Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :heart:
Täällä käytiin tänään taas ultrassa,ja nyt näkyi jo sikiökin, ja lääkärin mukaan heiveröistäkin heiveröisempi sydämen läpätys. :heart: Ens viikolla käydään vielä varmistamassa tilanne. Vuotoa ei näkynyt, ja lääkärin mukaan olisi voinut olla lähtöisin limakalvoista taikka kohdunsuulta.

Mulla on nyt ollut aika voimakkaita vatsatuntemuksia, jotka ovat huolettaneet,mutta lääkärin mukaan ovat täysin normaaleja. Taisi muutenkin pitää minua hieman tärähtäneenä tämän hieman hysteerisen huolestuneisuuden ja fiksujen kysymysteni kanssa :LOL:
Heräsin aamulla puoli viisi väsyneenä ja huonovointisena, ja tuli nyt sitten ensimmäistä kertaa tervehdittyä vessanpönttöä muutamaan otteeseen. Nyt olen sitten puoli kuolleena töissä, aivot eivät toimi ollenkaan :D
 
Annuli ihanaa, pikkuisella kaikki hyvin! :heart:

Mulla tuntuu vatsalla sellaista jännää värinää. Ei satu ollenkaan, vaan niinkuin elohiiri menisi tai jotain. Muilla ollut sellaista?

Milloin teillä muilla on ultrassa näkynyt muutakin, kuin pelkkä valkeareunainen rengas? Meen ylihuomenna ultraan, niin mitäköhän näillä päivillä rv5+3 voisi toivoa näkevänsä (Paitsi että siellä ylipäätään olisi jotain)?
 
Ulpu, mulla näkyi 5+4 raskauspussi, ruskuaispussi ja pientä sikiön alkua. Näkymät ovat kyllä aikalailla juuri sitä mitä kuvailit :D
Lääkärin mukaan tänään on 6+1, minun laskujeni mukaan 6+0. No samapa kai tuo päivä sinne tai tänne.
 
Taisi jäädä kananlennoksi tämän puolen kirjoittelut. Nyt alkoi taas vuotaan verta ja kovat mahakivut. Näissä olosuhteissa maaliskuussa meni kesken ja ilmeisesti myös viime lauantaina toinen alkioista. :'(
 
KIITOS raittis vuoden parhaista nauruista!!! aiva mahtavaa!

Neuvolakokemuksista vielä:
Meillä on se onkelma että pienellä paikalla asutaan ja meillä on vain yksi täti äippänla:ssa... Että vaihto ei oikein onnistu. Ajattelin kyllä yrittää toiselle paikkakunnalle josko pääsis neuvolaan. Ainaski sitte niin jotta muutan kirjat muualle jotta pääsis neuvolaan toisaalle. No, ylihuomenna on käynti, kattotaan jos Biatch on vielä aiva OMG niin sitte mä muutan...

On muuten järkkyjä nuo Lyhenteet mitä nuoriso käyttää: OMG= oh my god ja KVG= kato vittu googlesta.... :kieh: |O

UMMETUSASIAA:
kertokaa please!

Mun maha on aiva ihmeellinen, se on todella kipeä ja paisuksis. Koko ajan paskattais mutta sieltä ei ole mitään tulossa. Kokeilin pienoisperäruisketta ja ei tullu muuta ku ne nesteet pihalle vaikka annoin vaikuttaa 10min! Mun olo on niin kamalan tuskainen, oksettaa ku ei suoli toimi. Eilen se toimi kolme kertaa ja tää on nyt kolmas päivä ku maha on tällanen. Viimeksi Punktion jälkeen oli viikko näin.
Levolaccia oon ottanu ja luumuja ja paljo kuituja jne. MÄ EN KESTÄ TÄTÄ OLOA! Auttakaa ny...



Pelottaa vaan ku tuo maha on niin kovalla jotta punnaan lapsetkin pihalle.... Itku!

Ulpu: Meillä näkyi vkolla 7+3 pähkinän näköinen pallura x2 ja molemmat sykkeet hurjina pamppailemassa. rv 9 oli jo alkeelliset kädet jalat ja pää näkyvissä.

T. Ulpis
 
Ulpu, voi kun tiedän tuon tunteen vähän liiankin hyvin. Toivotaan kovasti että kaikki on silti hyvin. Yritähän käydä tarkistamassa tilanne että saat mielenrauhan eikä tarvi pyöritellä ajatuksia kokoajan päässä.

Mulla on tänään tullu pientä vuotoa, onneks enään ei kauheasti. Kävin kaupassa miehen kanssa ku meinaan tulla kärttysäksi kun en liiku mihinkään, no sen reissun jälkeen vasenta puolta kohdusta on "kipristelly". Yritän miettiä, että kohtu se sielä kasvaa, niitä tuntemuksia ne vain on.

Ulpulummukka, en voi kyllä nyt auttaa sua nuitten vatsa ongelmien johdosta kun itellä on ainakin vielä toiminu hyvin vatsa, joka päivä on saanu käydä kakkosella useampaankin kertaan. Mutta odottelen tuota ummetusta kun tuntuu että se yleistyy mitä pidemmälle raskaus menee.
Yritähän syödä kuitupitoista ruokaa ja jätä vehnät vähemmälle joskos se vaikka auttais.



 
Ulpis Juo nyt tosipaljon vettä, vaikka väkisin. Kuidut on tärkeitä, mutta ilman kunnon veden juontia voivat jäädä tukkeeksi.

Helba ja Annuli Voisinhan mennä huomenna jonnekkin yksityiselle ultraan, mutta kun ke pääsen sairaalaan niin paljon halvemmalla, niin taidan odottaa.

Tää vertaistuki on näissä asioissa kyllä korvaamatonta. KIITOS! Mieheni on lisäksi ollut kaksi viikkoa ulkomailla työmatkalla, eli koko tän hulabaloon ajan. Torstaina tulee onneksi kotiin.
 
Annuli, onnittelut ultranäkymistä! Siellä todellakin on sitten joku kyytiläinen tukevasti mukana. Varmaan uskomaton nähdä jopa sydämen sykettä.

Ulpu, kovasti voimia sulle tuon vuodon kanssa. Toivottavasti se lakkaisi heti alkujaankin. Jaksamista ke asti!

Täällä tuntuu yhdellä sun toisella olleen vuotoa, enemmän tai vähemmän. Varmasti toisilla se on ihan vaaratonta alkuraskauden vuotoa, mutta toisaalta se voi kyllä merkata varhaista keskenmenoakin. Mulla se oli varmaan sen toisen alkion osalta just sitä. Onneksi se loppui aika lyhyeen, joten oletan toisella alkiolla olevan kaiken ok.

Noista oireista sitten. Mulla tuntuu oireet vaihtelevan ihan päivästä toiseen. Yleisin oire on kyllä kokonaisvaltainen väsymys. Kuten Annulikin kertoi, mä yksinkertaisesti herään joka aamu ennen klo 6, myös viikonloppuisin. Voiko tollainen olla "oire"? Huonoa oloa mulla ei oo oikeastaan juurikaan ollut, koska olen sellaisen heikotuksen saanut aina torpeedoitua syömisellä. Vatsassa sen sijaan on mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia. Eniten ehkä sellaisia menkkakipujen kaltaisia. Välillä vasemmalla, välillä oikealla, sitten munasarjoissa ja välillä jopa nivusten alueella. Olisikohan tää sitten sitä kohdun kasvamista, näin olettaisin. Niin, ja wc:n pyttyä en ole vielä päässyt halailemaan. Ultraan menen tosiaan vasta ensi ma ja eka neuvola on ensi ti.

Ulpu, vielä tuosta ultrasta, että mähän kävin siellä nyt viikonloppuna rv 5+6 ja silloin näkyi jo sen renkaan lisäksi pienen pieni alkio.

Kati & Papu rv 6+1
 
Kati, minä en kyllä mitään sykettä kyennyt näkemään, mutta lääkäri oli näkevinään :D Hassua muuten miten sen laskuilla mulla olisi päiviä yksi enempi , mutta laskettuaika päivää myöhemmin mitä itse olen laskenut. Mietin just, että uskonko itseäni vai lääkärin laskuja...
Mullakin on muuten neuvola ens tiistaina! Soittelin tänään aikaa, ja terveydenhoitaja tuntui todella mukavalta.Kyyneleet tuli taas silmiin kun hän onnitteli, tämä tuntuu vieläkin niin epätodelliselta...

*muoks* En oikein osaa Ulpulummukka sua neuvoa, kun olet niin paljon kaikkea kokeillut. Mutta muista nyt ainakin myös välttää kaikkia vatsaa kovettavia ruokia. Itselläni ei nyt tule mieleen sellaisia, muuta kuin banaani ja juusto.
 
Ulpis, vaikka noista ummetusasioista en mitään tiedäkään, kannattaisikohan syödä jotakin sellaista, mikä oikeasti pistää vatsan toimimaan, kuten rusinoita, luumuja tms. kuivattuja hedelmiä? Kenties voisi auttaa...

Annuli, joo, mullakin se neuvolatäti (tai oikeastaan -tyttö), joka otti puheluni vastaan, oli siis niin ihana ja ystävällinen. Kovasti onnitteli ja olisi puhunut tästä alkuraskauden vaiheesta vaikka kuinka pitkään. Mulla ei tosin hän tule olemaan omana neuvolantätinä, vaan joku toinen. Toivottavasti olisi tosi mukava täti hänkin. Niin, eiköhän niitä lääkärin antamia päiviä varmaan kannata tässä vaiheessa uskoa ;) . Ultrasta vielä sen verran, että mulla kans la se gyne sanoi, että jo rv 5+6 olisi mahdollisesti näkynyt pientä liikettä alkiossa, mutten mäkään sitä erottanut. Jäänee se jännitys ensi ma, jolloin meen Tuijan vastaanotolle.
 
Huh huh. Olis taas työpäivä pulkassa... Raskaita nämä iltavuorot. Väsyttää niin kamalasti ja taas tullu huonovointisuus takas. Toi mun massu on tosissaan ISO.

Olen joutunut käyttään esikoista lastenpolilla ku sillä ollu vatta kuralla ja sekasin jo 6vkoa. Niin lääkäri joka hoiti poikaa kysyi multa että milloinkas teillä on la. Ja kun vastasin että marraskuun alussa niin heti perään sanoi että taitaa olla kaksoset tulossa... Sanoinkin että kyllä siellä viime ultran jälkeen oli vain yksi.. :) Ellei toinen kaveri ole jossain tosi hyvässä piilossa... :LOL:

En ole kyllä pystynyt töissäkään paljon piilotteleen massua kun on kasvanut heti alussa. Hieman on huvittanut kun työkaveri odottaa kans ja on mua 2.5vkoa edellä niin hältä näe ollenkaan että odottaa. Mutta kai se on ihmisen rakenteestakin kiinni.. To olisi sitten lääkäri nla ja taas pääsen katseleen pikkuista.

Mulle ei ole ummetukseen auttanu levolacci ku viimeksi odotin. Ja nytkin välillä on aikas tukala olo ummetuksen kans. Täytyy tarkistaa sen toisen aineen nimi mitä silloin ostin se helpotti hieman oloa. Oli jotain jauhetta jota sekoitettiin joko juomaan tai sitten jugurttiin, viiliin yms...

Jaksamisia kaikille.

T. löllykkä ja haamu 12+0
 
Huomenta :wave: Tänään ollut täälläpäin helpompi aamu, ei ole tarvinnut joutua halailemaan vessanpönttöä kuten eilen. Suhteellisen normaali olo jopa.
Olen huomannut, että mulla on ollut muutamia viikkoja ihmeellistä kolotusta ja turvotusta säärissä, ehdin jo pelästyä veritulppaakin. Eilen menin sitten nukkumaan niin, että laitoin jalkojen alle pari tyynyä, jotta olivat vähän pystyasennossa. Särky helpotti näin aika paljon, ja sain suht hyvin nukuttuakin. Ihmeellisiä mummovaivoja sitä on tullutkin, uskon Zumenonejenkin voivan vaikuttaa, koska turvottavat minua kovasti.

Mitenkäs Ulpu?? Toivottavasti vuoto ja kivut hellittäneet! On tosi ikävä, että joudut olemaan ilman miestäsi juuri näinä vaikeina aikoina. Mulla oli sama juttu pari viikkoa sitten. Mies oli työmatkalla juuri kun häntä olisin eniten tarvinnut. Oli ihana saada hänet kotiin, jotenkin läsnäolokin rauhoittaa.

 
Annuli tänään tullut tähän mennessä vain pientä tuhrua.
Eilen illalla putosi pönttöön n.2cm halkaisijalta oleva veriklöntti. Tunnustan, poimin sen sieltä ja tein 'tutkimusta' sen koostumuksesta. Hyytynyttä verta, mutta vähän myös sitkeämpää limakalvoa. Tiedä sit mikä se oli, epäilykset väkisinkin toisesta alkiosta. Huomenna ultraan toiveikkaana, mutta jalat aivan makaronia..
Niin, Onneksi olen saikulla, kun housuja saa laskea taas viiden minsan välein tarkastaakseen side. :LOL:
 
Annuli tänään tullut tähän mennessä vain pientä tuhrua.
Eilen illalla putosi pönttöön n.2cm halkaisijalta oleva veriklöntti. Tunnustan, poimin sen sieltä ja tein 'tutkimusta' sen koostumuksesta. Hyytynyttä verta, mutta vähän myös sitkeämpää limakalvoa. Tiedä sit mikä se oli, epäilykset väkisinkin toisesta alkiosta. Huomenna ultraan toiveikkaana, mutta jalat aivan makaronia..
Niin, Onneksi olen saikulla, kun housuja saa laskea taas viiden minsan välein tarkastaakseen side. :LOL:
 
Täällä jo jonkin aikaa kurkkineena uskaltaudun varovasti joukkoonne. Viikko sitten saimme iloisia plussauutisia piiiiitkällisen odottelun jälkeen. Te, jos ketkä tiedätte, ettei siihen raskauteen silti uskalla uskoa ennen ensimmäistä ultraa, joka meillä on 5.5. Milloinkaan ei ole aika näin madellut :headwall:

Ihan vain laakereillani en sitten pystynyt olemaan, vaan varasin verikokeen huomiselle. Tahtoo tietää, onko Hcg kasvanut normaalisti. Vaikka mulla se ensimäinen arvokin paukahti yläkaton puhki, joten mikä sitten on normaalia.. Ehkä sieltä jokin väliaikatieto tulee, jolla selviän tämän viikon loppuun. Tieto lisää tuskaa ja pelkoa erityisesti. Siihen tässä kai vaan nyt pitää asennoitua ja ennen muuta nauttia pienistä etapeista, jotka on saatu onnistumaan. Onhan jo se pieni ihme =)

Miru, papu & nuppu 5+1
 
Tervetuloa Miruliini ja onnea plussan johdosta.

Täällä kaikki on joko käynyt Hcg testeissä tai on menossa niihin, mulle niistä ei olla edes mainittu, et niitä pitäis ees seurata.
Onko se jotenkin niinkun pakollinen juttu vai kuin?
:whistle:
Piti eilen tehdä testi uudelleen kun ne oireet loppu melkein samalla kun tuhruilu ja kipuilu, mutta vielä se näytti vahvasti plussaa. Joten toiveikkaina odotellaan ultraa. tuntuu jotenkin epätodelliselta kun oireet hävis, no nyt vasta meneillään rv 5+0 joten kai niitä ehtii sitten vielä tulemaan.
Ulpu toivotaan että kaikki on kunnossa ja sinnkiäs pikkuotus siellä vielä makoilee ja nauttii ilmaisesta kyydistään
:heart:

kauniita kevätpäivä ihaillen
 
Ulpu, saan tuloksen jo huomenna. Menen nyt omalle klinikalle Fertinovaan. Kyllä pidän sullekin niin peukkuja. Vielä huomisesta kun selvitään, ollaan pikkuisen taas voiton puolella. :heart:

Tiltaltti, kyllä näiden hoitojen yhteydessä tuntuu olevan tapana, että raskaus varmistetaan vielä ottamalla tuo Hcg-arvo, ettei kyseessä ole kemiallinen raskaus tai jotain. Se, että minä ja ilmeisen moni muukin on halunnut uuden verikokeen johtuu heikoista hermoistamme.

Itsella muutaman täysin tavallisen tuntuisen päivän jälkeen on tänään ollut taas sitä pientä menkkamaista kipua vatsassa. Vaikka se on tavallista, pelottaa se joka kerta ihan tajuttomasti. Eipä tässä muuta voi kuin päivä kerrallaan.. huh.
 
Tervetuloa Miruliini!! Ulpulle paljon tsemppiä huomiseen ultraan! :heart:
Mullakin on noita menkkamaisia tuntemuksia, eilen niistä huolestuneena kyselin lääkäriltä. Sanoi, että jo tässä vaiheessa kohtu on kasvanut todella paljon ja verekkyys lisääntynyt, joten olisi kuulema kumma jollei mitään tuntuisi.Sen kun vielä uskoisi...

Tiltalitti, Felicitaksesta otetaan r-testi aina verestä, siitähän pystyy jo jonkin verran tilannetta arvioimaan. Esim. todella matala hcg-arvo ei ole kovin hyvä merkki, koska hedelmöittymispäivä on tarkasti tiedossa. Meilläkin tuo toinen hcg-arvo otettiin ihan mielenrauhan takia.
 

Yhteistyössä