Lapsi, jota ei ole kutsuttu symttäreille, tupsahtaa kylään - mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja Mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
Mielipiteitä
Eilen kävi tällainen juttu. Lapsi meni hakemaan kaveriaan leikkimään ja kas, siellä olikin synttärit käynnissä, eikä lasta ollut kutsuttu. Ovat kuitenkin olleet synttärisankarin kanssa kavereita 1-vuotiaasta saakka ja asuvat ihan naapuruksina. Nyt vaan koulussa eri luokalla, siksi eivät enää ole bestiksiä, leikkivät kyllä edelleen yhdessä kotona ja koulussa. Tämä lapsi oli kuitenkin omani synttäreillä pari kk sitten.

Mitä sinä olisit tehnyt tässä tilanteessa? Minä olisin pyytänyt oven taakse ilmestyneen lapsen juhliin mukaan. Tässä tilanteessa lapsen äiti vaan lähetti erittäin surulliseksi tulleen lapsen kotiin ovelta. Sitä on puitu lapsen kanssa vielä tänäänkin, että miksi hänelle tehtiin näin.

Joo, tiedän että lapsen pitää oppia kokemaan pettymyksiä ja blaah, vaikka mitä, mutta minusta tuo oli tökerösti tehty. Ja tilanne ei varmaan ollut se, ettei olisi ollut herkkuja sen vähän ylimääräistä...( ennen kuin joku tähänkin tarttuu).
 
"noni"
Jokainenhan voi valita ystävänsä. Nythän kävi niin ikävästi, että lapsellesi paljastui tällä tavalla, että hän ei olekaan yhtään tärkeä ystävä tuolle toiselle. Ystävyys kannattaa varmaankin lopettaa tähän. Kenellekään ei tee hyvää olla joku hännänhuippu varaystävä.
 
Todella surullista lapselle. Nämä jutut on inhottavia. Omalle tytölle käynyt kans niin, että on jätetty kutsumatta.Olisin varmaan itse kutsunut lapsen sisälle ja tarjonnut kakkua ym.herkkua. Ei kai sitä olis hennonut pois käännyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: 1mintchoc
nykyään kun on monen mielestä pakko kutsua kaikki luokkakaverit ( esim kaikki pojat/tytöt, tai koko luokka ) näitä tilanteita varmasti tulee monen lapsen eteen.
lapsilta viedään oikeus juhlia synttäreitä niiden kanssa jotka sinne juhliin haluaisi kutsua.
 
  • Tykkää
Reactions: Jätkä
moneen junaan
Voi hyvänen aika, on kyllä tökerösti tehty, ja äiti näytti todella huonoa esimerkkiä lapselleen. Käytöstapojen ja vieraanvaraisuuden puutetta mielestäni. En ymmärrä, miten aikuinen ihminen voi olla noin törkeä!
 
Mä kuuntelin aivan äimänä päiväkodin vanhempainillassa, kun siellä puhuttiin synttäreistä. Pk:sta toivottiin, että synttärikutsut pyrittäisiin jakamaan 'salaa' esim vanhempien sähköposteilla yms ettei vain kukaan suutu/tule paha mieli.

Siis mitä helvataa? :O
 
x-gen
Vähän kuin aikuisten maailmassa, ex-työkaveri tai vaikka muinainen luokkatoveri tulisi: tervetuloa vain! Vai sanoisiko ent. työkaverille "antaa heittää, ennoo enää töissä samassa puljussa". Ehkä tuo ko. äiti meni niin hämmennyksiin, että ei keksinyt muuta. Huonoa käytöstä aikuiselta.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28949139:
Mä kuuntelin aivan äimänä päiväkodin vanhempainillassa, kun siellä puhuttiin synttäreistä. Pk:sta toivottiin, että synttärikutsut pyrittäisiin jakamaan 'salaa' esim vanhempien sähköposteilla yms ettei vain kukaan suutu/tule paha mieli.

Siis mitä helvataa? :O
Olen törmännyt samaan! Meillä ei lapset saaneet uusinatulokkaina kutsuja vanhojenkonkareiden synttäreille, mutta eivät edes tainneet huomata asiaa.
 
ymmärrystä
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28949139:
Mä kuuntelin aivan äimänä päiväkodin vanhempainillassa, kun siellä puhuttiin synttäreistä. Pk:sta toivottiin, että synttärikutsut pyrittäisiin jakamaan 'salaa' esim vanhempien sähköposteilla yms ettei vain kukaan suutu/tule paha mieli.

Siis mitä helvataa? :O
No jos monella on vaikka se vierasmäärä sama kuin ikävuosi-periaate, niin kiva jättää seitsemästä tytöstä kaksi ilman.

Onhan se nyt selkeä viesti, jos synttäreille ei kutsuta. En itsekään haluaisi sellaista viestiä saada/lähettää kovin avoimesti.
 
Määa
[QUOTE="Kkk";28949148]Kutsuisin mukaan, tietenkin....[/QUOTE]
tuo ei kyllä muuta sitä että lasta ei ollut kutsuttu, joten asiaa sietäisi käsitellä sittenkin. Varmaan on lapsella kivaa kutsumattomana vieraana:eek:.
Jos noin läheinen kaveri jätetään kutsumatta, takana on varmaankin joku pyrkimys eroon, joten vetäisin siitä johtopäätöksiä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrystä;28949168:
No jos monella on vaikka se vierasmäärä sama kuin ikävuosi-periaate, niin kiva jättää seitsemästä tytöstä kaksi ilman.

Onhan se nyt selkeä viesti, jos synttäreille ei kutsuta. En itsekään haluaisi sellaista viestiä saada/lähettää kovin avoimesti.
oonko oikeesti ainut ketä ei häiritse yhtään vaikka lapsia ei kutsuta synttäreille. Mitä väliä sillä on, leikkivät kuitenkin hoidossa keskenään ja vapaa-ajallaan. Se on yksipäivä vuodessa sinne tai tänne...
 
ymmärrystä
[QUOTE="vieras";28949178]oonko oikeesti ainut ketä ei häiritse yhtään vaikka lapsia ei kutsuta synttäreille. Mitä väliä sillä on, leikkivät kuitenkin hoidossa keskenään ja vapaa-ajallaan. Se on yksipäivä vuodessa sinne tai tänne...[/QUOTE]

No ei se MINUAKAAN häiritse, vaan niitä lapsia. :O

Muistan omasta lapsuudestani, miten inhottavaa oli jäädä ulkopuolelle. Onneksi harvoin jäin.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrystä;28949188:
No ei se MINUAKAAN häiritse, vaan niitä lapsia. :O

Muistan omasta lapsuudestani, miten inhottavaa oli jäädä ulkopuolelle. Onneksi harvoin jäin.
Itse taas muistan lapsuudestani että itseäni ei haitannut yhtään vaikka en kutsua saanutkaan.
 
"vieras"
No minun tyttöni ei viime synttäreillä halunnut kutsua kuin luokkakaverinsa, kysyin että etkö sinä ystävääsi Maijaa kutsu, joka ei nyt satu samalla luokalla olemaan, ei halunnut kutusa koska Maija ei tunne näitä vieraita eikä leikki ole samanlaista jos mukana on tuntemattomia. Maija pääsi sitten muuten vaan leikkimään muuna ajankohtana.
 
  • Tykkää
Reactions: Vanna
Määa
[QUOTE="vieras";28949178]oonko oikeesti ainut ketä ei häiritse yhtään vaikka lapsia ei kutsuta synttäreille. Mitä väliä sillä on, leikkivät kuitenkin hoidossa keskenään ja vapaa-ajallaan. Se on yksipäivä vuodessa sinne tai tänne...[/QUOTE]
no mäkään en pitäisi minään jos kyse olisi vain jostain koulukaverista, tai kauempana asuvasta harvemmin nähtävästä kaverista. Mutta aloittajan viestin mukaan kaveruus on ollut hyvin läheistä ja jatkuvaa, jos koko ajan kotona leikkivät ja naapurissa asutaan. Joten tuossa tapauksessa kutsumatta jättäminen näyttää jo ihan tarkoitukselliselta.
 
"vieras"
Mun mielestä ei ole tökeröä lähettää kotiin lasta, jota ei ole kutsuttu juhliin. Johan vierasmäärä pienillä synttäreillä helposti tuplaantuisi, jos oven taakse tulee vaikka naapurin sisarukset tai lapsiporukka, tai muutama yksittäinen pihalle kysyjä... Jos ensin päästää yhden ylimääräisen, olisi sitten tökeröä olla päästämättä muitakin, jos lapsia oven taakse ilmaantuu. Ihmettelen kyllä, miksei lasta tuossa tilanteessa ollut kutsuttu. Jos vierasmäärä on kovin rajattu, voi olla lapsellekin kurjaa joutua karsimaan niitä ketä haluaisi kutsua, muistan että kutsuttejen valitseminen oli omassa lapsuudessa ikävää, kun toisaalta olisi halunnut pyytää "vanhoja" kavereita, jotain ihan uusia tuttavuuksia jne. eikä saanut pyytää kuin muutaman kaverin.
 
"vieras"
No siellä on voinu olla esim pelkkiä luokkakavereita. En mä osais oman lapseni synttäreille ajatella luokkakavereiden lisäksi jotain tyyppiä jota kaikki muut evät tunne.

Luokkakaveribileet, joten sinne ei ole haluttu muita kavereita
 

Yhteistyössä