LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Onnea Riinu plussasta!
Oltiin eilen juhlissa jotka oli ulkojuhlat (sisällä tarjottavat) ja oli tuulinen ilma +18 Mulla tuntui että rinnat räjähtää kun niihin sattui niin paljon, se tuuli puhalteli niin vaimakkaasti. Oli kyllä paksu neuletakkikin päällä mutta eipä tuo auttanut. Tänään meinas käydä köpsästi kun luulin että on 1 kokonainen luge laatta vielä kaapissa mutta eipäs ollutkaan ja kauheeta kyytiä aamulla apteekkiin, onneksi aukes jo 8 aikaan. Olin muuten rauhallista asioida =) 1 provisori ja 1 myyjä eikä muita asiakkaita.
HH+ Känkkis 7+1
 
Hormonihirviö Kauan sä noita lugeja vedät? Mulla oli siirron jälkeen Crinonet ja ne loppu samana pvänä ku oli veritesti eli pp14 ja sen jälk. ei ollu käytössä enää mitään, mut oliks se sit niin että pas:issa on pidemmän aikaa ku tuoresiirrossa?
 
Sanna Joo'o näitä kivoja lugeja menee lääkkeellisessä passissa rv9 saakka samoin zumenoneja, mutta tavallisessa kierrossa jossa on ovis saa lopettaa kai ekan ultran jälkeen. Lääkkeellisessä ei ovista ole ja silloin istukkahormonia alkaa kehittyä myöhemmin, siksi siis noin kauan menee lugeja.
 
Keiju07
Oh hoh, onpas pinossa tapahtunut ja sattunut sitten viime lukemani. Palasin tänään kolmen viikon lomilta töihin (motivaatio nollassa) ja loman aikana on tullut taukoiltua myös vauvapalstailussa. Ihanaa, että uusia odottajia on taas tullut, en edes yritä muistaa vielä kaikkia nimeltä, joten onnittelut kaikille kollektiivisesti. Pahoittelut myös Anniinalle, jolla toinen epäonninen kokemus peräkkäin- tiedän kokemuksesta että kaksi perättäistä keskenmenoa on uskomattoman rankkaa. Mutta siitäkin voi selvitä!

Anni77:lle suuret onnittelut. Kiva, että laitoit synnytyskertomuksesi luettavaksemme, niitä aina mielellään lukee oppiakseen asioita. Hyvä, että kaikki siis loppujen lopuksi hyvin. Kummallisen eri tavoin toimitaan kuitenkin eri sairaaloissa. Itse tunnen kaltaisesi synnytystapauksen, jossa avautumisvaihe myös jumittui tuossa 3 cm:n tietämillä ja sektioon päädyttiin jo samana päivänä (lähinnä äidin olon takia), vaikka lapsella ei ollut vielä mitään hätää.

Miaukun kolari pysähdytti taas ajattelemaan; itsekin jostain syystä pelkään autoilua ja kolareita tms. Ajan autoa siis ihan normaalisti, mutta mielessä on käväissyt, että siinä on taas yksi turha riski lisää. Kaipa se on niin, kun raskaus on työllä ja vaivalla saatu aikaiseksi, niin arjenkin aiheuttamia riskejä ajattelee ihan uudella tavalla.

Olin muutama viikko takaperin vihdoin siinä 4D:ssä. 180 euroa pulitettiin korvausten jälkeen siitä, että kuultiin ensimmäisen minuutin aikana, että tyttöä odotetaan! Sukupuoltahan sinne lähdettiin varmistamaan. Ihan mukava kokemus, tarkasti kaikki muukin tsekattiin ja kiva oli kuulla, että kaikki on mallillaan. Ehkäpä seuraavan lapsen kanssa jättäisin kuitenkin väliin, vaikka mukavahan se dvd on silloin, kun tulee vauvaa ikävä :heart: . Neuvolassakin kerkesin käväistä tässä välissä, ja sielläkin asiat mallillaan. Painoa tullut nyt 200 g/vko, verenpaine hiukan koholla 133/75 (en ehtinyt levätä), tyttelin syke 145. Hb:ta eivät suostuneet mittamaan, vaikka viimeksi oli tippunut 104:ään... rautaa menee nyt 100 mg päivässä kuitenkin.

Potkut alan vihdoin tuntea selvemmin ja mahan päältäkin niitä voi silloin tällöin havaita. Tosin tytteli ujostelee isäänsä jotenkin, koska potkut loppuvat aina, kun pyydän miehen kokeilemaan kädellä. Sattumaako vaiko vaikuttavatko äänet sitten vauvan käytökseen...

Nyt sitten kasvatellaan mahaa, voidaan paksusti ja odotellaan kahden viikon päässä olevaa lomareissua (viikko kesälomasta siis vielä pitämättä). Ihan vielä en ole lentolippuja uskaltanut lunastaa, jotta peruutusoikeus säilyisi viime hetkeen saakka. Vaikka nyt olen voinut todella hyvin, niin koskaan ei voi tietää, mitä kahdessa viikossa voi tapahtua. Todennäköisesti kaikki sujuu hyvin, olen vain ikuinen stressaaja :) .

Keiju rv 25+6
 
Huomenna ensimmäinen ultra. Jollain lailla jännittää, mutta olo on niin väsynyt ja turta ettei jaksa edes keskittyä asiaan :|

Turvotusta on kertynyt kroppaan, painoin tänä aamuna kolme (!) kiloa enemmän kuin perjantaina. Hain ison ananaksen Lidlistä, toivottavasti se auttaa edes hieman. Yritin miettiä oliko esikon alkuaika näin raskas, mutta kyllä se vain taisi olla. Helpotusta tuli joskus rv 15, joten kannattanee asennoitua tähän että aika aikaa kutakin.

Tulen huomenna kertomaan ultrakuulumiset. Nyt unta tavoittelemaan!

Lamppis 6+4
 
Onneksi olkoon Riinulle plussasta ja tervetuloa joukkoon!!

Lampukalle onnea matkaan huomiseen ultraan!

ON Ei vieläkään mitään merkkejä synnytyksestä. Pitäisi varmaan jo asennoitua että pitkäksi menee. Haluaisin pikkuisen kuitenkin jo mahdollisimman pian kainaloon! Eli SAA TULLA RAKAS!!!! On se vaan odottavan aika piiiiiiiiiitkä. Hermot on edelleen kireellä ja miehen kanssa otetaan yhteen joka asiassa (lievää liioittelua, mutta kuitenkin...) Taitaa lähenevä synnytys stressata jo kumpaakin. Kotona on edelleen miljoona asiaa tekemättä, jotka ois kaikki voinu hoitaa aikapäivää sitten. Ei ainakaan käy aika pitkäksi kun on puuhasteltavaa =)

Eipä kummempia tällä(kään) kertaa
Miauku rv37+6
 
Lampukka mulla on myös tänään eka ultra, heräsin hermoileen jo puoli 6 :headwall: pelottaa onko siellä asukkia. mulla myös turvonnut olo mutta paino ei ole noussut silti yhtään taitaa olla vieläkin puol kiloa miinuksella vaikka syöny kyllä oon enemmän kun normaalisti.
Miauku: Oikea on tämä nimitys mitä raskaudesta käytetään eli odotus. Eka odotetaan 1 ultraa ja ekaa neuvolaa jne ja lopuksi odotetaan vielä syntymääkin =) Aina vaan ODOTETAAN jotain.
No minä jatkan hermoiluja....
HH+ Känkkis7+3
 
Täälläkin vain odotellaan edelleen. Suosittelen kaikille sitä valmistautumista siihen että yli menee, niin jos se helpoittaisi näin loppu metreillä. Itsellä vasta 40+1 mutta tuntuu että olen jo ihan kypsä tähän odottamiseen. :kieh: No tuleepahan tätä kauan odotettua raskautta sitten koettua kokorahalla :LOL: Kun ensin on odotettu ,että tulisi raskaaksi ,kolme vuotta ja sitten reilut 40 viikkoa tätä itse raskautta. Olen voinut onneksi hyvin, että ei mitään valittamista sen suhteen. Maha on iso ja se painaa sisäelimiä lyttyyn. Kohdun korkeus eilen oli38cm.Ja koska olen pieni kokoinen itse niin se maha on aivan kiinni kylkiluissani.
Onnea ultriin hormonihirviölle ja lampukalle. Tervetuloa mukaan kaikki uudet plussalaiset. Kyllä se aika menee oikeasti tosi nopeasti. Ette huomaakaan kun se laskettu aika jo on ihan tässä ja nyt.Nyt lähden ikkunan pesuun jos se vaikka laittaisi vauhtia tuohon maha asukkiin....
Sirkku ja vesseli 40+1
 
Onnea Riinulle ja tervetuloa joukkoon! =)
Tänne ei mitään uutta kuulu...nyt odotellaan ultraa, joka vasta 10.8 kattovat sen niskapoimuturvotuksen, sillon viikkoja 12+3, kun ensin se aika olisi ollut vasta seuraavalla viikolla, jolloin viikot olis ollut jo13! Neuvolassa kun eivät osanneet laskea viikkoja vaikka tarkka hedelmöittymispäivä oli tiedossa ja lapsettomuuspuolella viikot oli jo merkattu neuvolakorttiin...ei kuulema voinut pitää paikkaansa! Onneksi soitin ultrasta äitipolille, jossa heti ymmärsivät tilanteen ja sanoivat vielä, et olisi mennyt liian myöhäseksi jos olisin tullut sillon vko 13+0! No se siitä, loppu hyvin kaikki hyvin! Mitenkäs muut samoilla viikoilla olevat jakselette? Itsellä ei rinnat enää niin kipeet ja pahaolokaan ei ole enää päivittäistä, välillä huolettaa et onko masussa kaikki hyvin, kun ei oireitakaan ole! Mites Kitty jakselet? Mulla olisi vielä saikkua tää ja ens viikko ja sit pitäs 9 viikon tauon jälkeen alotella taas arkirutiinit! Aurinkoista päivää kaikille!
mari-78 9+0
 
Ajattelin tulla kertomaan ilouutisen, että poika päätti tulla maailmaan noin 1,5 vkoa edellä, normiaikaisena kuitenkin eli vkot olivat 38+3. Kaikki tapahtui siis lauantaina 14.7. klo 18.11. Kriittiset mitat 2735g ja 48cm, päänympärys 34. Ihana pieni blondi poika kiharaisella tukalla :heart:
Synnytyksessä sattui ja tapahtui vaikka kestoltaan olikin nopea, kaikkiaan 5 h ja ponnistusvaihe 10 min. Jahka tässä tilanne vakiintuu ja päästään asettumaan kotosalle, niin laitan lisätietoja josko kiinnostaisi.

Sannis-75 ja poika 3vrk
 
Onnea Sannis! =) ja kiharakutri! Totta kai kerrot sitten synnytyksestä kunhan saat pienen hoidolta aikaa...
Sirkulle pitkää pinnaa odotteluun =)
ON Tänään oli varhaisultra ja sydän pumpsutti ihan oikeassa paikassa =)
HH onnellisena +Känkkis 7+3
Ps mulle voi laittaa LA 2.3
 
Kiitos onnitteluista Sanna-78, Hormonihirviö, Miaku, Sirkku, Mari-78N!
Onnea Sannis vauvasta ja HH ja Lampukka sykkeistä!

Täällä kaikki ennallaan, varovainen iloisuus jatkuu, pieniä oireita tuntuu aina välillä (rinnat arat, vetäisyjä mahassa) ja mieli on suht rauhallinen. Tosin vessakäynnit on samanlaisia varmaan kuin muillakin km:n kokeneilla... aina vilkaisen paperiin...

Muutamat suunnitelmat ovat nyt menossa kyllä uusiksi. Kun luin täältä, en tiennyt sitä aikaisemmin, että jos on kohonnut keskenmenoriski, niin silloin on pyöräilyäkin suositeltu lopetettavaksi tärinän takia. No, tämä ei ole ongelma, pyöräilyä en juuri harrasta... mutta mites sitten ratsastus ja moottoripyöräily? Oltiin just suunniteltu, et lähden miehen kyytiin prätkällä Saaristorenkaan kiertoon... no, päätettiin yhdessä vaihtaa kaksipyöräinen nelipyöräiseksi, eli autolla tehdään tuo reissu sitten loppuviikosta. Aavistuksen harmittaa, mutta toisaalta, kun tiedän minkä takia siitä luovun, niin sitten ei harmita enää yhtään. Ratsastusta aion jatkaa (mulla vuokraheppa) mutta vauhdikkaat laukkasuorat vaihtuivat jo tänään metsäköpöttelyyn. En viitsi tämänkään kanssa pelleillä, käydään sitten vaan kävelemässä kunnes kyytiläinen on tiukemmin kiinni. Onko jollain jotain tietoa näistä asioista, tai mitä olette kuulleet muille suositeltavan? Ja vielä lentämistäkin mietin... mulla ois syyskuussa ja marraskuussa työ- ja lomareissut tulossa. Ensimmäinen on lyhyt lento (Saksaan) joten sen ehkä pystyy hyvinkin tekemään. Toinen olisi pitkä lento New Yorkiin, ehkä sitä lomaa myös siirretään myöhemmäksi. Jos vaikka sitten saisi pikku-matkustajan vaikka mukaankin sinne. Kai se lentäminen on ihan turvallista, mutta toisaalta taas ajattelen että mitä turhaan...jos kuitenkin jotain sattuu.

Illanjatkoja kaikille!

:wave: :wave:
 
Onnea Riinulle plussasta ja Sannis-75:lle pojasta!! :heart: Lisään listoille ;)

Itsellä ei tässä muutoksia. Lapsi on kiinnittynyt ja voi hyvin. Äiti kipeä, mutta sitkeä :) Pelkopoli takana ja suosittelen jokaiselle, jolla jotakin mieltä askarruttavaa ja vaivaavaa.

pietu- 37+4
 
Keiju07
Alkuun onnittelut Sannikselle! Tule ihmeessä laittamaan tänne synnytyskertomuksesi.

Riinu pohti noita keskenmenon riskejä, tai siis pyöräilyä, ratsastusta ja lentämistä. Oma käsitykseni on lukemani ja lääkäreiden puheiden pohjalta se, että keskenmenoa on aika vaikeaa itse aiheuttaa. Tottakai kannattaa ottaa rauhallisesti (niin tein itsekin kahden keskenmenon jälkeen), mutta jos jokin on mennäkseen vikaa, niin se menee eikä siihen voi itse pahemmin vaikuttaa. Todennäköisyydet ovat kuitenkin puolellasi! Toinen asia sitten kokonaan on tuo ratsastaminen raskauden aikana. Asioita, joissa kohtu joutuu hölskyvään liikkeeseen pitää välttää. Ratsastus käsittääkseni aiheuttaa aika voimakkaan rasituksen kohdulle. Mutta ratsastaakin voi varmasti rauhallisesti, niin kuin Riinu itse kirjoitit. Lentäminen taas ei aiheuta mitään haittaa sikiölle, lievä ilmanpaineen lasku matkustamossa ei siis haittaa sikiötä. Joten lentää voit ihan hyvin, jos muutoin voit hyvin. Itse olen kuitenkin raskausaikana voinut tosi pahoin lentokoneessa, tulen normaalistikin helposti matkapahoinvoivaksi, ja raskaus on korostanut tätä ominaisuutta.

Keiju 26+1
 
Heipähei! Pitkän aikaa taustailtuani taidan uskaltaa kirjoittaa tähän ketjuun. Neljän vuoden odotuksen ja hoitotaipaleen jälkeen perheeseemme odotetaan joulutonttua (nyt rv 18+3). Ensi viikolla olisi rakenneultra ja se tietty vielä pelottaa..

Olemme miehen kanssa molemmat 25-vuotiaita ja hoidoissa oltu kaikkineen neljä vuotta ennen tätä onnistumista. Hoitopaikkana Pohjois-Karjalan keskussairaala. Viimeisen hoidon viimeiset alkiot antoivat plussan. Tain no toinen niistä alkioista koska yhtä tonttua odotellaan. :)

Mutta tässäpä alkajaiseksi jotain. Jospa kotiudun tänne pian =)

:wave:
 
Tervetuloa seruska viihtymään tässä ketjussa :) Onpa ihanaa, että hoidot kumminkin toivat tuloksen, vaikka monta pettymystä on tainnut teilläkin olla vuosien varrella.

Minä olin tänään ahkera ja tapetoin pojan huoneen. Siellä tuikkii nyt kaunis tähtitaivas. Poika on niin selvästi mieltynyt pinnasängyn verhoihin, joissa on vaaleansinisellä pohjalla tähtiä ja alareunassa nalleja, että päätimme jatkaa samaa linjaa. Oli myös suloista ajatella tapetoidessa, että jos kaikki menee hyvin, niin aikanaan tähtitaivasta katselee toinenkin pikkuinen :heart:

Sain muuten eilen 2,5kg turvotusta pois. Ananas alle, ja tunti suihkussa: vuoron perään niin kuumaa ja niin kylmää kuin nahka suinkin kesti! En uskonut tohon kikkaan kun sen jostain luin, mutta oli siis sangen tehokasta.
 
Tervetuloa Seruska joukkoon minunkin puolestani!

Onnittelut sannikselle pikku-poitsusta! Synnytys kertomusta odotellaan....

Onnittelut myös kaikille hyviä uutisia ultrassa saaneille!

On Eilen oltiin neuvolassa ja kaikki hyvin edelleen :) Pikkuinen on edelleen tosi korkealla masussa, joten laskeutumista odotellaan. Laitetaanpa ihan listaa
rv38
paino -1200g/viikko
RR 120/70
SF 34
liikkeet ++
syke +

Vähän on tuo paino laskenut vaikka olen mielestäni syönyt entiseen malliin. Ei ainakaan kauheasti ole turvotusta siis kertynyt :D Onhan tota painoa kerinnyt sen kymmenisen kiloa jo tullakin, että mun puolesta saa lakatakin jo nousemasta. Hemppaa ei täti tälläkertaa mitannut kun on sekin pysynyt ihan hyvänä.

Rupeaa tuntumaan että jonkinlainen babyblues on iskenyt jo etukäteen. Jotenkin ei vaan mikään tunnu miltään... vähän pelottavaakin tälläinen apeus. Mieli muuttuu koko ajan ja just nyt toivon että vauva pysyis vatsassa vielä pari päivää. Siirreltiin tänään huonekaluja huoneesta toiseen ja paikasta toiseen. koko kämppä on siis kuin pomminjäljiltä kun piti kirjahyllyt ja vaatekaapit ja lipastot tyhjentää että ne sai siirrettyä ja menee varmaan hetki ennenkuin kaikki kamat saa takas paikoilleen ja että tottuu uuteen järjestykseen. En varmaan kuukauteen ees löydä mitään :kieh: Mutta kuten sanoin jo viimeksikin niin ompahan tekemistä. Ei vaan huvittais tää ikuinen siivoaminen kun tuntuu ettei mitenkään saa valmista vaikka kuinka touhuais. Ja nyt on pari päivää täynnä muuta ohjelmaa ettei mitään kerkee kotona ees tekee. Hemmetti että pitääkin jättää kaikki aina viimetinkaan.

Ompas nää mun viestit yhtä valitusta nykyään :ashamed:
Miauku ja myllääjä rv38+1
 
Kiitos onnitteluista Pietu- ja tervetuloa seruska!

Keiju07, totta, niinhän se varmaan on, että ei sitä itse voi aiheuttaa, mutta toisaalta on parempi olla vähän liian varovainen kuin liian varomaton. Ja totta, hevosen askellaji vaikuttaa siihen hölskymiseen tosi paljon, käynti ei juuri hölskytä, se on enemmin pientä keinuntaa puolelta toiselle (voisin kuvitella että vastaavaa kuin vatsatanssi tms.) Ravi ja laukka voivat jollain hevosilla olla pehmeitä, mutta ne voivat olla myös tosi pomputtavia. Mun heppa ei ole pehmeä, joten sen takia sitä ravailua en enää aio harrastaa. Mä löysin vielä tämmöisenkin mielipiteen yhdeltä heppapalstalta, se vaikutti aika asiantuntevalta:

"Ratsastus odotusaikana on ISO RISKI monen kannalta, ei ainoastaan sikiön vaan myös odottavan äidin kannalta, enkä voi sitä suositella missään tapauksessa. Naisen kohtu on ligamentein pääosin kiinni vatsaontelossa. Kehittyvä sikiö aiheuttaa asteittain painetta kohdulle ja erityisesti sen ligamenteille. Ratsastuksessa tapahtuva "tärinä" on ligamenttien rasitukselle erittäin rankkaa, ja lisää riskiä vuosien päästä esim.kohdun laskeuma yms. ongelmiin, joskus aiheuttaen myös keskenmeno riskejä. Sama tilanne on myös synnytyksen jälkeen, silloinkaan ei saa aloittaa ratsastusta ennenkuin kohtu on riittävästi supistunut ja lantionpohjan lihakset asteittain rauhassa palautuneet.
Puhumattakaan mitä putoaminen yms. aiheuttaisi sikiölle. Vaikka aivan alkuraskauden ajan kohdussa ei koon puolesta tapahdu suuria riskejä, on taasen keskenmeno riski silloin suurimmillaan ja uudestaan raskaaksi tuleminen ei olekaan aina itsestään selvää (kaavinta yms. aiheuttavat aina riskejä!). Ennemmin malttaa mielensä,liikkuu muuten hyvin,niin ei tarvitse myöhemmin jossitella. Ratsastamaan pääsee taas aikanaan."

Me jouduttiin tänään jo kertomaan vanhemmille, sillä edessä on vierailu sukulaisten luo, jossa jään varmasti kiinni siitä ettei saunasiideri maistu. Aateltiin, että kerrotaan itse ensin, ettei sitten tule ensitieto puheliailta sukulaisilta.

Lampukka, aika hauska kikka tuo nesteenpoisto! Kuulostaa uskomattomalta.

Voikaa hyvin, mä lähden nyt sitä Saaristorengasta kiertämään ja sukuloimaan! Kivaa, aika kuluu nopeampaan, sillä Väestöliitto on tämän viikon lomalla ja vasta ensi ma pääsen soittamaan lääkärille ja kertomaan kuulumisia ja varaamaan ekaa ultra-aikaa. Halutaan käydä tsekkaamassa onko kyytiläistä todella ja sit vielä sekin, että kuinka monta... Ensi viikkoon!
 
Lisäilen sinutkin listalle.. Kiva kuulla, että joku muukin onnistunut PKKS:ssa :) Minä myös asioinut siellä =)

Täällä ollaan ihan rampoja kovan siivousurakan jäljiltä.. Huomenna jatkuu silläkin uhalla, että pieni ilmoittelisi tulosta (saisi jo vaikka tullakin). :p

pietu- 37+5
 
Laitetaan sama valitus tänneki ku tonne marrasmasuihin...

Oli neuvola äsken, siel oli sijainen. Olin siellä 10min ja kauheeta napinaa vaan siltä muijalta. Oman tädin kanssa olen joku 45min-1h siellä mut nyt 10min.

Valitin, ku mulla hirvee ummetus ja turvottaa,että ku normaalisti toi suoli tyhjenee joku 3krt/pvä ja nyt hyvä ku kerran vkossa että ei kivaa. Anto sit jonku esitteen et hae tota apteekista..Noh, tän jälkeeen menin sit vaa'alle ja paino noussu viime kerrasta 1.5kg. No ehkä johtuu siittä, kun ei toi suoli toimi ja luin jostai neuvolan esitteestä et suurin painonnousu ajoittuu vkoille 17-24 ja olen syöny nyt viel normaalia terveellisemmin jne. Niin tää alkaa napisemaan että mä olen ihan liian lihava. Siis mitä?!?!?!?! Mulla on kokonaispaino noussu nyt sit 4.5kg ja paino ennen raskautta ihan normaali eikä mun painoa oikeen voinu edes laittaa noille indekseille, kun sattuu olemaan lihasta, ei läskiä niin ei se mene sitte yks yhteen noitten painoindeksien kanssa... Pitää kuulemma alkaa kattoo mitä syö. Just. Mitäköhän mä sitte söisin ku muutenkin vältän kaikkee rasvaista, karkkeja, jäätelöä jne jne. Syön salaatteja ja hedelmiä, juon paljon vettä jne... Että näin ja ku vanhat housutkin menee edelleen päälle..

Salilla en ole saanu käydä, mikä ottaa päähän suunnattomasti mut olen sit kotona tehny kevyempää jumppaa jne ja koittanu kävellä mahd. paljon.

Verenpaine oli 117/76, sf-mitta 22cm eli yli ylikäyrän menee edelleen. Sydänääniä ku kuunneltiin niin ei suostunu kertoo sykettä, sano vaan että hyvä on.

Sitte noista lääkärikäynneistä, niin ei niistäkään sen enempää suostunu sanomaan muuta ku et ens kerralla on sit lääkärineuvola, mut kiinnostaa kiviäki mennä sinne jos siellä on se mua nuorempi mistään mitään tietämätön tyttö, kun ei sitäkään suostunu sanomaan. Sama juttu ku ultran varas istukasta vkolle 28 niin ei siitäkään lääkäristä sanonu kuka on ja ku oltiin sovittu oman tädin kanssa että mun ei sille yhdelle lääkärille tarvii mennä niin nyt en sit tiedä onko se siellä vai ei. Hyvää toimintaa.

Kelan paperit sentään sain mukaani ja ku liikket tunnen jo kunnolla eikä ole kipuja eikä vuotoja niin eipä jaksa kiinnostaa toi neuvolatoiminta nyt sitte...

Sellanen valitus... Pitäs töihin lähtee hetkenpäästä..

Sanna ja Nipsu 22+1
 
Keiju07
Sanna-78, anna noiden painokommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tätejä löytyy niin moneen lähtöön. Mullakin oma täti napisee aina painosta ja viimeksi sijainen taas kehui, kuinka maltillisesti ja tasaisesti painoa on tullut (7 kg tähän mennessä..). Normaalipainoinen olen myös ollut ennen raskautta. Mielipiteitä on siis monenlaisia. Kokeilen varmaan Lampukan Ananas-temppua ennen kuin menen seuraavan kerran omalle tädille. :kieh:

Keiju ja tytteli 26+2
 
Painonseuranta neuvolassa on rasittavaa :p Mulle nalkutettiin esikon aikana aluksi että olen liian laiha ja painon pitäisi nousta paljonkin ja miksi ei se nouse. Sitten rv 30 kun tuli sokerirasituskokeesta epänormaali tulos, mut käskettiin dietille ja painoa ei saa kuulemma tulla enää yhtään (oli tullu 10kg ja lähtöpaino oli 47 kg!). Revi siinä sitten huumoria. Nyt päätin, että syön järkevästi ja yritän liikkua mahdollisimman normaalisti ja päästän tätien nalkutuksen toisesta korvasta ulos.

Sitäpaitsi tuolle mainitulle turvotukselle ei määräänsä enempää voi mitään, ja se näkyy puntarissa. Ja jotain ne 2-3 litraa ylimäärästä vertakin painaa. Ei sitä läskin osuutta pysty arvioimaan muuta kuin karkeasti ennen kuin pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Esikosta jäi 4kg ja kaikki lähti alle 2 kuukaudessa kun imetin.
 

Yhteistyössä