Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Mä en taas ikinä ole ollut rantaloma-ihminen, eikä kyllä mun vanhemmatkaan. Ollaan mun lapsuusvuosina käyty mm. Jenkeissä, Kreetalla, Espanjassa ja Portugalissa (unohtamatta tietty Ruotsia ja Viroa, joissa tuli käytyä useampaan otteeseen). Nyt aikuistuttuani olen reissaillut sitten miehen kanssa ja ollaan tässä reilun viiden vuoden yhteiselon aikana käyty kolmesti Madeiralla, kerran Azoreilla, kerran Kanarialla ja muutamilla risteilyillä. Haaveissa olisi jossain vaiheessa päästä Islantiin ja/tai Uuteen Seelantiin. Ollaan ihan saari-ihmisiä, ja ne vetää jotenkin todella vahvasti puoleensa. Ihan pienen vauvan kanssa tuskin lähdetään vielä lentämään, mutta ehkä siinä lähempänä vuoden ikää voisi taas painella Madeiralle, jos meidän talous vaan kestää. Itse olen aloittanut reissailuni jo äitini kohdussa ja 8kk iässä olin vanhempieni kanssa Ibizalla :D


---

Eilen haettiin äitiyspakkaus postista ja saatiin myös myönteinen lainapäätös pankista. Ihanaa! Maksetaan nyt auto vihdoin pois ja saatiin samalla hieman puskurirahaa vauvan tuloa varten :)
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Ei ollu sokruissa MITÄÄN valittamista! Oli aivan priima-arvot kuulema :)

Käytiin kuitenkin terkan kanssa läpi mun syömiset ja totes ettei niihin oo tarvetta puuttua. Jo painon pudotuksen myötä kuitenkin opin sen että syön säännöllisesti n 3:n tunnin välein, joten ei parannettavaa.

Alotan kuitenkin seurailemaan pikkuhiljaa sokereita about kuukauden päästä. Kerta pari viikkoon merkkailen, niin saadaan kiinni nopeasti jos alkaa heittoa tulemaan :)

Yhtään ei haittaa - sainpa ainakin ihan konkreettisesti polimaksulle vastinetta ;)

Mefromiinista jota oon syöny aina pco-tuomion saatuani kyseltiin myös diabeteslääkäriltä, ja sen syömistä jatkan edelleen. Pohtivat ensin että jätetäänkö pois, mutta koska tähänkin asti oon sitä syönyt ja se tasaa noita sokereita, niin todettiin että jatkan syömistä - siitä kun ei ole mitään haittaa kuitenkaan.
 
Hei kaikille sängynpohjalta.. Keskiviikkona iski virusperäinen keuhkoputkentulehdus ja olen edelleen kipeä. Eihän tähän mikään lääke auttaiskaan, mutta on aika onnetonta kuin ei voi mitään ottaa oireisiin kuin lepoa ja paracetamolia.. Ja stressistäkö johtuen en ole saanut nukuttua :( Olen ollut aivan poikki, niistänyt vaan nenää 5 min välein. Vasta viime yönä sain nukuttua, hurraa, ja olo alkaakin olla pikkasen parempi?

Mulla on muutenkin ollut vähän huono ruokahalu koko raskauden ajan ja nyt kipeänä entistä huonompi. Ja kun olen yksin ei edes voi pyytää miestä tekemään jotain ruokaa.. Onneksi ystävät ovat käyneet kaupassa puolestani. Olen elänyt silti enimmäkseen tuoremehulla, jossa on jääpaloja - ainoa mikä on maistunut... Pikkasen tekee stressiä sekin, että kai se vauva pärjää vaikken pysty syömään.. ja siksi olen yrittänyt parhaani mukaan pakottaa itseni syömään edes jotain, vähän mandariinia. Tänään sain jo aikaiseksi sulattaa pakkasesta karjalanpiirakkaa ja tein munavoitakin, elämä voittaa?

Olen 3-4 kertaa kirjoittanut tänne pitkät jutut mutta jostain syystä ne eivät tule läpi ketjuun?? :( Ehkä ne olivat liian pitkiä sepustuksia?

Olin nt-ultrassa itseasiassa jo viime viikolla, kun olin Suomessa. Halusin käydä näyttäytymässä omalle gynelleni, jolla olen käynyt jo kunnioitettavat 23vuotta!! :) Ja kaikki oli nt-ultrassa hyvin!! :D Vauva oli iso, edellä päiviään mutta se ei ole kuulema huolestuttavaa :) Niskaturvotusta oli 1mm joka on hyvä. Verikoetulokset sain tällä viikolla ja ne olivat niin hyvät kuin tämän ikäisellä olla ja voi (Down: 1/2100 ja Edwardsin syndrooma 18 trisomia: 1/ 100 000!) :)
Kävin myös nyt torstaina täällä jo ennalta sovitussa ultrassa ja nyt niskaturvotus oli 1,2mm. Tämän lääkärin mukaan "loistava!" :) Nyt näin ultrassa ekaa kertaa pienen käden ja kaikki 5 sormea harallaan, kuin vilkuttamassa äidille! :heart: Siis aivan mielettömän söpö näky! Näin myös aivan selvästi jalan, ja siitä saatiin kuvakin, jossa näkyy reisi, sääri ja jalkapöytä, voi toista pientä rimppakinttua! :heart:

Kumpikaan hoitavista gyneistäni ei nyt heti puhunut enää lapsevesipunktiosta, mutta täkäläinen lääkäri määräsi mut kuukauden kuluttua erityiseen esi-rakenneultraan, jolla voidaan katsoa onko Downin syndrooma vaara kuinka iso. Noi veriseulat ja nt-ultra kun kertoo 85% totuuden, ja vielä on se 15% epävarmaa. Täytyy sanoa, että vaikka Suomessa tehtynä lapsivesipunktion keskenmenovaara on vain 0,2 - 0,5% (täällä 1%) niin mieluummin menen kyllä ultraan olkoonkin erityisultra. Mutta jos sen jälkeen vielä suositellaan lapsivesipunktiota niin sitten tehdään- Suomessa.. Mä uskon kovasti mitä lääkärit sanoo..

Odotan kovasti, että 12 viikkoa poksahtaa täyteen maanantaina! Ja näitten viimeisten hyvien nt-ultrauutisten jälkeen on alkanut vihdoin tulla sellanen varovaisen luottavainen olo, että uskaltaskohan sitä vihdoin alkaa nauttia siitä, että tässä ollaan onnellisesti raskaana kun kaikki on tähän asti mennyt näin hyvin?? :)

Paino on edelleen pudonnut vaan, varsinkin nyt kipeänä, mutta käsittääkseni vauva saa silti tarvitsemansa (olin alunperin BMI normaalin ylärajalla) ja vauvahan on kasvanut hienosti, ollen nyt viime ultrassa päivän edellä viikkojaan. Laskettua aika pidettiin toistaiseksi samana.

Toivon kovasti, että tämä viesti tulee nyt läpi! Muuten alan epäillä joutuneeni jonnekin mustalle listalle tms! Heti kun jaksan taas kirjoittaa tulen kommentoimaan myös muitten kuulumisia! :)

iloisin terveisin Gabriela + bebetje (11+5)
 
Viimeksi muokattu:
Matkustamiseen on pakko ottaa kantaa kun se sattuu olemaan lempiharrastuksiani... :) Vaikka en ole koskaan tykännyt lentämisestä ja siksi uskalsin lähteä Euroopan ulkopuolellekin vasta 40 täytettyäni! :p

Mun lempparikohteita, joista osassa olen käynyt joka vuosi ja joissa haluaisin asua, ovat: Barcelona, Dublin, Rooma, Lontoo ja Madrid. Amsterdamissa olen myös käynyt päiväseltään shoppailemassa useasti ja erityisesti lastenvaateshopppailuun suosittelen lämpimästi myös Edinburgia, joka on sympaattinen ja historiallinen, mutta paljon halvempi kuin Lontoo. UK:ssä ja Irlannissahan ei ole lastenvaatteissa veroa, joten ne ovat tosi edullisia :)

Barcelonasta oli joku kysynyt, siis aivan ihana, rento ja iloinen kaupunkikohde, ehkä ihan paras! On niin paljon historiaa ja kulttuuria ja musiikkia ja iloinen yöelämä, hyvää shoppailua ja ihanaa ruokaa ja se ihana hiekkaranta minne pääsee helposti metrolla! Miellyttävä ilmasto, ystävälliset ihmiset ja helppo tulla mista vain. Suosittelen! Me ajateltiin kaverin kanssa viimeksi, että ensi kerralla vuokrataan asunto, joka tuntuu olevan helposti järjetettävissä ja antaa enemmän vapautta kuin hotellissa asuminen (tosin sillon oltiin kaksi sinkkutyttöä, nyt kun on seuraavalla kerralla varmaankin vauveli mukana ei ehkä ole niin tärkeää tuo "oma vapaus") ;)

TanZZZku kysyit Mexicosta. No sinne juuri lensin ensimmäisellä ei-Eurooppaan suuntautuvalla matkallani! :) Lensin mexicolaisen ystäväni kanssa ja siksi ensimmäinen etappi Mexico City ei pelottanut yhtään. Olimme hänen 10kk ikäisen tyttärensä kanssa reissussa, ja kaikki meni tosi hyvin ja helposti. Valittiin tarkoituksella Lufthansan lennot, koska heillä on koneessa pitkälle matkalle sopiva "kehto" lapselle. Mexicolaiset kuten muutkin latinot rakastavat lapsia ja siksi lapsen kanssa liikkuminen on helppoa, ravintoloissa suhtaudutaan lämpimästi ja ystävällisesti ja esim vauvanruoan lämmitys käy helposti. Kävimme myös Cancunissa heidän sukulaistensa luona - varsin vallaton biletyskaupunki, muttei varmasti rauhallisin lomapaikka lapsiperheille. Sen sijaan Playa del Carmen on aivan ihana paikka! Paljon pienempi ja intiimimpi kuin Cancun, noin tunnin ajomatkan päästä Cancunin lentokentältä. Koska halusimme syödä eri ravintoloissa, olin valinnut netistä vaan jonkun hotellin rannalta, joten en tiedä all inclusive-matkoista. Meillä oli meidän kerroksessa muutaman huoneen kanssa yhteinen oma uima-allas merinäköalalla! Huoneen merinäköalasta kannattaa maksaa se pieni ylimääräinen maksu. Ruoka on aivan ihanaa! Aito mexicolainen ruokahan on kevyempää ja maukkaampaa, kuin jenkeistä tuttu Tex-mex. Osa ruoista on kyllä tosi tulista, kannattaa suhtautua varauksella, niistä yleensä varoitetaan. Guacamole oli niin hyvää, että söin sitä kaikilla aterioilla ihan sellaisenaan! Ranta oli puhdas ja vesi kristallinkirkas, turkoosi ja kuin kylpyveteen olis kävellyt! Vain pieniä eksoottisia akvaariokaloja näkyi aika ajoin, muuten vain puhdasta vettä. Ihmiset ovat ystävällisiä ja monet Mayojen jälkeläisiä eli aika pieniä. Pankkiautomaateista voi valita haluaako nostaa paikallista rahaa vai dollareita - ottavat kaupassa mieluusti dollareita vastaan. Kaupoissa voi ja pitääkin tinkiä vähän. Englannilla pärjää aika hyvin, jos puhuu vähänkin espanjaa niin saa hyvin ystävällisen vastaanoton. Kaiken kaikkiaan voin siis suositella lämpimästi, aivan ihana paratiisipaikka! Ja jos haluaa sisällyttää lomaan vähän kulttuuriakin, niin esimerkiksi vain noin tunnin bussimatkan päässä on upea Mayojen rauniokaupunki Tulum. Ai niin, me olimme Mexicossa syyskuun alussa ja silloin oli kyllä todella kuuma 38C ja kosteaa, kun Playahan on sademetsien ympäröimälla alueella. Luulisin että talvella siellä on vähän viileämpää..

Oma seuraava matkasuunnitelma on pääsiäiseksi Suomeen (rakenneultra 2.4.) ja huhtikuun lopussa menemme perheen kanssa viikoksi Italiaan! Olemme vuokranneet oman villan ja pari autoa, koska meitä tulee noin 10 henkeä. Olen silloin viikolla 22 ja toivottavasti silloin vallitsee se "eteerinen ja energinen" aika raskaudessani, jotta jaksan kierrellä Toscanaa ja nähdä kaikki ihanat paikat mistä olen haaveillut! :)
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella tänne. Olen kyllä lukenut kuulumisianne.

Tänään rv 28+0, joten pitkällä ollaan :) Vauva potkii ja liikkuu hyvin. Sairausloma jatkuu äitiysloman alkuun selkä- ja liitoskipujen takia.

Sokerirasituskokeessa oli tosi makeaa se litku ja lämmintä, kerralla en saanut sitä juotua kun yökin pariin kertaan. Pyysin pillin, niin sitten se meni paremmin alas ja loppuaikaa menikin sitten nopeasti. Heti oli päästävä syömään kokeen jälkeen, joten menin labrasta suoraan sairaalan kanttiiniin lounaalle. Minulla tosiaan todettiin raskausdiabetes, joka nyt on onneksi ruokavaliolla pysynyt kurissa.

Matkustelusta. Nyt en ole raskausaikana matkustellut mihinkään, mutta esikoisen kanssa ollaan käyty perinteisellä Ruotsin risteilyllä ja muutamana talvena Thaimaassa. Ennen lapsia tuli matkusteltua enemmän. Lapsuudenkodissani käytiin lähinnä näissä lähimaissa ja kierreltiin kotimaata ja mökillä oltiin kesälomat. Aikuisena olinkin sitten vasta ensimmäistä kertaa lentokoneessa. Maita, joissa on tullut käytyä: Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Alankomaat, Viro, Venäjä, Italia, Kreikka, Kiina, Thaimaa, Indonesian Bali, Meksiko. Lämpimistä maista en osaa valita suosikkia, kaikissa omat hyvät ja huonot puolet. Seuraavaksi voisin lasten kanssa matkustaa lyhyen lentomatkan päähän esim. Kreikkaan. Mutta olisi niin monta kohdetta jossa en ole käynyt ja johon haluaisin, joten seuraava pitkä matka voisi olla joku uusi kohde. Mutta ei nyt ainakaan vuoteen ole halua matkustaa. Jotenkin on kiva olla vaan kotona.

Vauvatarvikkeita pitäisi alkaa hankkimaan. Vaunut, pinnasänky ja kaikki muut vielä hankkimatta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
sokerirasituksessa ei ollut mitkään arvot koholla, hyvä niin. :) painoa on kuitenkin tullut normipainoon 16kg!!!!! Ihan kamalaa!!! Ensimmäiset 4 kg tuli hyperstimulaation yhteydessä ja siitä on paino vaan noussut. Viimeksi oli tullut +800g/vko. Ei mulla ennen ole paino näin jämähtänyt ja kertynyt, olisiko sitten tämä ikä?? Onneksi terveydenhoitaja ei ole siitä mitään motkottanut. Itsellä kuitenkin ahdistaa koko asia. :( enkä mä edes syö niin paljon kun luulisin että tuohon painonnousuun tarvitaan. Ja nyt en voi enää lenkkeilläkään kun supistelee pienemmästäkin. :(

Gabriela hyvä että kaikki oli kunnossa! Pikaista paranemista sinulle! Meinasin lähettää äitiyspaperit Kelaan ensi viikolla. Vieläkö olet kiinnostunut äitiyspakkauksesta? Laita vaikka yksityisviestiä, jos sen vielä haluat. :)

Sebu 24+6
 
Hei Sebu08!

Onnittelut hyvin menneestä sokerirasituksesta! Älä niistä kiloista huoli, monella naisella (kaikilla meidän suvussa) tulee 20-25kg raskauden aikana, mutta se kyllä myös lähtee. Kun ei kerran tullut moitteita terkkariltakaan niin yritä olla stressaamatta vaan! :) Ainakin vauvasi saa tarpeeksi ravintoa! :D (toisin kun mun, ehkä, kun ei mulle maistu mikään nyt..)

Ja kyllä kiitos, olen erittäin kiinnostunut äitiyspakkauksesta edelleen! :) Olen vaan pikkasen taikauskoinen hölmö, enkä uskaltais sopia siitä vielä.. Sopisko, että otan yhteyttä huomisen jälkeen kun on se maaginen rv 12 on tullut täyteen? :)
 
^Sopii hyvin! Uskalsin nyt kysellä kun sinulla ollut ultra takana (vai muistanko nyt oikein?). Ajattelin vaan lähettää paperit ajoissa kun ne menee työnantajan kautta. Mikään tulipalo kiire tässä ei kuitenkaan ole. :)

Onneksi ultran mukaan vauva oli kuitenkin viime viikolla siro ja pienikokoinen (24+3 vastasi mittoja 23+4), joten ylimääräinen on kertynyt mun takalistoon ja käsivarsiin. ;)
 
huomenna enempi ,nyt vaan nopee kysymys..

tietääkö kukaan hyviä kirppareita hesan keskustassa mistä löytyis vauvanvaatteita?
hengailen huomisen päivän kaupungilla niin vois kävästä jollain kirppiksellä.
vaikka niitä on jo viikonlopun aikana kierretty 3 eri, mut niissä on aina kiva käydä katteleen ja vähän shoppaileen.
 
Huomenta!!
Kiitos Gabrielalle mahtavasta Meksiko sepustuksesta!! Sen voi siis valita varteenotettavana vaihtoehtona kohteena :)
Tsemppiä myös paranemiseen!!! Toivottavasti toivut pian :)

Hienoa Sebu hyvistä sokrutuloksista!! :) Ja älä huoli tosiaan kiloista, kyllä ne siitä sitten lähtee!! Vaikka ymmärrän paremmin kuin hyvin ahdistuksesi, itellä ku tuntuu tulevan kiloja pelkästään siitä että ajattelee herkkuja... :( Seki on mun mielestä hyvä jos ei niistä ole tullut sanomista!!

Hienoa Sekundamamma että on pysyny kurissa ruokavalion avulla!! Tsemppiä vielä kipujen kanssa kärvistelyyn! komeet viikot jo kasassa sinulla :)

Milesille joudun minä ainakin sanomaan että en tiedä... :( Toivottavasti joku osaa kertoa, itteeki kiinnostais ;)

Mites Sannuliinun vionti??? Oletko jo paranemaan päin????

Painosta vielä...Mun pitää itse alkaa nyt kontrolloimaan omia syömisiäni...Nyt ku olen ottanut tosi rauhassa, etten oo paljoa liikkunu, nii kahdessa viikossa oli tullu 1,5kg!!! :O
Nyt olen muutamana päivänä koittanut syödä vähän terveellisemmin ja vähemmän, nii onnex oli pudonnu 0,7kg... Nyt on pakko alkaa tekee muutoksia tähän syömiseen!! Mä en haluu et mulle tulee iha hirveesti painoo lisää!! Tähän mennessä tullut n. 4 kg.. alkuun tietty vaikutti se tupakan lopetuskin (oon tainnu mainitaki siitä täällä, varmaan tsiljoona kertaa :D ), mut enää se ei vaikuta, et tää mässäys ja huonot tavat on vaan omaa heikkoutta ja huonoa tottumusta!! :kieh: Eli itteä niskasta kii NY!! Mä en haluu hillittömii selkäkipuja loppuvaiheeseen, ja ohan se positiivista jos raskauden jälkeen on väjemmän pudotettavaa!!
Ku se lähtökohtaki oli et on paljon ylipainoo....

Huomenna olis r-ultra!! Vähä jänskää!!! sillon ku tulin tulokseen et se olis poitsu, nii seuraavana yönä näin unta r-ultrasta ja et se olis selkee typsy!! :D En tiä, toivottavasti huomen selvii, jos ei selvii, ni sit 4D kutsuu!! mä haluun tietää :D

Ja hei, en muista mikä pvä viime viikol, olisko ollu ti tai ke?? Mut enivei, mult ei oo vieläkään tullu vuotoo!!! Tää on selkeesti pisin aika tähän asti ku ei vuoda!! JEEEEE!!!

Ja vieläkää en tunne liikkeitä :( Mä oon miettiny et se on varmaan siitä ku on tota massaa... :( vaik tuntuu hullulta, ku ei kai se läski sisäänpäin vaikuta..??? Salettii vast (jos sinne asti päästää) joskus vko 25 mun kohal....

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

TanZZZku ja Toivo, 19+5
 
Pikainen vastaus vaan.. palaan ajan kanssa myöhemmin.

Miles Helsingin keskustassa ei tule heti mitään mieleen, mutta jos eksyt Espooseen, niin sieltä löytyy Nella ja Nuttu sekä Akseli (joka myy myös muuta kuin lastenvaatteita)
 
TanZZZku,kiitos kysymästä olo jo kohentuneempi,paitsi ylhäällä olo ja vähäinenkin asioiden teko saa hengästymään ja pyörryttämään.

Tänään oli neuvola pitkästä aikaa. Kaikki ok,hemppa 128, paino ei noussut yhtään kuukaudessa,syke pikkusella 155. Sokeriarvojen mittaukset oli myös huippu arvoja,joten kaikin puolin positiivinen käynti. Veriseulan tulokset ei olleet vielä tulleet,joten niitä joudun vielä jännittämään, mutta eipä mitään uutta tännemuuten.
Seuraava neuvola 21.3.

Eipä tässä muuta tällä kertaa, levähtely jatkuu vielä ainakin tämän viikon.

Sannuliinu ja pikkunen rv 16+4 (17+2)
 
Ihan pakko tulla jakamaan tämä kun kerrankin olen paikalla maanantaina ja hei, mikä virstanpylväs! Tänään 12 viikkoa täynnä, jeejee! Kyllä tätä päivää onkin odotettu!!

Olen vielä sängynpohjalla ja itseasiassa huonompana kuin eilen. Nyt muun kipeilyn lisäksi tuttu raskauspahoinvointiolo on hyökännyt tähän lisäksi ja olen täysin voimaton. Paino on taas pudonnut ja mikään ruoka ei maistu ja aiheuttaa paljon syyllisyyttä: millainen äiti olen kun en anna ravintoa lapselle?? Tosin lääkäri sanoi että STOP tollanen ajattelu heti, on sitä varastossa, ei vauvalla ei ole mitään hätää...

TanZZZku: Onnea r-ultraan huomenna. Minä myös tahdon tietää heti kun mahdollista vauvani sukupuolen. En osaa yhtään sanoa itse. Pari sukulaista on sanonut, että näyttää 10+1 otetussa ultrakuvassa pojalta. Eihän se kyllä sillon vielä näy! Tytöstä olen haaveillut koko elämäni, mutta jos se onkin poika, niin on hyvä tietää ajoissa ;) Vaikka tietysti oikeasti toivon vain että saisin terveen ja täysiaikaisen lapsen.

Sannuliinulle onnittelut hyvin menneestä neuvolakäynnistä ja hyvää lepäilyä.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

t. Gabriela 12+0 POKS!!!! :)
 
Miles en minäkään tiedä keskustasta hyviä kirppiksiä mutta bussimatkan päässä on vekarakirppis jossa siis vaan lastentarvikkeita myynnissä.

Oma vointi on ollut viimeaikoina erinomainen (lukuunottamatta tajutonta väsymystä). Olenkin luvannut itselleni, että tässä raskaudessa syön erityisen terrveellisesti. Viimeksi lähti vähän mopo käsistä ajatuksella "kun on raskaana niin saa herkkuja syödä". No ne herkut on edelleen vyötäröllä. Olen lisännyt hedelmiä ja kasviksia reilusti ruokavalioon ja herkut minimiin. Jos vaikka tälläkertaa ei tulisi kiloja niin paljoa. Sain viimeinkin kutsun np-ultraan joka menee melkein kolmen viikon päähän. Aika viimeisillä päivillä kyllä silloin rv 13+. Välillä pelottaa ultra aivan kauheasti. Jos sen jälkeen uskaltaisi luottaa tähän raskauteen. Vieläkään se ei ole tullut todeksi itselleni.
 
Meriann, mulla alko kanssa nt-ultran jälkeen vasta odotus "onni".. jotenkin siinä se konkretisoitu että meille on ihan oikeasti vauva tulossa.
Olinhan mä pienen nähnyt ennen nt-ultraakin kolmesti, mutta ei nekään riittänyt.
Mut nt-ultran jälkeen fiilikset on ollu aivan toiset - nyt nautin ja hössään :LOL:

miles, noita kirppareita itsekin metsästin; kannelmäen prisman vieressä (eihän sekään tosin helsingin keskustaa ole) on minipoppoo-kirppis. Kaksplussahuhujen mukaan hyvä.
Itselläni listattuna tosiaan minipoppoo, akseli (espoossa mankkaalla) sekä nella & nuttu länsiväylän vieressä. Näissä käytävä jossain vaiheessa :)

Sukupuoli on pakko selvittää. Mulla on niin varma tyttöolo ja tyttöunet ja kaikki, mutta en mä tietenkään usko näpihin oloihin ennenkuin se varmistuu (eli vissiin vasta oikeasti syntymän jälkeen;) ) mutta jos rakenneultrassa sais jo varmuutta että osuisiku ehkä olot oikeaan vai oisko poika tulossa.
Mä en nimittäin osaa enää miettiä keltasta/vaaleanvirheää/ruskeaa mieltä unisex väreiksi, niin ei oo paljoa mitään tullu hankittua :D
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Meriannille tsempit väsymyksen kanssa :)

Ihana Ambrosia, sun kirjotuksesta oikein hehkuu ilo ja onni :) Nauti, olet sen ansainnu :heart:

Ja Gabrielalle onnittelut 12vkon maagisesta rajasta!!! Jeeee!!! :)

Ite täällä jännitän jotenki ihan hulluna ultraa ja lekuria!!! En tiä miks, varmaan toi sukupuoli ja sitten kun tässä on näitä ongelmia ollut ja kun nyt näyttäs siltä että olis suht normi olla nytte... Ja tietty aina takaraivossa ajatus että onkohan kaikki hyvin???
Kohta sen saa tietää, pitäkäähän peukkuja, rakkaat kanssasisaret!! :)

Lisäks nauroin itelleni hulluna, ku luin ton mun ed viestin. Siis niin täynnä kielioppivirheitä, ihan ku joku ulmaalainen hoono soomi olis kirjottanu :LOL: Sit ei olis mitää jos oliski ulkomaalainen ja opettelis suomea, mut ku on ihan supisuomalainen ja kirjottaa noin päin helvettii ni pistää huvittaa :D Koittakaa saada selvää, unenpöperössä tulee kirjotettuu ihan miten sattuu :D
 
Kirppareista tuli mieleen, että jos joku kulkee Klaukkalan suunnalla, niin Viirin Kirppiksellä on tosi hyvä tarjonta lastenvaatteista ja tavara vaihtuu hyvään tahtiin. Mä oon tehnyt sieltä mahtavia löytöjä niin lastenvaatteiden kuin naistenkin vaatteiden saralla. Odotusmekkoja ja äitiyshousujakin olen ostanut muutamat n. 5e kappalehintaan ja kuitenkin ihan laatumerkeiltä (Mama Licious, BOOB, Polar O. Pyret).

TanZZZkun ultrakuulumisia odotellaan! Mihinköhän aikaan se on? :whistle:


sebu,

huh. En taida siis stressata omasta ~7kg painonnoususta :ashamed: Eihän se ole mitään verrattuna sun saldoon. Voin kuvitella, että olo on tukala. Onneksi neuvolassa eivät ole siitä mäkättäneet mitään. Joillain paino vaan nousee raskausaikana tosi rajusti, ja suuri osahan voi olla vaan turvotusta. Juotko tarpeeksi vettä?

Mulle vois muuten lisätä listaan neuvolan 20.2. ja äitiysloman aloituksen 22.4.
Yksi ultrakin on vielä tulossa joskus rv30-32, mutta tarkkaa päivää ei ole tiedossa..

----

Mulle iski eilen ihan yhtäkkiä ylävatsaan sellainen kiristävä tunne, joka jatkuu edelleen. Supistelua tämä ei siis ilmeisesti ole, kun tunne on ihan jatkuva. Toivottavasti tämä nyt liittyisi vaan kohdun kasvuun ja tilan raivaamiseen, eikä olisi sen vakavampaa. Omituista vaan, että alkoi näin yllättäen ja vei toimintakyvyn niin totaalisesti. Pienikin asennonvaihto tuntuu hankalalta, ja autosta ulos pääseminen oli työn ja tuskan takana. Nukkuminen toisella kyljellä ei onnistunut ollenkaan, kun tuntui että maha ratkeaa kokonaan, ja toisellakin kyljellä mahaa oli tuettava tyynyllä, jotta sain nukuttua. : /

Vauva kuitenkin liikkuu, eikä varsinaisia kipuja ole, joten ei tästä varmaan kannata vielä huolestua. Pitänee soitella meidän kätilölle, jos tämä olotila ei tunnu laantuvan. Joku vinkkasi, että voisi liittyä vatsalihaksiinkin jotenkin, ja siinä tapauksessa tämä vaiva voi kuulemma jatkua koko loppuajan :O
 
jadekivi, joo viiri on kyllä hyvä :) itse asustelin ennen samalla kylällä niin tuli paljon käytyä, mutta on tuokin mun listassa :D myös korsossa on joku kirppis jossa paljon vauvojen vaatteita - yritän nimen vielä saada päähäni!!

Tsemppeja ylävatsakipuiluun. Ei se varmaankaan kyllä mitään vakavaa ole, kuten itsekin epäilit :)

TanZZZkuuuu miten meni ultra ?!
 
Noniiiin!!!

Elikäs kaikki rakenteet joita mitattiin, oli ok. Pienen koko vastasi viikkoja, hällä oli siis kaikki hyvin :) :heart:

Ainut mikä oli ehkä ei niin hyvä juttu, eli kun lekuri mittas mun kohdunkaulan kanavaa, nii eka mitta oli 2,5cm ja ilmeisesti 3cm pitäs olla, mutta sitten hän sanoi että kun hän mittasi toisesta kohtaa, nii se oli ollut sen 3cm, mutta se pienin luku merkataan. Eli kai sekin oli ihan ok.

Vauva ei meinannu millään näyttää sukupuoltaan!! Hän oli koko ajan niinkuin selkä ultra siihen anturiin päin. Ihan lopussa kääntyi sitten hieman, ja lekuri meinasi että ihan kuin täällä olisi kivekset.. Kätilö tuli myöskin katsomaan, ja he lääkärin kanssa siinä yhdessä katselivat, niin kätilö alkoi ensin puhumaan että ei täällä kyllä pippeliä näy, johon lääkäri että häpyhuulet voivat olla turvoksissa ja siten näyttää kiveksiltä. Mutta, en sanoisi lupaukseksi, vaan olemme saaneet tyttöveikkauksen :heart: :)
Mutta mun mielestä toi on kyllä todella ympäripyöree... Elikäs 4D kutsuu!!

Lääkäri myös rauhoitteli että ihan normii on vaik en tunnekaa liikkeitä vielä. Normaalia on jos alan tuntea niitä vkoon 22 mennessä.

Todella positiivista oli mun mielestä myö se, että yhdyntä, sauna, uinti ja kylpykielto on peruttu :) Vuotoa ei ole tullut (vissii huomenna) viikkoon!!!! Ou jeeeee!!! Ja koska vuotoa ei ole tullut nyt hetkeen, nii ei tarvittu nyt sit edes kontrollikäyntiä.
Hyvä fiilis siis, tätä lisää :)

TanZZZku ja Toivo, 19+6 :heart:
 
En tykkää ipadilla pitkiä selostuksia kirjotella joten jotain yritän nyt raapustaa..

TanZZZku
Intian matka tehtiin sillai et varasin finskin lennot ja sit otettiin paikallisen matkatoimiston kautta sellanen kiertoajelu. Siis suunnittelin sen itse missä haluttiin käydä ja ne räätälöi sen mukaan. Paljon halvempi kuin suomalaisen matkatoimiston kautta. Siis meillä oli siis oma auto ka kuski käytössä koko ajan. Ei siis ite tarvinnu ajaa, eikä olis kyllä uskaltanukaan siellä maassa.
Aivan mahtava matka, koettiin niin paljon enempi kun millään muulla reissulla.
Käytiin Delhi- jaipur- agra- sit joku maalaispaikka oltiin yötä- corbett luonnon puisto -nainital himalajalla. Tuli kyllä liikaa ahnehdittua 10 päivään mut nähtiin paljon. :)
Mun mielestä intialasiet oli ystävällisiä joka paikassa, ei jäänyt heistä huonoa kuvaa.
Huvittavaa oli että myös meistä tuli moni ottaan valokuvia, oltiin kai paikallisille jonkinlainen nähtävyys.
Koen myös et matkailu avartaa suunnattomasti sekä asuminen ulkomailla ja musta on ihana kun on ystäviä monesta eri maasta.

Tosi hienoa että enää et vuoda, jospa pysyy niin koko loppu ajan.
Myös odottelen sun ultra kuulumisia..

Anbrosia
En ole ottanu koskaan influenssaokotetta enkä ottanu nytkään. No, olen kyllä ollu tosi paljon flunssassa mut jotenkin vierastan noita ylim rokotuksia.
Onnea hyvistä sokruarvoista!

Annabell
Tsempit nt ultran odotteluun!

Gabriela
Onnea hyvistä nt- ultra kuulumisista ja rv12 täyttymisestä

Sebu
Hienoa et myös sulla sokruarvot kohdillaan
 
TanZZZku
Kirjotin sun kans samanaikasiesti :)
Onnea hyvistä kuulumisista! Huomenna meillä poksuukin jo puoliväli.

ON
Olin ite ultrassa eilen, en vaan jaksanu kirjottaa aiemmin..
Eli kaikki myös täällä hyvin, tykkäsin siitä 4D ultrasta. Jollain foorumilla luin ettei bruno paljoa puhu, mut ei pitäny paikkaansa ja koko ajan kertoi mitä näkyi ym.
Saatiin tosi paljon mustavalkokuvia ja 4 värikuvaa joista sanoi et nää on ekat kuvat albumiin ja sit se A4 selostus + dvd jota en ole pystyny viel kattoon.
Eli kaikki rakenteet oli kunnossa ja poika sieltä tulee niinkun meille jo vähän aiemmin lupailtiin :heart: bruno sanoi että satavarmasti poika ja että voi alkaa ostaan vaaleNsinisisiä vaatteita :D
Voi kun toinen oli niin pieni ja laiha, mut nythän še rupee sit vasta lihoon :)

Mulla on istukka takana ja sen takia olen tuntenu jo selkeitä liikkeitä.

Tänään oli sit neuvolassa sokrurasitus ja oli kyllä pahaa se litku mut sain sen alas.
Huomen saan tulokset, vähän jännittää sen puoleen et onkohan siin jotain heittoo kun poika oli noin viikon verran isompi, mut en tiiä onko sil täs vaiheessa merkitystä.
Ja sit jos on heittoo ni miten pystyn sitä šeuraa tarpeeksi hyvin kun en asu suomes.
No, jospa arvot olis ok...

Oli kiva huikata myös meidän lapsettomuuslääkärille tänään hyvät ultrakuulumiset.

Kirppiksiä kiersin jo viikonloppuna, nyt kun olen tääk suomes.
Akseli Espoossa oli hyvä, ostin sieltä paljon tosi hyäkuntosia vaatteita.
Sit Tikkurilassa käytiin, siel on uusi viikonloppukirppis.
Ei ole todellakaan mikään iso mut meille sattu hyvä tuuri kun oli just yks nainen myymäs poikien vauvavaatteita niin uskaltauduin jo sillon ostamaan niitä + yhet mammafarkut
Sit viel tuusulan femmatorilla käytiin, sieltä en löytäny niin paljoa, mut ollaan muuten aina tykätty käydä siellä.
Mun mielestä siellä oli nyt enempi tarjolla tyttövauvan vaatetta (siis femmatorilla) Mut tietty riippuu aina et kuka siel on myymässä tavaroitaan.
Noista kuitenkin paras oli akseli mun mielestä
Pitää kesällä viimeistään kiertää sit niitä muita kun olen tääl hesas pidempään.

Mut siis nyt on 2 muovikassillista vaatetta ja ostettu. :heart:
Lauantaina käytiin myös ekaa kertaa kattoo vaunuja ym tarvikkeita, mieskin on ihan innoissaan niitä kattelemassa ja löysi jonkun vauvan sitterin minkä ehdottomasti haluaa vaikka mun mielestä liian kallis.

Miles + sitkeä sissi ( vai pitäskö toi muuttaa nyt sisuksi) 19+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä