Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Sebulle ja perheelle hurjasti onnea!!

tyty Olen kans todella yllättyny sairaalan päätöksestä. Kun ootin esikoista ja olin kipeä ja menin huonoon kuntoon, lääkäri itse ehdotti käynnistystä jos synnytys ei olis alkanu LA. Vauvalla ei kylläkän ollu mitää hätää, mä ite olin romu. Eli näköjään tuntuu olevan sairaalakohtaisrakin.
Mä varmaan vaatisin uuden mielipiteen ja vaikka lausunnon reumalääkäriltä, että olet todella kipee. Ei se ole lapsen etu et äiti on ihan rikki kun saa vauvan syliin tai että synnytys menee pilalle ku on voimaton ja kipee
Iso halaus ja voimia
 
sebu onnea onnea..:heart: sullahan kävi todella nopeesti kaikki..vitsi miten ihana juttu et pääsit noin nopeesti synnyttää ja pikkusen jo syliin :hug:
tammityttö joo mullahan oli ihan sairaalan ylilääkäri tutkimassa..ymmärrän kyllä että jos liian epäkypsiä paikkoja käydään käynnistelee voi tulos olla todella kipee ja pitkä käynnistys..mutta mulla oli paikat pehmeet, kaulaa 2cm jälellä ja 0,5cm auki paikat..et ei nyt ihan epäkypsät paikat..mutta mä en siltikkään käsitä et panivat kotiin, poikakin on jo karmeen iso
 
Sebulle oikein paljon onnea tyttövauvasta!

Meillä esikko painoi 3915g ja kakkonen 4170g ja voin kyllä sanoa, että tuo kakkosen synnytys oli unelma tuohon ekaan verrattuna... Esikoisen synnytyksessä oli eläkkeen rajamailla oleva naikkonen, joka totes mm "pnnista nyt, kyl se sieltä tulee!" ja synnytyksen jälkeen "ei noista tisseistä mitään voi tulla, kun rinnanpäät on tollatteet!" (mulla siis isot tissit, mut nännit pienet, mut molempia poikia oon imettäny 10kk! et lälläslää tuolle kätilölle!) sanoin miehellekin tuon esikon syntymän jälkeen, että tuo ämmä ei tuu pilaan enää ikinä mun synnytystä, jos sellainen viel tulee! Mut kakkosen aikaan olikin sitten ihana kätilö ja luulen et silläkin oli vaikutusta itse synnytykseen. Tietty kaikilla ei mene noin. Mut siis sitä kai yritän sanoo, ettei se isompi kuin esikoinen -synnytys välttämättä ole katastrofi ;) Mutta tsemppiä meille kaikille siihen loppurytinään :)

tiggeri ja typy 22+4
 
Onnea Sebulle ja koko perheelle pienestä tyttösestä!!:flower:

Voi vitsi että muakin ottaa päähän sun puolesta Tyty!!:mad: Koitahan jaksella jotenkin. Toivotaan nyt että tietävät kumminkin mitä tekevät. Eihän se käynnistyskään tosiaan takaa että vauva samana päivänä sit syntyy ja olis toki kurjaa, jos pitäisi sitten käynnistymistä odotella vaikka kolme päivää. Mutta ymmärrän kyllä huolesi vauvan koosta ja synnytyksen pelosta. Toivotaan myös että tuo vauvan painoarvio olis yläkantissa. Meillä ainakin esikoisen ultrassa viikolla 36 oli arvio jo 3400g ja poika painoi syntyessään (41+2) 3452g, et metsään meni. Useinhan sitä hoetaan, että toinen syntyy helpommin kun eka lapsi, kun se eka on jo tehnyt tietä. Mutta enpä kyllä tiedä uskonko tuota itekään. Jaksuja jaksuja jaksuja!!:hug:
Toisaalta mä ymmärrän, ettei (täällä Suomessa) mielellään puututa synnytyksen luonnolliseen kulkuun eikä aleta käynnistellä jos ei ole hengenhätää tai jotain... Ainahan se varmaankin on kummankin, sekä äidin että lapsen etu et "luonto hoitaa". Mutta toisaalta... Jos äiti on tosiaan jo ihan ahdistunut ja kipee, niin kenen hiton etu se on sitte mennä puolkuolleena synnyttämään kun aika vihdoin koittaa? Vaikeita kysymyksiä.: /
 
Onnittelut Sebulle tyttösestä :heart:

Tytylle taas hurjasti tsemppiä ja jaksamista. Alkoi ihan itkettää, kun luin viestejäsi. Epätoivoinen tilanne, toivon että saat sen ratkeamaan mahdollisimman pian.

Meillä vietetään kohta jo kolmiviikkoissynttäreiteiä, aika on kulunut hurjan nopeaan. Tyty kasvaa ja voi hyvin. Hieman huolettaa maidon riittäminen, mutta ens viikolla taas neukkulaan punnitukselle.

Nyt suukottelemaan vauvaa ja nukkumaan. Hyviä vointeja kaikille kimppakämppäläisille!

Jeanna ja typy, pian 3 viikkoa
 
Viimeksi muokattu:
täällä on nyt reilu 2h tullu suppareita 7-20min välein..uni ei tuu kun aina nukahtaessa supistaa. En usko et päässään viellä synnärille yön aikana, mut lähtö jos tulee niin ei haittais pätkääkään..huomenna 2.6 on mun synttäritkin joten poika vois syntyy niiden kunniaks..heh..pitäs vaan näiden supistusten tiheen tyä ja kipeentyä et viittis ees mihkään lähteä näytille. Tuntuu et vaan harvenee..
 
ääh..mä oon täällä vieläkin..:headwall: hitto mikä yö..supisteli klo.21-01 välillä säännöllisesti..sit nukahin..klo.2-04 suppareit epäsäännöllisesti..sit nukahin ja klo.8 ylös..selkään koski koko yön ja oon ihan väsyny..|O nyt vituttaa entistä enempi kun piti valvoo tyhjää..ois hitto tullu lähtö mut paskat..:kieh:

kyrpiintynyt tyty ja poika rv 40+2
 
^ Mulla oli ihan samanlaista enteilyä ;) Yhden päivän supisteli epäsäännöllisesti ja seuraavana yönä alkoi todella kivuliaat supparit.


Meille siis syntyi tuuheatukkainen hurmaava neiti 31.5. klo 01:23.
Synnytys kesti tuhottoman pitkään, mutta epiduraalin avulla saatiin lopulta avautuminen kunnolla käyntiin. Ei tullut pinintäkään nirhaumaa, joten oma toipuminen on lähinnä univelkojen poisnukkumista :)

Tänään pääästään kotiin, kun vauvalla kerta on kaikki hyvin ja painokin on noususuhtainen \o/
 
Viimeksi muokattu:
Sylintäydeltä ONNEA Sebu ja Jadekivi!!!!! Aivan mahtavaa! :heart:

Olen käynyt lukemassa viestejä silloin tällöin täältä taustalla. Viimeinen hoito alkuvuodesta onnistui ja nyt ollaan jo tukevasti ylitetty raskauden puoliväli. Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppun asti ja saamme syksyllä kaivatun vauvan. Kaikille odottajille ja jo vauvan saaneille ihanaa kesää!
 
Sebu ja jadekivi valtavan paljon onnea teille ja perheillenne pikkuneidoista :) Ihanaa!!

Willbe teille myös hurjan paljon onnea, toivotaan että kaikki menee hyvin maaliin asti :)

tyty ei voi muuta kun toivottaa sulle jaksamisia ja tsemppejä, uskon että toi on ihan perseestä... toivottavasti saisit pian helpotusta ja poitsu päättäisi haluta ulos!!

Tsempit kaikille!!
 
Onnea sebu ja jadekivi :heart:

Meillä on molemmat lapset olleet myös niin tuuheatukkaisia, että semmoinen vaalea kalju vauva näyttää omasta mielestä varsin hassulle, kun on tottunut näihin, jotka syntyvät monen sentin pituisen tumman tukan kanssa :D

miles taisi kysellä lisätietoja minun riviini. Vauva siis syntyi 22.5. Painoa 3,9kg ja pituutta 50cm.

tytylle tsemppiä, että pääsisit vihdoin tositoimiin :hug:

Willben kuulumisia oli ihana kuulla :heart:

Meillä menee vauvan kanssa tosi hyvin. Beibi nukkuu yöt hyvin, päivisin on vähän kitinää ilmoilla välillä, mutta se on niin pientä. Vähän jännittää, että miten selviän tuon tissitakiaisen kanssa sitten, kun mies palaa töihin ja pitäisi esikoistakin hoitaa. Vauva kun olisi mieluiten tissi suussa kaiken hereilläoloaikansa :D

Terkkari kävi muutama päivä sitten ja sairaalasta kotiuduttuamme on vauvalle tullut painoa jo reippaasti. Syntymäpaino oli jo ylitetty. Ensi kerralla mennään itse neuvolaan. Terkka olis tullut kotiinkin vielä, mutta en viitsinyt vaivata, kun kerran olen itse tosi hyvässä kunnossa ja mies voi jäädä esikoisen kanssa kotiin.

Vähän kyllä huvittaa, että miten sitä osasikin stressata aivan kaikesta esikoisen synnyttyä. Nyt ajattelen, että tämä elohan olis tosi helppoa, jos olisi vain vauva hoidettavana ;) No, eiköhän me selvitä. Tahtoisin antaa esikoiselle enemmän aikaani, mutta se on lähes mahdotonta nyt, kun pieni on tosiaan koko ajan tissillä.

PP ja pikkuneiti 11pvää :heart:
 
Viimeksi muokattu:
tytylle kovasti voimia tilanteeseen!! Toivon todella että pääset mahdollisimman pian synnyttämään! Onko sulla supistellut nyt päivällä yhtään, tai ollut muita tuntemuksia?

Ihania uutisia Wilbellä!! :) toivon niin kovasti että kaikki menisi loppuun asti hyvin! <3
 
sebu eilen supisteli päivällä sillon tällön ja viime yönä muutaman hassun kerran..hyvin on hiljasta täällä..vitutus vaan kasvaa ja väsymys tähän kaikkeen..on niin helvetin kuumakin, hiostaa ku saarna syntistä..
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk poikalupaus

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 29 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / Kättäri tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS tyttölupaus

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi



:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)
16.5.2013 Lila13 / 28 / 1. lapsi / poika/ 2530g
22.5.2013 Pikkuperho / 30 / 2. lapsi / tyttö/ 3900g, 50cm
31.5.2013 jadekivi / 25 / 1. lapsi / tyttö/ (rv 40+2)
31.5.2013 Sebu08 / 33 / 3. lapsi / tyttö/ 3488g, 48cm (rv 40+4)



Neuvolat & ultrat

Vienda - neuvolalääkäri 11.6
Nuppuska - neuvola 14.6
Sannuliinu - neuvola 14.6
Gabriela - neuvola 17.6
Gabriela - lääkäri 19.6



Äitiysloma alkaa: =)
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6
Mörkötys - 22.7.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
Ambrosia
Millian
 
Viimeksi muokattu:
Hirmuisesti onnea Jadekivelle ja Sebulle tyttövauvoista.

Voi Tyty, jospa sunkin synnytys käynnistyis:(. Itselläkin aivan järkky olo tän helteen takia, joten voin vaan kuvitella millanen sun olo on. Yöt menee huonolla unella kuumuuden ja jalkojen repimisen takia. Todella ahdistavaa.

Omaa napaa, kävin tänään istukankontrollissa. Istukka edelleen liian lähellä kohdunsuuta, joten kontrolliultra tulossa n. kahden viikon päähän. En saanut vielä aikaa, vaan soittavat mulle sen keskiviikkona. Jos silloinkin istukka vielä liian lähellä niin lähete lähtee Oysiin, ja he tekevät sitten päätöksen leikataanko vai uskalletaanko antaa syntyä alakautta. Toivotaan, että siirtyy, kun vauveli on nyt kuitenkin hienosti raivotarjonnassa, joten sen puolesta voisin alakautta synnyttää.
Muutenkin ei löytynyt mitään huolen aihetta. Kokoarvio oli 2200g, elikkä normaalisti kasvaa, kun viikko sitten oli 2000g kokoarvio.

Sannuliinu ja tytteli rv 32+4 ja reisiluun pituus vastasi huimat rv 35+4, joten pitkä vauveli tulollaan:)
 

Yhteistyössä