Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka Tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

23.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi

9.10
Vihervaara


Neuvolat & ultrat

Nuppu81 ~ nt-ultra 25.2
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vihervaara ~ kontrolliultra 27.2.
nuppuska ~ rakenneultra 5.3.
Lila13 ~ neuvola + lääkäri 6.3
TanZZZku ~ neuvola 7.3
-Gabriela- ~ ultra 7.3
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
TanZZZku ~ 4D-ultra 12.3
Vihervaara ~ neuvola 13.3
-Gabriela- ~ esi-rakenneultra 14.3
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.
Nuppu81 ~ neuvola 18.3
Sannuliinu ~ neuvola 21.3
Vihervaara ~Niskapoimu ultra 27.3
Eemiliina ~ kasvukontrolliultra 28.3
-Gabriela- ~ rakenneultra 2.4
Ambrosia85 ~ rakenneultra 5.4
Nuppu81~ rakenneultra 8.4

Äitiysloma alkaa:
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
Lila13 - 29.4


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe




Syntyneet :heart:

Nimimerkki / Syntymäpäivä / Rv / Sukupuoli / Mitat

helmimama / 26.1.2013 / 37+1 / Tyttö / 3010g & 48cm
 
Viimeksi muokattu:
Raskausarpikeskusteluun mulla itelläni muistona teini-iästä alaselkä aika isoilla arvilla. Siksi ajattelin, että raskaus tuo tullessaan varmaan uusia muistoja (plus se että omalla äidillä pahat arvet jokaisesta raskaudesta). Yllättävän vähällä oon kuitenkin tähän asti selvinny. Oon käyttäny just tuota weledan öljyä. En tiedä vaikuttaako myös se, että mulla on aina ollu talvella tosi kuiva iho ja nyt raskauden aikana ihan järkyn kuiva, niin oon iltasin käyttäny ihan perus oliiviöljyä...Kuulostaa ihan järkylle mut ilman sitä mä oisin varmaan ihan vereslihalla :/ Jonkin verranhan se sotkee, mut toisaalta kun mitään hirveen "eroottista" yöhepenettä ei kuitenkaan voi käyttää niin ihan sama meneekö telttayöpaitulit vähän öljysiksi :D Mulla siis ainakin tuo auttanut (tähän asti) ja tokihan se ihon rakenteesta on loppupeleissä kiinni.

TanZZZkuko laitoit, että sulle tuntuu olevan asukki alhaalla? Mulla kanssa usein tuollasia tuntemuksia. Rakenneultrassa näkykin yhessä vaiheessa kun vauveli kirjaimellisesti survo itseään tuonne alas :) Potkutkin mulla usein suuntautuneet alas (suolistoon:D) päin. Toinen nähtävästi vaan tykkää olla siellä :)
 
Tänään oli nt ultra. Vähän hämillään olen. Vaikka kätilön mielestä kaikki hyvin. Hämmennystä aiheuttaa kätilön puhumattomuus. Ei kertonut mm nenäluusta eikä niskaturvotuksen määrää. Jonka kyllä itse huomasin näytöltä. Turvotus oli reilu mutta ilmeisesti rajoissa. Vaihteli 1.9-2.5 mm väliltä. Pikkuinen oli melkein koko ajan huonossa asennossa, leuka ylhäällä. Jälkeen päin itse katsoin ultrakuvia ja löysin nenäluun. Ilmeisesti sanoisivat jotain jos ei sellaista löytyisi? Onko teillä tietoa miten niskaturvotus käyttäytyy sikiön iän mukaan? lähinnä sitä kun mulla oli kuitenkin ihan viimeiset päivät kun sen pysty mittaamaan, kaveri vastasi pari päivää isompaa kuin la. Nyt vielä jännitetään veriseulan tuloksia.
 
Meriann Sori minä en tiedä vastausta kysymykseesi, mutta olettaisin kyllä, että jos olis jotain huonoa uutista, niin kyllä se ainakin ääneen sanottaisiin. Kätilönhän mielestä päinvastoin kaikki oli hyvin!! :)
Todella harmillista kyllä tollanen hiljaisuus kätilöltä!! (Luulin muuten, että nt-ultran tekee Suomessakin aina lääkäri, kuten täällä) Mulla olis aivan varmasti palanut käämit ja olisin tivannut tietoja.. Olen puhelias itse enkä vois yhtään kattella/sietää, että joku joka ehkä tietää enemmän, kuin mitä itse pystyn näytöltä näkemään, pitää mykkäkoulua!! Mutta siis, tsemppiä!! Yritä pysytellä rauhallisena vaan, eiköhän kaikki ole ihan hyvin! :)
Ja jos yhtään lohduttaa, kumpikaan mulle nt-ultran tehnyt gyne, ei Suomen eikä paikallinen, puhunut sanallakaan nenäluusta - en ole edes tiennyt, että sellaista katsotaan myös. Täytyypä kysyä ens ultrassa onko mun vauvalla sellanen...:confused:
 
Viimeksi muokattu:
TanZZZku Ihana masu:)

Olen hieman harmissani kun sydänääniä en saa kuuluviin edelleenkään, mikä oli ihan odotettavissa ettei vielä kuulu aikoihin... Silti. Mietityttää niin kovin välillä onko kaikki hyvin. Maanantaina menen lääkäriin, tarkoitus puhua sairasloman jatkosta/töihin paluusta jotenka silloin varmasti ultralla kurkistetaan mikä tilanne.

Meriann Onpa sulla ollut harmillisen vähä sanainen kätilö. Mutta kaikki on kuitenkin hyvin:)
 
[HR][/HR]Meriann, ei mullakaan puhuttu np-ultrassa mitään löytykö nenäluu vai ei. Myöhemmillä viikoillahan sillä ei ole enää merkitystä. Alkaa silti näkymään,vaikka downlapsi olisikin. Merkitys siis vain nuilla np- ultraviikoilla. Niskapoinuhan kasvaa viikkojen myötä ja alkaa taas rv 14 jälkeen vähenemään normaalisti,eikä sitäkään hyövää nuitten np-ultrien jälkeen mittailla ellei sitten ole niin älyttömän poikkeava. Tietääksei alle 3milliä on vielä ihan normaalin rajoissa toki riippuu raskausviikoista,mutta eikö sulla ollut nyt ihan viimeisinä mahdollisina päivinä?

Ihana masu TanZZZkulla:).

Raskausarvista, niitä tulee kyllä jos on tullakseen. Rasvat ei oikein auta. Itsellä esikoiselta tuli niitä reisiin,mutta ei masuun eikä rintoihin,ja rasvasin koko kroppaa,ja ei rasva auttanut. Masun kudos ilmeisesti parempaa mulla kuin reisien:)

Sannuliinu ja pikkunen rv 19+1
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä mä uskaltaudun nyt tänne.
Tulen tuolta sikiöseulonnat ketjusta.. Meillä seula hälytti, ilmeisesti IVFn takia. Arvot oli vähän päin prinklalaa. Tarina on aila sama kuin Sannuliinulla.

Nenäluusta. Sitä ei mitata eikä etsitä rutiinisti nt ultrassa. Sen mittaaminen ei ole kovin yksinkertaista ammattilaisellekaan. Meillä se etsittiin ja mitattiin nyt 16+ viikon kontrolliultrassa kun tutkittiin onko syytä alkaa punktioon. Pienikin vino asento vaikuttaa mittaan, ja nyt puhtaan kuitenkin parin kolmen millimetrin luusta esim 16+ viikolla. Joten olkaatten huoleti :)

Elikäs siis
6.8 Tammityttö /2. Lapsi
(Sorry en saa värejä tulemaan :( )
 
Kiva Tammityttö,että sinäkin päätit liittyä tänne. Meillä todellakin niin samanlaiset taustat nuista seuloista ja melko lähellä raskausviikotkin.

Juu komppaan myös,että vähäinenkin niskan/pään väärä asento voi heittää mittaa huimastikkin. Niin ja meilläkin näkyi nenäluu alkuviikon ultrassa,mutta lääkäri tosiaan sanoi,ettei enää merkitystä näillä viikoilla ja näkyy se np-ultran profiilikuvassakin ihan selkeästi,vaikkei lääkäri siitä mitään maininnutkaan. Mun ultrakuvat on normaalia isommat ja muutenkin aika profiiliin zoomattu,kun oli niin hakusrssa saada meille kuvaa mukaan missä ei olis näyttänyt vaan takaraivoa:)

Sannuliinu ja pikkunen rv 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!!
Oli niin omanapanen toi eilinen viesti, et nyt tulin paremmin kirjottelee!! Iltaisin on jotenki vaan niin loppu, et ei meinaa mitää jaksaa :(
Kuvat vaan halusin tulla laittaa ku niistä olin aamulla puhunu.

Meriann, harmi että sulle on osunu noin vähäsanainen kätilö :( Mä en edes tienny tosta nenäluu hommasta ollenkaa!! Onneksi kuitenkin täältä tuli vastauksia ja olit itsekin löytänyt vastauksia :)

Kiitos masukehuista Mörkötys ja Sannuliinu :)

Tervetuloa mukaan Tammityttö!! Toivottavasti kaikki menee hyvin seulahälystä huolimatta!!

Raskausarvista.. no, sittenhän sille ei voi minkään jos niitä vain tulee vaikka kuinka hölväisi ja mitä rasvaa :( Kuulostan tosi pinnalliselta, ja toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään mun hömpötyksestä!! :ashamed: Mulla niitä siis ennestään jo on, ja joka paikassa, ja aikas paljon, ni olis ollu kiva jos ei lisää ois tullu, ainakaa nii kauheesti..
Mä luulin että ne voiteet oikeesti ne auttaa.. ei niistä kyllä ainkaan haitttaa varmaan oo et hölvään kyllä jatkossai.. Iho kuivuu näin talvisin muutenki ni tekee hyvää :)

Oon alkanu opettelee leipomaan. Nyt on sämpylä taikina kohoamassa. Se oli ihan hemmetin kovaa vaik ihan ohjeiden mukaan tein. :confused: katotaa mitä tulee...
 
raskausarvista.
Joo, kyllä se valitettavasti enemmän on kiinni kudos ja ihotyypistä. Esim vertaa miks jotkut lihavat lahduttaneet ovat heti suht timmejä ja toiselle jää runsaasti löysää nahkaa raskausarpineen. Mä en rasvaillu esikoisesta sen enempää, ku joskus kuivaa ihoa tarvittaessa, eikä raskausarpia tullu/ jääny. Mahakin palautui normaaliksi nopeasti eikä jääny "röllykkää" vaikka r.maha oli suht iso. Mut onhan se myös ihan omaa hemmottelua ja luksusta rasvailla kasvavaa massua :)
Ja toisilla on nii innokkaat puoliskot, että ne kuulema rasvailee mielellään ja oma-aloitteisesti (ei meillä kyllä.. ;) )

kertokaahan muutkin millaisia liikkeitä teillä tuntuu. Mulla on istukka takana (esikoisessa oli edessä) ja yllättävän vähä liikkeitä tuntuu vieläkää. Satunnaisia hiplailuja. Esikoisesta kunnon monotukset tuntui mun mielestä jo tossa 18-19 viikolla istukasta huolimatta.

Aurinkoista päivää! Me käytiin jäällä kävelyllä. Huomaa, että hormonit myllää, naama pamahti täyteen reiluja läntikkäitä pisamia vaikkei oltu ku vajaa tunti :D Kaverilla jäikin raskaudesta ihan kunnon maksaläiskät naamaan.

muoks. niin nyt siis 17+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa leidit!
Täällä on koettu taas jotain uutta ja (iha säälittävää mutta) jännää!! :) Mulle ilmestyi tänään linea negra navasta alaspäin! Se on ihan hentoisen värinen vielä, mutta kyllä se siinä on! Aamulla ei vielä näkynyt, mutta äsken kun kävelin peilin ohi se osui silmään :) Luinkin jostain, että näihin aikoihin sellainen saattaa tulla esiin. Ja tummapigmenttisillä helpommin. Itse olen kyllä ihan Eloveena.. ;) Mutta jotenkin niin lohdullista, että vaikka itse olin unohtanut koko asian, niin siellä se vauva kehittyy, ihan aikataulun mukaan :heart:
Te, joilla on ennestään lapsia, tuliko teille linea negra? Ja onko muita ensikertalaisia joilla nyt on? Sehän ei välttämättä kaikille tulekaan, sen merkitystä ei tunneta, eikä ilmeisesti siitä osaa ennustaa lapsen sukupuolta myöskään... Että tavallaan ihan turha viiva :D Mutta ah, jotenkin niin jännää silti!

TanZZZku ihania masukuvia!! Mun pitäs kans ottaa, tai pyytää kaveria ottamaan. Kyllä tää alkaa pikkuhiljaa vauvamasulta näyttää nimittäin, voi onnea :)

Ja kiva että liityit seuraan Tammityttö

Raskausarvista - mä olen myös ymmärtänyt, että taipumus saada niitä kulkis suvussa. Äidilläni ei ole, mutta hän on aina ollut paljon laihempi ja jotenkin eri mallinen kuin minä, joten ei voi tietää tuleeko mulle. Reisissä mulla on ollut ennestään (on oikeat epäurheilijan löllöreidet..) Mulla ei siis ole raskauden myötä tullut vielä lisää, mutta aloin nyt kuitenkin käyttää rasvaa, kun sen nyt löysin ;) Ja katsoa auttaako. Mulla on oikein miellyttävän tuntuista hypoallergeenista raskausarpien ehkäisyrasvaa (Vichyn Anti-strech mark Cream Compelete Action), jonka ostin apteekista Suomesta.
Autto tai ei, musta on kiva ja varmasti joka tapauksessa hyväksi kuivalle talvi-iholle hemmotella hyvillä rasvauksilla - voi niitä onnellisia joitten puoliso tekee sen, niin saa samalla vähän hierontaakin! :)

Hyvää viikonloppua!
t. Gabriela ja bebetje 14+5 ja hentoinen linea negra! :D
 
Linea negra
Esikoisesta tuli, ei nyt mikään tummanruskea mut selvä kuitenkin. Ei vaalentunu koskaan täysin pois. Nyt näkyy taas. Olen kans sellainen normi "vaalea", en ny ihan eloveena kuitenkaan :) Sukupuoleen ei näytä liittyvän..ainakaa mun kokemuksella..
 
Linea negra,mulla oli tosi tummana esikoiselta,ja silloin tuli poika. Nyt ei ole kuin ehkä jos oikein tarkkaan katsoo niin jotain hentosta saattas näkyä ja lääkärihän meinas,että ei ainakaan kiveksiä näe,joten vähän veikkaili sillä tyttöä. Toki kahden viikon päästä rakenneultrassa saattaa näkyä selvemmin kumpi ois tulollaan:).


Pisamia ja maksaläiskiä mulle tuli esikoisen aikaan paljon ja osa jäänyt,vaikka siitä onkin jo monta vuotta aikaa. Nyt ei ole tullut vielä pahemmin,mutta veikkaan kesän tuovan nekin ihanuudet taas.
Itse olen sellanen perus Suomalainen. Lapsena ihan blondi ja iän myötä tummunen sellaseksi maantien väriseksi hiukset. En pala ja rusketun helposti.
 
TanZZZku ihana maha :) mekin käytiin tänää sukuloimassa ja paljastui sitten tämä odotus johon sukulaistäti totesi, että niin olin vähän katsovinani. Pelkkää turvotusta mulla. Tai sitten tuo toukka kasvaa "sisällä" ja työntää noita elimiä vaan tuohon ylemmäksi.

Tammityttö tervetuloa. Ja hyvä, että näyttäisi teillä huoli olevan turha. Itsekkin edelleen olen huolissani vaikka ultrassa saatiin hyviä uutisia. Jotenkin pelkään vaan, että kyllä sieltä veriseula vielä hälyyttää.

Gabriela mullakin tuli esikoisesta linea negra ja se näkyy vieläkin.

Mulla on jäänyt päälle tuo huoli pikkuisen terveydestä ja raskauden onnistumisesta, että en pysty vieläkään täysillä iloitsemaan raskaudesta. En viitsi kiintyä pikkuiseen jos se viedään kuitenkin pois meiltä. Olen hieman miettinyt, että jos kävisin yksityisellä ensi viikolla ultrassa. Tosin eikai siinä ole mitään järkeä. Tai jos saisin joltain varmistuksen siitä nenäluusta niin helpottaisikohan se oloa? Tänäänkin kun tuli raskaus ilmi noille sukulaisille niin kerroin vain asian vähän niin kuin sivulauseessa. Esikoisen aikaan kertominen oli niin ihanaa ja aloin melkein itkeä joka kerta. Onkohan tää ihan normaalia?
 
Meriann
Minusta se on ihan normaalia. Sitä tavallaan suojautuu ja varautuu pahimpaan. "säästää" ikäänkuin itseään.
Mäkin olin aika "huoleton" esikoista odottaessa vaikka raskaus oli työn ja tuskan takana, eikä muutenkaan ihan helppo.. mut jotenkin osasin olla rennompi ja edetä raskauden mukana normaalisti
Mut.. nyt olen kokoajan varpaillaan, alusta asti ollu sellainen hyvin outo olo. Jos erehtyy miettimäänkään vaik hankintoja niin heti vetää ajatukset takaisin. Eikä tee todellakaan mieli kertoa kellekään. Aina miettii, et sit vasta ja sit vasta, ja nyt ku tuli näitä takapakkeja niin en vieläkää osaa uhrata ajatusta kertomiselle tai hankinnoille. Toki jos josku kysys niin varmaan kerron, mutta vähän asenteella "jos kaikki menee hyvin.."
 
Ihana, pieni pömppö TanZZZkulla!

Minäkin luulin saavani ihan solkenaan raskausarpia, koska teininä tuli alaselkään ja reisiin melkoiset määrät lyhyessä ajassa. Esikoista odottaessa en kuitenkaan saanut yhtään ja vasta vauvan synnyttyä, kun maitoa alkoi tulla enemmän, niin toisesta tissistä tuli vähän seepramallia :/

Nytkään ei ole vielä tullut arpia. Rasvaan kyllä aika ahkerasti, koska mulla on kuiva iho muutenkin. Ihan perusvoidetta tai sitten esikoista odottaessa ostamaani raskausarpivoidetta. Siinä on myös kookosta, aika imelän hajuista tavaraa :x Huomaa, että mahalla on kasvuvaihe menossa, kun sitä kiristää ja kutittaa välillä aivan julmetusti. Yöllä saatan unissani raapia ihan naarmuille, jos en ole illalla muistanut rasvata hyvin.

Mullakin oli linea negra esikoisesta! Ei kauhean tumma ja se tuli tosi myöhään, varmaan 30+ viikoilla, mutta tuli kuitenkin. Piti käydä katsomassa joko sellainen olisi tullut, mutta ei näkynyt :)

(.) Iloni pahoinvoinnin loppumisesta oli ennenaikainen, oksensin taas tänä aamuna :| Olo ei kyllä ole ihan niin hirveä kuin aiemmin. Sellainen vähän kuvottava vain ja pitää syödä jotain pientä silloin tällöin.

Potkuja tuntuu nykyään jatkuvasti ja lähinnä vatsan oikealla puolella, tuossa navan vieressä lähinnä. Joskus myös ylempänä ja joskus aivan alhaalla. Olenkin alkanut miettiä miten päin tuo nassikka majailee yksiössään. Mun vatsa on sellainen aivan pyöreän tasainen kuula enkä tunne sen läpi mitään. Vähän kiinnostaisi miten muut osaa sanoa miten päin beibi köllöttää...?

Jeanna, 29+risat
 
Jeanna
Synnytyksen kannalta lapsi on "oikein" juur silloin ku potkut tuntuu oikealla puolella. Vauvan selkä on silloin yleensä vasemmalla/etuviistossa. Siis oletetaan et vauva olis jo pää alaspäin :) Onks sulla istukka edessä? Mulla oli esikoisesta eikä tosiaan mitään kuultanu läpi tai koskaan tuntunu edessä. Aina vaan sivuilla sillon ku tuntui :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jeanna
Tammityttö, mulla on istukka edessä, joo. Esikoinen oli selkä toiselle puolelle, eli liikkeitä tuntui eniten vasemmalla. Mutta sitä jäin pähkäilemään että onkohan tuo nyt pää alas vai ylös... Neuvolassa ei ole kokeiltu tai kommentoitu asiaa.
 
Joo hmm.. Mulla esikoinen oli aika aikaisesta pää alaspäin.. Ultrissa oli näin ja neuvola mainitsi aina käynneillä tästä. En ny muista yritinkökään, mut muistaakseen en myöskään osannu ite tunnustella mitenkään lapsen asentoa. Se tuntu vaan sellaiselle tiiviille pallolle/möykylle. Mut jossain vaiheessa alkoi kyllä huomata, kun likka punkesi takapuolta jatkuvasti vasempaan palleaan/mahalaukkuun niin että ruoka ei meinannu kulkea :D Se tuntui ja näkyikin sit jo selvästi eikä voinu erehtyä luulemaan pääksi. Eikä lapsi kyllä tuntunu muutenkaan pyörivän enää toisinpäin. Mut liikkeet tosiaan tuntui aina oikeella, enemmän just tuolla alaviistolla, navasta poispäin.. Ja jos miettii sitä lapsen sykkyrää niin sinnehän ne jalat/kädet suunnilleen sattuu kun eivät enää mahdu viuhtomaan "suorana" :)
Muoks. Joten luulis jos lapsi olis pää ylöspäin, niin potkut/nyrkit jysähtelis vähän eri kohtaan/ylemmäs.. Ehkä :D
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka Tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

6.8
Tammityttö/2.lapsi
7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

23.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi

9.10
Vihervaara


Neuvolat & ultrat

Nuppu81 ~ nt-ultra 25.2
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vihervaara ~ kontrolliultra 27.2.
nuppuska ~ rakenneultra 5.3.
Lila13 ~ neuvola + lääkäri 6.3
TanZZZku ~ neuvola 7.3
-Gabriela- ~ ultra 7.3
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
TanZZZku ~ 4D-ultra 12.3
Vihervaara ~ neuvola 13.3
-Gabriela- ~ esi-rakenneultra 14.3
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.
Nuppu81 ~ neuvola 18.3
Sannuliinu ~ neuvola 21.3
Vihervaara ~Niskapoimu ultra 27.3
Eemiliina ~ kasvukontrolliultra 28.3
-Gabriela- ~ rakenneultra 2.4
Ambrosia85 ~ rakenneultra 5.4
Nuppu81~ rakenneultra 8.4

Äitiysloma alkaa:
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
Lila13 - 29.4


Suuren surun kohdanneet
Cisu
Wilbe




Syntyneet

Nimimerkki / Syntymäpäivä / Rv / Sukupuoli / Mitat

helmimama / 26.1.2013 / 37+1 / Tyttö / 3010g & 48cm
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka Tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

23.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi

9.10
Vihervaara


Neuvolat & ultrat

Nuppu81 ~ nt-ultra 25.2
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vihervaara ~ kontrolliultra 27.2.
nuppuska ~ rakenneultra 5.3.
Lila13 ~ neuvola + lääkäri 6.3
TanZZZku ~ neuvola 7.3
-Gabriela- ~ ultra 7.3
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
TanZZZku ~ 4D-ultra 12.3
Vihervaara ~ neuvola 13.3
-Gabriela- ~ esi-rakenneultra 14.3
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.
Nuppu81 ~ neuvola 18.3
Sannuliinu ~ neuvola 21.3
Vihervaara ~Niskapoimu ultra 27.3
Eemiliina ~ kasvukontrolliultra 28.3
-Gabriela- ~ rakenneultra 2.4
Ambrosia85 ~ rakenneultra 5.4
Nuppu81~ rakenneultra 8.4

Äitiysloma alkaa:
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
Lila13 - 29.4


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe




Syntyneet :heart:

Nimimerkki / Syntymäpäivä / Rv / Sukupuoli / Mitat

helmimama / 26.1.2013 / 37+1 / Tyttö / 3010g & 48cm
 
TanZZZku ihania masukuvia! Itse otin viime viikolla ensimmäiset kuvat raskausaikana! Pitääkin koettaa laittaa myös tänne :)

Raskausarvista. Esikoisesta tuli pari pientä arpea alavatsalle, nyt niitä ei enää näy. Tässä raskaudessa tullut lantiolle, mutta kun aloin käyttämään Weledan raskausajan hoitoöljyä, niin arvet mielestäni vaalenivat eikä niitä ole tullut lisää. Öljyän myös välilihan ja alapään muutenkin, niin iho joustaa sitten synnytyksessä paremmin. Rv 34 alkaen aloitan Weledan synnytykseen valmistautumisöljyn. Viime synnytyksessä lääkäri, joka laittoi imukupin, kyseli olenko rasvannut kun niin hyvin venyy väliliha eikä tarvitse tehdä episiotomiaa. Ja kyllä olin rasvannut/öljynnyt kuten nytkin. Musta öljy on parempaa kun rasva.

Linea Negraa ei ole ollut eikä näy nytkään. Tosin nännit ja alapää ovat tosi paljon tummuneet.

Mulla on ollut nyt parisen viikkoa hyvälaatuista asentohuimausta ja sitten hyvin kiusallinen ja nolo vaiva. Peräpukamat. Viimeksi niitä tuli vasta synnytyksestä, nyt alkanut vaivaamaan jo ennen ja ovat todella kipeitä ja ulkopuolella :ashamed:

Tänään alkoi rv 31+0 :heart: Viime viikolla oli kontrolliultra istukan paikan vuoksi ja se oli turvallisella alueella, joten ainakin sen puolesta alatiesynnytys onnistuu! Raskausdiabeteksen takia on sairaalassa vielä synnytystapa-arvio ja ultra vauvan koon tarkistamiseksi rv 37.

Sekundamamma päivitykset: synnytystapa-arvio ja ultra 9.4.2013
 

Yhteistyössä