Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Ihan pikasesti vaan TanZZZku mulla on Suomessa laitettu LCN-merkkiset, mielestäni geelikynnet, jotka on must tosi hyvät. Mulla on kyllä aina pysynyt kaikki kynnet aika kivasti, hmm.. paitsi omat, ne on surkeat ja liuskottuu ja katkeaa heti! LCN on mielestäni markkinoiden hengittävimmät ja oma kynsi voi niiden alla tosi hyvin! Mulle akryylikynsi kuulostaa pahemmalta,...? Mutta EN ole expertti.

Gabriela & vauveli 14+0 POKS!! :D
 
Viimeksi muokattu:
TanZZZku, joo pitää käydä sit viel uudestaa sokerirasituksesa sillo viikoilla 26-28 muistaakseni ellei noi sokrut nyt karkaa =)

Kyselit myös rakennekynsistä; mulla on akryylikynnet. Ollu ennen raskautta, ja on nytkin ja tulee olemaan jos vaan jaksan tehdä tai käydä laitattaa :D
En muuten oo millään tapaa kovinkaan ulkonäkökeskeinen, mutta tykkään että kynnet on siistit eikä niitä tartte miettiä :LOL:
Tosin kun olin koko syksyn ilman kynsiä, ja nyt on tokat kynnet tauon jälkeen, niin en mä taida oikein enää osata pitää kynsiä :D

Kyllähän toki myrkkyä tää on, mutta mutta.. kuten noista rajotuksista ja suosituksista ylipäätänsä, niin kaikki kohtuudella. Oon mä raskauden aikana kerran värjäyttänyt tukkanikin :p En mä kuitenkaan haistele niitä litkuja tai hengittele sitä pölyä tarkoituksella joten en jaksa uskoa että jos kerran kuussa altistun niille hajuille about puolentunnin ajan, niin se olis se syy jos vauva jotenkin kärsis =)
 
Joo, mäki värjään hiuksia kyllä, ja ihan 5-6 viikon välein. Väri on sellanen (pun) et ei pysy ja vaatii usein värjäyksen.. Eviran suositus on 5 viikon välein, 30 min, että sitä useammin ei olis hyvä.. toki 5 viikkoa on kans lyhyt väli, ja mua välil ahistaa se... :( sit taas en tiiä...
Ei Lai pitäis miettii liikaa...
 
Kynsistä
Mulla on ollut sekä geelikynsiä, että akryylit. Yhdetkään geelit ei ole kestäneet normaalia huoltoväliä, joten on tosi paljon kynnestäkin kiinni mikä kestää. Kahdesti olen laittanut akryylit ja ne on olleet paremmat mutta se käry niitä laitettaessa on aika hurja. Toisilla taas geelit toimii parhaiten. Akryylikynsien laittajia ei täällä meillä päin juuri ole joten ihan välimatkojen takiakin olen ollut ilman. (Ja se ainoa laittaja jonka löysin, teki niin rumaa jälkeä etten toiste tuhlaa rahoja turhaan.)

Sannuliinulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :)

(.)
Nt-ultra oli eilen ja kaikki on hyvin. Kumpikin superpähkinä rokkasi ihan tosissaan ja toiselta ei millään meinattu saada niskaturvotusta mitattua. Lopulta se kuitenkin onnistui, kaikki hyvin ja seulat ok. Pienokaiset ovat kooltaan vähän edellä viikkoja mutta laskettua aikaa ei muutettu. Nyt jatketaan matkaa ja jännätään seuraavaa etappia. Mukava olo. :heart:

Nuppu ja SuperPähkinäT 12+6
 
Hei Sannuliinu, miten mulla oli mennyt ohi sun ultrakuulumiset vaikka olen täällä käynyt vähän väliä jännäämässä ja katsomassa, että joko olet tullut kertomaan, miten meni?! Aivan ihanaa kuulla, että kaikki meni niin hyvin kuin vaan voi!! Mahtavaa! Päivän iloisin uutinen mulle! :)

Ja myös Nupun ultrakuulumiset! Mahtavaa, että Superpähkinät siellä vaan rokkaavat :)

Oma napa: Täällä on tullut joku ihmeen väsymys takaisin.. johan mä ehdinkin olla viikon päivät energisempi. Pahoinvointia on vähemmän (= ei koko ajan) mutta kun se sitten tulee nii huh huh, on AIKA voimakasta yökötys. Luin, että vauva kasvaa tällä viikolla (15.raskausviikko) 35g:sta 50:een, ja ens viikolla 50g:sta 100g:aan (!!), joten varmaan sitten on pahoinvointi sen mukaista...!

Sain uudet geelikynnet tänään ja se kynsityttö (Moldovasta, oikein mukava) sanoi, että hänestä näyttäs (en tiedä mistä sen näki) että tyttö olis tulossa ;) En malttas odottaa, että saan selville sukupuolen, mutta pakkohan se on. Mulla on listan ulkopuolella vielä ennen esi-rakenneultraa ens viikolla 7.3. (rv 15+3) tavallinen kuukausiultra omalla gynellä. En vaan kehdannut kertoa sitä teille, kun tuntuu, että käyn niin usein ultrassa... Edellisestä kerrasta tulee kuluneeksi 4 viikkoa mikä on pitkä aika mulle kun alussa sitä näki vauvan melkeen joka toinen viikko. Ja voin tunnustaa, että tämän 7.3. ajan yritin saada siksi aiemmaksi, mutta hoitaja jotenkin tiesi, että lääkäri oli sanonut mulle, että riittää, että nähdään kuukauden kuluttua edellisestä ultrasta. Dämn ;) Mutta siis multa aivan valtava hatunnosto ja huikea ihailu kaikille teille, jotka maltatte odottaa kiltisti pidempiäkin aikoja ultrien välillä!!

t. Gabriela & bébé 14+1
 
Gabriela, kyllä mä ainakin käytän kaikki ultra-mahdollisuudet hyväkseni :D
5 pitkää viikko olis aikaa vielä rakenneultraan eikä välissä oo ku vissiin normineuvola.. omakustanteista ultraa en raaskis ottaa tohon väliin - vasta sitten jossei sukupuoli selviä rakenneultrassa :)
Sairaalalääkärillä kun kävin niin siellä sanoin ettei oo tarvetta ultrata, kun edellisenä päivänä oli ollu nt-ultra ja mua muutenkin suoraansanottuna vitutti olla siellä sairaalalääkärin juttusilla, kun ei sokereissa ollut mitään ja tiesin jo entuudestaan ettei niissä todennäköisesti mitään ole ja turhaan käytän päivän vapaat sille käynnille :D

Mulla on kynsien kasvu nyt sen verta hurjaa etten tiedä kyl jaksanko enää rakennekynsiä laittaa kun pitäs nyt huoltaa niin nopealla välillä :)

Ootteko te menossa/menny perhevalmennuksiin
? Me jätetään menemättä - mulla kuitenkin kokemusta pienistä lapsista ja tukiverkostot kunnossa ja osaan soittaa tarvittaessa vaikka neuvolaan jos hätä tulee. Tykkään myös lukea joten varmasti viimeistään lomalla tulee kannettua yhtäsun toista opasta kirjastosta kotiin.
Yks painava syy oli myös se, että noi valmennukset on aina arkisin klo 17.30 -> eli ei ehdittäis niinä päivinä töiden jälkeen käydä kotona syömässä, vaan pitäis töistä mennä suoraan (eikä välttämättä silloinkaan ehdittäis ajoissa).
 
Mullakin on menny ohi Sannuliinun hyvät uutiset, eli onnea hyvistä ultrauutisista :)
Vähän saat hengähtää :)

Nupulle myöskin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, kiva kuulla että pähkinät rokkaavat kovasti :)

Eli täällä on siis kynsiä laidasta laitaan, ehkä itekin uskallan sitten niitä akryylejä koittaa :)
Tai sit otan kynnet pois ja yritän olla ilman, en tiä...mullakin kasvaa kynnet hirveetä vauhtia, koko ajan saa olla huollattamassa.. Omat kynnet on vaan niin heikot ja "paperiset" ja sit mulla on kyllä huono tapa pureskella ja repiä niitä... :whistle: Pitää katsoo.

Ihanaa Annabell kun olet saanut sykkeet kuuluviin :) sitä pompotusta jaksais kumma kyllä kuunnella vaikka kuinka paljon ja kauan :)
Gabriela, komppaan Ambrosiaa, kaikki mahdolliset ultrat käytetään, jotka vain suodaan!! :D
Eli mun mielestä liian tiheetä tahtia ei olekaan :) Ja mä luulen että kukaan ei laita hanttiin siinä, et omaa pikkusta saa tapittaa useammin kuin ne kax jotka normisti olis :heart: :heart:

Itelle ei kuulu kummempia... Kävin tänä aamun taas uimassa, ai että siitä tulee loisto olo!!! Mietin että että ostaisin ihan uintikortin, ni tulis hieman halvemmaksikin. Ainut että pitää ottaa vähän rauhallisemmin, tänään taisin liian kovaa mennä, ku alko sillee jomottaa vatsaa, ei mitenkään överikovaa mut jomotti ja se kesti muutaman tunnin. Nyt ei enää mitää.
Ja hei rakkaat kanssasiskot, vuodot ovat pysyneet poissa!!! :) (Koputan puuta)
Ja tänään saa poksua, eli:
TanZZZku ja Toivo, 22+0 POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama
Onnea Nupulle hyvistä ultra-uutisista.

Onnea Annabellille sykkeiden kuulumisesta.

Kiitokset teille,jotka olette jännänneet minun kuulumisia. Oli se kyllä aika rankkaa,mutta nyt alkaa helpottamaan,vaikka ihmisen mieli on pöljä,kun nyt tietenkin panikoin vajaan kolmen viikon virallista rakenneultraa,että jos silloin löytyykin jotain tai kasvua ei ole tapahtunut tai jotain muuta.

Täällä maha kasvanut nyt niin,että ei enää pysy piilossa,eikä talvitakki tahdo mennä kiinni. Mamma vaatteitahan en ole vielä ostanut. Nyt ehkä tarttis käydä jo kaupassa:) Vauveli meuhkaa tälläkin hetkellä masussa. Tuntuu potkut jo ihan kiitettävästi pitkin päivää ja istuessakin. Doppleria ei sen takia ole paljon tullut enää käytettyä.

Ambrosia, me käytiin esikoiselta. Oikeastaan ainut hyvä juttu siinä oli,että käytiin synnytyssalissa yks kerta ihan paikan päällä tutustumassa. Muuten en kokenut tarpeelliseksi. Nyt ei meillekkään enää tarjota,koska toinen tulossa.

TanZZZkulle, onnea poksumisesta ja siitä ettei vuotoja ole näkynyt.

Sannuliinu ja pikkunen rv 18+6
 
Ihania ultra kuulumisia sannuliinu ja nuppu.

Annabell onnittelut sykkeiden löytymisestä.

Itse juuri kuuntelin taas sykkeitä. Pikkukaveri möyrii niin kovasti aina kun kuuntelen. Kuuluu vaan muljahduksia ja sykkeet katoaa vähäksi aikaa. Ei tälläista ollut vielä pari viikkoa sitten. Ihanaa kun tietää, että siellä on virkeä pikkuinen. Haluaisin jo niin tuntea liikkeet :heart: Vielä kaksi yötä ultraan.

Meriann rv 13+0 poks!
 
Meriannille onnittelut 13 POksista!

Voi vitsit olen puolestanne iloinen Meriann ja muut, joilla on doppleri ja sydänäänet kuuluu!! :) Ja tietysti vähän kadekin ;) En ole saanut selville missä täällä myydään niitä, enkä ole sitten saanut aikaiseksi tilattua netistä. Pianhan (please!) noita liikeitä vois alkaa tuntea?? Itseasiassa eilen ja tänään on käynyt sellanen jännä ihan pieni hetki, että kävi mielessä että herranen aika, olikohan tuo vauvan liike?? Sellanen pikkanen, hmm.. lepatus ehkä kuvailis sitä tunnetta parhaiten. Mutta sitten kun laitan käden siihen niin ei tunnu läpi mitään.. :confused:

Annabellille onnittelut hyvistä seulontatuloksista!

Sannuliinu, helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä nyt vaan jaksaa luottaa, että saitte nyt hyviä tuloksia ja se on mahtava juttu. Yritä muistaa nauttia raskaudesta!

Varmaan on kynsissäkin eroja, mutta mulla on kyllä aina pysynyt aika hyvin, tai hyvin, geelikynnet.. Olen vuosia käyttänyt sellasta merkkiä, kun LCN, joka on must paras. Pari kertaa on ollut muu merkki, ja totta, ne ei pysyneet niin hyvin. LCN:llä mulla pysyy sellaset 6 viikkoa siistinä, ainoo vaan että ranskalainen manikyyri ehtii kasvaa pois ja toki kasvuraja on puolessa välissä kynsipöytää.. Mutta geelit ei koskaan ala repsottaa ja onko mulla kaksi kertaa kaikkien vuosien aikana lohjennut pala. Parhaimmillaan mulla oli kerran 9viikkoa kynnet, ja laitoin vain kynsilakkaa kasvukohtaan ja ihan siistit oli!

Tänään tulee paljon omaa napaa ;)

Mittasin huvikseni tänään mitat ja huomasin, että verrattuna viime syyskuun alkuun, jollon olen viimeksi mitannut mittani tai ainakin kirjoittanut ne ylös, tänään painan täsmälleen yhtä paljon, ja rinnan ja lantion ympärykset ovat täsmälleen samat kuin sillon, mutta vyötärön ympärys on kasvanut 12cm! :D Että joko on iskenyt paha pöhö tai sitten tuolla vauva kasvattaa mun vatsaa.. :) Vatsa näyttää edelleen vähän läskimahalta, tai että olisin syönyt hyvin, mutta se on kovempi enkä saa vedettyä sitä sisään kuten läskimahaa ;) Mitens teillä muilla? Mittaako kukaan mittoja? Olisin luullut, että rinnat kasvais, mutta mulla ne on toistaiseksi ihan samankokoiset kuin ennenkin.

Olen tänään ollut jotenkin tosi onnellinen siitä, että olen raskaana. Mikä ihana, ihmeellinen ihme, jota en vieläkään jaksa uskoa todeksi. Olen tästä NIIN kauan haaveillut ja tätä toivonut ja nyt olen raskaana!!! Jee!!!

Sori, olen vähän höynähtäneellä tuulella tänään. Jostain netin raskauskalenterista luin, että näillä viikoilla tuleva äiti voi kokea "muistin menetystä". Muistan kun luin sen jo aiemmin, että no voi voi kun ei mulla muutenkaan ole mikään loistomuisti. Ja tänään se sitten iski: jätin huolellisesti laskien AIVAN väärän summan rahaa siivoojalle!! Hän soitti aivan ihmeissään, että onko madame joku syy miksi olette jättänyt näin paljon rahaa?? En muistanut summaa, jonka maksan joka viikko ja olen maksanut sen nyt kohta 3v! Ja olin laittanut sen väärän summan myös sellaseen taulukkoon jossa vähän laskin tän kuukauden vielä tulevia menoja ennen palkkapäivää (täällä kuun 15.päivä). Että ainakin mä sitten kehityn ihan sen raskauskalenterin mukaan! :D

Voikaapa paksusti ja oikein hyvin, kanssaodottajat!

t. Muistamaton Gabriela + bebetje 14+2

Ps. Kiva että muitakin innokkaita ultraajia on!

PS.2) Minä menisin niin mielellään kaikenlaisiin, myös perhevalmennukseen mutta en taida saada mennä... a) Mulla kun ei ole sitä perhettä... saakohan sinne mennä yksinäiset ja onko hyötyäkään, jos siinä just valmennetaan perheen kannalta juttuja? ja b) en kuulu Suomen sosiaaliturvan piiriin, joten onkohan tollasia valmennuksia yksityisillä neuvoloilla, tietääskö kukaan?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Meriann
TanZZZKu hittovie, mun pitäs kans alkaa uimaan. Kävin vuos sitten 2-3kertaa viikossa mut sit se jäi ku tuli kickboxing.. ainoo vaan etten mahdu mun uikkareihin, ja bikineissäki tursuu vähintäänkin tissit yli :D
Meillä vielä duuni sponssaa uinnista 50% eli jäis kertahinnaks vaan naurettavat 2,2e joka on tosi vähän uudenmaan uimahallihintoihin!
Saisinkohan mä tosta sun innostuksesta ittellenikin kipinän :) ?

Muutenkin pitäis alkaa vaik sauvakävelee niin sais harteita auki - en oo liikuntaliikuntaa harrastanu joulukuun jälkeen ollenkaan ja olo alkaa olla aika kamala :( Kokoajan ollu vaan flunssia ja sit kun on ollu terve niin vapaa-aika on menny aikapitkälti tapettiremontin kimpussa.. Onneks nyt viedään vikoja seiniä, niin kohta se on ohi! :D

toi perhevalmennus olis varmasti siitä hyvä, että oppis näkeään kuntansa/alueensa odottavia, mutta jos mä saan itseni äitivauvajumppaan ja vauvauintiin niin tutustuu niissäkin :)
Ja tosiaan jos töistä suoraan joudun menemään niin ei kyllä kukaan halua tutustua kun oon nälkäsenä niin äkänen :LOL:

Saatoin eilen aika varmasti kuulla sykkeet! Hirveen kovaan sai tota doppleria painaa vatsaa vasten, niin että jopa vähän sattui, mutta siellä kuulu tihee tsiuh-tsiuh-ääni =) jossei se ollu syke niin joku pilailee mun kustannuksella :D

Mulla oli eilen ihan JÄRKYTTÄVÄ iltaturvotus.. siis aivan sairas :D muutenkin iltaisin heittää sellanen varmaan suht normaali rv+30 turvotus päälle.
Pakko heittä kuva teille... aamuisin ja päivisin vatsa ei onneks ole ihan tota kokoluokkaa :LOL:

Aijaa.com - 11848590
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Ambrosia mulla on alkanut ilmetä tuota turvotusta. Näytän myös ihan rv 30. Pakko yrittää julkisella paikalla vetää vatsaa vähän sisään, ettei kukaan tule kommentoimaan. Olisi noloa myöntää olevansa raskaana mutta rv 13 :ashamed: Töissä meillä on onneksi semmoiset teltat työasuina, ettei kukaan huomaa mitään. Ja onnittelut sykkeistä :heart:
 
no ei jää paljon maksettavaa uinnista Ambrosia, sinne vaan!! :) Ainakin henkiseti tekee tooooosi hyvää!! :)
Eix oo ihana tunne ja ihanan kuulosta ku saa ne sykkeet kuuluviin :heart: Ihanaa :)
Mullaki on turvotusta välillä. Vielä on ainaki tähän asti ollu kyllä vaan käsissä, toivottavasti pahemmin ei ees tulis...
Hei miten tänne saa laitettuu kuvia????? Mäki voisin uskaltautuu... ehkä.. :rolleyes:
 
Lisäystä vielä... Sul on Ambro kauniin muotonen toi masu, ihana!! :)
Ja muutenki kaikki te jotka ootte kuvii laittanu ni masut on ollu tosi kauniin muotosii ja näkösii!!
Itellä on muhkurainen, tai siis makkarainen ja jotenki iha ööööööö!! ei yhtää nii nätti ku teillä...
Pääasia et tyyppi voi hyvin :)
 
AHDISTUS!!!
Pinnallinen sellainen et sinänsä ei ole hätää... :D
Voipi olla ja toivon et oon väärässä...
Voi olla, et löysin uuden raskausarven :( Kuinka paljon niitä rasvoja pitää hölvätä ja laittaa????
Ite olen käyttänyt sitä Weledan raskausajan hoitoöljyä, ja ihan perusvoidetta laittanu, ja aika tunnollisesti ja säännöllisesti ku olen alkanu sitä käyttää... eli jostain viikosta 14 about.
Tää pun läntti/ alue jonka löysin, on aikasemman r-arven jatkona.. :(
Tosi ärsyttävää, vaikka se on tyyliin cm*cm kokonen alue mut tosta ne paskiaiset lähtee :( :kieh:
onko mitää muita juttuja miten niitä pystys estää??????
Mulla on niitä ennestään aika paljon ja en haluis niit lisää.....
 
Kiitos kaikille onnituksista.

Ja onnea Annabell-77 sykkeistä. Se onkin mahtava tunne :)

-Gabriela- Tosta mahapömpöstä, että ihan sama homma täällä. Mittoja en ole mitannut mutta ihan vaatteista huomaa että pöhöä on tullut vaan tuohon eteen ja sitä ei tosiaan ihan helpolla vedetä sisään. Jos syön tai juon niin tuntuu että se turvahtaa ihan hillittömäksi... :D
Rinnat on mulla kyllä kasvaneet myöskin että oman normaalikoon liivit tursuaa yli :ashamed:

Raskausarvista
En ole koskaan ollut raskaana mutta silti tissit on raidalliset eli vaikkei ne suuren suuret ole niin teininä venähtäneet sen verran että ovat juovikkaat. Minulla on käytössä vartalovoi mutta saa nähdä onko siitä mitään apua. Pitkään tuntuvan kosteutuksen sillä ainakin saa.

Jeannalle onnea oksentamattomuudesta. Olishan se ihan mukava jos saisi olla yökkäämättä, joten toivotaan että hyvä olo jatkuu. ;) Itse olen selvinnyt ilman yhtäkään yrjöä, vaikka lähellä on ollut. Toivottavasti toinen kolmannes ei tuo tullessaan muutosta pahempaan.

Liikunta on kyllä jäänyt niin turhan vähälle että tuota uintia voisi kyllä vakavasti harkita vaikka useamman kerran viikossa. Voisi tehdä ihan hyvää tuolle niska-hartia seudullekin.

Perhevalmennukseen mennään toki ehdottomasti kun ensimmäinen raskaus on ja vielä tuplana mutta saa nähdä järjestävätkö sellaista kaksos-spesiaalia vai mennäänkö ihan tavan valmennukseen. Minulle se on ihan sama.

Tänään kerroin työkavereille koska työn luonteesta johtuen joudun kieltäytymään parin aineen käsittelystä ja helpompi vaan suoraan sanoa miksi ei voi jotain tehdä.


Nuppu ja SuperPähkinäT 13+1

Päivitykset meinasin unohtaa...
Neuvola 18.3 ja Rakenneultra 8.4
 
Viimeksi muokattu:
Mun on pitänyt kysyäkin, että millon noita raskausarpirasvoja kuuluu alkaa käyttää? Ostin Suomesta apteekkarin parhaaksi mainostamaa, mutten muista sen nimeä ja olen näköjään laittanut sen niin hyvin talteen, etten tiedä missä se on.. Joten toivottavasti riittää, että alan käyttää sitä kun löydän sen putkilon!

Vitsit miten ihanaa, että osa teistä ui jo, ja osa aikoo myös! Minä rrrrrakastan uimista, mutta täällä uimahallien hygienia on KAUKANA Suomesta ja nyt kun odotan, niin ei oikeasti vaan tee mieli mennä sinne, on niin pöpöisen oloisia paikkoja.. Täällä on tapana, että ei ole erikseen naisten ja miesten pukuhuoneita, on vaan kaikille yhteisiä 1-2 hengen koppeja, eikä koskaan tiedä kuka sieltä tulee vastaan. Suihkut on periaatteessa naisille ja miehille eri, mutta ei niihin ole mitään ovia, joten suihkussa ollaan aina uimapuku päällä - eikä tule varmaan ihan niin puhdasta... Se ei ennen mua haitannut, maassa maan tavalla, mutta nyt ei jotenkin tee mieli altistaa vauvaa kaikenmaailman pöpöille.. Sitten vielä on sellanen erikoisuus, että suurimmassa osassa uimahalleista ei ole saunaa, ja jos on, niin se sitten maksaa tottakai erikseen. Halleissa on myös paljon kylmempi kuin Suomessa. Mutta hinnat ovat ainakin osissa paikoista hyvin kohtuulliset. Vähän vaihtelee kunnan mukaan (täällä pääkaupungissa on 19 kuntaa ja niissä on jokaisessa omat sääntönsä). Mun aiemmassa kotikunnassa meiltä paikallisilta maksoi 1,70e kerta ja Saunan kanssa 4,50e (siihen sitten kuului myös 8-hengen yhteinen poreallas 20min). Mutta siis nauttikaa ihanista Suomen uintiolosuihteista ja saunoista, kun voitte! :)

Olen kertonut töissä nyt pikkuhiljaa kivoille työkavereille ja kuten KAIKKI muutkin, jotka tietävät, KAIKKI tuntuvat olevan puolestani todella onnellisia ja voi että siitä tulee joka kerta hyvä mieli! :) Niin moni on tiennyt pitkään tämän olevan elämäni unelma, että olen onnistunut saamaan monille kyynelet silmiin ihan kun olen kertonut :) Pomolle tarvinnee myös sitten kertoa ens viikolla, ainakin yks työkaveri tänään sanoi että eet kyllä kauaa pysty tota piilottamaan... ;)

Voi Jeanna-raasu, että olet näin pitkään joutunut voimaan pahoin. Toivotaan, että se oli nyt siinä sitten ja loppuaika raskaudesta menee kuin ruusuilla :)

Ambrosia onpa sulla kaunis masu!!


Hmm.. eräs sukulainen veikkas hetki sitten mulle taas poikaa.. Ja tänään juuri katsoin itse aamulla, että vatsa on kyllä aika alhaalla ja edessä. Mutta hetki sitten toinen sukulainen veikkas tyttöä, että nähtäväksi jää :) Mulla itsellä olo vaihtelee edelleen. Jostain luin, että 16:lla rv:llä voisi näkyä ultrassa, en malttas odottaa ensi viikon ultraa! Kuinka aikaisin teillä on alettu veikata ultrassa sukupuolta? Vai onko se niin, että Suomessa ei mielellään arvailla? Täällä kyllä, ja jostain syystä se ei ole edes veikkaus vaan aina tieto. Ylivoimaisesti suurin osa tulevista vanhemmista haluaa tietää etukäteen ja lapsen sukupuoli ja jopa nimikin kerrotaan, heti kun se on päätetty, vaikka vauva olisi vielä vatsassa! Ja viimeistään nimi kerrotaan HETI lapsen synnyttyä. Itse haluaisin myös pystyä kertomaan heti kun lapsi on sylissäni, jos vaan olen päättänyt nimen siihen mennessä.. ;)


Se olis sitten maaliskuu huomenna, leidit, kevät tulee jeejee :)

t. Gabriela + bébé 14+3 (sattumalta huomasin, mulla on tänään 101. raskauspäivä) :D

Tulossa: ultra 7.3.
esi-rakenneultra 14.3.
rakenneultra 2.4.
 
Viimeksi muokattu:
raskausarpien ehkäsyyn moni ainakin kaksplussalla suosittelee bodyshopista löytyvää voidetta (kaakao?).
En oo itse vielä käyny ostamassa, mutta ajattelin kyllä että pitää hakea ja kokeilla :)

Itse rasvailen tällähetkellä humektanilla tai nivean kosteusvoiteella :)

Kiitos masukommenteista - täällä eilen iski tajuntaan se, että shortsit joita käytin vielä pari viikkoa sitten remontissa ei menny enää kiinni - ei toivoakaan :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Ihana lohdutus Jadekivi, Seepratissi :D :D Mut silti aika masentavaa mitä sun neukkulatätsky on sanonu... :( Ei siitä rasvailusta kuitenkaan haittaa ainakaan ole... mun on pakko viel kysyy neukkulas ite ens viikolla.
Mulla on siis jo ennestään kovasti ja joka paikas noit arpii. En vaan haluis et niit tulis kauheesti lisää, mut minkäs teet jos niit ei voi millään välttää..Pitää koittaa oikeesti remppaa ruokavaliota parempaan taas.
Ihan normiruokaa syön, ja annoskoot ovat pienentyneet raskauden myötä, mut noi herkut pitää hylkää.
Makeeta menee viel kohtuuttoman paljon!! Vaik ei enää joka ilta mut mont kertaa / vko, kyllä luitte oikein, ei enää joka ilta.. vähä hävettää... :ashamed: Mutta suunta on ylöspäin!! Oon taas alkanu liikkuukin nii kyl tää tästä.
Gabrielan kotimaan uimahallit kuulostaa mielenkiintoselta.. ;) En mäkään menis sun kertoman perusteella niihin. Rohkea olet myös kun olet kertonut jo muutamille töissä!! Mulla tietää 2 työkaveria, entinen ja nyk. esimies, sekä meijän tj, ja palkanlaskija. Eli niinkuin pakolliset... Ajattelin et jos sinne 4D-asti päästään ni kertoisin sen jälkeen...

Itellä on menny taas pari yötä jotenki ihan poskelleen :( Siis pyörimistä, huonosti nukkumista, heräilyä enkä oo meinannu nukahtaa kunnolla. Lisäksi, mua sattuu jotenki alavatsaan. Selälteen on vaikee olla, kyljeltään ja jalat koukussa jotenkin pystyy olee. Mietin, et onko suolistoperästä, koska sitä ummetuksen perkelettä on edelleen... Mulla on välillä hereilläki tällasta, ja oon miettiny et meneekhän Toivo jotenki tonne lantioon "piiloon"??? Ku tuntuu että tosi tuolta alhaalta venytetään ja sattuu....
Näit on ollu ennenki että en sillee huolissani ole mutta niitä on ollu nyt muutamana päivänä peräkkäin enemmän ni vähä ärsyttää... kaipa se on ohimenevää. Pitää vähentää juuston syömistä ja lisätä kuituja...

Laitan teille illalla kuvia mun mahasta kun pääsen kotiin. En täältä työpaikan koneelta viitsi...
Mukavaa päivää kaikille!!
 

Yhteistyössä