Lapsi KOKO AJAN sairaana

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta asiasta?
Meillä 1.5-v poika koko ajan sairaana. Korvatulehduksia,suutulehdus, märkärupi, pippeli ollut jo kolme kertaa tulehtunut, syyhypunkki ollut jo 2 kertaa, ellei nyt jo kolmannen kerran (tänään käytiin päivystävällä mutta eipä hän ihan varma ollut että onko syyhypunkki kun ei osannut oikein tutkia) siispä huomenna uudestaan lääkäriin. Lisäksi pojalla on astma.
Eihän nämä sairaudet näin eriteltyinä miltään vaikuta mutta esim tämän viikon aikana, siis ma-su ollaan ensin käyty lääkärillä pippelitulehduksen takia, sitten torstaina mentiin lääkäriin korvatulehduksen takia ja nyt sunnuntaina tämä syyhypunkki/märkärupiepäily...
Alkaa jo huolettaa että mitä tää tällainen jatkuva sairastus voi olla?! Yritin tänäänkin että lääkäri olis kirjannu meidät lastenosastolle sisään että tutkittaisiin nytjo vihdoin kunnolla, mutta lääkäri ei ollut halukas. Kait hän vaan ajatteli että oon ylihuolehtivainen ja vainoharhainen äiti.
Olis lukenu meidän sairaskertomusta. Se ei paljoa naurata KETÄÄN!
Jossain on oltava vikaa... Viimeisen puolen vuoden aikana lapsella on ollu enemmän sairaita, paljon enemmän sairaita päiviä entä terveitä.
Ja poika on kyllä tarhassa mutta esim siellä kukaan muu lapsista ei ole sairastanut syyhyä että mietityttää jo että onko se alunperinkään ollut ikinä syyhy!? Kun ei mullakaan mitään oireita ole.
Sama homma märkäruven kanssa.
Nyt alkaa olla jo vitsit ja keinot vähissä.
Kauheaa kun laps viikon välein on sairas!!! :/
 
mum
No huh huh ! Uskon kyllä että alkaa olla keinot ja vitsit vähissä. Meidän tyttö sairasteli myös jokunen aika sitten tosi tiheästi ja meillä apu on löytynyt maitohappotuotteista. Luin Rauli Mäkelän kirjan "Irti tulehduskierteestä, apua lasten infektioihin ja allergioihin" ja mielestäni siinä oli ihan asiaa. Kokeiltuani erilaisia maitohappobakteereja olen todennut tavallisesta ruokakaupasta saatavan Gefilus tehojuoman (100 ml purkki) tehokkaimmaksi. Yksi purkki päivässä .
Nyt meillä nukuttu hyvin, vatsa rauhoittunut ja tulehduksia ei ole ollut pitkään aikaan.
Ei tämä varmaan kaikille auta ja kyllähän teidän poikanne olisi hyvä tutkia kunnolla, mutta ainakaan maitohappobakteereista ei ole mitään haittaa vaikka kokeilisitkin.
Toivottavasti saat tästä jotakin apua !

Koitahan jaksaa !
 
Marjuska
Pyydä, siis VAADI lääkäriltä lähete tarkempiin tutkimuksiin. Itse on oltava "kovana", jos aikoo oikeuksistaan pitää kiinni. Meilläkin tosi raskasta aikaa kesti runsas puoli vuotta, kun poika oli just täyttänyt vuoden ja aloittanut päiväkodissa. Hän kyllä sairasti pelkästään korviaan eli korvatulehduksia oli jatkuvasti. Kun yksi lääkekuuri loppui, meni muutama päivä, ja uusi tulehdus iski. Puolen vuoden kuluttua antibiootit eivät enää tehonneet ja lisäksi iski rotavirus, joten jouduttiin sairaalan infektio-osastolle, jossa antibioottia laitettiin suoraan suoneen. Lääkäri kirjoitti myös lausunnon, ettei lapsi voi olla päiväkodissa, vaan tarvitsee perhepäivähoitopaikan (meillä päin nuo perhepäivähoitopaikat olivat "kiven alla"). Kun lapsi sitten muutaman päivän sairaalassaolon jälkeen pääsi sieltä pois ja siitä parin viikon kuluttua aloitti perhepäivähoitopaikassa, sairastelut jäivät siihen. Nyt poika on 6-vuotias, enkä muista, koska meillä olisi viimeksi tarvittu lääkekuuria. Ainoastaan pienet flunssat vaivaavat joskus, mutta niitähän on kaikilla lapsilla. Voimia teille ja muista, mitä tuossa alussa kirjoitin! :hug:
 
Hei! Surullista kuullta että teillä jatkuvasti sairastellaan. Voit olla seuraavasta kommentista täysin eri mieltä mutta sinulla on siihen vapaus :) Kaikella ystävyydellä haluan kehoittaa sinua perehtymään tarkemmin rokotuksiin. Niiden on todetty lisäävän lasten allergioita, astmaa. erilaisia tulehdustauteja jne. Asiasta voit lukea lisää esim. kirjasta Rokotukset kirjoittanut Viera Scheibner. Itse suhtauduin aluksi hyvin skeptisesti kaikkiin rokotuskriittisiin kommentteihin. Ja kun nittä tuli yhä vain lisää niin päätin ottaa asioista itse lisää selvää. Yllätyin todella. Toivotan teille terveempiä päiviä :wave:
 
Meillä meni viime talvi lähes sisätiloissa kun lapsi sairasteli koko ajan. Kuumetta ja flunssaa koko ajan päällä vaikkei ollut hoidossa ja isompi sisarus oli koko talven terve.
Nyt ei olekkaan ollut sitten mitään keväisen vesirokon jälkeen! Koko kesä terveenä!Lapsi täytti kesällä 2 vuotta.
Toivottavasti teiltäkin menee pian sairastelut ohitse eikä kyseessä ole mitään vakavampaa.
Minä sain muuten lapseni verikokeisiin jatkuvan sairastelun vuoksi ja kaikki oli ok.
 
Pauni
Tiesithän että olette oikeutettuja Kelan sairaan lapsen hoitotukeen jatkuvasti sairastelevan lapsenne takia? Ota yhteyttä hoitavaan lääkäriin tai neuvolanne terveydenhoitajaan! :wave: :hug:
 

Yhteistyössä