Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Oih!!! Amelialla on ollut ihanat paikat kaiken öklötyksen keskellä!! :heart: :heart:

Meillä aikaistui ultra aikataulumuutosten vuoksi ja onkin jo perjantaina 7.3 eli rv 6+0. Toivottavasti näkyisi edes joku syke vaikka viikot ovatkin aika aikaiset. Kaksikin saa kuulua, yksikin riittää. Kun on tähän asti päässyt niin olen aikana nöyränä ottamassa vastaan mitä annetaan.

Heräilen vasta yövuorosta, joten pikaisesti vain koneella.. |O

Mukavaa päivää kaikille ja minimaalisia pahoinvointeja!! :wave:
 
Jos sitten minäkin tänne uskaltautuisin.

Eli taustaa: Minä 32v mies 36v. Asustamme uusioperhettä täällä Oulun lähistöllä. Entisestä suhteesta minulla on 11.5v poika ja mein yhteinen tytär täytti alkukuusta 2v. Kolmatta odotetaan perheeseen saapuvaksi ( omien laskujen mukaan ) 4.11.08. Meillä hieman ollu ongelmia saada yhteisiä lapsia mutta onneksi on siihen löydetty keinot. ICSIn avulla tytär syntyi ja tämä kolmas samalla menetelmällä alulle saatu. Tärppäsi ensimmäisen tuore siirron myötä ja nyt toivotaan kovasti että mukana pysyy jaottaa kohdun omakseen seuraavaksi 9kk.

Pahoinvoinnista olen kärsinyt jo 3 iltaa (tytöstä ei ollenkaan ) ja rinnat kipeenä. Nyt tosin kärvistelen kuumeen ja yskän kourissa niin ei varmasti helpolla näin alussa pääse.

Ensimmäinen ultra meillä on rv 7. Silloin saadaan varmuus että asukki on pysynyt matkassa kun sydänäänet kuullan.
 
:heart: :heart: Amelia! ihanaa!

( ¤ )
Mahan nippailut ovat hellittäneet. Ihmekyllä ei mitään kipuja mahassa. Olisko Luget aiheuttanu ne...? Ensin eilen pelästyin että kesken menee kun ei ollut enää mitään oireita.
No, tänään sitten heräsin ja söin aamupalan. Ja vessaan sai mennä norjaa puhumaan. Puoleen päivään kesti huono olo ja oksetus ja loppupäivän on närästäny niin perkuleesti jotta!! Onko neuvoja että mitä närästyslääkettä voi ottaa kun on raskaana?
Joku kehui että Gaviscon olis sopiva mutta se sisältää alumiinia joka paljon käytettynä imeytyy elimistöön ja aiheuttaa kehityshäiriöitä sikiölle.... Eli mitä siis voisin ottaa?
Mulla on jatkuva huono olo ja huimaus päällä. Vielä 12 päivää ensimmäiseen ultraan... huoh.. Niin ja siis olihan nuo mun tissit edelleen kipeät/arat/kutiavat mutta muuten... Onko muilla alaannu "nännit nöpöttämään"? Mulla on alannu, yleensä ei ole ollut muuta ku jos on kylmä, niin nännit pystys, mutta nyt ne on koko ajan!!! ja paljon suuremmat ovat kuin ennemmin!

Koska meinaatte neuvolaa ruveta varaamaan?

Ps. Kävin lapsettomuuspuolella kuokkimas niin pian saadaan toivottavasti lisää tyttöjä kirjoittelemaan tänne... =)

La:n laskemisesta, kuinkahan se sittenkään lasketaan kun mä sain laskujeni mukaan nyt 5+4 ja laskin siitä ku puregon aloitettiin, sairaalassa laskivat punkiosta eteenpäin ja antoivat saman lukeman! kuinka voi olla??!?!?!
 
Liityn kans tänne palstalle..
Elikkäs meillä oli ensimmäinen PAS 29.1 ja 2alkiota siirrettiin. Ja nyt olis kai menossa 6+5 tai 6+3 eli miten te laskette noi viikot? ku luin jotain keskusteluja ni osa laskee siirto 2+2 ja jotkut 2+0.. Meillä ensimmäinen ultra tiistaina, ei enää montaa päivää.. Vähän jännittää kyllä et onko alkio/t kiinnittyny oikeaan paikkaan ja sit onko niit 1 vai 2.. Toivottavasti kaikki hyvin, pelottaa hiukan kyl ku 11/07 oli alkuraskauden keskenmeno..

Oireet tuntuu vähän pahenevan: väsymys ihan hirvee 24/7 vois nukkua, paleltaa ihan hirveesti joka päivä, myös pahoinvointi alkanut joka kestää pitkin päivää mut norjaa ei ole tarvinnu viel jutella..

Neuvolaan ajattelin tilata ajan ku olen käyny siel ultrassa jos kaikki hyvin..

Onko teillä muilla lugesteronia tai zumenonia käytössä ja kuinka pitkään käytätte??
Mulle lääkäri puhu sillon alussa et molempia käytetään jonnekki rv.9-11. Haluttais jo eroon noista lugeista..

 
On vissiin aika yksilöllistä nuoden lukkejen käyttö... Mutta mun muistaakseni tuoresiirrossa luget lopetetaan aikaisemmin kuin Passissa. Johtuen siitä kun vaikka punktio tehtäisiin, niin silloin on kuitenkin tavallaan "ovulaation aika", joten elimistö alkaa tuottamaan keltarauhashormonia, ja varsinkin jos raskaus alkaa niin silloin keltarauhashormonia munasarjat tuottaa runsaasti. Eli siksi siis mäkin "sain" jo lopettaa ne, vaikka tarkoitus oli että viikolle 7 jatkuu luget ja siitä sitten vähennetään jolloin viikolla 9 olis loppunu kokonaan.
Ilmeisesti Passissa kun on kyse paleltuneista huurupäistä niin oman elimistön keltarauhashormoni ei silloin riitä tukemaan mahdollisesti alkavaa raskautta ja turvaamaan raskauden kulkua siihen asti riittävästi kun Hcg alkaa huolehtia vauvelista...

Aika sekavaa mutta korjatkaa jos oon väärässä!!!

Mä kans ajattelin vasta ekan ultran jälkeen varata neuvolaa...

T. Ulpis
 
Uusi ilmottautuu varovaisesti mukaan.
Tänään plussasin elämäni ensimmäistä kertaa! :D 1. IVF/ICSI ja kaksi blastokysta-alkiota siirrettiin.
Ei tätä kyllä meinaa uskoa todeksi. Olin ihan 100% varma, että nega tulee ja pari viimeistä piinapäivää vaan itkeä tihrustin masentuneena ja eilen kattelin adoptiojuttujakin. Suunnitelma B oli vahvasti mielessä eli PAS ja hyppelehdin epätoivoissani jo suunnitelma C:hen eli adoptioon.
Toivo plussasta oli jo mennyt, kun kaikki oireet hävisi ennen plussaa ja muita oireita ei ollut kuin "menkkajuilinnat" ja olo että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä.
Mut niin vaan se yllätti ja lääkäri ilmoitti puhelimitse verikokeen tuloksen, joka oli 558.
Ens viikolla uuteen kokeeseen ja toivotaan, että arvo siitä vielä nousee ja kaikki olisi hyvin.

T: Kuunkulta rv 4+1 (menkoista laskettuna)Vai lasketaanko noi viikot hoitolaisilla miten?

muoks*taustatietoja siis. Minä 26, mies 30. Mulla taustalla endometrioosi ja pco-tyyppiset munasarjat ja miehellä hitaasti liikkuvat simpat.
Yritystä 08/06 asti ja hoitoihin hakeuduttiin viime syksynä. Kokeiltiin 3x ovulaation induktiota pistoksina ja sitten 1 kierto e-pillereitä endoa kuivattamaan ja heti perään pitkän kaavan IVF/ICSI.
 
Tervetuloa vanhat ja uudet odottajat!! :wave:

Me ollaan nyt oikeesti odottajia!!! =)
Sitä on niin vaikea uskoa varsinkin kun ei ole mitään oireita.

Kuunkulta: Kysyin asiaa klinikalta ja lasketaan kuulemma punktiopäivästä. Mulla punktio oli perjantaina 8.2 eli nyt tänään rv 5+0.

Tulispa vielä mahdollisimman monta mukaan tuolta vanhasta pinosta ja muualtakin!!
 
Kiitti Raitis tiedoista. Mul onkin sitten samat rv kumminpäinvaan laskettuna.
Eli tänään 4+2 ja laskettuaika tuon laskurin mukaan 6.11

Ulpulummukka, Millä rv sait luvan lopettaa luget?
Mulle lääkäri sanoi, että kun tuo mun arvo on noin hyvä niin voin lopettaa ne jo nyt testiin. Kai se pitäis sitten uskoa mitä lääkäri sanoo.
Mut mul tuli siitä niin kauhee paniikki, et jos lopetan ne yhtäkkiä, et saan keskenmenon ja nyt sain kuitenkin luvan jatkaa niitä pienellä annostuksessa oman mielenrauhan takia.
No kai nuo lääkärit on tottunu et me hedelmöityshoidoilla plussanneet ollaan vähän hermoheikkoja...

Ens viikolla otetaan uus veritesti ja katotaan onko arvo noussut ja jatkuuko raskaus ja sit sitä seuraavalla viikolla pääsen toivottavasti ultraan kuulemaan sydänääniä :heart:
 
Luin muuten nyt netistä, että nykyisin on käytäntö, että luget lopetetaan jo plussatestiin. Oli tutkimuskin tehty ja ei havaittu mitään suurempaa keskenmenoriskiä aikaisemmin luget lopettaneilla kuin pidempään käyttäneillä. Mut sitten semmonen huono juttu, että luget saattaa aiheuttaa jotain häiriöitä pojan peniksen kehitykselle :eek:
Tiedä sitten...mä aattelin kuitenkin varmuuden vuoksi laittaa niita lugeja vielä ensiviikkoon ja katsoa mitä verikoe ja lääkäri sanoo jatkosta. Mut teen niinkuin lääkäri sanoi, että puolella annoksella 3x1 kapseli. Pelkään niin, että mun oma hormonitoiminta ei sitten toimi kun se ei muutenkaan ole toiminut. Ja kun mulla oli vielä tuo pitkän kaavan hoito ja kuukauden kestävä jarrupiikki..Et ehkä on tosiaan parempi kun otan niitä vielä, vaikka lääkäri ei tarpeelliseksi nähnyt, mut kun mä vaan stressaan keskenmenoa. Mitä te ajattelette? Mitä tekisitte mun tilanteessa?
 
Täällä pyyhkii kaikilla onneksi hyvin ja kaksosuutisiakin :heart:

Me käytiin miehen kanssa eilen tutustumassa Naistenklinikan päivystykseen ja siellä vierähti mukavat 4 h lääkäriä odotellessa... :| Käynnin syy oli helvetillinen alavatsa ja selkäsärky, joka säteili myös oikeaan jalkaan. Panadolilla pärjäsin ilta 8 saakka, mutta kun lääkkeen vaikutus taas lakkasi, oli kivut entisellään. Siinä vaiheessa kun itkin kivusta, lähdimme naikkarille.

Loppu hyvin, kaikki hyvin - nallekarkilla ja minulla. Siellä se karkki oli jo ihan oikean vauvan näköisenä, pikkuruinen käsi ojossa ja sormet harallaan! :heart: Lääkäri ei osannut sanoa mistä kipu johtuu, selkäkipu saattaa olla issias, mikä on raskaanaolevilla yleinen. Vatsakipu taas saattaa johtua kohdun nopeasta kasvusta. Labrat olivat ok. Tänään onneksi on helpottanut, mutta kyllä tuo selkä edelleen vaivaa, niinkuin on vaivanut jo useamman viikon.

Ensimmäinen neuvolakin on takana ja nyt tuntuu jo paljon todellisemmalta tämä odotus. Kohta uskallan hihkua: meille tulee vauva! Mutta kyllä sitä pelkää kaikkea mitä omassa kropassa tapahtuu, missä vihlasee ja missä on kipua. Milloinkahan sitä uskaltaisi hellittää ja vain nauttia?

Eilen opin taas uutta raskaana olosta: ruumiinlämpö saattaa olla koko raskauden ajan reilusti normaalilämmön yläpuolella. Mä en ollut mitannut aiemmin ja naikkarin mittariin pamahti 37,5, mikä on kuulemma aivan normaalia ja ei siis ole kuumetta! :)
 
Huh! Mahdoit Habanero pelästyä..? Paljon sulla nyt on niitä viikkoja? Oireileeko tuo "normaali lämpö" sulla jotenkin? Onko kuuma tai vilunväristyksiä tai jotain?

Sopiiko muuten Kuunkulta kysyä, että mistä kaukaa kirjoittelet? Ei ole pakko vastata! :)

Mä oisin kans saanu lopettaa Luget jo heti plussapäivänä eli maanantaina mutta oon laittanu vielä yhden liuskallisen tässä viikon aikana ja vaan iltaisin eli maanantaista eiliseen joka ilta 300mg. Nyt tänään en enää laita.

Sitten vähän arkaluontoinen kysymys.. Sattuuko teillä muilla yhdyntä?
Mulla vähän sattui tai oikeastaan vasta jälkeenpäin. Kipu oli sellaista kohtukipua mitä tulee jos vaikka siirtää makuuasennossa sohvalla lantiota niin kohdussa tuntuu kipua. Oletan sen yhdynnän jälkeisen kivun johtuneen orgasmista ja sen aiheuttamista supisteluista. Lisäksi tuntui, että limakalvot ja koko alapää oli jotenkin turvoksissa.. :ashamed:
Olenko ainut?

Mä haluaisin jo jotain raskausoireita!! Tai jotain käsin kosketeltavaa kuten ultrakuvan tai kunnon vauvamahan!! =)

Osaisko joku päivittää tuon etusivun hienon pinon? =)
 
Raitis, kirjoittelen täältä Keski-Euroopasta, jossa riehuu paraikaa Emma- niminen hirmumyrsky. Tuulennopeus 120-160 km/tunnissa! Aattelinkin et jos saan tytön niin pitäiskö laittaa ensimmäiseksi tai toiseksi nimeksi Emma :LOL: Kun just samoihin aikoihin, kun sain tietää olevani raskaana niin riehuu tämä myrsky.
Mahassakin myllertää sillä lailla, että taitaa olla aika hurja tyyppi sieltä tulossa.

Mullei tee edes yhtään mieli yhdyntää. Ei punktion jälkeen olla vielä yhtään. Ja nyt lugeja laittaessa olen huomannu, että on limakalvot jotenki erilaiset. Mul tuli muutenki ennen plussausta joku ihme eläimellinen reaktio, et olin kuin vihainen naaraskissa kollille. Et ku on tiineenä ni mitä sitä turhia :LOL:

Toivottavasti tulis pian lisää tytsyjä tuolta lapsettomuuspuolelta tähän pinoon! :heart:
 
Toivottavasti mäkin saisin lopettaa noi luget pian tai edes vähentää niitä mut ehkä turha toivo..

Habanero: kiitti tiedosta, olen ihmetellykki jo monta päivää et mix mua paleltaa ihan hirveesti ja illalla varsinki yltyy.. tuntuu et ei lämpene millään.. miettinykki et yrittääkö mulle joku pöpö iskeä..

Mulla mies ei ole halunnut viel siirron jälkeen harrastaa seksiä kun viimeksi olin raskaana ja sekstailtiin ni vähän sen jälkeen alkoi vuoto jne.. ja keskenhän se raskaus meni mut en mä usko et ne mitenkään yhteen liittyy mut mies haluaa ottaa varman päälle. Tavallaan ihanasti ajateltu mut mulla meinaa jo halut olla ihan pilvissä :D .. No ens viikolla meillä on se eka ultra ja jos kaikki hyvin ni sit mä ehkä varmaan saatan saada :LOL: .. heh..

Mitäs oireitä teillä sisaret on??
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

21.10
Bea....................... ..3. IVF .............. UÄ 10.3

28.10
Ulpulummukka......... IVF/ICSI 2. tuoresiirto


MARRASKUU

4.11
löllykkä...................1. ICSI...............

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.............

Ilman laskettua aikaa

Amelia................... 2. ICSI, 3. PAS UÄ 6.3

Kaneli-07.............. 1. PAS

Kulti...................... 1.IVF UÄ 6.3 ...............KSKS

heidh....................1.PAS....................

Raitapaitainen.......1.IVF.......................

marimilla...............


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Mä otin valtuudet ja päivitin tota listaa. Miikkis on tehnyt tosi hienon listan meille!

Toi on muuten aika helppo tota päivitellä, kun joku tietsikoista tietävä on kikkaillut hienon listan ni sitä on helppo kopsata.
Eli näin..
Painaa tuosta nappulasta "lainaa" ja siinä on lista. Siitä pitää vaan poistaa alusta se [quote ja nimimerkki suluissa ja ihan tekstin lopusta poistaa myös se quote suluissa,( eli ne lainaukset, muuten toi teksti tulee sellasena harmaana lainauksena) niin tadaa! Ja sitten vaan voi lisäillä sinne vaikka omia tietoja. Kokeilkaapas.
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

21.10
Bea....................... ..3. IVF .............. UÄ 10.3

28.10
Ulpulummukka......... IVF/ICSI 2. tuoresiirto


MARRASKUU

1.11
Raitapaitainen.......1.IVF.........UÄ 7.3 Väestöliitossa / TAYS

4.11
löllykkä...................1. ICSI...............

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.............

Ilman laskettua aikaa

Amelia................... 2. ICSI, 3. PAS UÄ 6.3

Kaneli-07.............. 1. PAS

Kulti...................... 1.IVF UÄ 6.3 ...............KSKS

heidh....................1.PAS....................

marimilla...............


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Raitispaitis: Kyllä, säikähdin ihan kunnolla ja edelleen osittain murehdin tuota selkäkipua. Olen aika varma, että se on issias. Olen kysellyt muilta sitä sairastavilta oireita ja ovat tasan samat kuin omani. Toivottavasti issias ei ole kaverinani seuraavaa 9 kuukautta... :/ "Normaalilämpö" oirehtii jatkuvana paleluna. Sohvalla istuessa tarvitsee koko ajan peiton vähintään jalkojen päällä, muuten paleltaa. Oon aina ollut vilukissa, mutta en ihan näin paha...

En lisää vielä kohdalleni synnytyssairaalaa, kun en osaa päättää mihin sitä menisi. Haikaranpesä toisaalta houkuttelee, mutta Naistenklinikka on jo tutumpi. Kolmantena vaihtoehtona meillä on Hyvinkää, mutta se on jo pois suljettu meidän osalta, kun on kuitenkin sen verran kaukana. Palaan synnäri asiaan kun osaan tehdä jotakin päätöksiä.

Selkää vihloo - vakatasoon siis!

Habis + Nallekarkki 10+5
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............

20.10
geri.......................... 1. IVF................. UÄ 4.3 Felicitas Lpr / EKKS

21.10
Bea....................... ..3. IVF .............. UÄ 10.3

28.10
Ulpulummukka......... IVF/ICSI 2. tuoresiirto


MARRASKUU

1.11
Raitapaitainen.......1.IVF.........UÄ 7.3 Väestöliitossa / TAYS

4.11
löllykkä...................1. ICSI...............

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.............

Ilman laskettua aikaa

Amelia................... 2. ICSI, 3. PAS UÄ 6.3

Kaneli-07.............. 1. PAS

Kulti...................... 1.IVF UÄ 6.3 ...............KSKS

heidh....................1.PAS....................

marimilla...............


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus


 
Pakko oli testata tuota muokkausta - kiitos vinkistä Kuunkulta!!

Habanero, onneksi kaikki päättyi hyvin - toivottavasti selkäsärkykin helpottaisi. Tervetuloa uusille pinolaisille löllykälle ja heidhille, mielettömästi onnea teille molemmille :heart:

Oma olo on tosi epävarma - pelottaa ihan pirskatisti tiistain ultra... Jotenkin sitä kai yrittää suojella itseään varautumalla kaikkein pahimpaan :/ Yötkin on olleet levottomia; näen ahdistavia unia ja vessareissujen jälkeen en meinaa saada uudelleen unta. Yleensä nukun ja nukahdan tosi hyvin. Ällötysolo on vähän lisääntynyt, muttei edelleenkään mitään tarvetta halailla pyttyä.

Lukaisin äsken mitä oon viimeksi kirjoittanut... en tunnusta kärsiväni odotusajan dementiasta, mutta ilmeisesti raskausajan lukihäröstä kylläkin :D - koittakaa saada selvää!
 
Hei! Toivottavasti saan liittyä joukkoonne varovasti toivoen, että tämä onni kestää....nimittäin tein tänään positiivisen raskaustestin, rv 7 + 0. IHME on tapahtunut, mutta kovin epäileväinen olen.

Kirjoitukseni 6.2 selventänee tilannettani:
"LUOPUAKO VAI EI?
Moikka!
Onko kukaan tilanteessa, että miettii kannattaako lopullisesti lopettaa hoidot vai ei?
Meillä on tätä lapsettomuusasiaa jo murehdittu n. 5 vuotta. ivf x2 on tehty.
Minusta tuntuu, että tämä on vain ajan tappamista - emme kuitenkaan onnistu. IVF antaa vain n 1 siirrettävän alkion kerrallaan, vaikka munasoluja tulisi parikymmentä.
Ehkä tämä on vain näin tarkoitettu. :headwall:
Luopuminen hoidoista tarkoittaa kokonaan lapsen hankkimisesta luopumisesta. En vaan tunne lahjoitettuja munasoluja tai adoptioita/sijaisvanhempana toimimista minulle sopivana - ja mies on samaa mieltä. Onko kukaan samassa tilanteessa?"

Olimme siis nyt luopumassa helmikuussa hoidoista. Kaksi tuoresiirtoa takana, pas-sulatetut kuolivat tilanne oli huono. Lisäksi aiemmin ennen hoitoja km v. 2005 rv. 11. kyseessä keskeytynyt km.

Nyt jostain syystä eka kierto rankan kahden ivf hoitoputken jälkeen spont. + !!!!! No nyt en ottanut mitään lääkkeitä ja pco:n takia km-riski on suuri ja pelkään kyllä että tämä ei ole todellinen....huomenna soitan lääkärille, ja toivon, että hän voisi tarkistaa tilanteen.....ETTE USKO ETTÄ ON EPÄTODELLISTA. Oireita on ollut pari vkoa, mutta en ole kuuna päivänä voinut edes ajatella....

 
Meillä synnytys sairaala on OYS. Täällä alkaa jo onneksi sairatelu itsellä olemaan jo voiton puolella. Huomenna pitäisi reissuun lähteä niin isännälle nousi kuume.... :headwall:

Raskauteen liittyviä oireita on vielä rintojen arkuus ja välillä etova olo. Nyt tosin ei tänään ole tarvinut arabialaista ystävää kaulailla. Noista lugeista on ollut puhetta. Niin mun käskettiin käyttää kuuri loppuun. Nyt sitten loppuukin tiistai iltana.

Raitis En tiedä miksi mutta mulla ollu jo kauan tunne että teille tulisi kaksoset.Että molemmat olisi tarrannu kiinni ja kunnolla... =)
 
Tervetuloa Elämänperhonen!! Uskomaton tarina teillä! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin. :)

Kiitos Löllykkä!! Olis se vaan aika hienoa jos tulis tuplat! Vaikka molemmissa raskauksissa on puolensa.

Kaksosissa on aina riskinsä ja mitä sitten jos toinen vaikka vammautuu jotenkin sen takia, että mä olen ollut niin "ahne", että haluan kaksi alkiota siirrettäväksi..? Tosin meillä ei ollut paljon vaihtoehtoja kun saatiin vaan kaksi siirtokelpoista, joista toinen ei olisi ehkä selvinnyt pakastuksesta. Ja sanotaanhan sitä, että alkiot tukee toistensa kiinnittymistä. Tiedä sitten oliko järkevämpää laittaa kaksi kohtuun kuin toinen roskiin?
Ja jos taas toiselta suunnalta ajattelee niin onhan niitä luonnollisiakin kaksosia vaikka kuinka monta ja monen kaksosodottajan raskaus on mennyt ihan hyvin.

Huoh.. Mitä näitä vielä miettimään kun ei tiedä edes onko molemmat viivavaatteet kyydissä.

Mihin sä olet Löllykkä lähdössä lomalle? B)

Täällä ei oireena ole oikeastaan muuta kuin pientä nippailua välillä kohdussa ja rinnat on vähän suurentumaan päin ja pientä arkuutta löytyy kun oikein kuvittelee.. ;)

Mukavaa viikonalkua!!
 
Onnea uusille tulokkaille ja Amalialle kaksosista :flower: . Nyt omiin kuulumisiin, viime viikon ti-ke välisenä yönä heräsin normaalille wc- käynnilleni ja jo heti noustuani tunsin reisiäni pitkin valuvan jotain lämmmintä. Apua äkkiä wc:hen ja valot, ei apua verta. Ajattelin et tässä se nyt sitten oli housuissa suuri hyytymä ja wc:hen lorisi aivan suoranaan verta. Huusin hädissäni mieheni paikalle joka siitä paikasta pollahti itkuun että tässä tämä nyt oli. No ei auttanut muu kun siistiä itsensä ja mennä jatkamaan unia ja aamulla sitten varailla aikaa AVALLE ultraan. Nukkuminen oli mitä oli ja onneksi saattiin aika heti aamuun. Mies aivan varma keskenmenosta, itselläni oli tunne että ei, kun ei ollut minkään laisia kipuja. No lääkäri ultrasi, siellä se meidän pikkuinen kölli ja :heart: sykki. Eli ei kaverilla hätää ONNEKSI! Mutta aikansa ultrattuaan lääri totesi verentulon tulevan kohdussani olevasta hematoomasta mutta syytä sen olemassa oloon ei osannut sanoa. Määräsi minut saman tien 2 viikon saikulle ja mitään missä pulssi nousee ei saa tehdä eli käytännössä lepoa. Nyt keskiviikkona uusi ultra aika niin näkyy onko se alue piennentynyt. En oikei.n tiedä mikä tarkalleen ottaen se hematooma on ja mistä johtuu, googlella sain jotain selville. Eli joku siel keskenmenosta kyseli niin minua itseäni pelottaa se aivan valtavasti :kieh: . Lugeja ja Zumenonia minua neuvottiin syömään vko:lle 10 eli ens viikolla voin zumenonit lopettaa mut lugeja lääkäri kehotti viel jatkamaan vko:lle 12 edellisen episodin takia. Ai niin synnytyspaikka meil olisi TAYS. Tuli aikas sekava sepostus :) .
 

Yhteistyössä