Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Moi!
Joo eipä ollut kivaa kuultavaa neuvoloiden palvelusta! Tuolla tyylillä ei ihmisiä edes motivoida mihinkään! Ja sitten voinnit muuten jätettiin varmaan käsittelemättä, niin kuin omallakin käynnillä.
Mä olen kyllä huolissani omasta painonnoususta. Mun täytyisi jotenkin osata hillitä paremmin. Olen kyllä normaalipainoinen, mutta lihomisen vaara on suuri, kun ei tästä niin kauaa kun yli 20 kiloa on tullut hoitojen takia laihdutettua....mutta näin raskaana terveellisen ruokavalion pitäminen rasvan suhteen on vieläkin vaikeampaa! Mulla on ollut kanssa ummetusvaivaa - ja levolaccia minäkin syön. Ruisleseet jogurtin tai viilin mukana auttaa myös....mutta mä olen ajoittain joutunut turvautumaan pienoisperäruiskeeseenkin. Luumut joitakin auttaa, mutta mua ei...
Mulla on viikkoja nyt 13+1...jokohan tästä uskaltaisi kertoilla....vaikkakin kyllä ihmiset jo aavistavat, kun vatsa on kasvanut. pelottaa vaan se km.
Mä en ole liikuntaa oikein uskaltanut harrastaa...muutakuin pientä kävelyä. Tekisi jo mieli....
 
Ulpis ikävää, että sulla on neuvolassa tollainen noita-akka. Mun ensimmäinen ajatus oli myös että tinttaa sitä!! No ei vaan, mutta sano suorat sanat sille. Jotain käytöstapoja pitäisi olla, ja asiat voi sanoa rakentavasti. Koita kestää ja kova kovaa vastaan vaan.

Kati mulle sano väestöliiton hoitaja, että riskiviikoilla (vk 12 asti )kannattaa jumpat unohtaa. Olin aluksi vähän shokissa, koska mä olen ollut kova jumppaamaan. Niiden supistelujen jälkeen olen ollut tyytyväinen, että olen noudattanut tätä ohjetta. Mä luulen, että otan koko raskausajan aika rauhallisesti varmuuden vuoksi. Ajattelin, että jossain vaiheessa alan tekemään reippaita, pitkiä kävelylenkkejä. Ja jos masu ei ole kauheasti tiellä niin voisin mennä pilatekseen tms. Ja tää on mulle toosi vaikeeta kun en pääse kunnolla treenaamaan, mutta uskon että se on meidän vauvan parhaaksi. Olen ollut tosi tarkka kropastani, mutta nyt se on toissijainen asia. Mua ei pidättele sitten mikään ensi talvena kun me viiletetään vauvan ja vaunujen kanssa tukka suorana oli sitten mikä myrsky hyvänsä=) Ja olen sanonut jo miehelleni, että hän on sitten vauvan kanssa 3krt viikossa tunnin kun tämä äiti rientää jumpille. Siis sitten kun sitä jaksaa, ihan ensimmäisinä kuukausina sitä on varmaan ihan puhki kun on niin paljon uusia asioita opeteltavana.
 
Ja ummetuksesta vielä. Mulle pukkaa heti sitä jos olen jonain päivänä unohtanut syödä vihanneksia, hedelmiä. Ainakin vielä vatsa siis toimii ihan vain terveellisesti syömällä. Mutta kymppiviikolla vasta mennäänkin.
 
Huomenta!
Kun kävin äsken vessassa, kauhukseni huomasin, että pikkuhousunsuojaan oli yön aikana tullut rusehtavaa tuhruvuotoa lugemössön mukana. Pyyhkiessä sitä jäi paperiin myös pikkaisen. Varsinaista kokoaikaista vuotoa ei näytä olevan, mutta tää kyllä säikäytti perin pohjin. Onko tää vaarallista? Onko keskenmeno nyt tulossa? Olen toki lukenut, että tuhruvuoto alkuraskaudessa on normaalia, mutta silti. Kertokaa please kokemuksistanne! Mulla pitäisi nyt olla viikkoja takana rv 5+6. Onko syytä huolestua kunnolla vasta sitten, kun vuoto on veristä ja siinä on hyytymiä? Musta tuntuu, että alavatsalla on kans sellaista painetta, vähän menkkaoireiden suuntaan.

Kati :'(
 
Kati, mullehan lääkäri sanoi,ettei tarvitse huolestua pienestä vuodosta, ja runsaampikin vuoto voi kuulema olla normaalia! Nuo lääkkeetkin kuulema voivat aiheuttaa pientä vuotoa.
Tiedän oikein hyvin kokemuksesta miten paniikkiin sitä menee tuon pienenkin vuodon kanssa, mutta koitahan nyt vetää syvään henkeä ja rauhoittua. Yhdyntöjä kannattaa kuulema välttää mikäli vuotoa vähänkin tulee. Ja minullakin on erinäisiä tuntemuksia alavatsalla, olen niidenkin ymmärtänyt olevan normaalia tiettyyn pisteeseen saakka. :hug: toivottavasti pystyt hieman rentoutumaan, tiedän täsmälleen tunteen...
 
Tuolta Pömppömahaisista tulin hiukan tälle puolelle neuvoja saamaan, joten saisinko heittää teille odottajille pienen kysymyksen liittyen Lugesteronejen käyttöön?
Eli millaisen ohjeen olette saaneet - jatkatteko Lugeja tai vastaavia jollekin tietylle viikolle asti, eka ultraan vai lopetitteko heti plussatestin jälkeen?

Kaikille teille - onnea odotukseen! :heart:
 
EllaElias:mulla lugesteronit jatku rv.12+0, annostusta pienennettiin rv.11+0 ja samoin zumenonit jatku samoille viikoille.

Toivottavasti noi teidän vuodot loppuu, tosi inhottavaa..

Kyl täytyy myöntää et oon lihonnu:( taistelen täs vaatteitten kanssa, kaikki tuntuu puristavan mahan ja tissien kohdalta.. täytyy niit mammavaatteita ostella, ois jo kesä niin pukeutuminen olis helpompaa..

heidh ja masuasukki 13+6
 
Hui kauheeta noita vuotoja! :eek: Pelästyin ihan hirveesti kun luin helban kertomusta!
Kamala kun tuollaiset pelästyttää!
Kovasti jaksamista teille kaikille vuodoista kärsiville :hug:

Mä pelkään kanssa itte hirveesti tuollaista verenvuotoa, kuin helballa. Menisin varmaan ihan paniikkiin ja tilaisin heti ambulanssin.
sit kun gyne vielä viime kerralla sanoi, ettei kannata pelästyä jos alkaa vuotamaan, että se voi olla siitä toisesta sikiöstä. Mutta jos alkaa, niin mun pitää mennä heti gynelle tai sairaalaan. Hui apua!

Miten sulla Raitapaitainen, sen toisen sikiön kanssa? Onko se jo hävinnyt? Sanoiko gyne mitään, et se saattaa vuotaa pois?
Mullahan näkyi nyt viime ultrassa rv 10+4 vielä se toinen sikiöpussi, mut oli ihan selvästi tyhjä. Sitä ennen siellä näkyi vielä ruskuaispussi ja jotain sikiön aihetta, mutta selvästi epänormaalia ja se ruskuaispussi oli aivan ylisuuri. Nyt oli siis aivan tyhjä ja tosi pieni verrattuna tähän vauvaan, kun vauva on kasvanut. Mulla tarkkaillaan tätä tilannetta nyt joka toinen viikko ultralla. Toivottavasti se vaan häviäis ittestään, eikä tulis mitään vuotoja.
Mut mihin se sitten häviäis? Vai tuleeko se sitten vasta synnytyksessä pois?

Ulpulummukalla, on ollut tosi ilkeä neuvolantäti. Aivan törkeää käytöstä! Voisit tehdä valituksen tuollaisesta. Ja seuraavalla kerralla kieltäytyä menemästä sille ja vaatia heti toista.
Ei tuollaista kohtelua tarvitse sietää. Voisithan sä soittaa sinne ja vaatia, että saat vastaisuudessa kivemmän tädin, kun ei susta ole kiva kuulla tuollaisia loukkauksia, että saa joka kerta itkien lähteä neuvolasta.
Sen noita-akan pitäis kyllä kuulla palautetta työstään, eihän tuollainen peli vetele!

lugekysymykseen: Käytin lugeja tuonne viikon 9 loppuun eli loppui 10+0, pienellä annostuksella ensin 2x päivässä ja sitten vikalla viikolla lopetin niin, että vain 1 päivässä.
Mun ois pitäny lopettaa ne plussatestiin, mut käytin pakkauksen loppuun oman mielenrauhan takia.

Ummetus on kovin tuttu vaiva täälläkin. Alussa jouduin pari kertää käyttämään ulostuslääkettä, kun olo oli jo niin tukala. Sittemmin mulla on ollut vuorotellen vatta löysällä ja taas välillä ummetusta. Mulla on auttanut omenamehu ja omenat. En tiedä mikä vaikuttava aine omenoissa on, mut on auttanut.

Mul oli eilen alavatsakipuja ja kipuja navassa. Pelästyin, et onko tämä normaalia, kun mitään tuollaisia kipuja ei ole ollut sitten ihan alkuraskauden. Mut kas kummaa illalla kattelin massua peilistä ja se oli kasvanut ihan silmissä! Mieskin sanoi, et on paljon isompi kuin eilen. Kai nuo oli sitten niitä kohdun kasvukipuja ja napakin mulla rutisee, kun mulla on navassa leikkausarpi laparoskopiasta. Voi tehdä ilkeetä, kun noi leikkausarvet venyy. Leikkauksesta kun ei ole kuin vähän yli puoli vuotta.

Jaksamista kaikille ja hyviä vointeja! :wave:

T: kuunkulta rv 11+0
 
Heissan! Kommentteja ensin luge-asiaan. Mä jatkan lugeja ja zumenoneja näillä näkymillä ainakin viikolle rv8. Todennäköisesti vaadin, että niitä jatketaan sinne rv 12:lle asti, koska pelkään jotain huonoa voisi tapahtua, jos ne yhtäkkiä vaan lopettaisin.

Niin, mulla on ollut tänään aika jännityksentäyteinen päivä. Kuten tuolla aiemmin kirjoitin, mulla alkoi tänään joskus aamuyöllä tulemaan rusehtavaa vuotoa. Ainakin 2 pikkuhousunsuojassa sitä oli ihan kunnolla. Mies yritti lohduttaa, että se on varmaan ihan normaalia alkuraskauden vuotoa. No, oman mielenrauhan vuoksi päätin kuitenkin kokeilla, saisinko varattua vielä samalle päivälle jotakin gyneä, joka voisi ultrata tilanteen. Sainkin ajan yhdelle lääkäriasemalle ja siellä gyne teki ultran. Kuulemma vuoto oli loppunut ja kaikki näytti hyvältä gynen mielestä. Siellä sitten samalla näkyi 1 pienen pieni alkio. Sykkeitä ei vielä varmuudella näkynyt, vaikka gyne yrittikin tiirailla. Hänen mielestään saattoi olla, että sykettäkin olisi ehkä ollut. Toisen alkion osalta gyne sanoi, että paikka, mihin se olisi kenties kiinnittynyt, olisi nähtävissä, muttei siis ihan varmasti. Eli varmuudella yksi kunnolla kyydissä, ja toinen on todennäköisesti menetetty. Tämä vuoto kuulemma saattoi hyvin olla tästä toisesta menetetystä alkiosta ja sen istukasta. Että sellasta. Nyt täytyy vaan ottaa rauhallisesti ja ajatella positiivisia asioita.

Kati & Papu rv 5+6
 
Helballa on ollut tosi rajuja kokemuksia - onneksi kaikki on nyt hyvin! Katille myös halit vuotojen takia, mutta hyvä että pääsit heti ultrattavaksi ja onnea pienestä papusesta :heart:

Ulpulummukan terkka kuulostaa ihan kamalalta - todella ala-arvoista käytöstä ja varmaan sen perusteella saat vaihdettua terkkaa. Jotkuthan vaihtavat terveydenhoitajaa, jos ei löydy yhteistä säveltä ja tuo kuulostaa kyllä moninkerroin painavammalta syyltä!

Luge kysymykseen; mie lopetin lääkärini ohjeistuksen mukaan käytön pian positiivisen testin jälkeen eli rv 4+5.

Keskiviikkona ja torstaina tuntui ihan pikaisesti ihan kuin elohiiri olis nykinyt vatsassa... Soitin perjantaina muuta asiaa neuvolaan ja mainitsin tuostakin; terkka oli sitä mieltä, että kyllä se kovasti pienen liikkeiltä kuulostais :D Tuntuu tosi uskomattomalta, että ensimmäisessä raskaudessa voisi jo näin aikaisin tuntua, mutta kuulostellaan... :heart:

Masukuvia taas päivittelin, tarkoitus on ottaa kuva kahden viikon välein koko raskausajan. Tunnen itteni ihan höperöksi, mutta tässä silti:



geri rv 13+5

p.s. marican marjapiirakka on ehdoton suosikkiohjeeni :p
 
EllaElias: Mä sain lopettaa Luget heti plussatestiin mutta jatkoin vielä noin viikon verran vähän pienemmällä annoksella. Kuten Kuunkullallakin; Oman mielenrauhan vuoksi.

Löllykällä on ISO masu!! Ja tarkoitan siis ihan selvä VAUVAmasu! :eek: =)
Ja noista Gerin kuvista tuli mieleen, että mihin asti ajattelit, että noi farkut mahtuu..? :D

Vieläkin ärsyttää tuo Ulpiksen neuvola-akka... :kieh: :kieh:

Siitä meidän toisesta sikiöstä.. En ehtinyt Katillekaan vastata viime yönä vaikka lupasin.. Mutta siis sen toisen menehtyminen huomattiin noin rv7-8 paikkeilla ultrassa. Toisen sikiön pituus oli monta milliä pidempi ja syke vahva. Toisen sikiöaines oli vähäkaikuisempaa ja syke oli liian hidas, saattoi jopa olla, että siinä kohtaa näkyikin mun syke eikä vauvan. Lääkäri sanoi, että 90% todennäköisyydellä se toinen menee kesken ja vaivaiset 10% jäi sille mahdollisuudelle, että olisi ollut huono kuvakulma ja ihme tapahtuisi ja heikompikin jatkaisi kehitystään.

Rv9+3 ultrassa näkyi sitten enää tyhjä sikiöpussi. Lääkäri on sitä mieltä, että mitä todennäköisimmin sikiöpussi pysyy sisälläni synnytykseen asti ja mitään vuotojahan mulla ei ole onneksi ollut. Ja kohdunsuu oli eilen hyvin kiinni.

Kati kysyi niistä raskausoireista.. Mulla alkoi pp6 yöllä kovat vatsakivut, jotka kesti pp13 asti ja ne oli siis vaan öisin. Olin niin kipeä, että kävelin öisin käytävää päästä päähän.. Mitään muuta ei ollut ennen kuin sitten kun tiesin jo olevani raskaana. Sitten alkoi jatkuva kylmyys!! Muutaman viikon myöhässä tulivat väsymys ja mielialavaihtelut. Helpolla olen siis päässyt!! Suuri tuska matkan varrella on tietenkin ollut toisen vauvan menetys.. :'(

Kyllä tää maha vaan kasvaa.. :p Sain kaverilta mammafarkut ja sovin ompelijan kanssa, että menen torstaina niitä kavennuttamaan. Ihanaa, saan kunnolla istuvat housut!!
Meidän pikkukaveri on tänään rakentanut jotain vasemmalle puolelle alas ja antanut samalla kuin pieniä sähköiskuja... =)

Sattuuko teitä muuten yskiminen tai niistäminen? Mua sattuu kumpikin tuonne kohdun reunoille. Taitaa kohdunkannattimet vähän venyä ja paukkua..

Tässä teille pieni piristys iltaan, jos ette ole vielä muualla törmänneet... B)
http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/240278.html
 
Uskaltautuisinkohan jo kirjoittelemaan tälle puolelle..
Mulla tilanne, että ekasta ivf:stä tuli keskenmeno maaliskuussa. Heti perään tehtiin 2.ivf ja nyt sit ollaan menkoista laskettuna rv5+0. Mun ongelmana on ollut vaihteleva verinen vuoto jo ennen testaamista (Tosin testasin pp10 jo plussan eli samana päivänä kun vuoto alkoi.) Hcg oli pp14 164. Nyt muutama päivä oli ilman vuotoja, kunnes eilen taas alkoi tuhru. Mieheni on työmatkalla, enkä siksi uskaltanut mennä hcg:n kontrollikokeeseen ennen kuin nyt eilen, kun touhu meni kokoajan hysteerisemmäksi.
Pääsin eilen sairaalan synnyttäjien ensiapuun, jossa katottiin ultra ja verikoe. Ultrassa näkyi yksi pieni pallukka, joka voi olla alkio. Lääkäri arveli, että toinen alkioista olisi tullut nyt pois. Sain sairaslomaa kaksi viikkoa ja keskiviikkona taas ultraan. Verikokeen tuloksen kätilö soitti eilen illalla mulle ja hcg oli noussut kuudessa päivässä 1657!

Raskaana olemisesta tässä ei vielä ole saanut nauttia yhtään, mutta pallukka ja verikoe antoi nyt toivoa hiukan.

Onnittelut vielä teille kaikille! Pitkällä tuntuu jo osa olevan. =)

Ulpu & Pallukka rv 5+0
 
Moi ja sunnuntaita kaikille!

Sulla on tosi iso vatsa jo löllykkä! Tuota ei kyllä pystyisi oikein töissäkään salailemaan. Mun omakin alkaa vastaamaan samaa. Onko teillä raskas olo jo vatsan takia? Mulla on....vaikkakin ihana asiahan se on että maha kasvaa, joten tietää, että siellä joku sisällä edelleen kasvaa.
Jotenkin vaan on vaikeaa olla. Mitenkähän tässä voi kun se kasvaa aina vaan....
Hitsi kun himottaisi lähteä kesälomalla etelään,,, mutta kun täytyy varoa kaikkea syömistä, niin mitekähän siellä. Ja sitten jos käy jotain.
Eilen juuri kateltiin espanjan kohteita, ja aika järkyttävää sitten oli kuulla tän päivän uutista bussiturmasta. Vaikka eipä ihme ettei niitä käy enemmänkin, kun me ollaan lähes joka kerta esim. kiertoajelulla pelätty niiden pienillä ja vaarallisilla teillä kulkiessa bussissa. Ja ne bussikuskit siellä ajaa tosi kovaa ja uhkarohkeasti.
rv 13+3
 
Varovainen kurkistus tänne. Haamu tuli testiin tänään, en voi uskoa vieläkään. 2 vuotta testanneena en koskaan ole saanut haamua. Hoidot lopetettiin vuoden vaihteessa, mutta kokeilin omineen kaappiin jääneitä clomeja, ja tässä tulos. Hyvä syntymäpäivälahja, muuta en enää toivokaan :flower:
 
Onnea, Maria-83 ja Ulpu-78! Tervetuloa tänne vaan kirjoittelemaan. Itse on kans näitä viimeksi tulijoita.

Kun eilen kirjoittelin siitä tuhruvuodosta, luulenpa, että lääkärin arvelut ovat osoittautuneet oikeaksi. Lääkäri meinaan arveli nähneensä ultrassa paikan, jossa toinen alkio olisi ollut kiinnittyneenä. Hänen mukaansa alkio olisi ollut tässä kohdassa kiinni, muttei koskaan lähtenyt kehittymään. Eilenhän mulla tuli ihan kunnolla ruskeaa tuhruvuotoa, jonkä lääkäri arveli olevan menetetyn alkion istukasta. No, tänään sitten vessassa käydessä ulos tuli ihan selkeä hyytymä, jonka itse diagnosoin alkioksi tai sen istukaksi. Luulen siis, että tän toisen osalta se oli sitten varhainen keskenmeno. Onneksi toinen on vielä kyydissä, ja kuulemma ihan tukevan näköisesti.

Tällainen kaikki kyllä pistää ajattelemaan, että koko raskaus ja sen alkaminen ennen kaikkea on niin pienestä kiinni ja niin monesta osatekijästä! Voi kun aika menisi sen verran nopeaan, että pääsisi taas rv 7:n ultraan ja kohti pahimpien riskiaikojen ohittamista.
 
Hei

Onpas kyllä jotkut neuvolan tädit ilkeitä, onneksi mulla on tosi suloinen ja ystävällinen neuvolan hoitaja. Ei olis kiva kuulla solvauksia kun muutenkin on ollut vaikeeta.
Yritähän kysellä Ulpis jos saisit vaihtaa hoitajan.

Mulla tuli taasen eilen ihan kauheesti vuotoa. En ole itkenyt kyyneltäkään kun yritän miettiä, että se verihyytymä sikiön takaa sieltä vain tulee ulos. Nyt kun ei ole vielä tähän asti ollu mitään kipuja niin en jaksa miettiä pahinta, vaikka sitähän mä oottelen kokoajan.

Ajattelin että meen käymään lääkärillä jos tää vuoto yltyy, mutta nyt onneks on tullu huomattavasti vähemmän kuin eilen. Sain vaihtaa tunnin aikana monta yösidettä, että ei tulis läpi.

Tänään yks parhaista kavereista soitteli ja olis tehny mieli kertoa sille et miks oikeesti olen taas sairaslomalla, eikä valehella, että oon taas veritulpan takia. Mutta pelottaa kertominen raskaudesta, siitä tulee sitten niin todellista jos moni tietää. Mutta jos viikon parin kuluttua sit kertois kaiken?
 
Tervetuloa ja Maria ja Ulpu, ja onnea :heart:
Kylläpäs meillä monilla ollut nyt vuotoa, onneksi kuitenkin kaikki kunnossa! Täälläpäin ei ole nyt tullut mitään *koputtaa kovasti puuta*, huomenna pääseekin sitten taas oman lääkärin luokse tarkistettavaksi. Kaippa se on pakko varata aika taas sitten seuraavallekin viikolle, ehkä hermot pysyy kasassa paremmin, kun tietää pääsevänsä pian taas ultrattavaksi ja puhumaan ammattilaisen kanssa, joka vielä tietää tarkasti tämän lapsettomuustaustan.

Täällä on ollut tänään todella väsynyt päivä. Olen käytännössä nukkunut kokoajan, välillä käynyt vaan syömässä :D En tiedä onko nyt taas jotain flunssanpoikastakin, kun käsiä ja jalkojakin särkee siihen malliin. Oikein harmittaa, kun ei ole jaksanut lähteä ulos näin mahtavalla ilmalla...
 
Annuli, mulla siis ihan sama! Olen ollut koko päivän ihan aamusta asti tosi väsynyt. Väsyttää koko ajan. On sellainen olo kuin olisi tulossa kipeäksi, mutta tuskin se sitä on. Tänään on jo otettu yhdet päikkärit; ilman niitä ei kyllä pärjäisi. Kaipa tää on sit sitä raskausajan "ihanuutta".

Ulpu, tsemppiä sulle! Kyllä ne meidän jäljelle jääneet alkiot on olleet niitä sissejä ihan varmasti!
 
Onpas täällä ollut taas aktiivista porukkaa viikonlopun aikana. Paljon oli luettavaa kun en oo viikonlopun aikana ehtinyt koneelle. Kiva! :D

Onnea Maria ja Ulpu! Ja tervetuloa mukaan pulisemaan! :flower:

Ulpulumpukan terkkari on kyllä ollut tosi törkeä :eek: ! Paljonhan nykyään puhutaan siitä ettei hoitohenkilökunta uskalla ottaa ylipainoa puheeksi eikä kertoa sen vaaroista, mutta tuollainen kohtelu on aliarvoista. Kyllähän painosta voi puhua asiallisesti ja kannustaen, varsinkin jos olet jo onnistunut pudottamaan painoa huomattavasti! Alkoi hirveästi kiukuttaan sinun puolesta!

Nuo ylimääräiset vuodot on varmaan ihan kamalia :| . Mie menisin ainakin aivan paniikkiin. Tsemppiä kaikille vuotojen kanssa painiville!

(.) Minun maha on iso ja turvonnut! Piti käydä eilen ostamassa isompia vaatteita että saa jotain päälle pantavaa töihin. :kieh: En haluaisi että ainakaan meidän asiakkaat saa vielä tietää raskaudesta. En vielä tiedä kerronko työkavereille. Tosin meillä on keskiviikkona kehittämis- ja virkistäytymispäivä, joten siellä ainakin ihmetellään juomattomuutta. Voisin kyllä selittää etten saa juoda kun olenhan pitkään ollut vatsavaivojen takia saikulla, mutta kun olen niin huono valehtelemaan. :| Huomenna olis siis tarkoitus mennä piiiitkästä aikaa töihin. Muistaakohan sitä enää edes mitä siellä pitää tehdä :whistle:

Maha on ollut eilen ja tänään menkkamaisesti kipeä. Positiivisesti yritän ajatella että ne on niitä kohdun kasvukipuja. Nyt kun munasarjojen aiheuttamat kivut on helpottaneet, niin kohtu on alkanut kipuilemaan. Keskiviikkona ois taas kontrolliultra. Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin ja neste olis tehnyt katoamistempun (taitaa olla turha toivo :/ )

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
hei taas kaikille,
Kiva kun tänne tulee uusia onnellisia odottajia taas, tervetuloa :flower:

Viikonloppu meni juhlissa, ja tiukkoja kyselyitä tuli vastaa juomattomuudesta. näin alusssa en uskalla vielä toitottaa raskauttani. Väistelin kysymyksiä ja vastasine että olen lääkekuurilla, no niinhän minä olenkin lugeja menee vielä 3 päivässä.

Kammottava lukea noin törkeistä terkkareista, niistä oikeasti pitää tehdä valitus. Eihän siitä mitään tule että meitä maksavia asiakkaita mollataan miten sattuu. Ulpulumpukka vaihda terkkari ja sanot suoraan miksi et enään sille eukolle halua mennä.

Itseäni kohta alkaa jo huolettamaan tämä oireettomuus, tuhruilun ja menkkajuilintojen jälkeen ei ole ollu oikeen mitään oiretta nyt neljään päivään. Pitää kai hakea testi ja tarkistaa että vielä raskaana ollaan.

Hyvää viikoa kaikille
 

Yhteistyössä