LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Kiitos Anni77 tsemppauksesta :heart: ! Kiva kuulla, että siellä kaikki hyvin vauvan kanssa.

Ja Pietulle täältäkin lykkyä pyttyyn, perästä tullaan toivottavasti pian :wave: .

Neuvolassa oli tänään kaikki ok, paitsi verenpaine aavistuksen koholla ja helle turvottaa. Vihlontaa, pieniä suppareita ja aamuyön heräilyä/valvomista riittää edelleen. Ja kamala kiukku tänään päällä :kieh: . Olispas nyt lupaavia synnytysoireita - tai sitten helle vain sekoittaa pääkoppaa :LOL: . Ei auta kuin odotella...

- Hiiru - rv 40+1
 
Tunsin eilen ekat "kuplinnat" masussa . :heart: Tai ei voi puhua edes masusta, kun ne tuntuu oikeastaan kohdunsuuta vasten jossain "alhaalla". Ihan samalla lukemalla (10+1) kuin esikostakin. Esikon aikaan en meinannut uskoa, että se on vauvan mylläystä niin aikaisin, ennen kuin sitä oli jatkunut 2vk ja neuvolan täti vakuutti, että kyllä se vauva joillain niin aikaisin tuntuu.

Nyt sitten itseni tuntien seuraavat 5-6vk on "kyttäystä", koska liikkeet on niin satunnaisia ja hentoja, ettei niitä havaitse vielä joka päivä vaikka kuinka kuulostelisi.
 
Oho! Olet kyllä tosi herkkä tuntemaan!
Itsellä on pientä poreilua tuntunut, mutta ne voivat olla vielä vain ilmavaivoja. Mutta siis toki toivon, että ne ovat vauvan liikkeitä.
Odotan tosi malttamattomana sitä np-ultraa. Harmittaa, että se meni niin myöhäiseen ajankohtaan, jos sieltä löytyykin turvotusta, tulee hirveä kiire sinne lapsivesipunktioon (mikäli sinne edes aikoo ja olen kyllä kahden vaiheilla, menenkö vai en).
Haalistunut 12+2
 
Heips,

onneksi teillä muilla tuntuu menevän ihan hyvin. Olen tässä kokenut niin kamalan viikon, etten soisi sitä kenellekään. Maanantaina alkoi pänsärky, josta seurasi kaksi päivää oksentelua aivan koko ajan. (Minulla oli vielä kampaaja-aikakin silloin maanantaina. Onneksi tuttu kampaaja, piti nimittäin yökkiä sielläkin!) Keskiviikkona menin lääkäriin, oli jo nestetasapaino sillä mallilla, ettei enää olisi samalla lailla kärsinyt alkaa oksentelemaan. No sehän jatkui illalla uudestaan, tosin ei enää niin pahana. Sain kuitenkin sairauslomaa loppuviikon ja aika on mennytkin erittäin heikkoa oloa parannellessa. Eilen illalla sain viimein paremmin syötyäkin. Jospa se nyt alkaisi taas elämä voittamaan! =)

Ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvolalääkäri. Toivottavasti on pienokainen vielä täysissä voimissaan tällaisten koettelemusten jälkeen. Täytyy varmaan myös kertoa jo työnantajallekin, että olisi äitiyslomaa tiedossa... :eek:
 
Hei kanssasisaret! Ajattelin ilmoittautua näin loppumetreillä mukaan... Olen esikkoa odotteleva Tampereen kulmilta. Takana n. 4 vuotta lapsettomuutta, joista hoitoja kaksi vuotta. Neljä epäonnistunutta inseminaatiota , 1 aiempi IVF, joka päättyi tuulimunana keskenmenoon ja nyt positiivinen, toinen IVF. LA 7.9, sukupuolesta ei tietoa ja sairaala TAYS.

Raskaus on sujunut ihan mallikkaasti ja alusta asti olen kjaikki klassiset oireet kärsinyt, mutta nehän kuuluu asiaan. Kiloja on tullut "mukavat 18" ja turvotusta on ihan sairaasti käsissä ja jaloissa, mutta lekurin mukaan se on vaan nestettä eikä epäilyä raskausmyrkytyksestä ole koska muut arvot ovat ihan normaalit.

Kiitos päivittäjälle sivujen ylläpidosta ja etukäteen tietojeni lisäämisestä!

Te jotka olette olleet TAYSsin hoidoissa, onko teillä ollut seurantaa Tayssin puolelta alkuraskauden jälkeen? Minulla nimittäin ei ole ollut minkäänlaista!

Onnea ja tsemppiä kaikille!

Junnu ja Peanut tasan 36 rv



:flower: :flower:
 
Itselläni ei vielä isommin ole mitään oireita, mitä nyt rinnat todella arat, ja mahaa nipistelee alvariinsa, johtuuko siten lugeista vai mistä, ja maha on todella turvoksissa, mitkään housut eivät mahdu jalkaan.. Onkohan tämä ihan normaalia tässä vaiheessa...?

Ensimmäinen ultra on nyt perjantaina, mutta jotenkin huolestuttaa, miten tässä loppuviime tulee käymään.... Hyvin toivottavasti... :/
 
Heippa Dooris! Ihan samalta kuulostavat oireet kun mullakin, rinnat muuten edelleen kipeät mutta nuo masu nippailut vähentyneet. Turvotus laski joskus 8 viikolla mutta nyt kun tuli kuumat ilmat niin tuli takaisin. Oireet ainakin viittaa että kaikki on ok, tule toki kertomaan ultra kuulumiset.
hh+känkkis 11+2
 
Hormonihirviölle, ajattelin jo kaiken menevän ihan metsään :p

Tilasin varoiksi TAAS;-) pari raskaustestiäkin, olen tainnut niitä tosin tehdä jo neljä aiemminkin :LOL:

Ei kai auta muu kuin odotella perjantaihin asti, että saa varmistuksen tämän hetken tilanteesta..

Miten kauan muuten muut ovat joutuneet käyttämään lugeja? Alkaa jo pikku hiljaa kyllästyttämään nuo kapselit... :/
 
Mulla lääkkeellinen pas ja rv13 menee luget, 12 viikolla annosta pienennetään vähitellen. Mulla on muuten myös pe lääkäri mutta se on np-ultra. Pa....at housussa odotan onko tuolla enää elämää.... minä otan luget suun kautta nykyään, eikä edes huimaa enää.
Ei muuten hyödytä tehdä testejä koska se hormoni määrä millä testi näyttää plussaa on tosi pieni ja vaikka olisikin keskenmeno niin aina näyttää plussaa siihen saakka kun tulee ulos tai siis aika paljon vielä jälkikäteenkin.
 
Tervetuloa Dooris ja Junnu!

Dooris, koita jaksaa perjantaihin. Tuo alku on pahinta piinaa, ja tätä ketjua lukiessa olen päätellyt, että niin näkyy olevan kaikille muillekin. Lohduttaako tieto, että useimmiten keskenmeno kuitenkin oireilee? Harvemmin hengetön kyytiläinen pysyy matkassa, joten todennäköisesti kaikki on aivan hyvin :hug:

Junnu, noita seurantoja ei yleensä jatketa alkuraskauden jälkeen, jos kaikki menee hyvin. Älä sure 18kg lisäystä jos olet turvoksissa, minulla tuli esikosta 17kg ja olin satavarma, että painoa jää kamalasti. Sitä oli 2vk synnytyksestä jäljellä 4kg kun turvotus lähti, ja kaikki se loppukin lähti 4 viikossa. Imetys kuluttaa!

Sienna, pahoinvointi on raskasta, mutta yleensä hyvä merkki vauvan kannalta. Istukka on ainakin kunnossa :D

Sitten omaa napaa: pieniä kuplia on tuntunut noin kerran päivässä. Maha tuli yht'äkkiä esiin. Viime viikolla sitä ei ollut yhtään, mutta nyt kaikki housut sitten kiristävät. Kaivoin jo esikon aikana ostetut L-koon collegehousut kaapista, ja toivon että välttyisin mammahousuilta vielä pari kuukautta. Ne lököttävät kuitenkin vielä pahasti, kunnes masu on reilumman kokoinen.

Mies lupasi eilen nikkaroida kehdon :heart: Ihanaa!
 
Moikka moi taas kaikille!!

Dooris mulla oli kans tuossa vaiheessa tosi kovasti turvotusta. Laski sitten hieman, mutta nyt taas! Voi kiesus! Iltasin varsinkin ihan kauhea pömppis! Eipä enää iltaisin mene normaali housut jalkaan, lököttimissä siis kuljen. Töissäkin pitää jo miettiä mitä pistää päälleen.

Ällötystä riittää täälläkin, eipä se tunnu helpottavan. Väsymys on kan päivän sana. Rinnat turpoo turpoomistaan. Ostin jo isommat rintsikat ja nekin välillä puristaa. Tosin kyllä osan voi pistää tän tuskasen kuuman ja hiostavan ilman syyksi. Josko se sitten pikkuhiljaa tasaantuisi kun viilenisi.

Hormonihirivö, sä oot siis ihan saanutko luvan ottaa luget suun kautta? Mä kun oisin sillon hiiva aikaan ottanut suun kautta pari, niin hoitaja kielsi ihan totaalisesti sen. Jännää. Noh, käytännöthän on monia ja tietty kai raskauden kestollakin merkityksensä. Mä lopetin luget jo puol toista viikkoo sit ja eipä oo kaveri pois tullut. Ainakaan niin että minä olisin huomannut.

Joo, mutta semmoista tällä erää. Keskiviikkona sitten neuvola.

Tsemppiä kaikille elokuun helteisiin! :wave: :heart:

Nampula + kyytiläinen 9+6
 
Nyt kun olen lukenut näitä juttuja enempikin, mikähän mahtaa olla miun tilanteeni rv:n suhteen..? ICSI, punktio tehtiin 11.7., siirto 13.7., ja edelliset menkat alkoivat 29.6.2007.. Mistä tämä oikeasti kuuluisi laskea, neuvoisiko joku fiksumpi, että tiedän ounastella itsekseni tuota mahdollista laskettua aikaa, sikäli mikäli kaikki menee hyvin... Perjantaina tosiaan tuo eka ultra, ja olen jo nyt kuin tulisilla hiilillä.. :p
 
Mulla oli sillon eka ultra 7+2 ja sillon siis näkyi kun sydän jumpsutteli siellä pikkuisen sisuksissa. Ääntä ei kuulunut, mutta tosiaan näkyi. Joten hyvinkin saattaa olla että sinullakin sitten perjantaina näkyypi. Tsemppiä perjantain ultraan. :heart:
 
Moi kaikki odottajat. Päätin viimein liittyä sivustolle, kun kahden vuoden tutkimusten jälkeen lääkärit totesivat, että saamme aloittaa hoidon ja reilun viikon päästä pitäisi alkaa pistelemään itseään.

Ihana lukea täältä teidän keskustelua. Nämä raskaus uutiset ovat auringonpaistetta minulle tässä kohdassa, kun tunteet heittelee epätoivon ja toivon välillä. Saas nähdä mitähän tästä tulee ja toimiikohan toi hoito jne.

Kovasti minua kiinnostaa, tuliko teille kellekään ensimmäisestä ICSI-hoidosta positiivisia tuloksia? Entä jatkuiko raskaus ihan normaalisti.

Taustaa: meillä on todettu lapsettomuuden johtuvat miehen siemennesteen heikkolaatuisuudesta. Minusta ei vikaa löytynyt eli toivotaan että tuo on ainoa syy ja hoito tehoaisi. Ikääkin on molemmilla vielä vähän vajaa 30, joten ymmärsin että hoidon onnistumisprosentti voisi olla parempi kuin myöhemmällä iällä. Toivo elää.
 
Endon takia IVF 09/06 ja poika syntyi 05/07. Menin tänään yksityiselle ultraan tarkistuttamaan endon tilanteen ja kas kummaa; endoa ei ollut mutta yksisikiöinen raskaus kylläkin :) Yhdet menkat on kerenny jo olla vaikka täysimetys on päällä, toisia odottelin, mutta ei näkynyt mutta empä arvannut että raskauden takia ois pois jääneet. Poika täytti juuri 3kk, eli suuren suuri ei lapsien ikäero tule olemaan. Raskaus on todella alussa vasta, huomenna ilmeisesti 6+0. Mutta totisinta totta on se että paksuna ollaan taas, toivottavasti pitkään :)
 
Nampula ei meidän hoitopaikassa ole koskaan kielletty ottamasta suun kautta lugeja mutta ovat sanoneet että tasaisemmin imeytyy emättimen kautta.

Onnille sen verran että ei minustakaan löytynyt vikaa mutta sitten huomattiin että munasolut ei hedelmöity ivf:ssä ja jouduttiin seur tehdä icsi ja siinä oli ns. normaali hedelmöittyminen prosentti. Miehen simpat keskitasoa, heitellen suuntaan jos toiseenkin.

Anteeksi Dooris jos sua jotenkin peloittelin, olen vaan tullut niin pessimistiksi näiden lapsettomuus hoitojen takia että aina on parempi varautua pahimpaan vaikka kyllähän multakin välillä tulee kirjoitusta *että päätän olla ainakin seuraavaan ultraan saakka raskaana enkä epäröi* niinpä aina vaan pyörrän sanani :LOL: Niinpä ottaa nyt selvää mitä sitten ajattelen.....

Onnea Polle! Ei varmaankaan haittaa vaikka oletkin taas raskaana? Miestä voi tietty vähän huimata.... nekun ei sopeudu niin helposti tilanteisiin.
Hh+känkkis 11+3
 
Et sie hormonihirviö minua pelotellut, pelko ollut persuuksissa kaiken aikaa, varmaan kanssa näistä hoidoista johtuen... Edellinen punktio oli sellainen kokemus, että sanoin miehelle sen jälkeen, että paljon vaaditaan, ennen kuin uudelleen olen valmis menemään... No, siltä kierrokselta jäi onneksi pakkaseen kaksi ja tämä yksi nyt näytteli elonmerkkejä ainakin testeissä, eli ei kai tässä voi muuta kuin elää samoin kuin sie; "olen raskaana, ainakin ultraan asti" :)

Nuo luget ja hellekin varmaan vain aiheuttavat kaikenlaisia outoja tuntemuksia, ja siihen kun ymppää päälle vielä aimo annoksen vainoharhaisuutta, niin avot... :LOL:

Mutta nyt koitan keskittyä muihin asioihin perjantaihin asti, ja sitten tietää jo enempi tilanteesta... ;)
 
Tulen tänne teidän ketjuunne kyselemään viisaammilta onko muillakin näitä pelkovaiheita useinkin. Ivf alkion siirto tehtiin 1.6 ja kaikki mennyt hyvin tähän asti. Kerran heinäkuussa runsaampi vuoto ja käynti polilla jossa kaikki todettiin olevan kunnossa. Odotan kaksosia ja koko ajan puhutaan tästä raskaudesta riskiraskutena.
Olemme käyneet np ultrassa jo pari viikkoa sitten ja tuolloin sain mukaani myös ihania 4d kuvia. Vauvat jakselivat hyvin ja olivat kehittyneet normaalisti.
Eilen sitten eksyin lukemaan noita keskenmenojuttuja ja nyt olen ollut ihan hermona kaksi päivää. En nukkunut yöllä ja mieskin oli työmatkalla joten tuntui vielä erittäin ahdistavalta. En voinut mennä töihin ja nyt poden siitäkin huonoa omaatuntoa. Koko ajan ajattelen että masussa ei ole kaikki kunnossa.
Tämä on niin jännä tilanne , kun tähän asti ja varsinkin np ultran jälkeen oli niin varma olo. Monen vuoden hoidot ja ainainen pettymyksen tunne on jollain lailla taustalla peloittelemassa.
Huomenna on onneksi neuvola lääkäri ja ajattelin purkaa vähän hänelle tätä tilannetta.
No, tämä oli nyt tälläinen yhdenlainen purkaus kun sai kirjoittaa ajatuksiaan.
Milloin tämä raskaus muuttuu siksi ihanaksi odotukseksi??
Tsemppiä kaikille ja aurinkoista loppukesää!
 
Mä voin sanoa vain omasta puolestani, mut mun odotukset ei missään vaiheessa muuttuneet nautinnollisiksi. Koko ajan oli jotain mitä pelätä tai mikä aiheutti pelkoa. Esikoisesta mulle tuli mieletön verenvuoto rv7+, mut kaikki oli ok. Sit kun liikkeet alkoi tuntua niin stressasin niistä kokoajan. Mieskin välillä hermostui. Loppuajasta alkoi synnytys pelottamaan tai lähinnä se, että jotain kamalaa tapahtuu loppumetreillä. Kuopuksesta mulle tuli kamala hyperi ja olin 10pv sairaalassa. Ajattelin koko ajan, että kesken menee kun on niin kauhea olo. Raskausvaivat vaan pahenivat kuukausi kuukaudelta ja ravasin ä.polilla vähäisten liikkeiden takia tai neuvolassa s.ääniä kuuntelemassa. Mä en kai sit vaan osannu nauttia raskaudesta tai sit ajattelin, että kun nämä kaksi raskautta on "suotu" niin kaikki ei voi mennä hyvin. Tavallaan odotin koko ajan jotain tapahtuvaksi. Vielä kumminkin kolmas lapsi saattaisi olla haaveissa, mut raskausaikaa kammoksun...mies myös. 3 alkiota olis vielä pakkasessa. Mulla siis 2 ivf-lasta. Tsemppiä kaikille ja yrittäkää nauttia. Multa se ei onnistunut.
 
Roosa kyllä minulla ainakin mietityttää onko kaikki kunnossa ja olen myös käynyt lukemassa keskenmeno palstaa (mikä ei varmaakaan ole järkevää ) mutta parempi tietää mitä kaikkea voi olla edessä, niin minä ajattelen. Sulla on tota ikää 37 tänävuonna ja kaksoisraskaus on aina riski siksi siitä puhutaan. Minä olen päättänyt että jos kaikki on ok np-ultrassa niin kerron kaikille raskaudesta, mahakin pömpöttää niin että kylläpä se jo huomaakin.
Kaksoisraskaus ei välttämättä ole kauhean mukavaa (tyttökavarilla kaksoset), varsinkaan loppuvaiheessa kun maha on tosi iso ja olo tukala. Yritä alkaa nauttia raskaudesta, jos keskenmeno on tullakseen niin se tulee, itse siihen ei ainakaan voi vaikuttaa. Meillä Äiti sanoo että mitä rauhallisempi on odottava äiti niin on rauhallinen vauvakin kun syntyy, hyvä muistaa =)
 

Yhteistyössä