Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Kuunkulta: saako kysyä, millä perusteella vaihtoivat lasketun ajan? Meillä nt-ultrassa koko vastasi lähes viikon pidemmällä olevaa vaavia, mutta ehdottomasti ei saa vaihtaa laskettua aikaa yhdelläkään päivällä, kun on hedelmöityshoidosta kyse. Hieman ihmettelen, sillä voihan alkio tarrata pian siirron jälkeen tai pörrätä 5 päivää sopivaa paikkaa etsien.. luulisi sen selittävän kokoeroa ja että laskettua aikaa voisi muuttaa.. Miten teillä muilla?
 
Heippa hei!!

Mun täytyy ihan pyytää anteeksi, että oon niin laiskasti kirjoitellut mutta ymmärtänette.. Tämä raskaus ja pitkä työharjoittelu samaan aikaan = huono yhdistelmä. Koko päivän pitää olla skarppina ja oppia uusia asioita, joten iltasella 20.30 maissa on jo ihan valmis petiin. No, puoliväli harjoittelusta on jo menossa.

Marimilla: Idea on mun käsittääkseni siinä hedelmöittymishetkessä, joka meikäläisillä tiedetään tunnilleen. Siksi sitä laskettua aikaa ei muokata.

Heh.. Ei se mun työsuhde-etu kestänyt kuin sen yhden yön. Mä oon ihan tavallinen keikkaileva hoitsu eli hypin opiskelujen ohella eri osastoilla, joten tuo ultralaitteen kanssa samalla osastolla olo yöaikaan on aika harvinaista herkkua. :D

Me päätettiin osallistua sellaiseen tutkimukseen missä tutkitaan sikiön sydäntä ultralla kolmeen kertaan. Tutkimukseet tehdään ensiviikosta alkaen kolmen viikon välein. Tutkimus tehdään eräällä Tamperelaisella yksityisellä lääkäriasemalla. Eka on siis np-ultran aikaan, sitten seuraava kolmen viikon päästä ja viimeinen onkin ikään kuin rakenneultra.

Ajateltiin, että ei siitä ainakaan mitään haittaa ole. =)

Mutta.. Nyt taas petiin.. Keskityn teihin(kin) paremmin vikonloppuna.

Jaksamista kaikille pahasta olosta kärsiville ja Tiitille kärsivällisyyttä painon nousuun. Kyllä se siitä rauhoittuu. Mulla on tullut 2,5kg normaalipainoon (jossa olin viimeksi marraskuussa ennen hoitoja..) tosin se on vielä reilun kilon vähemmän kuin mitä painoin punktiopäivänä kaikkien turvotuksieni kera.
 
marimilla, samaa tässä ihmettelen. Luulin tosiaan, että tuo laskettu aika voidaan ihan päivälleen oikein laskea, kun tiedetään tarkka hedelmöityshetki, kun on hedelmöityshoidosta kyse. Ihan hämilleen tässä menee kun noita aikoja muutellaan :|
Oisko mulla sittenkin se alkio tarrannut vasta myöhemmin kiinni? Kun niitä oli kaks, et jos se toinen kiinnittyi ensin ja sitten vasta tämä. Ehkäpä näin sitten.
Mut eikös nuo vaavit kehity kuitenkin yksilöllisesti, että varmasti kokoeroja löytyy? yksi milli sinne sun tänne. Tuntuu ihan hassulta, et tuota pituutta tarkkaillaan niin tarkasti ja heti ollaan muuttamassa laskettua aikaa jos on pitkä tai pätkä vauva.
 
Totta tuokin, että koko vaihtelee ja ne ovat vain keskiarvo kokoja ja millin mittausvirhe saattaa aiheuttaa useamman päivän eron laskettuunaikaan :)!

Taitaa vaavi syntyä kun tahtoo syntyä..viikko sinne tai tänne, ei taida vaavi laskettua aikaa kunnioittaa :kieh: .

Toisaalta tahtoisin olla viikoissa pidemmällä, jotta riskit olisivat pienemmät, (minkä takia pohdin laskettua aikaa). Äitiysloman alkamisellakaan ei taida olla väliä, onko se viikko aiemmin vai myöhemmin, varmuudella en tosin tiedä, kun en ole ennen raskaana ollut ;).
 
Hei taasen,
Olin tuossa kanssa itse niin kipeä että luulin keskenmenon tulleen, testasin tänään ohjeen mukaan uudelleen ja kyllä se kyytiläinen on vielä mukana. ja tarkistin uudelleen nuo viikkoni niin se on kyllä tänään tasan 4+1 eli olin viikon edellä ekan laskuni mukaan, mikä lie aivotukos tuolloin ollu päällä :headwall: . Siis joulun tähteä odotellessa, laskettu aika olis 24-25.12.
Ellei sitä sitten muuteta niinkun luin muilla muuttuneen. Outoa kyllä. Minulle selitettiin kans että punktiopäivä on se hedelmöityspäivä joten on varmasti tarkka laskea syntymäaika.
No maailma muuttuu, pääasia kai se on että lapsi syntyy terveenä ja suunnilleen ajallaan, ei päivällä niin väliä, ainakaan minulle. Vielä ei oikein uskalla iloita vaan joka päivä on pelonsekaista onnellisuutta että kestääkö tämä loppuun asti. Liian monta pettymystä takana. Olo on kans nyt helpottanu niin ettei enään kipuile eikä vuoda mutta öisin on niiin ellottava olo ettei nukkumisesta tule mitään |O , Päivällä mandariinien syönti helpottaa.
Onnea kaikkien odotukseen ja ennenkaikkea terveitä lapsia maailmaan kun ovat valmiita maailmaan tuleman. :heart:
 
aika outoo et LA on muutettu ku meillä sikiö vastasi 4pv isompaa ja ei LA muutettu ku noi on tosiaan keskiarvoja.. meillä ultrassa sanottiin et jos hoitona on ollut IVF tai ICSI ni hedelmöittymis hetki on sekunnilleen tarkka ja varma, mut lääkäreitä on näköjään moneksi:) mut samapa tuo, ihmetytti vain..

t:heidh ja masuasukku 13+4
 
Aivan upea ilma B) Vähän piristystä tähän jatkuvaan makoiluun. Toki jotain pikku kotihommia olen tehnyt (tyypillistä naisille=) Ei kuitenkaan paljon mitään tarvitse touhuta kun heti alkaa juilii vasenta munasarjaa. Toki juilinnat voi olla ihan normaalejakin mutta ongelma on se, että nyt en tiedä milloin se on normaalia. Ettei vaan ala taas supistelee jne. Siksi heitettävä heti pitueelleen kun alkaa vähänkin jomottaa, rauhottuu heti. Viikko sitten supistelut pelästytti sen verran, että en halua enää sitä kokea.

Minä luulin jo, että pahoinvoinnit alkaa hiipua pois mutta mitä vielä! Aamusta asti ollut krapula taas. On se toki lievempää kuin ekoina raskausviikkoina. Mulla on ollut himo kiiviin, omenoihin ja ylipäänsä salaattiin, varsinkin silloin jos oikein tyrkkii. Ekoina raskausviikkoina mulla oli himo lihapiirakkaan kahdella nakilla =) Ja juuri silloin kun oli oikein huono olo. Onneksi se himo väistynyt. Ja :attn: mun normaaliin ruokavalioon ei tosiaankaan kuulu mitkään lihikset.

Lasketusta ajasta mulla tuli mieleen ensimmäinen neuvolakäynti. Minun piti kertoa neuvolan tädille mistä laskettu aika lasketaan. Musta se on ihme juttu koska kuitenkin hän kertoi, että nykyään on kovin yleistä se että lapsi saadaan alulle ivf hoidoilla.

Mä meinasin alkaa kutomaan pikkuruisia sukkia ja lapasia kunhan ollaan käyty niskapoimu-ultrassa. Meidän vaavi syntyisi marraskuussa jolloin niille on käyttöä.

Täällä menossa 9+2, eli kymppiviikkoa jo mennään, ihanaa!!!

Vahingossa löysin tälläisen leikkimielisen linkin http://www.geocities.com/huuhaat/testi.html

Sen mukaan meille olisi tulossa tyttö, tosi luotettavaa :LOL:
 
Tiiti, mulla on kans ollut just tollaista oloa, mitä kuvailit. Koko ajan saa olla syömässä. Sen seurauksena nyt jo tuntuu, että vatsalaukku on venynyt ja on kahta kauheampi nälkä. Sellaisina päivinä, kun "ruokatankkaus" on mennyt putkeen, ei mitään ällötysoloa ole edes tullut.

Kerroinko muuten jo, että varasin ensikäynnin neuvolaan ja alkuraskauden ultran sairaalaan. Olen siis menossa rv 7 neuvolaan ja rv 12 ultraan. Näitä ennen vielä Felicitakseen ultraan rv 7 alussa. Tuntuu aika hurjalta nyt varailla aikoja kaikkiin tällaisiin, kun viikkojakin on takana vasta niin vähän. No, joskus se pitää kuitenkin aloittaa.

Mulla on oireet tällä hetkellä pääsääntöisesti väsymystä ja nälkää. Välillä vähän ällötysoloa, mutta muuten aika neutraalia. Välillä sitä ihan oikeasti miettii, onko tuolla sisällä ketään, kun ei oo mitään kunnon oireita päällä. Vähän niinkuin ennen plussaamista.

Kati & papu (se on nyt sitten ristitty pavuksi) rv 5+4

 
marica Tuo sivusto jonka linkitit tänne niin viimeksi kun raskaana olin niin kävin varsin katsomassa mitä olisi odotettavissa... Meillä pitänyt ihan paikkaansa, ainakin tähän asti. Eli ensin poika ja sitten tyttö. Nyt olisi taas tytär luvassa... Mutta sen näkee sitten marraskuussa..
 
Huh, täällä on taas ollut jännitystä ilmassa. Eilen illalla vessassa käydessä tuli paperiin hieman vaaleanpunaista tuhrua. Säikähdin aivan tajuttomasti, koska just oli saanut olla vasta reilun viikon rauhassa vuodolta, ja soitin samantien Naistenklinikan päivystykseen. No sieltähän tietenkin taas kerrottiin miten alkuraskauden vuodot on niin tavallisia, eivätkä ota mihinkään tarkastukseen vain mielenrauhan takia. Siinä samassa hötäkässä varsin ajan lähellä olevan lääkärikeskuksen gynelle täksi päiväksi, koska tiesin ettei oma lääkäri Felicitaksessa ole paikalla. Loppujen lopuksi vuotoa ei tullut eilen kuin silloin yhdellä vessakäynnillä, mutta minä nyt hätäännyin siitä ihan kohtuuttomasti.
Tänään ultrassa kaikki näytti hyvältä; sikiöpussin lisäksi oli ilmestynyt ruskuaispussi, jossa näytti olevan "paksuuntumaa", joka viittaisi kehittyvään sikiöön. Rajuhkon sisätutkimuksen jälkeen kyllä tuli taas pyyhkiessä hieman punertavaa paperiin, miehen mielestä mitätöntä vuotoa, mutta kyllä se taas itseä pelästyttää. Mies jopa hieman suuttui minulle, että sain eilen kunnon kohtauksen tuollaisen vuodon takia. No olisipa itse näissä pöksyissä...
Kyllä pistää nämä hormonit ja pelko pään sekaisin... Eilen kätilön kanssa puhelimessa puhuttaessa aloin itkemään kunnolla, samoin tänään gynekologilla. Ja minähän en ikinä itke kuin lähinten ihmisten läsnäollessa, nyt ei vaan mahda kyynelille mitään. Ja vollotan tietenkin nytkin tätä kirjoittaessa :D

On nämä raskauden vuodot niin peestä!! Vaikka kaikki sujuisikin hyvin, niin saa olla koko ajan sydän syrjällään. Ja sitten kun ei voi vielä tietää miten sitä loppujen lopuksi käy...
Mukavaa viikonloppua kaikille! Yrittäkää olla stressaamatta niin paljoa kuin tämä tyttö täällä :D

Annuli ja suurta huolta tuottava Tuhru-Tauno 5+4
 
Hei

Tässä on taas käyny ja tapahtunut kaikenlaista. Maanantai iltana alko valua verta ihan mielettömästi ja hyytymiä. Istuin pöntöllä ja verta tuli niin ku ois ollu kusella. Ihan kauheeta. Itkettiin silmämme kipeiksi miehen kanssa, taasen kerran. Soitin naistenklinikalle ja sielä käskettiin mennä seuraavana päivänä kättärille tarkistaan, että onko menny kesken. Tiistaina kävin sitten tarkistamassa asian ja sikiö oli vielä kunnossa ja sydän sykki.
Hitto, että me säikähettiin. Olin edellisen yön nukkunut tosi huonosti ja ku otin särkylääkkeen sain nukuttua vihdoin muutaman tunnin.

Nyt sitten mul oli sisätautien lääkäri eilen ja pyysin että voisko sikiön tarkistaa ku olen lähössä työmatkalle su. Pääsin sitten päivystykseen ja sielä sit kahden lääkärin voimin todettiin että sikiöllä ei näytä olevan mitään hätää, mutta pussukan takana on verta. Se miksi sitä tuli niin paljon voi johtua osaksi mun voimakkaasta lääkityksestä joka ohentaa verta. Ne totes että mun jäätävä taas sairaslomalle ja nyt täälä sitä kotona taas ollaan. Lääkäri sanoi että supistuksia saattaa olla ja ne voi aiheuttaa keskenmenon niin nyt pitää ottaa rauhallisesti.
Nyt sit ollaan taas tuonne 29. 4 asti kun on eka ultra naistenklinikalla.

Onneks pyysin tarkistaan asian, koska muuten olisin menossa pohjoseen ja oisin hiihtäny jne. ja varmasti ois menny kesken kun olisin rääkänny itteäni.

Annuli81 kyseli tuossa joku aika sitten että miten huomasin veritulpan jalassa. Se alko oleen vähän kipeä, silleen että kun käveli niin piti vain heijata vauhtia kipeällä jalalla. Tuntu siltä että sielä joku lihas menis lukkoon kun astuis kunnolla. Sitten mitä enemmän meni päiviä niin ainakun nosti jalan ylös niin loppui jomotus ja tuli raukea olo jalkaan, silloin totesin että nyt ei ole enään normaalia rasitusta jalassa. Mulla ei jalka turvonnut, mutta edellisellä kerralla kyllä turpos ku pullataikina.

Geri, oon pohjosesta kotosin ja tuo mie tulee aina välillä takasin kun puhun jonkun kanssa kotopuolelta. Nyt asun Vantaalla.

Tiltalitti, kovia oot kokenut, toivottavasti henkisesti jaksat. Mulla tuli ma. iltana kauhee olo ja totesin miehelle, että en jaksa tätä uudestaan ainakaan vähään aikaan jos on mennyt kesken, et syksyllä korkeintaan vois uudestaan kokeilla.
Kyllä tämä on yhtä pelkäämistä päivästä toiseen. Odotan vain pahinta kokoajan.

Puhuitte tuosta lasketun ajan muuttumisesta, niin mulle sanottiin heti että sen tarkemman ajan saa tietää sit ku on eka ultra ollu jne. Mutta ei se varmasti kauheesti voi muuttua, enköhän marraskuun aikana synnytä kuitenkin.

Helba 10+3
 
Hui kamala noitten vuotojen kans.. Ymmärrä täysin, että itku on herkässä ja toivon menettää helposti tuossa tilanteessa. Meille lääkäri Väestöliitossa antoi henk. koht. numeronsa ja sanoi, että soittaa saa silloin kun siltä tuntuu. Lisäksi teki "avoimen lähetteen" Taysiin, jossa perusteluna, että pitää tarkastaa jos on vuotoa. Tehtiin silloin kun huomattiin, että toisen vauvan kehitys on pysähtynyt. Vaikka mitään ei pystyttäisi tekemään niin takaisi se ainakin mielenrauhan toisen vauvan puolesta. Onneksi mitään vuotoja ei ole kuitenkaan ollut. *koputtaa puuta*

Oltiin tänään toista kertaa neuvolassa. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja kaikki oli sillä puolella kunnossa. Huomasin, että aikoo laittaa spekulaan liukasteeksi Abo Basen käsirasvaa ja sanoinkin, että ei mielellään tuota koska viimeksi kun perhesuunnitteluneuvolassa laitettiin Aqualania niin sain siitä ihan kamalan kutinan ja hiivatulehduksen päälle. No, muuta vaihtoehtoa ei ollut ja hän sitten sanoi laittavansa sitä "vaan ihan vähän".. Joopa joo.. Kivat kutinat ollu koko päivän vaikka kuinka yritti pyyhkiä sitä pois. :kieh:
Otan ens kerralla omat liukkarit mukaan!! ;)

Mutta siis sydänäänet löytyi pienen etsimisen jälkeen ja hieman yli 150 kaveri siellä pumputteli. :heart:

Lääkäri oli sitten jostain tietojeni kätköistä kaivanut, että mulla on ollut sokerien kanssa ongelmia ja niitä ei ole kontrolloitu neljään vuoteen.. Tieni käy siis ekaan sokerirasitukseen jo ensiviikolla rv 12+6. Toisaalta hyvä ettei tarvi sitten 6kiloista lapsukaista maailmaan puskea. Jos arvot on koholla niin seurannat siirtyy neuvolasta Taysin äitiyspolille koska lukevat mut sitten diabeetikoksi.

Jotenkin tuntuu ettei noista neuvolakäynneistä kauheesti saa irti.. :|
Ehkä sitä on tullut hankittua niin paljon informaatiota jo tässä raskautta odotellessa, että uutta tietoa ei samaa vauhtia tule.
 
Helba, onpas siellä tosiaan tapahtunut! Onneksi pikkuisella on kaikki hyvin, ja sinä alat kuitenkin olla jo ekan kolmanneksen loppupuolella! :hug: Hui, voin kuvitella että olette olleet paniikissa miehen kanssa, minä olin jo tuosta pienestä vuodostakin. Ja olen edelleen. Vatsaa ja selkää hieman jomottaa, mikä myös pelästyttää. Inhottavaa kun ei tiedä miten paljon vatsakivut johtuvat stressistä, ja ihan ruoansulatuksesta. Maha on nimittäin ollut lähes kokoajan hieman sekaisin.
On tämä stressissä eläminen kyllä inhottavaa. Onneksi heti maanantaina on taas ultra, olenkin siellä sitten käynyt useammin kun monet koko raskauden aikana :D

*muoks* Onnea Raitis sydänäänistä! Varmasti mahtava tunne kuulla ne!
 
Helba ja Annuli voin hyvin kuvitella miten nuo vuodot säikäyttää, kun minä säikähdin viikko sitten kovaa menkkamaista vatsakipuakin. Minä olin varma että verta alkaa tulemaan koska kipu oli ihan samanlainen kuin menkat alkamassa. Nyt otatte oikein rauhallisesti siellä :heart:

Kiva että Raitiksella on kaikki hyvin, olet kuitenkin jo niin pitkällä =) Onko sulla muutes rintavarustus vielä reagoinut mitenkään? Itsellä on vain vähän sivuista kipeät ja pikkuisen vaan turvonneet. Masu sitäkin enempi=)

Koko ajan sitä vaan odottaa että tulis nyt jo se ultrapäivä niin sais varmistuksen että kaikki on ok. Reilu viikko pitää enää odottaa.

Vointeja kaikille ja mukavaa odotusta. Yritetään olla hermoilematta, helpommin sanottu kuin tehty. Mä lähden tästä nyt naiset leipomaan marjapiirakkaa. Kutsuisin teidät kaikki kahville jos olisitte lähempänä =)
 
Laitan teillekin tämän helpon ja hyvän marjapiirakan ohjeen jos vaikka innostutte leipomaan.

Marjapiirakka:

150 g margariinia
1 1/2 dl sokeria
1 muna
3dl vehnäjauhoja (tai korvaa puolet grahamjauhoilla)
1 tl leivinjauhetta

Pinnalle:

1 prk kermaviiliä
1 muna
1/2 dl sokeria
2-3 tl vaniljasokeria (riippuu kuinka vaniljaista haluat)
marjoja 250g tai enempi

Jos haluat oikein muhkean piirakan niin tee se läpimitaltaan 25 senttiseen vuokaan. Ensin margariini ja sokeri vatkataan. Muna lisätään. Sen jälkeen jauhot kevyesti sekoittaen. Painele taikian vuuan pohjalle. Lisää marjat. Jos marjat ovat vähän jäisiä ja valuvia niin sekoita niihin perunajauhoja. Lisää kermaviiliseos marjojen päälle.

Paista 200 asteessa noin 30-40 minuuttia. Huom! Loppuvaiheessa piirakka kypsyy nopeasti joten varo ettet polta sitä.

Joku puhui murteista niin tunnustaudun mie-sanan käyttäjäksi koska olen kotoisin Kuusankoskelta. Nykyisin asun Valkealassa. Tulee vaan kirjoitettua aina minä, mä tms. En tiedä miksi. Missäpäin muut asuvat?

Nyt on taas lähdettävä tekemään välipalaa. Tänään varsinkin ollut taas sudennälkä koko ajan. Ja mitkään pienet annokset ei riitä, nälkä jää. On tää rankkaa tämä jatkuva syöminen :LOL:
 
Tervehdys Kaikille!

Ensinnäkin ONNEA UUSILLE TULOKKAILLE :flower: .
Ja tsemppiä kaikille vuotojen kans piinaileville :hug: .
Sitten taasen omaan napaan: tänään neuvola ja pääsi pitkästä aikaan kuuntelemaan asukin sydänääniä, siel se puksutti pulssi 145 luokkaa. Muuten se käynti oli sellaista yleistä löpinää ja suunnittelua. Noi sydänäänet oli mulle tärkeimmät kun sitä vielläkin on niin epäileväinen tän raskauden suhteen. Mutta nyt töiden pariin. Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!

Mari ja asukki 15+4
 
Hei taas kaikille, On ollut niin ihana ilma että on tullut pihaa rapsuteltua kesä kuntoon, laitoin pensaat maantasalle kukkapenkit rapsuttelin puhtaiksi. Virtaa tuntuu olevan kuin pienessä kylässä.
Annulij a helba tiedän todella miltä tuntuu säikähtää noista vuodoista. Ja minä kun vasta olin kolmeviikkoa ollu sillon raskaana kun vuodot ja kivut alkoi. Tiettyhän sitä piti sit sännätä paikalliseen terveyskeskukseen kun verta tuli kans pönttöön enemmän kuin olis pitänyt, ja kohdunsuu oli kiinni ja ultrassa ei näkynyt mitään kohdussa, paikallisessa tk:ssa on niin onnettomat laitteetkin että sen vuoksi ei näkynyt mitään. Noh, minä tyttö sit odottelin kipujen ja vuodon kanssa paripäivää ennenkun sain tehdä nk. virallisen testin. Komea + lävähti heti ruutuun. Siihen loppu vuoto siltä päivältä. tosin se tuhruilu alkoi taas Pientä nipistelyä nyt kun istuu hetken rauhassa niin tuntuu alavatsalla mutta tää on ihan erilaista jo kuin se edellinen juilinta, tää on enemmänkin sellaista lempeetä :p Lepoa ja onnellista odotusta kaikille, kesää odotellessa. Kyl sit on kesällä hieno mennä napapaita päällä vatta pystyssä ylpeenä äippänä
:LOL: :LOL:
 
Testin mukaan meille tulee tyttö ja poika ;) Vastaukset meni fifty-fifty.

Mua murehduttaa; Nuo sokerit on aiva mitä sattuu ja mä inhoan meidän neuvolatätiä. Se on todella ilkeä, eikä täällä ole toista. Se vittuilee mulle ihan kuus-nolla. Tyylin ku oon ylipainoinen (bmi 32) ja sok. ras. häikkää. Toki on sukurasite suuri. niin huusi mulle että mä mitää liiku ku oon näin lihava, ja makaan vain ja syön hyvää. !!! :kieh: Höh, kyllä mä joskus herkuttelen mutta liikun niin paljo ku pystyn ja muutenkin rasvat ja suola ja hiilarit on ok-tasolla. Syön paljo kasviksia ja hedelmiä sekä ruisleipää. Aikoinani laihdutin 125kg:sta tähän 90kg:n painoon ja oon saanu vuoden pidettyä täs samas painon ja alkuraskaudes jopa laihtunu.... Mä lähdin itkien sieltä vastaanotolta pois. Ens viikolla pitäs uskaltaa hakea sokerimittari siltä ämmältä.

Tyyliin niinku se ei vaikuta että molemmilla vanhemmilla on ins. hoit. diabetes samoin pikkuveljellä ja isän vanhemmilla tabletti hoitoinen. Kaikki nuosta on normaalipainoisia. Kuulemma ei sukurasite vaikuta nuohin sokereihin ku mun omat elämäntavat on ihan retuperällä. Kuulemma mun syy jos lapsille tulee komplikaatioita ku vielä menin haluamaan kahden alkion siirtoa.... SIIS MITÄ VITTUA! oon ite hoitaja, enkä ikinä puhuisi toiselle(hoitaja-)potilaalle näin!

Ja kuulemma sekään ei vaikuta että painoni ennen hoitoja oli 84kg, eli lihoin kahden vuoden aikana kuitenkin painon siihen 90kg:eek:on.... Huoh.... Kai sitä vissiin pitää alkaa toivoa että keskenmeno tulee kun olen niin huono ihminen etten läskeineni kelpaa äidiksi enkä täytä yhteiskunnan painostandardivaatimuksia...

Itku.

T. Ulpis :snotty:
 
Kiitos Marica tuosta ohjeesta! Jopa minä voisin onnistua tuolla.. :D
Oon varmaan jo aika moneen otteeseen kertonut olevani Tampereelta mutta alkujaan tosin pikkukylästä Etelä-Pohjanmaalta.

Mulla ei tisseissä tunnu enää oikein miltään. Ne oli pingottuneet joskus 6-8viikoilla. Kai olen siirtynyt b-kupista c:hen mutta ei se oikein tunnu nyt miltään. Paitsi, että tuntuu, et nännipiha valtaa yhä isomman alueen itse tissinahalta.. ;)

Maha on kasvanut senkin edestä!! Sitä ei vaan meinaa uskoa, että olisi jo mitään vauvamahaa mutta kyllä sitä täytyy siellä omien varastojen alla olla, koska painonnousu vajaa 3kg ei 100% varmasti ole tullut syömällä. Tosin mä olen mallia "tikkujalkainen pallomaha" eli paita päällä näytän ihan kakskytviikolla olevalta..

Tajusin juuri, että tänään kun on rv 12+0 niin oih.. Täällähän mennään jo neljännellä kuulla!! :p

Onko kukaan muuten menossa Simpukan 20-vuotis juhlaan tai juhlaluennoille 10.5?
Entäpä lapsimessuille messukeskukseen ensi viikonloppuna?

Siellähän on nyt "odottajan oma maailma" ja varmaan kaikkia mukavia messutarjouksia ym.

Mä ajattelin mennä tuonne simpukan luennoille mutta en iltajuhlaan kun en ole oikein iltapukuihmisiä.. B) Messuillakin ajattelin lauantaina käydä. Opiskelijoiden liput on vaan 9e Ja mua kiinnostaa myös Lemmikki expo, mikä siellä on samaan aikaan samalla lipulla.

Joo-o.. Taas yöksi töihin.. Koska sitä oppii, että viikonloput ois nukkumista varten?? :headwall: Ja nyt ei ole edes sitä ultraa tuolla osastolla....
 
Hui että, Helba säikähdin! Sä oot kyllä kokenut tosi kovia! Onneksi kaikesta vuodosta huolimatta sikiö oli siellä edelleen. Sillä on varmasti paljon vaikutusta, että pystyy ottamaan ihan rauhassa ja koittaa rentoutua niin hyvin kuin mahdollista. Tsemppiä sulle tällaisiin piinapäiviin!

Annuli, onneksi sullakin se vuoto sitten lakkasi. Oletko muuten milloin menossa sinne Felicitaksen ultraan? Ensi viikolla vai?

Raitis, kysyisin sulta, että milloin sulla alkoi tulemaan jonkinlaisia raskausoireita? Heti plussan jälkeen vaiko vasta myöhemmin? Jos saa kysyä, miten sen toisen alkion kesken meneminen huomattiin? Sullako ei ollut olleenkaan vuotoa? Ainoastaanko ultrassa ei näkynyt mitään?

Marica, sama täällä ton nälän kanssa. Koko ajan voisi olla syömässä. Nyt jo huomaa, että vatsalaukku on alkanut venymään pelkästään ton normaalia enemmän syömisen takia. Ihana resepti muuten toi laittamasi. Mä oon kans vähän saman kaavan mukaan tehnyt marjapiirakkaa - tosin laiskurina valmiista piirakkapohjasta useimmiten.

Sitten pientä galluppia: käykö kukaan nyt raskausaikana ihan normaalisti jumpissa/kuntosalilla/aerobicissa? Plussan saamisen jälkeen mulla on ollut pientä taukoa, kuten jotenkin en ole uskaltanut mennä taas jumppailemaan. Nyt vaan mietin sitä, että onko sellainen hyväksi alkiolle tässä alkuvaiheessa. Tietysti kohtuus kaikessa, ja lähinnä ajattelin sellaista rauhallisempaa kuten bodypumpia tai spinningiä. Uskaltasikohan sitä pian taas mennä salille?

Kati & Papu rv 5+5
 
Ulpis!!! Nyt laitat sille kovan kovaa vasten. Jos ei kerran vaihto onnistu niin sanot suoraan, että sinä et siedä noin törkeää puhetta. Neuvolasta pitäisi saada asian mukaista opastusta eikä sieltä kuulu lähteä itku kurkussa!! Että sapettaa sun puolesta!!

Koittaapa meidän terkka valittaa jotain sokereista kun kaikkeni teen niiden eteen ja kans oon laihduttanu 26kg ennen hoitoja. BMI nyt 26-27 ja olen itse siihen tyytyväinen. Parhaani tein niinkuin sinäkin oletettavasti.

Kati: Mä vastaan sulle yöllä töistä... :wave:
 
Siis kauheeta!!! Ulpis, iso :hug: sulle! Ei tollaisia neuvolan tätejä saisi olla olemassakaan! Sehän on palveluammatti, jossa pitäisi nimenomaan osata neuvoa, opastaa ja valaa luottamusta asiakkaisiin, eikä tolla tavalla kettuilla! Siis ihan sairasta! Voiskohan siitä valittaa jonnekin?
 
Joo ja jännä että vaikka mä yritin selittää sille mun ruokailuista niin se ei kuunnellu ollenkaa, se vain mumisi että niin niin kannattaa nyt kuitenkin tarkkailla syömisiänsä. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGGHHHHH! Se luulee että kaikki lihavat on syömällä lihavia ja näinhän ei ole. kyllä mä sen tiedän että mä olen lihava mutta silläkö ei ole merkitystä että olen laihtunut niin paljon. *selityksen makua, mutku mutku*
Mies sanoi että lyö sitä :D että mun lasten äitiä ei saa loukata.... Lupas tulla kaveriksi seuraavalla kerralla... huh. On vain niin paha mieli koko ajan. Muutenkin mieli tekee tepposia ja itkettää. Justiinsa ku oli Np ja lääkäri sanoi että nyt saat alkaa nauttia raskaudesta ja pidät vain huolta että sokeritasapaino pysyy kunnossa niin kaikki menee hyvin. Olin siitä niin onnellinen että kun se lääkäri sanoi että ala jo nauttia tästä.

Ps. Sanoinko jo että mun tissit on kasvanu AA:sta C:hen ? isäntä kyl sit kysyi että kannattiko vielä ostaa uusia liivejä ku ne kasvaa kummiski lisää... hehehee, heitin sitä banaanilla. Törkimys.




Jei, jo 13. viikko menossa!


 
No onpa tosissaan ollut törkeä terveydenhoitaja sinulla, Ulpulummukka! Voisit ihan hyvin tehdä valituksen!

Täälläkin ruoka on alkanut maistumaan ihan liian hyvin, ja massu on niin turvoksissa, että melkein pitäisi hankkia jo mammahousut. Ei vaan vielä viitsisi :D Kaipaan vaan niin kovin farkkuja, joita en saa enää jalkaan vedettyä, ja olen netissä nähnyt todella hyvännököisiä mammafarkkuja. Kalliita ovat kylläkin.
Voi että tuo marjapiirakka kuulostaa hyvältä, kuka tulisi leipomaan tälle laiskiaiselle :D
 

Yhteistyössä