Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Pikainen vastus puhelimella..

TanZZZku tiesithän että 4d:stä saa kelakorvauksen vain tietyille viikoille asti? Ajattelin vaan kysyä varmuudeksi. :)

Oltiin la viettämässä iltaa työkavereiden kanssa ja siellä kuulin tällaisesta kiinalaisesta kalenterista josta voi katsoa onko tyttö vai poika tulossa. :) itse en juurikaan näihin usko ja omien lasteni kohdalla tämä ei pitänyt paikkaansa. 10 muuta äitiä teki tämän testin ja kalenteri piti paikkansa heidän lasten kohdillaan. Käykää kurkkaamassa jos haluatte Chinese Lunar Calandar - Determine the Gender of Your Child

Ps. Päivitän listaa myöhemmin, ollaan kylpylälomalla tällä hetkellä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä kävin joskus aikasemmin kattomassa tuota kiinalaista kalenteria ja sen mukaan meille olis tulossa poika :) Itselläni tyttö/poika olo on vaihdellut tasaisin väliäajoin :D Ennen nt-ultraa olin varma, että masussa on tyttö (näin paljon tyttövauva unia), ultrassa vauva kuitenkin "näytti jotenkin" pojalle :) Rakenneultrasta en osannut sanoa puoleen enkä toiseen...Anoppi ja oma äiti puolestaan ovat varmoja, että tulokas on tyttö :) Itse nauroin miehelle, että varsinkin nyt vaunujen oston jälkeen mut on vallannut sellanen rauhallinen vauvaolo :) Jotenkin sitä ajattelee, että tulossa on vauva, ei niinkään että onko hän tyttö vai poika :heart:
 
Mä myös tykkään kaikenlaisista ennustuksista ja hömpistä tyttö/poika-arvailuista :)

Ruokavaliosta ja -himoistahan sanotaan, että ne voisivat paljastaa mahdollisesti tulevan vauvan sukupuolen. Mullahan on toistaiseksi kaikki ruoka maistunut varsin tai erityisen huonosti, ja kuvotusta on ollut päivittäin lähes kokoajan rv 6 lähtien. Pahoinvoinnistahan sanotaan, että jos äiti voi pahoin niin on tyttö tulossa... Alussa vedin hulluna mandariineja (minä, joka en ei-raskaanollessani muistanut ikinä syödä hedelmiä), mutta se on nyt jäänyt. Tällä hetkellä suurinta herkkua (varmimmin menee alas) kirpeät vihreät omenat, maustamaton jugurtti, kylmät mehut ja mehujäät, hyvin poreilevat vedet ja limut, ja toisaalta hyvin suolaiset sipsit... Koen suurta himoa ja kaipausta kaikkea tuoretta salaattia ja vihanneksia kohtaan, jota söin paljon ennen raskautta. Olen aina ollut sellainen, joka mieluummin valitsee suolaisen kuin makean. En tiedä kuinka paljon se vaikuttaa. Käsittääkseni raskauden aikainen ruokahimoni (kirpeä, hapokas, suolainen) viittaa enemmän poikaan. Makeaakin kyllä syön (mikä viittaisi kuulema tyttöön) mutta en yleensäkään ilman raskautta ole vähääkään karkkihiiri niin nyt on maistunut erityisesti kirpeät hedelmäkarkit. Kuinka paljon teillä on muuttunut lempiruoat raskauden aikana, ts. onko teilläkin niin että makeasta pitävä haluaa nytkin makeaa ja suolaisesta pitävä suolaista vai onko ruokavaliossa isoja muutoksia aiempaan?

Ja sitten tämä kiinalainen vauvakalenteri. Olen myös kokeillut sitä, mutta en tykännyt siitä, että se sanoi mulle tulevan pojan... ;) Kun on koko ikänsä ajatellut tulevansa tytön äidiksi niin ei ollut helppoa hyväksyä moista ennustetta.. Mutta sitten löysin sellaisen kalenterin, joka sanoi että otathan huomioon äidin iän kiinalaisen kuukalenterin mukaisesti! Ja kah, sieltä se tyttölupaus sitten tuli!! ;) Eli tässä on linkki (näitä on muitakin mutta tässä laskuri laskee suoraan äidin iän kiinalaisittain = vähemmän laskettavaa itsellä). Chinese Gender Predictor | BabyCenter
Ehkä Sebu08 sunkin kohdalla sitten pätee?? Ihanaa kylpylälomaa!!

Lila13: Mulla on myös "vauvaolo" :) Ei poika- tai tyttöolo. Vielä. Siis niin ihana tunne, pistää hymyilemään kun ajattelee, että pikkuinen elämä siellä kasvaa sisälläni! En uskaltanut pitkään aikaan kunnolla iloita vauvasta kun pelkäsin vastoinkäymisiä, mutta nyt kun nt-ultra ja verikokeet meni hyvin niin on alkanut vihdoin tulla sellainen olo, että kun kaikki on nyt toistaiseksi mennyt erinomaisesti niin ehkä menee jatkossakin?? :) Ei malttas odottaa seuraavaa ultraa, ja kotidopplerin ostaisin varmaan heti jos tietäisin missä niitä tässä maassa myydään.. Ja niitä vaunuja haluaisin päästä koeajamaan tyyliin heti! :)

Gabriela ja bebe 13+0 edelleen

PS. Sanomattakin selvä, että toivon tietysti oikeasti vain, että vauva olis terve ja täysiaikainen, en ole poikaakaan jättämässä sairaalaan! Mutta kyllä haluaisin tietää mahdollisimman pian kumpi sieltä on tulossa.. ;)
 
Miles, voi rähmä sinäkinkö sait sikainfluenssan. Samaisenhan itsekkin tuossa keuhkokuumeen kanssa sairastin. Söin tamiflu- kuurinki ja minunki kohdalla oli onni,että lähdin heti kuume yön jälkeen lääkärille niin saatiin heti kuriin. Minulle myös sanottiin,että keskiraskaus turvallisin sairastaa influenssa. Alkuraskaudessa suuri keskenmenoriski ja loppuraskaudessa taas ennen aikainen synnytys.

Gabriela, itsellä oli aluksi poika olo joka muuttui np- ultran jälkeen tyttöoloksi. Esikoiselta kävi juuri päin vastoin ja poikahan sieltä silloin tuli. Itselle ihan sama kumpi tulisi. Toki pojalle olisi jo paljon vaatteita,mutta aika paljon vaatteista mitä esikoiselta on niin on unisex,joten kummallekkin menee. Pääasia,että olisi terve. Veriseulasta ei ole kuulunut vielä mitään uutta.

Ruokahalut mulla ei ole oikiastaan muuttuneet. Pidän samoista asioista. Ehkä jotku halut vaan voimistuneet. Pidän samanlailla kaikesta suolaisesta ja happamasta,niin kuin pidin esikoiseni odoyusaikana,vaikka muuten raskaus onkin ollut täysin erilainen,joten tiedä kumpaa sitten tällä kertaa odotan.

Tänään kävin taas lääkärillä,kun olo on vieläkin tukkoinen,niin kas kummaa nyt minulla onkin sitten poskiontelotulehdus. Ilmeisesti jälkitautina. Jälleen saikkua viikko lisää ja uusi antibioottikuuri. Mikäli ei mene ensi maanantaihin ohitse niin punkteeraavat mädät pois. Esimieheni oli saada kohtauksen,kun kerroin saikun jatkuvan. Elämä on.
 
Meillä on miehen kanssa voimistunut poikaolo. Veikkaan kyllä, että kaikkien läheisten varmuus siitä, että tulokas on poika, on saattanut vaikuttaa asiaan :D

Mä en tarkkaan tiedä, miten oireista sun muusta voisi leikkimielisesti tätä pohtia, mutta mullahan on ollut hyvin oireeton raskaus. Iho on ollut tosi hyvässä kunnossa, ei pahoinvointia lainkaan, eikä mitään kovin vahvoja mielihalujakaan. Alkuraskaudesta mussutin paljon satsumoita ja himoitsin roskaruokaa, ja nyt mulla on muutaman viikon ollut hirveä tarve saada mahdollisimman kirpeitä karkkeja. Mutta siinä ne melkein ovatkin.

Kiinalainen kalenteri povaa meille tyttöä, ja voin vannoa, että se todella tulisi kaikille yllätyksenä :rolleyes: Meille on se ja sama, kumpi tulee - siksi ei sukupuolta ultrassa haluttukaan tietää.

Mun vaatevarastot on kyllä ihan unisex-kamaa, mutta ehkä kuitenkin enemmän poikamaisia suurinosa. Turkoosia, limenvihreää ja ruskeaa on paljon.
 
Hiljaiseloa vietelty. Aika tasaista ollut päivät, suurimmat pahat olot voitettu ja välillä itsekkin unohtaa olevansa raskaana. Haluaisin tietää sukupuolen mahdollisimman pian jotta tämä raskaus konkretisoituisi. Muuten sillä ei ole väliä kumpi tulee, kunhan olisi terve. Gabrielan linkittämän testin mukaan tulisi tyttö mutta tuon toisen mukaan poika :confused: Oireet viittaisi poikaan.

Meriann ja edelleen "nimetön" pikkuinen rv 11+6
 
Mörkötykselle tsemppejä vuotelun kanssa! Se on niin ärsyttävää ja pelottavaa, vaikka syy oliskin selvillä. Kyllä se istukka sullakin ehtii nousta hyvin kohdunsuulta pois ainakin ennen loppuraskautta, jollei jo rakenneultraan mennessä.

Miles pikaiset paranemiset, ja toivottavasti Sannuliinullakin alkaa pikkuhiljaa jälkitaudit helpottaa!

Jeanna kyseli ennustuksista. Me tehtiin miehen kanssa sitä sormusennustusta esikoisen odotusaikana. Eli sormus pujotetaan oman hiuksen läpi (en tiedä käykö lanka, jos ei satu omistamaan pitkää tukkaa :) ) ja roikutetaan vatsan päällä. Sitten se alkaa heilua edestakaisin, tai pyöriä, josta sit voi päätellä sen tulokkaan sukupuolen. Ainoa vaan, etten enää kuolemaksenikaan muista kumpi tarkoitti tyttöä, kumpi poikaa!! Sorry!:(
Mulla oli alkuraskaudesta poikaolo, joka sit muuttui vähän ennen rakenneultraa tyttöoloksi, mutta päivää ennen rakenneultraa tuli taas ihan varma tunne että poikaa odotellaan. Tuota kiinalaista ennustuskalenteria oon katsonut myös ja molemmilla kerroilla on lupailtu tyttöä sen mukaan, eli pieleen mennyt. Mutta tuo Gabrielan linkkipä antoi molemmista raskauksista pojan, eli se kumminkin ihan oikein.:) Mulle iski hassu paniikki ennen rakenneultraa, että APUA jos se vauva onkin tyttö niin mä en kyllä osaa olla tytön äiti! Oli sellainen olo, etten kyllä mitenkään pysty kasvattamaan pientä tyttöä ja pelotti että mitä jos asetan lapset sitten jotenkin eriarvoiseen asemaan, jos ne on eri sukupuolta. Ihan hölmöä, ja kuitenkin pääasia on terve vauva. No, ei tarvinne sitä nyt miettiä, sen verran selvästi pippeli jalkojen välissä näkyi. Ja sekin hassua, että kun saatiin tietää sukupuoli, tää raskaus kokretisoitui mulle paljon paremmin. Nyt en odota enää ympäripyöreesti vauvaa, vaan meidän toista pientä poikaa:heart: Vaikka kovin vähän edelleen on mielessä päivän mittaan koko raskaus, surullista.:'(
Mun on tehnyt mieli syödä alkuraskaudessa kirpeää, hapanta ja suolaista/rasvaista. Nyt edelleen uppoaisi kaikki roskaruoka, mutta lisäksi on tullut hirveä karkin ja suklaan himo! Ja normaalisti en tosiaan ole mikään karkinsyöjä, enemmänkin just suolainen uppoaa.

Mulle saa päivitellä sen poikalupauksen ja seuraava lääkäri/kasvukontrolliultra on 28.3..
Ekat uudet pienet sinisävyiset vaatteet on viime viikolla ostettu ja postista hain tänään lastenvaatekutsuilta tilatut vermeet, joissa oli kans pikkuveikalle pieni body! Nyt vaan toivon että isäntä saisi meidän remontin valmiiksi ajoissa, jotta mahdutaan tähän huusholliin koko konkkaronkka. Oon ihan ahdistunut, kun en pysty järjestelemään mitään vauvaa varten, koska meille ei yksinkertaisesti mahdu!!
 
Tyttö/poikaoloista puhuttu täällä. Itsellä oli aluksi vahva tyttöolo, mutta se on nyt vaihtunut poikaoloon :D Kiinalais jutun mukaan poika olisi tämä toinenkin :)

Alkuraskaudesta himoitsin kaikkea roskaruokaa, enkä saanut karkkia/suklaata alas lainkaan. Nyt taas äklöttää kaikki se mitä söin viikolle 10 asti, eli se roskaruoka, ja muut rasvaiset mieliteot. Karkki maistuu taas. :) :D Ei kyllä tarttis koska painoa on tullut pelottavaa tahtia. Ja myönnettävä se on, persekkin on levinnyt!!! :LOL:

Tänään jäin sitten "ekaa kertaa kiinni" raskaudesta :( Ja vielä henkilöille jotka eivät ole ystäviä, vaan ns. tuttuja. Mutta kun suoraan kysyivät, en oikein tohtinut kieltääkkään... Enkä tänään ollut edes kovin turvonnut.... Toivottavasti np-ultassa kaikki on hyvin ettei tarvii niillekkin myöhemmin selitellä...

Tänään ehkä kuulin dopplerilla sydänäänet. En laskenut sykkeitä, mutta oikeasta kohtaa kuului. Ja toivon etten kuullut omaa sykettäni :D

Annabell ja Ihme 11+5
 
Ilmoittautuisin mukaan. Oon jo muutamia viikkoja lukenu teidän postauksia, mutta itse en ole vielä uskaltautunut mukaan, joskohan sitä nyt uskaltaisi... Nyt tulee sitten täysin omanapainen postaus :)

Olen 28v ja mies 30 ja ensimmäinen lapsi tulossa. Asutaan rivitalossa, mutta muutetaan loppuviikosta omakotitaloon ja aloitetaan iso remontti. Meillä on 2 koiraa ja molemmat kuljetaan töissä, miehellä vakipaikka ja itsellä määräaikaisia sopimuksia, mutta ala, missä en ole työttömäksi jäämässä. Meillä "lapsen tekoa" takana 2v ja lapsi saatiinkin alulle vasta ICSI:llä (inseminaatiota tai IVFää ei edes kokeiltu) ja ensimmäisestä hoidosta tärppäsi. 2 vuoteen mahtuu myös yksi luomuraskauden km rv 6+1. Raskausaikana oireena on ollut arat ja turpeat rinnat sekä lievä pahoinvointi. Maanantaina yllättäen tuli veristä vuotoa, rv 6+5, mistä säikähdin kovasti ja pääsin klinikalle ultraan, missä näkyikin sykkeellinen, viikkoja vastaava sikiö. Ruskuaispussi oli niin että näytti kuin kaverilla ois ollu ilmapallo :heart: Pidettiin klinikalla voimassa vielä alkuperäinen VU 27.2. ja aloitettiin lugesteroni vielä takaisin tueksi. Vuotoa ei ole enää ollut, onneksi. Toivottavasti ilmapallokaveri pysyy kyydissä.

Meillä siis la 9.10. Ensimmäinen neuvola 13.3. VU 27.2. Niskaturvoke uä 27.3.

Ps. Värejä en saa vaihdettua, sori...

Terv. Vihervaara & ilmapallokaveri 7+0 *poks*
 
Vihervaara Isosti Onnea tästä IlmaPallo Kaverista:)

Kiitos kaikille tsempityksistä... Tämä on kyllä aikamoista vuoristorataa. Nyt ihan luottavainen fiilis taas tähän raskauteen kun mielessä kovin selkeänä vielä se näkymä pienestä pomppivasta ja huitovasta pikku tyypistä:heart: Mutta voinen vaan kuvitella kun seuraava runsaampi vuoto jos tulee niin taas olen aivan kauhuissani.

Olen pohtinut tässä kun nyt sairaslomalla olen että kuinka helppoa/vaikeaa olisi siihen jatkoa saada... Jos ei isoa vuotoa ole niin kai pitäisi töihin mennä mutta toisaalta tuntuu että kun tätä tuhruakin tulee niin olisko kuitenkin parempi yrittää saada jatkoa saikulle. Mulla sellainen työ et en pysty sen kevyemmin ottamaan siellä vaikka mikä olisi, suht fyysistä työtä: /

Katselin eilen pieniä vauvan vaatteita netistä, olispa ihana jos voisi jo ostaa jotakin.. Mut en kyllä taida uskaltaa vielä. Katsotaan kun tilipäivä koittaa, maltanko pitää näppejäni irti.. Ehkäpä jotain ihan pientä hypisteltävää:whistle:

Mörkötys + Mörökölli rv 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Tervehdys!!
Mun mielestä joku kysy että menenkö Femedaan 4D, niin juu, olen menossa :)
Ja Sebu, kun varasin ultra-aikaa, niin mimmi langan päässä kertoi minulle tästä, ja olen menossa ennen rv25 :) Mutta kiitos silti huomaavaisuudesta :)
Tervetuloa mukaan Vihervaara, ja isot onnitelut plussasta :) Sit utelias urpo ei taas tajua, mut mitä tarkoittaa VU?? Varmistus ultra?? : /
Annabell, kiva jos kuulit sykkeet :) Se on sellanen jota jaksaa kyllä kuunnella loputtomiin :) :heart:
Eemiliinalle onnittelut poikalupauksesta :) :heart:

Sitten vielä tyttö-poika testeistä... Elikäs: Sebun linkin mukaan olis tyttö tulossa, mutta kun katsoin Gabrielan linkkiä, niin la:n mukaan olis tulossa poika, mutta hedelmöityksen mukaan tyttö :confused:
Toivottavasti osasin laittaa oikein..
r-oireista ollut kanssa juttua... Mulla on ollut aika lievät nuo oireet.
-pahaa oloa lähinnä närästyksen kautta, ja närästys tuli jos ehti tulla nälkä, pari kertaa yöllä kun heräsi alussa pissalle, niin silloin piti oksentaa :D
-migreeniä ollu sillon tällön
-tissit ollu enemmän ja vähemmän kipeet ja turvonneet alusta asti, ja nyt myös nännipihat ja nännit kasvaneet
-ummetusta alussa ja edelleen :kieh:
-ihan alussa väsytti
kaikki siis vaihtelevasti olleet.

Sitte olen kitissyt täällä niistä liikkeiden olemattomuudesta...
No, mä luulen et ehkä olen alkanut tuntee niitä tällä viikolla!! :)
Joku neuvoi kertoi kireiden huosujen avusta... mulla on äippähousut joissa tuo farkkuosuus välillä painaa mahan alaosaa kun istuu, ni luulen et se on auttanu. Ja sit on tullu yksittäisiä muksaisuja päivällä ja pari illalla.
Tuntuu vähän niinku et mahasta sisäpuolelta otettais ihosta ilmakupla :)
Luotan siihen et ne tässä vahvistuu, ku päästään pidemmälle, siis jos sinne asti päästään ;)

Tänään kävin muuten kokeilemassa uimista ja vesijuoksua :) Oli ihanaa päästä liikkumaan pitkästä aikaa!!! Huomasi kyllä että ei ole tullut tehtyä mitään muutamaan kk :LOL: mutta, tästä se lähtee!!
varovasti pitää kyllä mennä, huomasin et heti alkaa tulla tuntemuksia vatsaan jos yhtään liian kovaa tekee.

Ajattelin kyllä tässä nyt koittaa saada takasin liikuntaa, kun kerran lupakin on.
Arskakin muuten paisteli täällä meillä :) Kyllä se kevät sieltä pikkuhiljaa varmaan saapuu :) On sitä kaivattuki!!

Tänään taas alkoi uusi r-viikko, eli:
TanZZZku ja Toivo, rv 21+0 *POKS*!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helmimama
TanZZZKu Onpa jännää mutta sulla on ainakin aika eri oireet kun mulla... Mielenkiintosta! Tarkoittaasko se sitten että olis eri sukupuolta meillä vauvelit? :) Olin etukäteen aivan varma, että mun ennestäänkin luonnostaan isot rinnat (kuppi G) olis kasvaneet raskauden myötä, mutta ei, päinvastoin! :-o Kun nyt on paino pudonnut niin on rinnatkin vähän pienenneet. Tää tietysti saattaa muuttua, mutta toistaiseksi mulla ei ole ollut yhtään mitään rintatuntemuksia, lukuunottamatta yhtä viikkoa paljon ennen plussaa kun kahden Pregnyl-piikin välisen viikon nännit nöpötti yötä päivää.. Mulla ei tosin ole muutenkaan kuukautiskierron missään vaiheessa rintatuntemuksia, ehkä tää liittyy jotenkin siihen sitten. Ja ummetusta on luojan kiitos ollut vain 3 pv rv:llä 7+ . Opin siitä kerrasta, että yritän syödä nyt mahdollisimman hyväkuituista ruokaa (mahd.paljon vihreitä kasviksia, vihreitä papuja, broccolia, pinaattia ym.), vältän vaaleaa leipää ja pastaa, ja juon paljon (vettä, porevettä, mehua ym.) Tosin luulen, että myöhemmin raskaudessa ummetusta tulee taas... Tsemppiä TanZZZku, ummetus on ihan kamala olotila!!

Meriannille onnittelut 12 viikon täyttymisestä, hienoa! :)

Tervetuloa ja paljon onnea raskauteen Vihervaara ja ihana ilmapallokaveri! :)

Mörkötys: Hyvä, että vuoto on vähentynyt! Mutta jos vähänkin epäilyttää niin puhu lääkärin kanssa ja ota sitä saikkua. Sitä ei käsittääksein Suomessa nk.vahingossa edes saakaan :confused: ja tämä on kuitenkin elämän tärkein asia, että raskaus sujuu hyvin.

Annabell-77 Ikävää, että ihmiset kysyvät tolleen suoraan.. Must sitä kysymystä ei koskaan pitäisi ääneen kysyä! Koska jos on raskaana, muttei halua siitä vielä kertoa, kysymys on tökerö. Tai jos ei ole raskaana, on vaan lihonnut tms, niin kysymys on tökerö. Tai jos ei ole raskaana, ja haluaisi kovasti olla, niin silloinkin kysymys on tökerö. -Muuten, etikettikirjan mukainen kohtelias vastaus tökeröön kysymykseen, johon ei halua vastata on: (hymyillen ystävällisesti) "Miksi haluat tietää?"

Eemiliinalle onnittelut poikalupauksesta! On se varmasti ihanaa kun saa sukupuolen selville ja raskaus taatusti taas siitäkin konkretisoituu :)

Mä niin odotan myös, että saisin sukupuolen selville... Nyt olen taas saanut suggeroitua itselleni aika vahvan tyttö-olon ;) Mun yks työkaveri on raskaana (rv 27) ja hän juuri sanoi odottavansa tyttöä. Ja hän on kokoajan ollut hyväihoinen!! Tosin hänellä on kokoajan nälkä ja ruoanhimo, mitä mulla ei ole ollut....

Jokos te olette alkaneet miettiä nimiä? Minä rakastan nimiä ja tää onkin mulle tosi mieluista!! :) Olen monta vuotta kirjoitellut erään toisen lehden nimi-palstalle ehdotuksia muille nimiksi ja nyt olen vihdoin miettimässä omalle, jee!! Löysin itseasiassa todella harvinaisen nimen kaukaa 1800-luvulta suvusta, ja nyt maistelen, että jos sen laittas yhdeksi nimeksi... Meillä on suvussa tapana antaa yleensä kolme nimeä, ja kolmas on tyyliä Mikontytär/Mikonpoika. Noh, minun lapsellani kun ei ole isää.... niin mietin että laittasinko muotoon Äitinsätytär... En edes tiedä onko se laillista? Mutta ehkä en kuitenkaan. Parempi valita 3 nimeä, joista lapsi saa sitten valita, jos ei ensimmäisestä etunimestään tykkää. Olen miettinyt, että olis kiva löytää ei kovin tavallinen nimi, muttei liian erikoinenkaan. Eikä perisuomalainen vaan sellainen, joka on Suomessa mutta myös ulkomaillakin (ainakin länsimaissa) helppo, kun lapsen isä nyt kumminkin on ulkomaalainen, ja lapsi on saanut alkunsa ulkomailla :)

Aurinkoisia terveisiä! Nää lähtee nyt lounastuntikävelylle puistoon!

Gabriela + bebetje 13+2
 
Meillä on suvussa tapana antaa yleensä kolme nimeä, ja kolmas on tyyliä Mikontytär/Mikonpoika. Noh, minun lapsellani kun ei ole isää.... niin mietin että laittasinko muotoon Äitinsätytär... En edes tiedä onko se laillista?
Aika vähän käytetään kaiketi tuota äitinnimi+tytär-tyyliä, mutta kyllä niitäkin on. Väestörekisterikeskuksen nimihaulla voi etsiä, ja mä bongasin että ainakin Mervintyttäriä on pari kappaletta, varmasti muitakin. Ruotsinkieliset käyttänee tuota enemmän, ja mm. Mariasdottereita löytyi jokunen.


Mä olen kanssa ihan nimifriikki ja olen nämä kaikki lapsettomuusvuodet kasannut itselleni exceliin ylös ihania nimivaihtoehtoja. Nimet tulikin päätettyä jo melko aikaisessa vaiheessa ja nyt on molemmille sukupuolille vaihtoehdot valmiina odottelemassa :) Meillä on ulkolainen sukunimi (miehen suku on kotoisin Saksasta), ja halusin nimen joka sointuisi kivasti siihen, toimisi myös ulkomailla sujuvasti, mutta olisi myös helppo lausua suomalaisessa suussa. Ja mielestäni ihan täydelliset nimet löydettiin, mieskin pienen makustelun jälkeen totesi, ettei parempia olisi voinut keksiä :heart:
 
Härregyyyd, mä onn iha missannu Mörkötyksen kirjotuksen!! :O Kävitkö jossain tsekkauttaa??? Ja sanoisin omasta kokemuksesta nimenomaan noiden vuotojen takia, joista ite olin saikulla, et raskaana oleville sitä lomaa ei pihdata!! Rohkeesti vaan ilmoitat ettet ole työkykyinen, niin lepäämään pääset!! Mun neuvolalekuri kysy multa "et miten pitkään olit ajatellut olla??" ;)

Ja oon unohtanu vielä muutaman r- oireen, tai no, ei ne oikeen oireita oo, mutta:
- Iho kukkii ja tukka rasvoittuu ihan niin kuin aina ennenkin, siis menkka-aknea oli ennen + ja sit jos ei huolehdi ihosta ni kyllä heti tulee lärviin muistutus :LOL:
- alussa teki mieli roskaruokaa ja herkkuja sikana, tosin siellä on myös tupakan lopetus taustalla ja muutenkin oon aikas herkkuperse :D Mut jos jotai on tehny mieli, nii raikkaita kylmiä hedelmiä, appelsiinit ja viinirypäleet ovat olleet sika hyvii, ja olen löytänyt jugurtin! En siis normisti juurijurgurtteja syö mut nyt ne on maistunu tosi hyviltä mun mielestä!! Ja näitä hedelmiäkään en ole himoinnut himoinnut, mutta kun olen alkanut syömään niitä, niii ne on maistunu sika hyvälle :)

Ylipäätään, ei ole voinut syödä samaa ruokaa (aika alussa, en muisa mihin viikolle asti:( ) niin montaa päivää putkeen.. Jos aiemmin meni 3-4 päivää putkeen, ni alussa oli ihan maksimi kaksi päivää.
Nää on tosiaan jo helpottunu.
Normisti herkutteluista, ni pidän valitettavasti kummistakin, niin makeasta kuin suolaisesta..

Nimistä puhetta... Jadekivellä on jo valmiina molemmille, ihanaa!!! :)
Mä oon miettiny nimiä meijän perheestä... ja niistä tulee olemaan varmasti jonkun verran taistelua... Meillä ehkä hieman eri näkemykset miehen kanssa... Kyllä niistä sopuun päästään, mutta kompromisseihin joudutaan menemään.
Itse haluaisin ei tavallisen, mutta kuitenkin selkeästi suomalaisen nimen. Sellaisen, joita ei tulisi heti ainakaan samannimisiä vastaan!!!


Gabrielalla on hyvä etu, saa ihan ite päättää!!! Mulleki kelpais :D
 
Viimeksi muokattu:
TanZZZku Kävin maanantaina polilla, siellä hematooman bongasivat osin kohdunsuulla olevasta istukasta. Koska tämä hematooma oli niin pieni ultraus hetkellä, en päässyt kontrolleihin polille vaan ohjeeksi sain et jos tälläistä runsasta vuotoa taas tulee niin sitten yhteyttä taas sinne. Nyt kun vuoto on ollut tuhruilua niin ajattelinkin et soittelisin neuvolaan huomenna ja kyselen voinko sieltä kautta sairaslomaan jatkoa saada... Oliko sulla miten pitkään sairaslomaa niiden vuotojen takia ?

Voi kunpa minunkin hoitajani/lääkärini olisi yhtä myötämielisiä saikun suhteen. Pomoni oli sellaisella asenteella et en saisi edes omaa työtäni tehdä jos töihin palaisin vaan olisi siirtämässä minua vielä rankempiin hommiin kun hänen mielestään on ihan sama mitä työtä teen:kieh: Hän siis tietää hoidoista ja et mikä tilanne nyt on... Välillä tuntuu et hän oikein yrittää saada mulle keskenmenoa aikaiseksi. Näin ei toivottavasti ole mutta siltä asia kärjistyneenä tuntui:mad:

En tiedä onko mahdollista edes mutta luulen kuulleeni dopplerilla pikkuisen pomput!:xmas: Täysin erilainen ääni kuin suoliston mölinät.. Kuulostaa samalta kuin jos itse tökkäisen vatsaa nopeasti. Sydänääniä en kuule, kertaalleen hetken ajan luulen kuulleeni mut oli niin lyhyt aika et en ole varma.. Ja en ole asiasta huolissani, sen istukan sijainnin takia, se kun siinä edessä möllöttää niin ei varmaan tuolla kotivekottimella kuulu vielä aikoihin.

Mörkötys ja Mörökölli rv 13+3 edelleen:whistle:
 
Ai että olen epäselvä :D siis varsinaisesti en ole niitä hedelmiä himoinnu, mutta syödessä ovat maistuneet tosi hyviltä.
Mieliteot ovat olleet sellaisia, että nyt tekee tuota ruokaa mieli, ja tehnyt sitä sitten seuraavaksi.

Mörkötys, sun pomo kuulostaa mun mielestä... No, en viitsi edes sanoa, mut paska fiilis tuli sun puolesta..toi kuulostaa mun mielestä kyllä oudolle että siirtäis sua rankempiin hommiin kun sun omat työt...?? Ei mene mun jakeluun hänen pointtinsa...
Mä olin kaksi vkoa saikul, ja silloin miettivät et olisko mulla lapsiveden tihkumista (ei ollu onnex kontrollissa kahden viikon saikun jälkee). Eli oireena vuotoa... Enenevässä määrin. Eli vuotoa tuli aina aika ajoin ja sitä oli joka kerta enemmän.. Huoh..
Tuon saikun sai vaan pyytämällä, ja ihan jo pään takia. Oli todella stressaavaa.. tai siis koko tää aila enemmän ja vähemmän mut se oli ihan kamalaa.. työn raskaus ei mun tapauksessa vaikuta sillä teen fyysisesti kevyttä toimistotyötä.
Silloin tarkistuksessa, sen saikun jälkee, lekuri meinaa et mulla olis lisäistukka tai hematooma kohdun etuosassa, mutta r-ultrassa niistä ei ollu tietoakaan, en sitten tiedä.
Toivottavasti et joudu kärsimään vuodoista pitkään. Ne on ihan perseestä.
 
Mörkötys Onpa inhottava pomo sulla! Siis ihan sairasta! Toivottavasti saat sitä saikkua järjestettyä, eihän tollasta stressiä kenenkään pitäs joutua kokemaan raskaana ollessaan!
Mulla on myös todella kettumainen (pieni mies) pomo, joka on aivan surkea johtaja ja johon en luota yhtään. Kaiken huipuksi hän aivan yhden työkaverin tossun alla, eikä mänttiydessään sitä edes tajua. Näille kahdelle ajattelin kertoa raskaudestani vihonviimeisenä kaikista yksikön ihmisistä, ihan kiusallani pitkitän kertomista niin pitkälle kuin suinkin voin! TSemppiä!!!

TanZZZku Kiitos kun muistutit mua, että tuohan on tosiaan yksi positiivinen asia tässä, että odotan yksin niin saan päättää nimen itse :) Olen kyllä peruspositiivinen ihminen, mutta välillä sitä silti tuntuu vähän yksinäiseltä olo, vaikka ihan olen tähän yksin ja vuosia harkittuani ryhtynyt. Silloin tekee hyvää muistella kaikkia niitä hyötyjä ja hyviä asioita mitä tilanteessani kuitenkin näinkin ON :)
Ja vaikka nyt olenkin kahtena päivänä saanut syötyä HYVIN, terveellisesti ja paljon päivällä, olen silti melkein kade, että sulla on mielitekoja ja että sun tekee mieli erilaisia ruokia! :) Mutta ehkä multa nyt alkaa toi kuvotus ja ruokahaluttomuus häipyäkin, olis tervetullutta! Vaikka alankin sitten taas stressata lihomista, kun lääkäri täällä sanoi että max. 10kg saa tulla painoa koko raskaudessa... aina pitää jotain olla, hmph ;)
 
Tsekkasin Sebun ja Gabrielan linkkaamat kalenterit esikoisen (tyttö) osalta ja ekan mukaan sen pitäisi olla poika ja toisen tyttö. Mutta kun mulle on tehty pas, niin tämän toisen pitäisi mun logiikalla olla samaa sorttia kuin ekankin, koska ovat tosiaan samasta satsista ja samaan aikaan hedelmöitetty :D

Kurjia pomoja teillä muillakin : / Mä kerroin omalle esimiehelle ja sen esimiehelle raskaudesta n. kuukautta ennen kuin lain mukaan olisi tarvinnut, eli siis melko myöhään. Kerroin meilillä, kun halusin tiedon molemmille samaan aikaan eikä ne olleet koskaan samana päivänä maisemissa, jotta olisin saanut kerrottua naamatusten. Mun esimies ei kommentoinut asiaa mitenkään, ei edes onnitellut ja sen esimies eli osaston päällikkö kutsui mut puhutteluun, jossa sain haukut siitä miten törkeästi olin tehnyt. Raskautta sekään ei kommentoinut mitenkään, ei edes onnitellut, mutta oli käärmeissään siitä kun olin "salaillut asiaa" :'(

Turha kai sanoa, että miehiä molemmat. Ja kusipäitä. No, meillä on YT-neuvottelut käynnissä ja sesongin jälkeen tuskin kellään töitä, että samapa tuo enää on mitä ajattelevat.

Juilii muuten välillä silleen polttelevasti alaselkää. Onkohan nää supistuksia vai mitä?

Jeanna 28+risat
 
Onpa teillä tosiaan kamalat pomot. Mulla pomo + muutama "korkeampi" tiesi lapsettomuushoidoista ja ovat olleet tosi myötätuntoisia ja tukeneet, vaikka jouduin olemaan paljon pois töistä kipujen vuoksi. Lisäksi oon nyt 3kk toisessa työpaikassa, ja tietysti jouduin paljastamaan tilanteen heti (töitä joutuu hieman muokata raskaana ollessa eli ihan kaikkea ei voi tehdä) ja sielläkin on onnitteltu ja tosi kivasti otettu tilanne huomioon. Nytkin ma kun aloin vuotaa ja sain nopeasti ajan klinikalle, ei ollu mitään ongelmaa mun olla pois töistä ja yks työkaveri kyseli vointia myöhemmin illalla. Oon kyllä tosi tyytyväinen työtilanteesta...

VU=varhaisultra

Nimistä: meillä on nimi jo valmiina sekä pojalle että tytölle (ja melkein useammallekin) :p

Nyt nukkumaan, jos tän mahataudin jäljiltä pääsisi jo huomenna töihin.
 
Soittelin neuvolaan ja pääsen lääkärille tarkistukseen vielä tänään. Vuotoa lumpsahti taas hieman enemmän aamulla (tälläkertaa ruskeata...wtf...) ja taas on sellaista epämiellyttävää tuntemusta alaselässä ja koko alaosastossa: / Onneksi neuvola täti oli ymmärtäväinen ja heti antoi ajan vaikka mä olin ajatellut et jos korkeintaan pääsisi neuvolan dopplerilla ääniä kokeilemaan... Sanoi et kun niiden kuuluminen aika epätodennäköstä vielä niin parempi käydä ihan ultrattavana. Huh, olen yhtäaikaa helpottunut ja peloissani... Hirveätä vuoristorataa, kuten jo eilen sanoin.. Kuinka tässä pää ehjänä selviää! Hetken kun ehtii hengähtää ja hieman nauttia tästä raskaudesta niin jo humahtaa vuoto joka pitää varpaillaan:| Sori omanapa taas.

Mörkötys ja Mörökölli 13+4
 
Vihervaaralle Onnittelut ja tervetuloa mukaan! :)

Mörkötykselle tsemppiä! :hug:

(.) Täällä poksui tänään 12+0 ja sen kunniaksi oli nt-ultra. :) Ultrassa oli kaikki hyvin. Sikiö vastasi viikkoja 12+4. Siellä pieni kovin potki ja nyrkkeili ja kerkesipä tuo välissä nukkuakkin :) niskaturvotusta oli 0,45, eli ei nimeksikään :) Mutta istukka on nyt sitten todellakin edessä. Kätilö ei osannut sanoa onko kohdunsuun päällä, se kuulemma katsotaan sitten rakenneultrassa. Harmittaa jo etukäteen että liikkeiden tuntemista kovin varhain on sitten turha haaveilla... Ja muutenkin ne tuntuu sitten huonommin.... Myös pieni sektion pelko ilmeistyi taustalle... Mutta yritän nyt vain keskittyä iloitsemaan ultran tuloksista :):heart:

Annabell ja Ihme 12+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: sebu08
^ Mulla on istukka edessä, ja tunsin ekat selkeät potkut rv17+, joten kyllä ne voi aika aikaisin tuntea istukan sijainnista huolimatta :)

Mä en vaan missään vaiheessa ole bongannut sellaista pientä hipsuttelua, mistä kaikki puhuu ja kätilö epäilikin, että ehkä se etuseinäistukka on blokannut juuri nuo hennommat liikkeet, mutta muksaisut siitä kyllä tuntui läpi heti kun vauvalla alkoi olemaan tarpeeksi voimaa.
 
Ensiksi Vihervaara, tervetuloa ja onnea plussasta.

Liikkeistä,minullakin edessä istukka ja olen myös tuntenut liikkeet harvakseltaan jo rv 16+. Vieläkin välillä tunnen vähemmän ja välillä enemmän.

Nimistä, meillä ei ole vielä nimiä mietittynä. Esikoisen nimikin oikeastaan keksittiin vasta loppuvaiheessa ja sitkin muokattiin hänen syntymän jälkeen,kun ei ihan näyttänytkään miettimältä nimeltämme:).

Sitten vaan omaa napaa. Sain eilen siis tietää keskiraskauden veriseulan tulokset ja häly kävi riskiluvalla 1:200. Nyt odottelen perinnöllisyyspolilta soittoa,että pääsemme sinne juttelemaan ja ultraan. Mikäli ultrassa ei näy mitään poikkeavaa tai erityistä niin tuskin otamme lapsivesipunktiosda riskiä keskenmenoon,kun minullahan niitä on jo ilman punktiotakin kolme. Tuo riski kuitenkin saada sairaslapsi on 0.5prosenttia ja sama riski punktiossa saada keskenmeno,ja en pystyisi elämään sen kanssa mikäli terve lapsi menisikin kesken punktion takia.

Että tällaisi ei niin hyviä uutisia täällä. Tämä raskaus on kyllä ollut yhtä murehtimista ja huolta huoh:(.

Sannuliinu ja pikkunen rv 18+1(18+6)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä