Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Jee kiva että sullakin Miles hyvät ultrakuulumiset :) Ja tosiaan , puol väli huomen :)
Mullakin on istukka takaseinämässä, mut silti en tunne :( Jos ei niitä ala tuntua siihen viikkoon 22 mennessä, ni sit alkaa huolettaa :(
Ja kysyin lekurilta et vaikuttaako läskit ni ei kuulemma pitäs vaikuttaa.... vähän ärsyttävää...Ei auta ku ootella.

Eli täällä aika moni siellä Femedassa käyny 4d????? Taidan iteki varailla aikaa sinne...
 
  • Tykkää
Reactions: miles
jadekivi sulle tuun erityisesti kirjottaa tosta ylävatsa kivusta:) perjantaina kävin samanlaisen kivun takia neuvolassa ja tänään lääkärissä. Nyt oon tän viikon saikulla. Mulla siis alko tossa pallean kohilla viime viikolla esiintyy tosi kovaa paikallis kipua. Kyykistelyt ja kurottelut teki kipeetä ja tuntu et sisuskalut tulee ulos ylämahasta. Mitään syytä ei ole löytynyt ja lääkäri sanoi sen olevan lihas/kudos peräistä. Vatsalihakset venyy ja paukkuu ja tekee ihan perkeleen kipeetä. En tajunnu kysyy, et koskeeko tää näin kovasti sen takia kun ennen raskautta oli tiukat vatsalihakset jotka nyt joutuu venymään todella rajusti.

Eli jos sulla samanlaista kipua kuin mulla niin ei tartte huolestua. Liikunta pahentaa sitä ja siksi lepäilenkin kotosalla tän viikon minkä esikon hoidolta ehdin. Niin ja mun hemoglobiinin takia oon kanssa saikulla kun se on vaan 95:( väsyttää sikanaa..vaikka rautaa menny 2tbl/pv koko raskauden ajan.

tyty 24+4
 
sebu08 kiva kun jatkat listan päivittelyä, mulla tosiaan kädet täynnä vauvaa tätä nykyä niin en ole tännekään ehtinyt mitään kirjoittelemaan saatika sitten listaa päivittelemään :) Ja kiitos kysymästä, täällä voidaan vallan mainiosti :) Pientä baby blueseilua tossa oli ilmassa, pahimmillaan eka viikko mut nyt onneks helpottamaan päin... Tyttö on tosi tyytyväinen tapaus, nukkuu ja syö. Nyt jo selkeesti jaksaa kauemmin olla hereillä ja jaksaa tuijotella ja ihmetellä pitkiäkin aikoja :) Sektio ei kai vaikuta maidonnousuun mitenkään, mäkin luulin et näin olis mut sairaalassa sanoivat ettei se vaikuta millään lailla, että se vauvan läheisyys on se joka sen maidon nostaa, ei synnytystapa tms. Mulla nous kunnolla maito vissiin 4. päivänä leikkauksesta ja sitä riittää paremmin kun hyvin, onneks! Oma toipuminen on ollu hirmu nopeeta, välillä pitää ihan muistuttaa ettei saa nostella painavia juttuja yms, kun vaikee muistaa että leikkaus takana kun olo ollut normaali jo niin pitkään...

Voi vitsi miten oma matkakuume nous taas uuteen huippuunsa kun täällä on niin paljon keskusteltu matkustamisista, kunpa pääsiskin johki lämpöseen <3 Voipi olla että ei tänä vuonna mihkään vielä päästä, rahat taitaa olla aika tiukilla nyt kun toinen vaan töissä :/ Mut ehkä ens vuonna? Olis kiva matkustaa kerran niin että tyttö alle 2v kun sillon pääsee hän ilmaseks :)

Kiva kuulla Sannuliinu että olo on kohenemaan päin!

TanZZZku onnea mahtavista ultrakuulumisista ja hienoa että vuoto on pysytellyt poissa ja voit jatkaa normaalia elämää!! =) Ja onnea myös tyttöveikkauksesta, ehkäpä sitten 4D:ssä saatte varmistuksen tai kokonaan toisen veikkauksen, jännä nähä!! :D
Onnea myös kaikille muille hyvistä ultrakuulumisista, niitä täällä oli monet saaneet, hieno juttu että vain hyviä uutisia tänne satelee!! :heart:

jadekivi mulle sanottiin neuvolassa että jos ylävatsalle ilmaantuu kiristävää kipua, ikäänkuin siinä olis panta joka kiristää niin saattaa olla oire raskausmyrkytyksestä? Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan, voihan olla ettei kyse ole mistään vakavasta ja luultavasti ei olekaan mut hyvä ne on aina varmistaa...

Ja onnea myös sokerirasituksen läpäisseille, yks murhe vähemmän :)

Täällä oli jonkin verran puhuttu painonnoususta, itelläkin oli aika kova stressi siitä että kuinka paljon sitä tulee raskausaikana paisumaan ja miten niistä kiloista sitten pääsee eroon... Mulle tais kaikkiaan tulla n. 11-12 kg ja 2 viikkoa meni synnytyksestä niin olin ennen raskautta-painossa ja nyt puntari näyttää kilon vähemmän kun ennen raskautta :O En olis uskonut että näin tehokasta on vauvan kanssa kotona oleminen :LOL: Että älkää kauheesti sitä stressatko, tietty on fiksua kattoa vähän mitä syö ettei sellasta "turhaa" painoa älyttömästi tule mutta eiköhän monella noi kilot lähde aika tehokkaasti raskauden jälkeen... Varsinkin jos tulee turvotuksia niin nesteethän poistuu varmasti aikalailla heti kun vauva on ulkona? :)

Fb-ryhmä, onko teitä iso porukka siellä jo?

helmimama ja Tyttö 2 viikkoa ja 3 päivää vanha :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa! Aion jatkossakin pysytellä täällä taustalla mutta halusin tulla kertomaan kuulumisia. Kuten osa teistä muistanee, mulla oli keskenmeno marraskuun alussa, se oli todella surullista ja ahdistavaa. Lomailimme auringossa ja lämmössä joulukuussa, sen avulla pääsimme pahimman yli. Päätimme käydä heti tammikuussa hakemassa meidän ainoat pakkasalkiot kyytiin, ajatuksena, että tämä 4. ivf/icsin PAS jää vihoviimeiseksi hoidoksi. En todellakaan uskonut, että hoito voisi onnistua, ja yllätys oli melkoinen kun testasin plussan! Nyt on käyty ekassa ultrassa ja sieltä löytyi oikean kokoinen alkio ja sydänkin löi kuten pitää. Jännittää kovasti meneekö kaikki hyvin loppuun asti, mutta yritän ottaa päivän kerrallaan. Onnea odotukseen meille kaikille!
 
helmimama: Meitä on yhdeksän, että mukaan mahtuu kyllä vielä, olet tervetullut, jos vain aikaa jää. Minulta ei oikein jää aikaa kumpaankin, joten päivittelen sitten vain facebookiin, kun se on kätevästi puhelimessa.

Willbe: Oi onnea kovasti! Ihania uutisia! :) :heart:

Muistakaa halukkaat laittaa minulle viestiä, jos haluatte Facebook-ryhmään. Vielä mahtuu mukaan! :)

Hyvää vointia kaikille tasapuolisesti, ei riitä aika kommentoimaan jokaisen kuulumisia erikseen! :)
 
Milesillä ja TanZZZkulla ollu eilen huippupäivä :) !

Willbellä ihania kuulumisia! Paljon onnea odotukseen!!

Yoslenelle laitoin viestiä fb-ryhmään pääsystä!

Itse kärvistelen vahvan tyttö-olon kanssa, mutta ne vaan uskalla alkaa hamstraa tyttöjen vaatteita ennenkuin ultrassa saadaan joku osviitta :)
 
  • Tykkää
Reactions: miles
Voi Willbe, aivan ihanaa! Toivottavasti tällä kertaa kaikki sujuisi loppuun asti hyvin :heart:


tyty,
mä vähän veikkailen kanssa, että kyse vois mun kohdalla olla vatsalihasten venymisestä tms. Mä olen aina ollut siro ja vatsalihaksethan erkaantuikin selvästi toisistaan jo joskus rv14 paikkeilla, kun olivat ilmeisesti liian tiukat kohdun kasvua ajatellen. Kai ne nyt sitten venyy ja paukkuu tuolla ylävatsan suunnallakin sitten. Hieman on jo helpompi olo, tosin aikamoista ähinää ja puhinaa tuolilta/sängystä nousemiset on edelleen : /


Tänään tasaviikot rv25+0! :cool:
Voi juma. Reilut 2kk äitiyslomaan. Ehditäänköhän me saada kaikki valmiiksi ennen sitä?
 
Viimeksi muokattu:
TanZZZku
Oliko sulle siis sanottu et liikkeet kuuluu tuntua viim rv22?
Kokeile eri asennoissa... Mulla on tuntunut ja tuntuu sillon kun makaan mahallaan, kun yleensä sanotaan et tuntuu kun on selällään..
Ja sit jos istun ja olen vähän etukumarassa.

Joo siis meillä oli siel Femedassa se 4D. Eilen Natoon sen dvd: n ja sekin oli tosi kiva.
Siinä on laitettu koko ultraus videoille, eli tavallaan sai katsoa uusiks koko sen ultrauksen.

Helmimama
Kiva kuulla että kaikki menee hyvin tytön kanssa. Ja hienoa että olet jo lähtöpainossa! Tosi nopeasti pääsit siihen! Teitkö jotain sen eteen urheilua tms? Vai ihan normi imettämisellä ja vauvan hoidolla?

Willbe
Oikein paljon onnea! :heart: ihania uutisia sulla!
Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin! Onnea odotukseen! Olis kiva kuulla susta välillä jos jaksat käydä krjotteleen.

Jadekivi
Onnea tasaviikoista! Sulla ei olekaan enää pitkää aikaa äippälomaan, jännää! =)

ON
Sain äsken sokrutulokset ja kaikki arvot kunnossa, eivät ollu lähelläkään sitä viitearvoo mikä olis saanu olla. Vähän oon nyt entistäkin onnellisempi. :heart:
Pyrin kyllä kuitenkin vähän tarkkailemaan mitä laitan suuhun, en haluis kauheasti sitä ylimääräistä painoo.. Mut eipä siihen aina voi ite niin vaikuttaa että miten paljon turpoo tai muuta.

Miles + sitkeä sisu 20+0 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hello!!
Nyt tulee vaan omaa napaa..

Miles, noin mulle annettiin eilen ymmärtää siellä lekurissa... Ja just tänään neuvolassa neukkutäti neuvo et jos syö ja menee vas kyljelle...???? Ihan utopistista, mut kokeillaan.. ;) Must muutaman kerran on tuntunu jotai pientä kuplaa, mut ne on pääasiassa ollu nii ylhäällä, et ei voi mitenkää olla. Ja sit muutaman kerran tuntunu alempana, mut kestäny nii hetken, et just ku olen alkanu kuulostelee et oliskohan noi niitä, nii ne on jo loppu... Vaikuttaakohan se, et vauva pääsee vielä mun häpyluun taa piiloon???
en tiä, katellaan, ja ootellaan... ;)

Ja eilen kun sain luvan et saa saunoo ja uida ja jne, nii tokihan sitä piti mennä saunaan... Tänään onki sit särkeny menkkajomomaisesti koko päivän enemmän ja vähemmän vatsaa :(
Lisäks musta tuntuu vähä väliä siltä et jotai holahtelis pökyihin koko ajan :(
Ku meen vessaan ja tsekkaan pikkarit, mitää valkovuotoa ei näy, Veristä vuotoa ei näy (koputan puuta), emättimen suulta tulee vaan hieman limaa, jos tulee, mut pikkarit on kyl sillee vähä kosteet...??? Ei läpimärät, mut ei kuivatkaan. Ei oo mitää hikoiluakaan, ja mun mielestä mulla ei oo ollu valkovuotoakaan tän raskauden aikana (ja mun mielestä mul ei oikei muutenkaa oo), ku on ollu näitä muita vuotoja..Ku sitä vetisen valkovuodonkin mahdollisuutta pohdin..
Mulla on ollu aiemminkin näin, et jotai on holahdellu, mut nyt vaan tuntuu et päivän mittaan muka koko ajan välillä olis holahdellu, tai on sellanen tunne et holahtelis, nii mietityttää hieman, ku näin jotenki runsaasti ja usein...
Ja senkin takia mietityttää, koska aina ku mulla on tullu vuotoo, ni ensin on ollu tällasta jomotusta :( Toivottavasti ei olis nyt tällaisesta kyse....

Yritän olla sillee liian negatiiviseksi tätä kääntämättä, ja koitan ajatella vain et tarkkailen tilannetta ja kuulostelen... Kyl jos jotai kamalaa negatiivista radikaalia muutosta tulee nii sit pyyhällän päivystykseen.
Näin nopeesti fiilikset voi muuttua, pitää taas todeta :| Mutta katsellaan...
Täytynee vää rauhallisemmin ja harvemmin tota saunailuu koittaa...

Oli miten oli, niin olen todistetusti päässyt puoliväliin raskautta!!! Aamulla neukkulassa oli kauniit hyvät tasaset sykkehet, ka. n. 150. :)

TanZZZku ja Toivo, 20+0 POKS!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Willbelle plussasta, mahtava juttu :heart:

Onnea myös milesille ja TanZZZkulle ultrakuulumisista ja Gabrielalle 12 viikon täyttymisestä. Kivaa oli myös lukea helmimaman vauva-arjen sujuvan mukavasti.

Ihanaa oli myös lukea matkajuttuja ja heti alkoi toki tehdä mieli johonkin lämpöön ja valoon! Mä olen sen verran köyhästä ja kotonaviihtyvästä perheestä lähtöisin, että aivan hirrrrrrveä kaukokaipuu on ollut aina, kun ei lapsena/nuorena mihinkään päässyt :D

Omilleen päästyäni ja rahatilanteen salliessa on kyllä tullut reissattua paljonkin, pisin matka kesti puolisen vuotta ja ulkomailla asuin reilut seitsemän vuotta, kunnes vajaa vuosi sitten palasin Suomeen. Miehen kanssakin ehdittiin yhdessä matkustaa, mutta esikoisen syntymän jälkeen on hiukan vähentynyt (tosin on sekin nyt 2,5-vuotiaana jo käynyt reilussa kymmenessä maassa). Toisaalta huomaan, että nykyään viihdyn hyvin kotonakin ja on kiva lapsen kanssa puuhata kaikkia arkipäiväisiä asioita, niin kuin lumenluontia, tiskaamista, leipomista tai salaatin tekoa.

Mulla kesti aika kauan nyt, että tunsin vauvan liikkeitä ja jotenkin tuntuu, että niitä on muutenkin vähemmän kuin esikoisesta oli. Silloin tunsin ehkä 17-19 viikoilla ekan kerran ja nyt kesti kyllä paljon kauemmin. Istukka on osin edessä, joten se toki vaikuttaa, mutta muutenkin taitaa tulokas olla rauhallisempi tapaus kuin isosisarus oli. Muistan ekan odotusajalta sellaiset jumalattomat rumbasessiot, kun koko maha hytkyi ja liikkui jo näillä viikoilla ihan hulluna. Nyt tuntuu vain sivistynyttä kääntelyä ja hikkailua :LOL:

ON meillä potee koko perhe flunssaa, mulla alkaa olla hieman parempi olo nyt, joten elämä alkaa voittaa. Muutenkin ollut hieman ikävää... töissä alkoi YT-neuvottelut ja kaikkien, siis ihan kaikkien, työpaikat on vaakalaudalla :| Jotenkin en osaa olla kauhean hermostunut työpaikan menettämisestä, mutta ketuttaa kyllä sikäli, että edessä on sitten taas luultavasti muutto ja uuden työn haku, jota ei oikein voi aloittaa nyt, kun laskettuun päivään on enää muutama kuukausi jne. Tympeetä.

Muuten olo on hiukan parempi. Unettomuus on helpottanut, kun sain lääkkeitä siihen vihdoinkin ja levottomat jalatkin kiusaa hiukan vähemmän. Päänsärkyä on about päivittäin, mutta sekin lähtee panadolilla, joten kyllä tää tästä :)

Jeanna 27+risat
 
Täälläkin alkoi tehdä mieli johonkin viikonloppumatkalle... :) Ehkä Lontooseen tms. Pitää miettiä!

Muuten ei oikein mitään uutta, maha on vähän taas kasvanut ja kaveri liikkuu jonkin verran. Rakenneultraan pitkät kolme viikkoa vielä... Vähän tylsää aikaa tää on, odotellaan vaan.

Sori, että oon niin huonosti kirjoitellutkin. Tuo fb on kivempi. :)

Hyvää ystävänpäivää kaikille! :flower:

Vienda 18+0 (poks!)
 
Moron!!
Miles, vähä korjaan tuota liikeiden tuntemisasiaa... Eli on tavallista että ensi synnyttäjä tuntee ekoja liikkeitä viikkoon 22 mennessä. Ja ymmärsin kyllä, et jos ei ala kuulumaan, nii sit voi hieman huolestua : / Ota noista nyt sit selvää... Mutta mä vaan kuulostelen..

Vienda, mä just mietin et kaikki on varmaan karannu sinne FB:n puolelle... :( Miten, kun siellä jutskataan, ymmärsin jostain et se oma profiili ei näy???
Miten se sitten näkyy kuka kirjottaa???? :confused: Mä oon jotenki nii turisti et en oikein tiiä näistä tai sillee....
Lisäksi mietin, et mitä etua siitä on, jos kirjottelee siellä FB ryhmässä ennemmin ku täällä???
Sori jos nää on tyhmiä kysymyksiä mut en oikeesti tiedä....

Omista oloista ja eilisestä valituksesta vielä, että mietin eilen mitä se on mikä sieltä tiputtelee, et voiko se olla nyt sitä hemmetin lapsivettä?????? Pohdin aina välillä siinä päivän aikana ja seurailin tilannetta, illalla soitin varmuuden vuoksi polille, ja kun kuvailin kätilölle tilanteen, niin hän pisti sen valkovuodon piikkiin, joten en enää sitä sillee ole pohtinut :)
Mutta, eilenhän mainitsin että että vuotoa on yleensä aina edeltänyt menkkajomot??
Noh, tattadadaa, tänään olen huomannut että pyyhittäessä hieman tuhruaa, ylläri pylläri. Tosin, vielä niin vähän, että just juts silmällä erottaa että lima on vaaleanpunaista, että ei sinänsä edes ole tuhru-tuhrua, mutta aamusta oli jo hieman reipastunu, että jälleen seuraillaan...
On tää tällästä vaan, naurattaa jo vähä tää oma meininki :D
Mutta näillä mennään mitä on annettu!!
 
^ Mä luulen, että monia viehättää fb:n keskusteluissa se, että pysyy paremmin kärryillä erillisissä aiheissa, kun kaikki jutustelu ei tule yhteen pötköön vaan jokaiselle kysymykselle ja ajatukselle voi aloittaa uuden keskustelun. Meitä on täälläkin jo niin iso porukka, etten mä ainakaan pysy mukana jokaisen vaiheissa :whistle:

Kukaan ei siis kuitenkaan sinun profiiliasi pääse katsomaan, jos se on asetettu piiloon muilta kuin kavereilta. Nimi siellä tietenkin näkyy, ja profiilikuva.

----

Mä mietin noita liikkeitä ja niiden tuntemista eilen, kun jäin pidemmäksi aikaa kuulostelemaan, että mitä mahassa tapahtuu. Odottelin jokailtaisia potkuja, mutta sainkin tuntea vauvan venyttelyä ja kämmentä vasten taisin bongata pienen jalankin! Sitä vaan tosiaan aloin pohtimaan, että mahtaako osa vauvoista olla vähän laiskempia tuon potkuttelun suhteen? Silloinhan liikkeitä ei välttämättä huomaa kovinkaan aikaisin, jos ainoa liikehdintä on tuota punkemista/venyttelyä. Mitenhän tuollaisessa tapauksessa suoritetaan liikelaskentaa, kun eihän siitä nyt hullukaan osaa erotella, että milloin liike alkaa, milloin se loppuu ja milloin alkaa uusi :O
 
TanZZZku: Niinkuin Jadekivi jo sanoikin, fb:ssa näkyy kyllä sun nimi ja profiilikuva mutta profiilissa näkyy vain se, mitä olet sallinut muillekin vieraille ihmisille näkyvän. Ja tuon meidän ryhmän ulkopuoliset eivät nää, että sinä kuulut siihen ryhmään, saati mitään kirjoituksiasi. :) Toivottavasti näistä kommenteista oli apua ja kysy vain, jos jäi vielä epäselvää. Itse nään fb:n eduiksi, että käytän sitä muutenkin enemmän ja sen luku on helpompaa puhelimella. ;) Ja sivupalkista näkee kaikki uudet kommentit. Niin ja tietysti sen, että ihan kuka tahansa "ulkopuolinen" ei pääse lueskelemaan juttuja.

Jadekivi: Jos ne liikkeet on ihan jatkuvia, niin eipä kai sitä varsinaista laskentaa tarvitse tehdä? :) Eikä muutenkaan näin aikaisessa vaiheessa tietenkään, kun liikkeet ei vielä kunnolla tunnu. Näin maalaisjärjellä siis pähkäiltynä. Täällä se on vielä sellaista epämääräistä myllerrystä ja pieniä potkuja silloin tällöin... Varmasti on lapsissakin eroja, kuinka liikkuvaisia ovat. Sitten jos on pitkiä aikoja, ettei tunnu mitään, niin varmaan tuo laskenta on hyvä apukeino kontrolloimiseen.
 
Onnea Willbe,toivottavasti nyt kaikki menee hyvin.

Liikkeistä,itse olen jo tuntenut liikkeitä joka päivä satunnaisesti,vaikka istukka on edessä.

Facebookista en ole kiinnostunut kuitenkin en koe hyväksi näkyä siellä ihan oikealla nimellä. Muutenkin mietin miksi kaiken pitäisi pyöriä sen ympärillä,mutta tää on vaan mun mielipide. Omasta mielestä nämä sivustot on tällasia raskausjuttuja sun muita varten ei facebook. Siellä olen ihan muista syistä. Sitä paitsi en ole kyseisessä sosiaalisessa mediassa edes maininnut halaistua sanaakaan raskaudestani,enkä tule pitkään aikaan mainitsemaankaan,jotenkin siellä aivan liikaa sellaisia "ystäviä" joille en viitsi alkaa tilittämään,jos jokin menisikin pieleen.

Pieleen menemisestä. Itse odotan täällä tuskissani keskiradkauden veriseulan tuloksia. Eilen neuvolasta soittivat pyysivät ivf- hoitoihin liittyen lisätietoja,joten olen nyt aivan varma,että arvot on heittäneet niin rajusti,että yrittävät nuilla punktiopäivä,siirtopäivä,onko oma vai luovutettu munasolu saada ne edes jotenkin kohdilleen,joten fiilikset ei kovin hyvät täällä. Odottavan aika on pitkä. Niin ja tulipa todustettua sekin väite,että ainakin keskiraskauden seuladsa ivf- hoidoilla on arvoihin vaikutusta.

Jadekiviei nuilla viikoilla tarvitse vielä huolestua liikkeistä ja niiden laskemisesta. Voin kertoa,että kun vauvalla käy tila ahtaaksi niin liikeiden tunteminen tulee olemaan helppoa. Tuntuu niin eri tavalla sillloin kuin vielä alle rv 30 viikoilla. Jos tunnet nyt kaiken tyyppisiä liikkeitä,niin kaiken pitäisi olla vallan mainiosti.

matkustelusta, itsellä ei ole matkakuumetta ollut nyt laisinkaan. Pikkasen muut asiat on vieneet viime viikoina huomion. Olen muutenkin asunut lapsena sveitsissä ja aikuisena saksassa,sekä reissannut ympäri maitaja mantuja koko pienen ikäni,jotan viime vuodet meidän matkailu on ollut enempi suomi/tallinna/ ruotsi voittoista. Kierrelty paljpn sellaisia lapsiystävällisiä paikkoja,kuten laskettelukeskuksia ja kylpylöitä ja huvipuistoja.

Sannuliinu ja pikkunen rv 17+0(17+5) POKS
 
Viimeksi muokattu:
^pakko oli tulla kommentoimaan kun silloin tällöin olen lukenyt teidän juttuja.. En ole jaksanut kirjoitella ketjussa koskaan..raskaus ei ole tuntunut menevän missään kohden putkeen. Meillä siis IVF alkuinen raskaus. Raskaus alkoi hitaasti, sikiö kasvoi vähän viikkoja hitaammin. Raskauden alku oli oireeton. Olen ollut ennenkin raskaana ja tämä oli täysin poikkeava kaikkineen.. niin oireeton ettei oireettomampaa voi olla. Ei rintakipuja, ei pahaa oloa, ei edes etomista.. ei yhtään mitään poikkeavaa. VAsta tossa myöhemmin, rv11+ alkoi välillä olla huonoa oloa jne mutta vain hetkittäin.
Nt ultrassa kaikki oli olevinaan niiin täydellistä kunnes veriarvot tulivat. Riskit rysähti 1:210. Veriarvoista Papp oli huono, mikä merkkaa suurta down riskiä. Tästä olen kirj.enemmän tuolla toisessa ketjussa.
Nyt itsekin yritän elättää toiveita, että tää seulahälytys johtuisi "vain" IVF alkuisesta raskaudesta eikä siitä että sikiöllä todella on kromosomopoikkeama.
Halaus sinulle. Toiv.kaikki on teillä säikäyksellä ohi.
 
Facebookista en ole kiinnostunut kuitenkin en koe hyväksi näkyä siellä ihan oikealla nimellä. Muutenkin mietin miksi kaiken pitäisi pyöriä sen ympärillä,mutta tää on vaan mun mielipide. Omasta mielestä nämä sivustot on tällasia raskausjuttuja sun muita varten ei facebook. Siellä olen ihan muista syistä. Sitä paitsi en ole kyseisessä sosiaalisessa mediassa edes maininnut halaistua sanaakaan raskaudestani,enkä tule pitkään aikaan mainitsemaankaan,jotenkin siellä aivan liikaa sellaisia "ystäviä" joille en viitsi alkaa tilittämään,jos jokin menisikin pieleen.
Mä taas tykkään tuosta facebookista kun siellä tulee pörrättyä muutenkin ja omat jutut ei huku näihin pitkiin ketjuihin. Täällä on muutenkin vähän vaikea pysyä kärryillä että kuka kirjoittaa mitäkin.

Mutta valinnanavapaushan on kaikilla. :)

Itse en ole kertonut kenellekään ulkopuoliselle raskaudesta (ja alussahan tässä vielä ollaankin) enkä välttämättä jatkossakaan asiasta huutele facessakaan sen enempää. Tuo ryhmä ei tosiaan näy minun ystäville tai kommenttini omassa profiilissa, joten sen puolesta siellä ollaan ns. anonyyminä. Toki ryhmän sisällä olevat näkevät toistensa nimet mutta sitäkään en koe mitenkään uhkaavaksi. Tätä palstaa pystyy kuitenkin lukemaan kuka tahansa.
 
Mäkin olen edelleen facebook-kaapissa, ja alunperin ajattelin että paljastan tiedon perheenlisäyksestä vasta vauvan synnyttyä. Nyt tosin huomaan jo miettiväni sitäkin, että kerronko siellä ollenkaan asiasta :rolleyes:

Mä en juurikaan jaa tietoa elämästäni fb:ssä ja olen miettinyt, että onko tämäkään sellainen asia, josta haluan sille ei-niin-läheiselle kaveripiirille kertoa. Ystävät tietävät ilman faceakin missä mennään :)
 
Tammityttö,kiitos kommentista. Pidän peukkuja sullekkin,että häly olisi väärä hälytys. Itse vieläkin epävarmuudessa.

Nuppu81,jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja kokee. Tiedän,että täällä voi kaikki lukea kommenttini,mutta kuitenkin kukaan ei näe minun oikeaa nimeä. Itsellä ammatinkin puolesta se ongelma,että jos mun nimeä esim.googlettais niin löytys aika kattavaa tietoa minusta,enkä sitäkään halua,vaikka vain ryhmäläiset nimeni tietäisi:). Mutta eiköhän tästä ole turha sen enempää täällä jappasta. Kirjoitan sen täällä mitä tämä vielä aktiivisena pysyy.
 
Heippa taas kaikille :) Ihania iloisia ultrakuulumisia täällä, onnea :)

Willbe onnea aivan valtavasti, toivotaan että kaikki menee tällä kertaa onnellisesti loppuun asti :heart: Hyviä vointeja sinne!

Tanzzzku liikkeiden tuntemisesta voisin sanoa samaa kuin Miles, eli käypä mahamakuulle, töki vähän masua ja odottele :) Mä tunsin ekat viikko sitten (16+) sillain, että aamulla heräilin mahallani maatessa ja sit yhtäkkiä tuntui.. Samaten istuessa tuntuu kevyitä liikkeitä aina välillä, kun housut sopivasti puristaa mahaa. Tosi hentosia ne liikkeet vielä on.. Mä oon aina välillä ihan reilusti tökkinyt mahaa, jotta sais tuntumaan :) Selinmakuulla/kyljellä ei oo vielä tuntunut, vaikka niin sanotaan et tuntuis.. Mulla ainakin just toi mahallaan makuu/housujen puristus toimii, eli kun vaavi joutuu ahtaalle :) Toiv.pian tuntuu sullakin, se on aika ihana tunne!!
Ja vuodosta, tosi kurja et sua vieläkin kiusataan tolla thruttelulla, mut jos yhtään lohduttaa, mullakin lorahtaa vetistä valkovuotoa kokoajan (välillä paksumpaakin) sillain et on housut märkinä ja mun oma gyne femedassa sano vaan, että runsas valkovuoto on terveen raskauden merkki.

Täällä on varmaankin sitten sitä seesteisempää raskausvaihetta.. olo hyvä, väsy tulee tavallista helpommin/aikaisemmin, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Maha vähän pullahtanut, enää ei ilman mammafarkkuja pärjää :) Mä kävin tiistaina ylimääräisessä tsekkauksessa omalla gynellä ja kaikki oli oikein hyvin ultrassa ja sisätutkimuksessa :heart: Kolmen viikon päästä sitten rakenneUÄ, mutten malttanut odottaa. Mun äiti totesi hyvin, et jos tämän raskauden alkuun saamiseen ollaan käytetty jotain 6000e, niin kait mä voin muutaman ylimääräsen ultran käydä varmistamassa, että vauvalla kaikki hyvin. Ja se on ihan totta, ei meidän talous siihen kaadu!

Rakenneultrasta sen verran, et mä alan kallistuu siihen et haluun sittenkin tietää kumpi sieltä tulee. Mä en malta odottaa :) Ja vaikkei nyt kaikkea ostaiskaan pinkkiä/sinistä, niin onhan se silti kiva tietää!

Sokrukokeista sen verran, että mulle neuvolatäti sanoi, että se tehdään rv 26 jälkeen. Ihmettelin vaan, kun teillä monilla tehty jo nyt!

Hyviä vointeja kaikille :heart:
 
Moikka!
En ole ehtinyt enkä jaksanut kirjoitella, vaikka käynytkin kuulumisia lukemassa. Meidän perheeseen iski kanssa räkätauti, jota podettiin viimeviikko ja vielä tälläkin viikolla on tän mamman olo ollut ihan voimaton. Onneksi, ainakin toistaiseksi, on selvitty ilman lääkekuureja kaikki.

Toivottavasti Sannuliinu se veriseulaan liittyvä puhelu olis tosiaan vaan viatonta tarkistelua, eikä poikkeavaa löydy. Kyllähän tuommoinen toki pistää miettimään.: / Uskotaan että kaikki on kuitenkin hyvin.

Willbelle ihan hirveästi onnea!!:flower: Tällä kertaa kaikki menee varmasti hyvin loppuun asti ja saatte nyytin syliin.

Ihania ultrakuulumisia on saanut moni, onnea! Samoin teille jotka ootte selvinneet sokrurasituksista puhtain paperein! Itse sain justiin tänään neuvolassa kuulla sen olevan edessä tälläkin kertaa ihan vaan sukurasitteen takia. Meillä päin se tehdään viikoilla 24-28. Toivottavasti ei ole häikkää arvoissa.

Täällä on menossa se seesteinen mahankasvatteluvaihe. :) Neuvola tosiaan oli tänään ja eka sf-mittakin katsottiin: 19cm. Muuten oli kaikki taas kondiksessa, mutta hb oli tippunut n.20 pykälää. Ei se vieläkään ollut huono, 120, mutta mun olossa se on kyllä tuntunut. Olen ollut kuin elävä kuollut, väsyttää, ajatus takkuaa, pää on kipeä ja korvissa soi. Viimeinen voi toki johtua flunssastakin. Aloitin nyt kumminkin lisäraudan. Nestemäistä Floradixia ostin, kun Obsidanista tulee niin järkky ummetus, että voi haaveilla kakalla käynnistä ehkä synnytyksen jälkeen.:D Hirveen makuista litkuahan se floradix on, mutta täytyy yrittää nieleskellä jotta olo kohenisi.
Sen lisäksi mun paino oli noussut kuukaudessa melkein 3kiloa!!! Toisaalta ei mitenkään jaksais kytätä joka suupalaa ja kaloria, mutta toisaalta ei niitä kiloja ihan jumalattomasti haluaisi kertyvän. No lisää liikuntaa, jahka virkistyy vähän.

Kelan lappuset sain tänään mukaani, joten huomenna taidan näpytellä äitiyspakkaushakemuksen ja tehdä lähiaikoina visiitin työmaalle mammaloman hakuun.=) Jotenkin tää raskaus menee niin "siinä sivussa" kaiken muun pyörityksen keskellä, että välillä ihan harmittaa ja tulee kauhea syyllisyys kun ei vauvaa muista eikä ehdi ajatella kun ohi mennen. Liikkeisiinkään ei tule päivän mittaan niin kiinnitettyä huomiota. Iltaisin enemmän kun pääsee vihdoin henkäisemään itsekseen. Huonot yöunet on edelleen riesana ja olen kokenut itseni välillä jo ihan yliväsyneeksi. Pelottaa, miten vauvan kanssa jaksaa, jos on valmiiksi 9kk univelat takana.

Mä ainakin jatkan täällä palstalla notkumista fb:n sijaan. Välillä tuntuu että tietsikalla tulee muutenin vietettyä liikaa aikaa, saati jos olisi vielä facebookissakin hyvät keskustelut koko ajan käynnissä!;)
 
Tammitytölle paljon tsemppiä ja jaksamista. Toivottavasti teilläkin olis säikähdyksellä ongelmat ohi ja väärä hälytys.

Nuppuska, toipas olikin hyvin sanottu! Mulla on myös mennyt paljon rahaa jo tähän (IVF) ja joskus mietin, että kehtaanko käydä niin usein lääkärillä ja ultrassa... mutta ei se tossa kokonaissummassa tosiaan enää tunnu missään :p Ja mulle on sanottu, että vauva ei ultrista kärsi.

Sannuliinu: Saanko kysyä mikä on keskiraskauden veriseula? Itselläkin kun on IVF-alkuinen raskaus niin kiinnostaa kovastikin, että miten hoidot vaikuttaa verikoetuloksiin? Toistaiseksi IVF.stä ei ole kukaan puhunut mulle mitään, mutta iästäni ja sen vaikutuksesta koearvoihin kylläkin. Toivottavasti kaikki on hyvin siellä!!

Täällä hoitava lääkäri joka tapauksessa ultraa joka kerta ja (ehkä?) IVF:stä ja iästäni johtuen hän haluaa tavata kerran kuukaudessa. Täällähän ei ole neuvoloita.
Toinen mitä seurataan kerran kuukaudessa on verikokeella toxoplasmaa ja citomegalovirusta. Tutkitaankohan niitä Suomessa kuinka hanakasti? Täällä on kyllä toxoa paljon enemmän kuin Suomessa ja mullahan on 3 kissaa (tosin ne ovat täysin sisäkissoja, jotka eivät vuosiin ole olleet näyttelyssäkään)...

FB-ryhmästä: olen erittäin skeptinen fb:n suhteen muutenkin. Heillähän on mm. oikeus katsoa ja käyttää kaikkia kuvia, jotka itse uploadaan sivuilleni, vaikka ne olisi vain minulle näkyvissäkin! Joten niin kauan kuin en ymmärrä enkä osaa tarpeeksi suojautua "fb-vaaroilta" (kaikelta mitä he tai muut hakkeritaitoiset pystyvät minun sivuiltani löytämään), käytän sitä vain sellaisiin juttuihin, joita "huutaisin keskellä toria" muutenkin :)

Tämä on kyllä avoimempi palsta, kun on kaikille avoin, mutta kuten joku muukin jo sanoi, tää on kuitenkin raskaanaolevien ja hoitoja läpikäyneiden keskustelupalsta, ja minulle mukavampi ja luontevampi foorumi jutella näistä asioista kuin fb -joka lie maailmanlaajuiselta kävijämäärältään paljon suurempi kuin kaksplussan sivut. Mutta, jokainen tyylillään, ja sehän on vaan hyvä, että jokaiselle löytyy oma väylä! :)

Minä ajattelin Ystävänpäivän kunniaksi (vaikka täällä se onkin StValentine) mennä baariin!! :D Ennen kävin kavereiden kanssa melkeen joka viikko kantapaikassa ja nyt en ole pariin kuukauteen käynyt.. ihan jännää mennä katsomaan ja kuulemaan kommentit, että missä sitä ollaan oltu? Tottakai poissaoloni ja mehulinja voivat fiksuimmille paljastaa mistä on kyse, mutta nyt kun on 12 viikkoa täynnä, voisin ainakin lähimmille jo kertoakin? :) En ole aiemmin jaksanut mutta tänään aion yrittää..
 
Viimeksi muokattu:
Willbelle Hurjasti onnea! :)

Gabriela Meilläkin on 2 kissaa, mutta multa testataan toxoplasma vain kerran, rv. 14.

(.) rv. 11 tasan poksuu tänään. Enkä vieläkään kuule dopplerilla sykkeitä :( hieman huolestuttaa... Toivottavasti ei ens viikon np:ssä tule huonoja uutisia. Muuten elo on tasaista. Huonoa oloa on yhä, joskaan ei ihan yhtä paljon. Päätä särkee 4 pv/vko ja vielä väsyttää. muuten ei mitään kipuja tai nippailuja ole.
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka Tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

23.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi


Neuvolat & ultrat

Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Ambrosia85 ~ neuvola 18.2
Vienda ~ neuvola 19.2.
pikku_karhu ~ rakenneultra 20.2.
Jadekivi ~ neuvola 20.2
Nuppu81 ~ nt-ultra 25.2
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
nuppuska ~ rakenneultra 5.3.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.
Sannuliinu ~ neuvola 21.3
Ambrosia85 ~ rakenneultra 5.4

Äitiysloma alkaa:
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe




Syntyneet :heart:

Nimimerkki / Syntymäpäivä / Rv / Sukupuoli / Mitat

helmimama / 26.1.2013 / 37+1 / Tyttö / 3010g & 48cm
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia Wilbe!! :heart:
Mä niin toivon että kaikki menee tällä kertaa hyvin. Jos vaan siltä tuntuu niin tule joskus kertomaan kuulumisia. :)

Täällä ihan törkeä väsymys taas vallannut olotilani.. voisin vaan nukkua koko ajan, enkä ole tännekään jaksanut kirjoitella. Onko teillä muilla laskenyt hemoglobini miten raskausaikana? Mietin että johtuisko tämä nyt siitä. Kohtahan se viimeinen kolmanneskin jo alkaa.. että kai tämä väsymys jo osittain kuuluu asiaan, mutta tämä on ihan lamaannuttavaa. :(

ps. päivitin listaa ja lisäsin sinne jadekiven lisäämän äitiysloman alun ja oman tytttölupauksen. Lisään ne teidänkin osalta sinne, jos vaan haluatte. :) Laitattehan päivityspyynnöt lihavoituna tai punaisella, niin huomaan ne varmasti. :)

Muutakin piti kommentoida, mutta nyt ei voimat riitä..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä