meille Sisälle en jaksa päästää aina, kun monta muuta omaan vahdittavana ja syötettävänä. Eikä ole kivaa et aina joku vieräs lapsi täällä. (olen itse yksin omien kanssa) Tää pojan kaveri on tunteja meidän rapussa eikä mene koulusta kotiin suoraan vaan meidän rappuun. Naapuritkin jo ärsyyyntyy.

Meillä ei ole tän pojan vanhempien numeroa mutta opelle ollaan kerottu. Tälle pojalle ei pääse heille kotiin koskaan leikkimään. Oen meille ottanut, kun sanoo ettei ole avaimia hänelä eikä pääse kotiin eikä ole isää eikä äitiä kotona. Sit sen jälkeen alko jatkuva rappu elo tällä pojalla.

Yleensä ainoat lapset ovat tuollaisia, kun ei ole sisaruksia. Haluaisivat koko ajan olla jollain kaverilla. Olen monilapsisesta perheestä ja kaverini oli tuollainen. Aina meillä koulun jälkeen ja ärsytti minuakin kun ei oikeen kehdannut sanoa. Äitini hänelle sitten joskus sanoi, että jos hän voisi ensin käydä kotonaan ja tulla vasta sitten, että me saataisiin läksyt tehtyä ja muuta. Eipä tullut enään. Äitiäni ärsytti, että piti yhtä ylimääräistä syöttää. Hän vielä asui ihan lähellä. Hänellä oli vanhemmat koulusta tultaesas töissä, joten ihan yksin kotona sitten oli siellä. Ei varmaan sitten tykännyt olla.

Lapsen vanhemmat tuskin tietävät, että majailee rappukäytävässä. Luulevat varmaan, että hän on teillä. Lapset ei useinkaan ymmärrä, jos tekevät jotain kummallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi lammas lisää;28218568:
Meillä ei ole tän pojan vanhempien numeroa mutta opelle ollaan kerottu. Tälle pojalle ei pääse heille kotiin koskaan leikkimään. Oen meille ottanut, kun sanoo ettei ole avaimia hänelä eikä pääse kotiin eikä ole isää eikä äitiä kotona. Sit sen jälkeen alko jatkuva rappu elo tällä pojalla.

Voi myös valehdella, jos ei halua kotiin. Ei kai kukaan vanhempi voi olettaa, että joku majoittaisi hänet koulun jälkeen jonnekin kunnes tulevat. Varmasti on avaimet, mutta ei vaan halua olla yksin.

Soita lastensuojeluun ja ilmoita.. jos tutkisivat miksi lapsi ei kotonaan ole/kotiinsa pääse.. niin minä ainaki tekisin.. tiiä mitkä alkoholisti vanhemmat siellä on :o tai sit ihan työssä käyviä mut kumminki.. ei ihan normaalia ole...

• Tykkää
Reactions: vuoristoradalla
On kyllä sanottava, että olen niin "höveli tms" etten tohtisi rappuun jättää.. Vaikka joka päivä.

Ehlkä jopa sopisin että saa aamuisinkin tulla sisälle astiettei rappuun tarvi jäädä. Toki koittaisin olla yhteyksissä vanhempiinsakin vaikka sitten reppuviestillä..

Ei varmaan ole lapsella kiva olla yksin kotona, tai siis on kivempaa odottaa kaveria rapussa kuin olla yksin kotona..

• Tykkää
Reactions: samperi
Joo, tiedän että tämä poika on ainoa lapsi. me on mun pojan kanssa moelnnat yritetty sanoa ettei meidän rappukäytävä ole majailua varten ja tän pojan pitää mennä kotiin odottamaan. Muutakin eriskummallista ollaan huomattu :( Pojan kynnet on ihan valtavan pitkät, kuomat rikki, Ei kuulemma isä halua että läksyt tekee koulun jälkeen heti. Olen vanhemmat kerran nähnyt ja ihan normaalit vanhemmat mun mielestä on. Äiti opiskele ja isä on töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi lammas lisää;28218641:
Joo, tiedän että tämä poika on ainoa lapsi. me on mun pojan kanssa moelnnat yritetty sanoa ettei meidän rappukäytävä ole majailua varten ja tän pojan pitää mennä kotiin odottamaan. Muutakin eriskummallista ollaan huomattu :( Pojan kynnet on ihan valtavan pitkät, kuomat rikki, Ei kuulemma isä halua että läksyt tekee koulun jälkeen heti. Olen vanhemmat kerran nähnyt ja ihan normaalit vanhemmat mun mielestä on. Äiti opiskele ja isä on töissä.

Toivottavasti tuo "ollaan huomattu" tarkoittaa sinua ja puolisoasi/muuta aikuista eikä sinua ja lastasi. Lapsen kanssa ei ole hyvä alkaa ruotia toisen lapsen rikkinäisiä vaatteita tai pitkiä kynsiä yms.

Ja tuo, että isä ei halua hänen tekevän läksyjä koulun jälkeen..oikeasti nyt.

Kyllä olen opetajalle puhunut tästä ongelmastamme, että kaveri jatkuvasti meidän rapussa. Enkä kiellä etteikö meidänkin poika jossain rapussa odottelis kavereitaan.

Itse en voisi missään nimessä jättää ketään käytäville, joko huolehdit lapsen pois käytävästä omaan kotiisi tai ainakin ulos talostanne.
Alatte vielä saamaan vuokraisännältä kohta huomautus lappuja kun lapsenne kaverit majailee käytävillä :(

Tää vieras Lapsi saattaa myös olla pitkiä aikoja meidän rapussa ennen kun tulee hakemana poikaani. Sitten kertoo vaan tai paljastuu että olikin ollut jo puolisen tuntia rapussa. Enhän minä voi pienten kanssa päivystää tuolla alhaalla kun pääsee muidenkin ihmisten mukana sisälle rappuun :/

Voi, lapsi parka :'( Niin tuli paha mieli lapsen puolesta, että itku oli päästä. Yksinäinen alku elämälle. Tuollaisessa tilanteessa laittaisin viestin reppuun, että vanhemmat tietäisivät missä lapsi päivänsä viettää ja kertoisin, että olen huolissani. Ja tekisin kaikkeni, että lapsi saisi huolenpitoa edes meillä. Tuon ikäisen pitäisi tuntea, että aikuisilta saa turvaa, olivatpa aikuiset sitten omat vanhemmat tai kaverin vanhemmat. Kasvatusvastuu ei ole sinulla, mutta kansalaisen auttamisvelvollisuus on määritelty laissakin. Jos epäilet, ettei kaikki ole hyvin, on velvollisuutesi puuttua asiaan.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="vieras";28218565]ja suurin huolesi on että naapurit ärsyyntyy eikä suinkaan se, että 7-v majailee mieluummin rapussa kuin omassa kotona?[/QUOTE]

tuleeko mieleen sellanen juttu että lapsen vanhemmat on töissä! EHKÄ pieni lapsi ei halua mennä yksin tyhjään kotiin! jos vaikka pelkää

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi lammas lisää;28218740:
Ystäväni kanssa olemme pojan kynsiä, kenkiä ja kotioloja mietitty. Eikä tältä pojaltakaan oikeen kehtaa kysyä mitään.

kamoon,kynsiä? Voi hyvänen aika mitä typerää jeesustelua,en minäkään musit aleikkaa lasten kynsiä, ennenku ne ite sanoo asiasta,kun en leikkaa omia kynsiäni ollenkaan(pidän pitkistä kynsistä) lapsilta toki pyrin pitämään lyhyenä,mutta se ei ole mikään päivärutiini, joten unohtuu hyvin helposti.

ja kenkiä.. No voihan olla että lapsi lähtee aamulla itse kouluun ja tulee yksin kotia. Kyllä täälläki naapurien kakrut menee lenkkareissa kouluun,vaikka lähihoitaja äiti on kotona,ai miksi,koska se ei ilmeisesti tappele 10v pojan koltiaisen kanssa kenkistä.

ei sillä meidän lapsella on aina tarkoitusken mukaiset vaatteet/kengät yms. Mutta jos lapsi lähtisi yksin kouluun ni se olis siellä ilman pipoa,hanskoja ja luultavasti haalarikin jäis kotiin. lisäksi jos rahasta on pulaa niin kunnon talvikengät voi olla liian kallis kerta ostos! Voi tarjota apua,eikä ilkeillä selän takana :kieh:

niin jospa kaipaa vaan seuraa? vanhemmat töissä? ei halua mennä tyhjään kotiin? pelottaa? ja ulkona on kylmä ei sielläkään viitsi olla? ei heti maalata piruja seinille ja ls:stä kehiin..huoh

Kyllä mä luulen, että tuolla lapsella on jotain muita "ongelmia" kuin ainoana lapsena oleminen. On munkin 8-vuotias ainoa lapsi, mutta ei se missään rappiksissa hengaile ja meille saa kyllä tulla leikkimään. Musta on aina outoa, jos jonkun luo ei saa koskaan mennä. Joku tuossa ehdotti, että jospa pelkää olla yksin kotona. Se vois kuulostaa hyvinkin järkeenkäyvältä. Saattakaa poika seuraavaksi kotiin ja ota asia esille vanhempien kanssa.