Lapsi jäi pk:ssa ilman lämmintä ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ROLLO:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
No aika kummaa ettei siellä pk:n keittiössä nyt MITÄÄN ole, olettaen että lapsi voi syödä edes jotain normaalia ruoka-ainetta eikä jostain erikoisporonperseestä tehtyä muussia vain.

Ei ole mitään, koska kaikki ruoat tulee koululta. Koululle matkaa monta kilometriä eikä kenelläkään työvuorossa olleella pk:n hoitajalla ollut autoa.

kyllä monilla päiväkodeilla on esim eilistä ruokaa pakkasessa. voihan sitäkin syödä

Turhaa te ap:tä ohjeistatte. Päiväkodilla tässä on kämmätty.

kyllä monilla päiväkodeilla on esim eilistä ruokaa pakkasessa. voihan sitäkin syödä
Mulla on se käsitys, että noita erityisruokavalioiden ruokia tulee vain se yksi annos per lapsi kerrallaan ja siitä ei paljon jää pakastettavaksi.

No aika kummaa ettei siellä pk:n keittiössä nyt MITÄÄN ole, olettaen että lapsi voi syödä edes jotain normaalia ruoka-ainetta eikä jostain erikoisporonperseestä tehtyä muussia vain.

Ei ole mitään, koska kaikki ruoat tulee koululta. Koululle matkaa monta kilometriä eikä kenelläkään työvuorossa olleella pk:n hoitajalla ollut autoa.

Tuskin. Ne mitoitetaan aika tarkkaan ja miksi ihmeessä niitä pakkaseen laitettaisiin, kun joka päivä tulee uudet ruoat. Kenelle ne pakasteessa olevat ruoat olisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Huru-ukko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olivat keittiöllä mokanneet, ja lapsen ruoka jäi tulematta. Muilla laatikkoruoka joten erikoisruokavalioiselle ei ollut muuta kuin salaattia. Jos olisi ollut esim. perunat + jotain, lapsi olisi saanut salaatin kanssa edes perunoita. Nyt meni nukkumaan vain syötyään salaatin ja näkkärin. Onneksi tänään lähdin töistä aikaisemmin, ei tarvinut lapsen olla viiteen asti nälissään.

Kuka käskee tekemään sellasia pentuja, ettei ne voi syödä kaikkea. Pah, erikoiruokavalioille ja luulosairaille.

Ja sehän onkin itse päätettävissä.... pah itsellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
tämä varmasti oli erehdys,,mielestäni inhimillinen.
jos oli kiisseliä, näkkileipää ja salaattia tarjolla niin turha valittaa.
No mä kyllä ymmärrän lapsen mielipahan, jos on ensin aamupäivän tuolla lumessa peuhannut ja sitten muut saavat lämpimän ruuan ja tämä yksi lapsi hellepäivien ruuaksi sopivan sapuskan. Inhimillinen erehdyshän se varmasti oli, mutta ei se lapsen mielipahaa poista.

Ei hitto mitä kommentteja jotku päästää. Kyllä mua ainaki ketuttais kuulla ja nostaisin siitä metelin jos lapseni ei olisi päikyssä saanut lämmintä ruokaa. Jos joku tekee virheen ni sit ne virheet korjataan ja lapselle järjestetään sitä ruokaa!!! Kyl on outoa toimintaa ja hemmetti me vielä maksetaan siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No mä kyllä ymmärrän lapsen mielipahan, jos on ensin aamupäivän tuolla lumessa peuhannut ja sitten muut saavat lämpimän ruuan ja tämä yksi lapsi hellepäivien ruuaksi sopivan sapuskan. Inhimillinen erehdyshän se varmasti oli, mutta ei se lapsen mielipahaa poista.

taitaa tää mielipaha olla enenmään äidillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Eikä sitä, että siellä tarhassa/ keskuskeittiöllä on ihan oikeesti mokattu sen ruoan kanssa.

Meidän lapsi oli jäädä kerran ilman ruokaa päiväkodissa, kun keskuskeittiöllä oli käynyt virhe. Eräs hoitaja kävi hakemassa kaupasta lapsellemme sopivan valmisaterian. :heart:

No kyllä olisi pitänyt lapsen ruoka vaikka taksilla lähettää. Näin meillä toimitaan jos puuttuu eikä muuten saada toimitettua. Missä kaupungissa / kunnassa näin?

Alkuperäinen kirjoittaja ruokavaliorajoitetun äitee:
Meidän lapsi oli jäädä kerran ilman ruokaa päiväkodissa, kun keskuskeittiöllä oli käynyt virhe. Eräs hoitaja kävi hakemassa kaupasta lapsellemme sopivan valmisaterian. :heart:

Ai että miten hyvä mieli tuli tästä. Aina parjataan valmisruokia ja nyt yksi äiti on hyvillään että lapsi saa sopivaa ruokaa. Minä tarjoan myös lapsille valmisruokaa, toki myös teen itse.
Pääasia että saa ruokaa.

Yhteistyössä