Lapsi ajoi väärin parkkeeratun auton kylkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
ja tietenkin vanhemmat maksaa.
Tuntuu vaan hölmölle,että auto oli pysäköitä väärin mm.pelastustielle ja taloyhtiön sisäpihalle minne ei saa parkkeerata.Meidän 3vuotias lapsi oli vahingossa ajanut auton kylkeen ja nyt omistaja hiilenä.
Onko muille sattunut tälläistä ja miten olette toiminut.
Kotivakuutus korvaa mutta omavastuu on kuitenkin aika huima.

ottasinpa ensin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan yhteyttä, miten tällaisissa tilanteissa on mahdettu ennen toimia. sillä jos pysäköinti pihalle on kielletty asiaankuuluvin merkein, voi autonomistajalle väläyttää mahdollisuutta sakoista. että meneekö tilanne plus miinus nolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No vaikka se auto oli väärin pysäköity niin silti on lapsi syyllinen. Eihän sinun lapsesi saa ajaa mummoakaan päin vaikka mummo seisoisi keskellä katua.

peesaan tätä. oli auto pysäköity mihin tahansa ei sen päälle saa ajaa. ei autolla, ei pyörällä, eikä edes kävellen.

Poliisit vaan paikalle niin saa tyyppi ainakin sakot väärin pysäköinnistä. Itse olen kerran ajanut autolla väärin pysäköityyn autoon ja jouduin hoitamaan kulut. No onneksi on tuo liikennevakuutus eikä tarvinnut itse maksaa senttiäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
e kyllä silloin jos auto on pysäköity väärin. auton haltija maksaa itse. Vakutus ei korvaa

Oletkohan taas perehtynyt asiaan lainkaan. Näitä mielipidekuningattaria löytyy aina painavan sanansa kanssa, vaikka tietoa ei ole yhtään.

Luulen, että silti pysököityyn autoon pahki ajaminen on ajajan vika, ja oletan, että 3 vuotiaanne ei vielä edes hallitse liikennesääntöjä, joten ei se varmaan varsinaisesti tiennyt, että auto ei saa olla siinä. Parkkisakon toki voi hoidattaa sille väärine parkkeranneelle, jos se oloanne helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
onko teillä kotivakuutus? se saattas korvata vahingot

Kotivakuutus on mutta lapset asuvat minun luonani ja ovat isänsä luona oleet kun vahinko tapahtui :/

soita vakuutusyhtiöön. mun mielestä silti sun kotivakuutus kattaa.

esim. miehen poika päätti vähän pestä naapureiden autoja hiekalla ja kotivakuutus korvasi

itse saman kokeneena , syy oli lapsen vaikka auto olikin väärin parkkeerattu poliisit tuli paikalle josta sitten jonkun ajan päästä tuli "päätös" kotiin , kotivakuutukseen meni pientä omavastuuta lukuunottamatta

Kotivakuutus on mutta lapset asuvat minun luonani ja ovat isänsä luona oleet kun vahinko tapahtui :/

kai sillä isällä on kotivakuutus myös ?

On,mutta kattaako se koska lapset eivät ole kirjoilla kyseisessä asunnossa ollenkaan.

on.. mutta äidin vakuutus korvasi. tosin lapset olivat silloin kotona. mutta meidän vakuutus kattaa meillä asuvat lapset ja heidän tekoset ja miehen ex:än vakuutus kattaa heillä asuvat lapset niin se menee.

Vaikka taloyhtiön pihalle olisi pysäköinti kielletty, siitä pitää olla oikeat liikennemerkit. Vaikka auto olisi ollut taloyhtiön pihalla on vaikea todistaa, oliko auto ollut asianmukaisessa huoltoajossa tai ns. pysähtynyt. Kysymyksessä ei ole myöskään liikennetapahtuma, vaan yksityisalueella tehty vahingonteko.

Esimerkiksi kadulla väärin pysäköityyn autoon törmäävä joutuu aina maksamaan vahingot ja väärinpysäköidyn auton omistaja tai haltija saa vain pysäköintivirhemaksun..

Alkuperäinen kirjoittaja ap :

On,mutta kattaako se koska lapset eivät ole kirjoilla kyseisessä asunnossa ollenkaan.

kyllä sun vakuutus pitäs kattaa oli se lapsi missä vain koska kattaahan se sinunkin omaisuuden jos (esim käsilaukku) jos se varastetaan sinun ollessa jossain muualla kuin kotona

Oliko auto pysäköity vai pysähtynyt? Siinä on eroa. Mutta korvaukset taitaa mennä kuitenkin pyöräilijän piikkiin.

Mä olen kans ajanut n. 3 vuotiaana pyörällä päin pysäköityä autoa. Auto tosin oli parkkipaikalla ihan ruudussa. Äite oli sitten käynyt kattomassa tuhoja ja totes että oli niin lommonen auto ettei osannu sanoa mikä niistä oli mun aiheuttama, ei tarvinnu korvata mitään.

Ei minusta ole mitenkään automaatioa, että lapsen vanhemmat joutuvat tässä tapauksessa maksumiehiksi.

Helpommalla varmaan pääsee, kun maksaa, mutta oikeudessa jutun voisi voittaa. Jos väärin pysäköity auto on jotenkin tiellä, ettei alueesta muuten pääse hyvin kulkemaan niin vahinko on kyllä pysäköijän oma syy.

Meillä on pihassa kans jatkuvasti näitä väärin parkkeerattuja autoja (yksi auto on aina pihatiellä parkissa ) ja pelkään, että jonain päivänä tuo meidän kaksikko pyörillään ajaa täräyttää niihin pahki. Ja kukahan lie sitten korvaakaan vahingot?!?
On tehty tuosta auton väärään paikkaan parkkeeraamisesta valitus isännöitsijälle, mutta mitään ei tapahdu... sillä tää autonomistaja poika sattuu olemaan "parempaa" väkeä!!! Joten herran haltuun vaan siis naapurin klopin hieno pirssi ;)

Meillä on pihassa kans jatkuvasti näitä väärin parkkeerattuja autoja (yksi auto on aina pihatiellä parkissa ) ja pelkään, että jonain päivänä tuo meidän kaksikko pyörillään ajaa täräyttää niihin pahki. Ja kukahan lie sitten korvaakaan vahingot?!?
On tehty tuosta auton väärään paikkaan parkkeeraamisesta valitus isännöitsijälle, mutta mitään ei tapahdu... sillä tää autonomistaja poika sattuu olemaan "parempaa" väkeä!!! Joten herran haltuun vaan siis naapurin klopin hieno pirssi ;)

voihan siitä soittaa itsekkin poliisin sakottamaan jos on selkeesti pysäköity väärin.

Yhteistyössä