Hei kaikille sängynpohjalta.. Keskiviikkona iski virusperäinen keuhkoputkentulehdus ja olen edelleen kipeä. Eihän tähän mikään lääke auttaiskaan, mutta on aika onnetonta kuin ei voi mitään ottaa oireisiin kuin lepoa ja paracetamolia.. Ja stressistäkö johtuen en ole saanut nukuttua
Olen ollut aivan poikki, niistänyt vaan nenää 5 min välein. Vasta viime yönä sain nukuttua, hurraa, ja olo alkaakin olla pikkasen parempi?
Mulla on muutenkin ollut vähän huono ruokahalu koko raskauden ajan ja nyt kipeänä entistä huonompi. Ja kun olen yksin ei edes voi pyytää miestä tekemään jotain ruokaa.. Onneksi ystävät ovat käyneet kaupassa puolestani. Olen elänyt silti enimmäkseen tuoremehulla, jossa on jääpaloja - ainoa mikä on maistunut... Pikkasen tekee stressiä sekin, että kai se vauva pärjää vaikken pysty syömään.. ja siksi olen yrittänyt parhaani mukaan pakottaa itseni syömään edes jotain, vähän mandariinia. Tänään sain jo aikaiseksi sulattaa pakkasesta karjalanpiirakkaa ja tein munavoitakin, elämä voittaa?
Olen 3-4 kertaa kirjoittanut tänne pitkät jutut mutta jostain syystä ne eivät tule läpi ketjuun??
Ehkä ne olivat liian pitkiä sepustuksia?
Olin nt-ultrassa itseasiassa jo viime viikolla, kun olin Suomessa. Halusin käydä näyttäytymässä omalle gynelleni, jolla olen käynyt jo kunnioitettavat 23vuotta!!
Ja kaikki oli nt-ultrassa hyvin!!
Vauva oli iso, edellä päiviään mutta se ei ole kuulema huolestuttavaa
Niskaturvotusta oli 1mm joka on hyvä. Verikoetulokset sain tällä viikolla ja ne olivat niin hyvät kuin tämän ikäisellä olla ja voi (Down: 1/2100 ja Edwardsin syndrooma 18 trisomia: 1/ 100 000!)
Kävin myös nyt torstaina täällä jo ennalta sovitussa ultrassa ja nyt niskaturvotus oli 1,2mm. Tämän lääkärin mukaan "loistava!"
Nyt näin ultrassa ekaa kertaa pienen käden ja kaikki 5 sormea harallaan, kuin vilkuttamassa äidille! :heart: Siis aivan mielettömän söpö näky! Näin myös aivan selvästi jalan, ja siitä saatiin kuvakin, jossa näkyy reisi, sääri ja jalkapöytä, voi toista pientä rimppakinttua! :heart:
Kumpikaan hoitavista gyneistäni ei nyt heti puhunut enää lapsevesipunktiosta, mutta täkäläinen lääkäri määräsi mut kuukauden kuluttua erityiseen esi-rakenneultraan, jolla voidaan katsoa onko Downin syndrooma vaara kuinka iso. Noi veriseulat ja nt-ultra kun kertoo 85% totuuden, ja vielä on se 15% epävarmaa. Täytyy sanoa, että vaikka Suomessa tehtynä lapsivesipunktion keskenmenovaara on vain 0,2 - 0,5% (täällä 1%) niin mieluummin menen kyllä ultraan olkoonkin erityisultra. Mutta jos sen jälkeen vielä suositellaan lapsivesipunktiota niin sitten tehdään- Suomessa.. Mä uskon kovasti mitä lääkärit sanoo..
Odotan kovasti, että 12 viikkoa poksahtaa täyteen maanantaina! Ja näitten viimeisten hyvien nt-ultrauutisten jälkeen on alkanut vihdoin tulla sellanen varovaisen luottavainen olo, että uskaltaskohan sitä vihdoin alkaa nauttia siitä, että tässä ollaan onnellisesti raskaana kun kaikki on tähän asti mennyt näin hyvin??
Paino on edelleen pudonnut vaan, varsinkin nyt kipeänä, mutta käsittääkseni vauva saa silti tarvitsemansa (olin alunperin BMI normaalin ylärajalla) ja vauvahan on kasvanut hienosti, ollen nyt viime ultrassa päivän edellä viikkojaan. Laskettua aika pidettiin toistaiseksi samana.
Toivon kovasti, että tämä viesti tulee nyt läpi! Muuten alan epäillä joutuneeni jonnekin mustalle listalle tms! Heti kun jaksan taas kirjoittaa tulen kommentoimaan myös muitten kuulumisia!
iloisin terveisin Gabriela + bebetje (11+5)