Eipä tarvi toiste miehelle isänpäivää järjestää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29198905]Eipä tuo arkikaan sen paremmalta kuulosta: ei vietä aikaa lapsen kanssa, ei huolehdi lapsen hyvinvoinnista. Mun on muutekin vaikea uskoa, että muuten hyvä isä ja mies olisi vain juhlapyhinä täysi kusipää.[/QUOTE]

Mun on jotenkin vaikea uskoa että ap ei ole tiennyt kenen kanssa lapsen hankkii... Ja mun on jotenkin vaikea uskoa että sen takia kun tietoisesti menee ko miehen kanssa lapsen hankkimaan niin kun mies ei muutukaan saman tien niin ollaan jo sitten perhettä erottamassa. Mutta joo, ei muuta kuin tilastomerkintöjä kaunistamaan vaan tämäkin perhe kun isässä on kaikki vika...

Vastuu on myös sillä joka menee sen miehen kanssa lapsen hankkimaan, ei vain sillä miehellä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun on jotenkin vaikea uskoa että ap ei ole tiennyt kenen kanssa lapsen hankkii... Ja mun on jotenkin vaikea uskoa että sen takia kun tietoisesti menee ko miehen kanssa lapsen hankkimaan niin kun mies ei muutukaan saman tien niin ollaan jo sitten perhettä erottamassa. Mutta joo, ei muuta kuin tilastomerkintöjä kaunistamaan vaan tämäkin perhe kun isässä on kaikki vika...

Vastuu on myös sillä joka menee sen miehen kanssa lapsen hankkimaan, ei vain sillä miehellä.

No just tätähän mä siihen aikaisempaan viestiin kirjoitin. Että ap:n ei ole mitään järkeä lyödä kerta toisensa jälkeen päätä seinään ja uskoa miehen muuttuvan, vaan hyväksyä se, että mies on mitä on ja keksiä itselle ja lapselle jotain kivaa tekemistä juhlapäivinä.

[QUOTE="vieras";29198927]No just tätähän mä siihen aikaisempaan viestiin kirjoitin. Että ap:n ei ole mitään järkeä lyödä kerta toisensa jälkeen päätä seinään ja uskoa miehen muuttuvan, vaan hyväksyä se, että mies on mitä on ja keksiä itselle ja lapselle jotain kivaa tekemistä juhlapäivinä.[/QUOTE]

No niin sanoitkin, sorry meni ohi. :)

Voi kuule kun olisin tiennyt, en olisi lasta hankkinut. Miehen kanssa asioista puhuttiin jo ennenkuin lasta ruvettiin edes tekemään. Silloin niin puheli kuinka on koko ajan kotona, hoitaa öisin jne jne (näin puhui myös raskausaikana). Nooh totuus valkeni, kun lapsi syntyi... Eipä valitettavasti mulla ollut ennustajantaitoja...

Ihanan naiivia :)
Olisi hauska tavata sellainen ihminen, joka on A) etukäteen osannut täysin ennustaa, millainen äiti itse tulee olemaan ja millainen isä puolisosta tulee ja B) sellainen nainen/mies, joka ei ole muuttunut lapsen saamisen myötä.

[QUOTE="pettynyt";29198931]Voi kuule kun olisin tiennyt, en olisi lasta hankkinut. Miehen kanssa asioista puhuttiin jo ennenkuin lasta ruvettiin edes tekemään. Silloin niin puheli kuinka on koko ajan kotona, hoitaa öisin jne jne (näin puhui myös raskausaikana). Nooh totuus valkeni, kun lapsi syntyi... Eipä valitettavasti mulla ollut ennustajantaitoja...[/QUOTE]

Ahaa, eli mies ei ollut yirttäjä silloin?

[QUOTE="vieras";29198905]Eipä tuo arkikaan sen paremmalta kuulosta: ei vietä aikaa lapsen kanssa, ei huolehdi lapsen hyvinvoinnista. Mun on muutekin vaikea uskoa, että muuten hyvä isä ja mies olisi vain juhlapyhinä täysi kusipää.[/QUOTE]

Niin no ap sen tietää parhaiten millaista arki on muuten. Jotenkin mulle vaan tuli nyt sellainen aavistus, että kärjystyikö tässä isäinpäiväpettymyksessä vaan nyt jotenkin väsymys ja kaikki mahdolliset pettymykset pidemmältä ajalta. Ensimmäiset lapsivuodet on usein tosi rankkoja. Mä olin ainakin hirviö välillä just juhlapyhinä, kun oli muutoinkin väsynyt ja sitten oli höösännyt vielä sitä yhteistä juhlaa. Ja väsymys sai aikaan riitelyä mikä sai aikaan taas varmaan lisää erkaantumista ja just sellaista ettei toista huomioida tai ymmärretä. Ja huonona hetkenä sitä näki toisen ihan täysin kamalana ja kokonaan pahana. Ei huomannut niitä pieniä hyviä alkuja, eikä muistanut hyviä hetkiä.

[QUOTE="pettynyt";29198931]Voi kuule kun olisin tiennyt, en olisi lasta hankkinut. Miehen kanssa asioista puhuttiin jo ennenkuin lasta ruvettiin edes tekemään. Silloin niin puheli kuinka on koko ajan kotona, hoitaa öisin jne jne (näin puhui myös raskausaikana). Nooh totuus valkeni, kun lapsi syntyi... Eipä valitettavasti mulla ollut ennustajantaitoja...[/QUOTE]

Tekikö mies jo silloin töitä noin paljon? Viettikö hän aikaa sinun kanssasi? Oliko sinulle kiltti ja huomaavainen? Teki syntymäpäivällesi kakun? Hoitiko sinua kun olit sairas? Oliko hellä ja huolehtivainen muiden lapsia kohtaan?

[QUOTE="...";29198935]Ihanan naiivia :)
Olisi hauska tavata sellainen ihminen, joka on A) etukäteen osannut täysin ennustaa, millainen äiti itse tulee olemaan ja millainen isä puolisosta tulee ja B) sellainen nainen/mies, joka ei ole muuttunut lapsen saamisen myötä.[/QUOTE]

Eihän vaan realismia. Kuka yrittäjä yhtäkkiä vokin muuttaa työnsä täysin ja olla vain lapsen kanssa kotona kun lapsi tulee? hyvin pitkälle näkee ihmisen elämäntyylistä jo etukäteen millainen se on ja tule olemaan lapsenkin synnyttyä, puheet ei sitä kerro. On paljon vanhempia jotka eivät muutu lapsen saatuaankaan, varsinkin jos joku mahdollistaa sen saman elämäntyylin.

[QUOTE="vieras";29198943]Tekikö mies jo silloin töitä noin paljon? Viettikö hän aikaa sinun kanssasi? Oliko sinulle kiltti ja huomaavainen? Teki syntymäpäivällesi kakun? Hoitiko sinua kun olit sairas? Oliko hellä ja huolehtivainen muiden lapsia kohtaan?[/QUOTE]

Ei tehnyt, ja vietti paljonkin aikaa mun kanssa. Helli ja piti hyvänä, vei syömään, shoppaileen jne, osti aina synttärilahjat jne. Oli (ja on) kovin lapsirakas, hän on isosta perheestä ja kaikki sisarustensa lapset esim tykkäävät hänestä kovin (ja samoin mies heistä). Aina leikkii ja juttelee myös mun veljenlasten kanssa.

Eihän vaan realismia. Kuka yrittäjä yhtäkkiä vokin muuttaa työnsä täysin ja olla vain lapsen kanssa kotona kun lapsi tulee? hyvin pitkälle näkee ihmisen elämäntyylistä jo etukäteen millainen se on ja tule olemaan lapsenkin synnyttyä, puheet ei sitä kerro. On paljon vanhempia jotka eivät muutu lapsen saatuaankaan, varsinkin jos joku mahdollistaa sen saman elämäntyylin.

No juu miehellä työt muuttui sikäli että rupes viihtymään enemmän töissä kun kotona.

[QUOTE="pettynyt";29198966]Ei tehnyt, ja vietti paljonkin aikaa mun kanssa. Helli ja piti hyvänä, vei syömään, shoppaileen jne, osti aina synttärilahjat jne. Oli (ja on) kovin lapsirakas, hän on isosta perheestä ja kaikki sisarustensa lapset esim tykkäävät hänestä kovin (ja samoin mies heistä). Aina leikkii ja juttelee myös mun veljenlasten kanssa.[/QUOTE]

No siinä tapauksessa ymmärrän, että on tullut yllätyksenä. Yritä puhua miehen kanssa asiasta.

[QUOTE="pettynyt";29198736]Kiitos :) Ja juu pakko sanoa, että ilman mua ei mies voisi tehdä noita pitkiä päiviä. Mä teen kotona aivan kaiken, mies ei edes tiskejä koneeseen saa laitettua silloin kun kotona sattuu syömään.

Niin ja tosiaan mies se oli meillä joka lapsen halusi, ja kokoajan painostaa toiseen lapseen. Juu ei ole tulossa.[/QUOTE]

Kuule ei se tidkailu ja lapsen kanssa hengailu IHAN aja samaa asiaa kuin 13 tuntiset työpäivät jatkuvasti. ..

[QUOTE="pettynyt";29198757]No edelleenkin, kun mies tykkää tuommoisista jutuista!! En yrittänyt mitään väkisin järjestää.

Ja musta nyt olis kiva että edes yhtenä päivänä vuodessa mies hoitaisi aamutoimet ja minä saisin ottaa aamun rennosti. Musta normaalissa parisuhteessa kunnioitetaan toisia, ja halutaan tehdä jotain toisen hyväksi. Ihan vain sen takia, että rakastetaan sitä toista.[/QUOTE]

Ja se yksi ainoa päivä pitää väkisin olla just isänpäivä? Oonks mä ihan hukassa ku oon kuvitellu et yks isänpäivän pääelementeistä on se että isä saa nukkua pitkään?

Ärsyttää taas tää miehen puolustelu.
Mies on yrittäjä, ei sen tarvi tehdä kotona mitään.
Mies on yrittäjä, ei sen tarvi huomioida lasta(tai ketään muutakaan).
Mies on yrittäjä, kyllä se voi kotona katsoa vaan leffoja.

Jos perheen äiti on yrittäjä, niin "kyllä sitä pitää jaksaa vaikka ois kuin yrittäjä...", sanoo nää samat tyypit.

[QUOTE="pettynyt";29198955]Oli. Piti enemmän vapaata ennen lapsen tuloa. Harrastukset myös lisääntyneet tässä parin viime vuoden aikana.[/QUOTE]

Jännä, kuulostaa ihan kuin miehes ei oikein viihtyis teidän kanssa... enkä kyllä ihmettele näitä sun minäminä-juttuja luettuani. Taidat olla yks niistä äitiyskuplaan lipahtaneista mammoista jotka ei nää enää muuta kuin itsensä ja lapsen ja pitävät isää ulkopuolisena urpona.

Ärsyttää taas tää miehen puolustelu.
Mies on yrittäjä, ei sen tarvi tehdä kotona mitään.
Mies on yrittäjä, ei sen tarvi huomioida lasta(tai ketään muutakaan).
Mies on yrittäjä, kyllä se voi kotona katsoa vaan leffoja.

Jos perheen äiti on yrittäjä, niin "kyllä sitä pitää jaksaa vaikka ois kuin yrittäjä...", sanoo nää samat tyypit.
Tuota...
Eipä tuossa hirveesti muuta aikaa jää jos on 13h/pvä töissä, ja lapsikin toivottavasti on jo 23 jälkeen nukkumassa. Ap on nyt lapsen kanssa kotona, joten miehen on varmaan pakko täyttää jollain sen aiheuttama vaje perheen tuloissa. Tää pari kuulostaa valitettavasti siltä että heillä ei mikään maailman pienin asuntolaina ole, joten jo sen vuoksi miehen on ollut pakko tehdä töitä enemmän.

Mies varmasti huomioi lasta mielellään muulloin kuin isänpäiväaamuna lapsen herättämänä. Rivien välistä voi myös lukea että äiti on oikein usuttanut lasta isänsä kimppuun just tuollaisilla "mee pyytää et isi laittaa sulle ruokalapun"-tyylisillä jutuilla, ja kirjoittelunsa perusteella voidaan olettaa että myös mies on kuullut valitusta oman osansa noista hänen nukkumisistaan.

Jotenkin en myöskään usko etteikö ap:n mies ikinä tekisi mitään muuta kuin kattois elokuvia, jos kuitenkin toisen lapsenkin haluis. Tässä koko jutussa haisee nyt liian selvästi loukkaantuneen naisen puolueellinen liioittelu.

Jännä, kuulostaa ihan kuin miehes ei oikein viihtyis teidän kanssa... enkä kyllä ihmettele näitä sun minäminä-juttuja luettuani. Taidat olla yks niistä äitiyskuplaan lipahtaneista mammoista jotka ei nää enää muuta kuin itsensä ja lapsen ja pitävät isää ulkopuolisena urpona.

Voi kuule, et voisi enempää väärässä olla. Synnäriltä asti olen kannustanut miestä hoitamaan lasta ja olemaan sen kanssa. Itselläni ei edes ekojen kuukausien aikana ollut mitään suurta tunnesidettä lapseen.

Tuota...
Eipä tuossa hirveesti muuta aikaa jää jos on 13h/pvä töissä, ja lapsikin toivottavasti on jo 23 jälkeen nukkumassa. Ap on nyt lapsen kanssa kotona, joten miehen on varmaan pakko täyttää jollain sen aiheuttama vaje perheen tuloissa. Tää pari kuulostaa valitettavasti siltä että heillä ei mikään maailman pienin asuntolaina ole, joten jo sen vuoksi miehen on ollut pakko tehdä töitä enemmän.

Mies varmasti huomioi lasta mielellään muulloin kuin isänpäiväaamuna lapsen herättämänä. Rivien välistä voi myös lukea että äiti on oikein usuttanut lasta isänsä kimppuun just tuollaisilla "mee pyytää et isi laittaa sulle ruokalapun"-tyylisillä jutuilla, ja kirjoittelunsa perusteella voidaan olettaa että myös mies on kuullut valitusta oman osansa noista hänen nukkumisistaan.

Jotenkin en myöskään usko etteikö ap:n mies ikinä tekisi mitään muuta kuin kattois elokuvia, jos kuitenkin toisen lapsenkin haluis. Tässä koko jutussa haisee nyt liian selvästi loukkaantuneen naisen puolueellinen liioittelu.

Asumiskulut on n 1500e/kk ja miehen nettotulot n 4000e/kk, siitä voit päätellä onko meillä liian iso asuntolaina...

Lapsi ihan itse meni sen ruokalapun kanssa, ja musta on ihan normaalia et jos lapsi näkee isäänsä n 1h/päivä, haluaa lapsi silloin sen tunnin olla isänsä kanssa.

Yhteistyössä