Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Helou kaikille...
Oon lukenu kovasti kuulumisiin mut kirjottelu on jäöny hieman vähemmälle :(
Joku kyseli mun vuoteluista... Tossa meni jo vissii kolmisen päivää, et ei tullu vuotoja, mut sit "erehdyttiin" miehen kans sekstailee taas pitkästä aikaa, ni avot, johan taas vuotaa!!! :)
Puhetta oli myös kertomisesta. Meillä muutama läheinen ties jo alun alkaen hoidoista, ja ovat olleet sit niinku alusta lähtien mukana... Muille sit ollaan täs pikkuhiljaa kertoiltu ja aika sillee ilmoitusluonteisesti.
Meijän neuvolas on käytäntö et 3 kertaa nähtäs neuvolalääkäri. Ja mul on nyt ti eka kertaa.
Jotain mun piti viel kirjoittaa mut nyt lyö tyhjää. Palaan sit myöhemmin kertoo ku muistan...
 
Neuvolalääkäristä, mulla on ollut tasan kerran tähän mennessä neuvolalääkäri ja se oli viikolla 27+6... Mut ilmeisesti ne laskee myös ton niskaturvotusultran lääkärikäynniks kun senhän tekee lääkäri, eli periaatteessa kaks lääkärikäyntiä sit on takana. Kolmas käynti on sitten muutaman viikon päästä oleva synnytystapa-arvio, eli siinä tän raskauden lääkärikäynnit...

Masu pullahti ulos ehkä joskus viikolla 16+ tai niillä main :)

Tsemppiä teille kaikille flunssan kourissa edelleen taisteleville! Tännekin on jonkinnäkänen flunssa tekemässä tuloaan, johan sitä on ihmetelty miksei ole tietään mun luo löytänyt kun kaikki muut on vuorotellen sairastanut :/ Olispa mukavaa joutua synnyttämään pää täynnä räkää :|

sebu08 loppu tosiaan häämöttää, on tässä jo ihan tarpeeksi kauan odoteltukin :D Valvominen on todenteolla alkanut, vaikka miten olis univelkaa ja väsyttäis niin uni ei tule, muutaman tunnin saa nukkua ja sit sitä jo herää uuteen päivään.... Sf-mitta on yläkäyrillä mennyt, mutta mahdollisesti vauvan asennon takia. Happi ei yllättävää kyllä ole loppunut, toki nopeesti hengästyy mut muuten on aika helppo olla, vaikkei vauva vielä olekaan laskeutunut.
Harmi että sulla vaihtuu synnytyspaikka :/ Millä perusteella ne sit siirtää ihmisiä muualle synnyttämään?? Tai siis että ketä sinne saa mennä ja ketää joutuu muualle?

pikku_karhu ihanaa että olet saanut sydänäänet kuuluviin :heart:

TanZZZku hyvä että vuodot on muuten pysynyt poissa, tollanen seksin jälkeinen vuotelu on kuitenkin yleensä harmitonta...

Mulla myös on nyt viimepäivinä tullut jotain vuotoa, tai oikeastaan valkovuoto on taas sellaista tummaa, punaisen ruskeaa... Varmaan ne limakalvot, ei vaikuta limatulpalta koska koostumus on sama kuin valkovuodolla, väri vaan eri, eikä seassa ole tuoretta vertakaan. Noh, pitää mainita seuraavalla neuvolakäynnillä.
Väsyttää kyllä niin paljon mutta sen taas tietää kun saa päänsä tyynyyn niin uni karkaa ja löytää tiensä takaisin monen tunnin päästä, todella raivostuttavaa :kieh:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

helmimama 35+2
 
Joo se oli tosta masun pullahtamisesta. Mulla jo lähtökohtaisesti massua, ja mun mielest maha ei varsinaisesti oo pullahtanu, ehkä toi alin makkara on hieman tasoittunut. Pikkarit on kiristänyt jo muutaman viikon ja ulkohousut nyt viikon sisään urakal!! Tuttu, joka ei nää mua kauhean usein, sanoi et mul on lantio levinny (lue= perse levinny :D ), nyt siis viikon sisään oon huomannu et oikeesti on näköjään paikat levinny, ku vaatteet kiristää.
Mulla on neuvolan yhteydes se neuvolalääkäri, ja kolme kertaa pitäs olla raskauden aikana.on terveyskeskuksessa, jossa on lekuri, ja hammaslääkäri, tosi pieni tervkesk. Siis. Nt-ultraa piti mennä eri sairaalaan ja mulle sen teki kätilö...voix tässäki olla paikkakohtasii eroi???
Tuntuu et on nii erilaisiin vaihtareit...meillä mies ön varma et meille tulee muute poika :) mulla ei oikei oo mitää oloo et kumpi...
Tuntuu et aika ei kulu millää.. huoh...
Täällä on muute myös huolestuttavasti ristiselkä alkanu kipeytyy. Vähänki aikaa ku on etunojassa seisten, nii et selkä pyöristyy, ni tosi vaikee saada selkä suorax :( en t miten on mahdollista ku ei ees painoi oo tullu tms... (siis alun n.3kg jälkee). Pakko alkaa väkisin jotai tekee, muuten on vuodelevos loppuajan.. mut ei oo oikee uskaltanu ku ai.a jotai vuotoo tms... En tiä..
Kai se pitää alkaa painuu nukkuu. Jaksaa sit huomen herää töihin.. hyvää yötä :)
 
Huomenta ja mukavaa alkanutta!

Tänne onkin taasen moni kirjoitellut, kiva lukea kaikkien kuulumisia. :)

Täällä taas vaihteeksi viikko alkoi työreissulla ja herääminen otti koville, mutta tästä se taas lähtee. Olen ollut viime päivinä jotenkin aika väsynyt, ehkä töitä on ollut paljon ja muutenkin oon puuhaillut kaikenlaista. Toki myös matallalla hempalla on varmaan vaikutusta asiaan. Täytyy koittaa huilailla jossain välissä, ettei ihan pääse väsymys iskemään.

Joku kyseli kertomisesta, meillä mun vanhemmat tiesi hoidoista, joten heille kerroin hyvikin aikaisessa vaiheessa ja ihan vain ilmoituksella, että hoito taisi vihdoin onnistua. :) Muutama ystävä sai myös kuulla varhaisultran jälkeen. Miehen vanhemmille kerrottiin nt-ultran jälkeen ja joillekin ystäville samoin. Töissä olen kertonut omalle tiimille ja nyt sana alkaa hiljalleen levitä. Vatsa on kyllä pullatanut näkyviin, joten pian alkaa olla aika hankala asiaa peitellä. :)

Vieläkään en ole varma, olenko tuntenut liikkeitä ja viikkoja kuitenkin tänään jo 20+0. Neuvolassa kävin viime viikolla ja siellä sanottiin, ettei kannata olla huolissaan asiasta, joten olen koittanut olla aika lunkisti. Keskiviikkona onkin sitten jo rakenneultra, jännää!

Aloitin viime viikolla äitiysjoogan. Oli ihan mukava kokemus, vaikka välillä hiukan huvittikin jotkut jutut ja tahti oli toooosiiii rauhallinen. Lopulta tuli kuitenkin ihan hyvä ja rentounut olo, joten enköhän mene taas tällä viikolla uudestaan.

jadekivi meidänkin täytyy jossain vaiheessa aloittaa tuo vaunujen vertailu, kiva kuulla, että siellä on löytynyt hyvä ja teille sopiva malli. Täytyykin hiljalleen googletella erivaihtoehtoja.

helmimamalla h-hetki senkun lähenee. Tsemppiä viimeisiin viikkoihin!
 
Pakko hieman fiilistellä täälläkin.. Tänään tasan viisi vuotta sitten oli esikoiseni laskettu aika, päivä oli niin jännittävä kun yö oli supistellut ja hieman vuotoakin oli. En saanut päivällä nukuttua kun jännitti niin, pesin vielä uunin, joka oli viimeinen työ listallani ennen vauvan syntymää. Silloin en vielä tiennyt mitä seuraavat kaksi vuorokautta pitäisivät sisällään. Kaksi vuorokautta meni sairaalassa pääasiassa valvoen ja säännöllisesti supistellen. Kahden vuorokauden kuluttua kaikki kävi kuitenkin niin nopeasti ja maailmaan syntyi ihana poikamme! Siitä elämä muuttui täysin, jokainen itku ja pettymys pyyhittiin pois, kaikki sai tarkoituksensa. Elämästä tuli täydellistä siinä hektessä. :heart:
 
TanZZZku onneksi sulla vuotelu vähenemään. Kaiketi tuosta seksin jälkeen vuotelusta ei kannata olla niin huolissaa.

Mulla on taas pahoinvointi kadonnut jonnekkin :confused: Siitä taas mietintä onko kaikki hyvin. Täytyy varmaan mennä sinne ultraan ke-to.
 
Sebu Joo, pikkukakkosen haaveilijoissa kirjoiteltiin samoihin aikoihin :)

Täällä on ollut viime päivinä tosi paha olo. Aamupäivästä alkaen, enemmän tai vähemmän koko päivän. syöminen on auttanut. Tänään aamulla oli myös paha olo, mutta kun söin päivän aikana tasaisesti 1/2 pkt tuc-suolakeksejä, olo oli aika jees. Nyt sitten iskikin paniikki että apua, miksei mulla olekkaan niin huono olo. Voisko ne keksit oikeesti auttaa? Miten teillä muilla on ollut pahoinvointi? onko se ollut joka päivä samanlaista/samaan aikaan? Ja milloin teillä alkoi/loppui se?

Meriann voi tiedän tunteesi. itekin panikoin koko ajan :( Mulla ar-ultra vasta ens maanantaina, kun mies lähtee huomenna työmatkalle loppuviikoksi.

Lisäksi lisäpaniikkia/huolta aiheuttaa esikoisen tänään alkanut vatsatauti.... Meni kyllä aika nopeesti ohi, tai näyttäisi menneen. Mutta odotan kauhulla koska iskee meikäläiseen. Siinä on sit kiva hoidella taaperoa yhdistetyllä aamupahoinvoinnilla+oksutaudilla... ja vielä kun on talo täynnä eläimiäkin hoidettava. apuaaaaaa.
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

3.9.
Nuppuska81 / 31 / 1. lapsi / KYS

4.9.
meriann



Neuvolat & ultrat
Amele ~ rakenneultra 16.1.
Sannuliinu ~ nt-ultra 16.1.
helmimama ~ neuvola 18.1.
Ambrosia85 ~ neuvolalääkäri 18.1
Lila13 ~ rakenneultra 21.1.
Nuppu81 ~ varhaisultra 22.1.
Vienda ~ neuvolalääkäri 22.1.
Ambrosia85 ~ varhaisultra 24.1
helmimama ~ "lastenhoito-opetus-neuvolakäynti" 24.1.
Sebu08~ neuvola 24.1
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
Scarleth ~ eka perhevalmennus 28.1
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
nuppuska ~ neuvola 1.2.
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
Sebu08~ lääkärineuvola 7.2
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Scarleth ~ neuvola 15.2
Ambrosia85 ~ neuvola 18.2
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Kiitos Amele tsempeistä, niitä tarvitaan! =) Kuulostaa ihanalta toi mammajooga, vähän harmittaa ettei tullut sinne ikinä sit lähdettyä :/ Ja kyllä ne liikkeet sieltä pian alkaa tuntua, älä huoli :) Tsemppiä huomiseen ultraan, meinasitteko sukupuolta kysyä?

Tuuhan TanZZZku kertomaan sitten tänpäivän lääkäri-ja neuvolakuulumiset? :)

Annabell toivottavasti säästytte siltä vatsataudilta, sitä on nyt flunssan lisäksi ihan hirveesti liikkeellä, hyi :(

Ihanaa kun viimeiset pari yötä oon saanut jopa nukuttua, ihan luksusta! :) Vauva tuntuu kasvavan silmissä ja liikkuu hurjan paljon, alkaa tosissaan olemaan aika tukala olo... Mut ei enää kauaa, toivottavasti ainakaan! :D

helmimama 35+4
 
Heissan taas. Mulla on ollut töissä ihan karmea kiire ja jäänyt kaikki tällaiset oikeasti tärkeät asiat väliin, niin kuin teidän kuulumisten lukeminen ja omien kirjoittaminen! Huh, yritän parantaa tapani.

Kylläpä tosiaan vaihtelee neuvolakäytännöt kunnittain. Me muutettiin kun mulla tuli ekat 3 kk täyteen ja molemmissa paikoissa olisi kaksi lääkärikäyntiä raskausaikana. Ekan skippasin, kun kuulin, että siihen kuuluu lähinnä sisätutkimus eikä kukaan osannut mulle perustella mihin sitä tarvitaan. Mulla on lievä pelko/inhotus sairaaloita, lääkäreitä yms. kohtaan, niin en halua mitään turhaksi kokemaani tutkimusta. Esikoinen syntyi Ruotsissa ja siellä en käynyt lääkärissä raskausaikana ollenkaan. Sanoivat, ettei heillä tehdä raskaana oleville sisätutkimuksia (paitsi jos oireilu vaatii esim. kohdunsuun tarkistamista) kun niissä on kuulemma omat riskinsä.

Nyt olen käynyt siis terveydenhoitajalla neuvolakäynnit, sillä meidän neuvolassa ei ole edes kätilöä. Nt- sekä rakenneultrat teki kätilö. Paitsi epäilen sen ekan olleen joku talkkari, koska sen verran oudosti meni se.

Kertomisestakin on ollut juttua. Me ei olla kerrottu vielä oikeastaan kellekään muille kuin parille kaverille, sillä sukulaiset asuu kaukana eivätkä osaa edes epäillä. Mä en ole vielä edes töissä ilmoittanut, eikä kukaan ole kehdannut sanoa mitään. Tosin mulla on aika pieni masu ja löysiä vaatteita.

Mulla on tuntunut liikkeitä vasta ihan viikon verran, vaikka toinen tulossa. Ensimmäisestä tunsin muutamaa viikkoa aiemmin, mutta nyt ilmeisesti edessä oleva istukka on vaimentanut ne kaikki sivelyt ja hipsutukset, kun tunnen vain kunnon töytäisyjä ja muljahteluja.

|.| olo on ollut viimeiset päivät huomattavasti kömpelömpi ja paksumpi kuin ennen, joten vauva alkaa vissiin olla jo melkoinen pötkäle. Unettomuus ei ole helpottanut yhtään, joten olen aivan zombie :mad: Mulla on nykyään myös pää koko ajan kipeä. Panadol ei auta _yhtään_ ja sitäkään ei saa tolkuttomasti syödä. Vituttaa tällainen. Grrh!! Lisäksi pari päivää on vaivannut kunnon liitoskivut, joita ei ekassa raskaudessa ollut lainkaan.

Mutta jotain hyvääkin on kerrottavana (eritepäivityksiä inhoavat, älkää lukeko seuraavaa!)!! Ottakaa samppanjapullot esiin ja levittäkään serpentiinit! Nyt on aika juhlia! *fanfaari tähän väliin* Haluan ilmoittaa teille iloasian: peräsuoleni EI ole halvaantunut tai muutanut talveksi etelään! Minulta tuli nimittäin tänään kakka! Ensimmäinen kahteen ja puoleen viikkoon! :LOL:
(sori, oli ihan pakko jakaa... :ashamed:)
 
Annabell mulla ainakin pahoinvointi helpotti jonkun verran kun opin taas syömään järkevästi ja tarpeeksi usein. Silti oli päiviä kun pahoinvointi oli tiessään ja palasi taas pahempana seuraavina päivinä. Pahoinvoinnista nautti aina hetkellisesti kun se palasi. :)

Mulla oli vatsatauti pari viikkoa positiivisen testin jälkeen. Menin niin huonoon kuntoon etten pystynyt hoitamaan lapsia. Tauti kesti 3 vuorokautta ja olin jo huolissani vauvasta, mutta onneksi tauti ei ole sikiölle vaarallinen. Tiedäthän että isillä on oikeus olla töistä pois jos kotona oleva äiti ei kykene sairauden takia hoitamaan lapsia, vai oletko vielä kotona esikoisen kanssa? Se on työantajakohtaista että saako mies sairasajalta palkan. Toivottavasti pysyt itse kuitenkin terveenä!

Mulla on torstaina 4D. Ihanaa päästä taas kurkkaamaan pientä ihmettä. :)
 
Täällä ei valitettavasti ole hyviä uutisia.. :( viime yönä heräsin, ku tuli vuotoa. Ja sitä tuli jonkun verran, n. 0,5- 1 dl, ja sit ku tuli verinen hyytymä, ni alko pikkuhiljaa rauhoittua. Laitoin siteen ja menin takas sänkyyn. Aamulla heräsin siihen et tuli vuotoa, ja nyt saman verran, silleen et 1/3 siteestä oli täynnä sitä. Ton jälkeen taas rauhottu hieman mut on tiputellu koko akan.
Lähin neuvolaan, verenpaine+pissanäyte+hemoglobiini oli oikein hyvät. Siitä lääkärin vastaanotolle, jolle juttelin näistä vuoto-ongelmista. Hän oli sitä mieltä että tarkkaillaan, ja loppuviikosta uudelleen hänen vastaanotolle jos vuoto yltyy tai jatkuu.
Sydänäänet kuulu, kohdunkaula kiinni ja ok, ja näkyi niukkaa vuotoa, joka tulee kohdunsuulta.
Ei minkää, lähdin töihin ja kaupan kautta hakee eväitä nii se lekuri soittaa mulle..
Et mitäs jos kuiteki menet näytille??? No, jorviin päivystykseen, tutkitaan ja hutkitaan, Toivolla oli kaikki ok. Nyt istukka oli takaseinässä, kuulemma ei kohdun suun päällä, eli sieltä ei vuotoa tule tällä kertaa. Vielä tällainen erikoisylilääkäri oli katsomassa..
Päättivät ottaa lapsivesikokeen. Eli pumpulipuikolla emättimestä, onko siellä siis lapsivettä. Tää oli tällainen pikatesti, ja se oli heikosti positiivinen :'( Tosin, veri ja sperma voivat kuulemma antaa vääriä positiivisia tuloksia. Kuitenkin, vielä labraan verikokeisiin, tulehdusarvot + verenkuva ja huomenna uusiksi kontrolliin. Olen tämän viikon loppuun saikulla. Jos toi lapsivesijuttu on oikeesti positiivinen, niin silloin mulla on kohonnu km riski, ja joudun antibioottikuurille. Huomenna siis samat tutkimukset ku tänään. Kätilö yritti lohduttaa et tuskin se sitä on, et koita ottaa rauhassa..
Mulla tiellä on huono tunne, ja jotenki mun tuurilla ihan salettii se on oikeesti positiivinen. :( Mieli on todella maassa :'( Mun mielestä oon kärsiny iha riittävästi ja vois oikeesti nää vitun koettelemukset olla jo pikkuhiljaa käytynä läpi!!!
Jos kaikki menee vituix, nii en tiedä miten pääsen sieltä ylös, ja miten ees uskallan jatkaa ees tulevii hoitoja... Ehkä ei pidän ajatella noin pitkälle.. mut nuppi on surusta vähä sekasin..
Huomenna selvii enempi. Tuli myös totaali yhdyntä, kylpy, ja saunakielto niin kauan kun on vuotoa.
Onko kellään kokemusta vastaavasta ja jos on ni mites kävi ja miten kaikki jatkui????
Paskana oleva TanZZZku ja Toivo, 15+6
 
Voi ei TanZZZku. :( ottaa kyllä niin paljon päähän suon puolesta! Mä pidän täällä peukkuja pystyssä että kaikki olisi niin hyvin kuin tässä tilanteessa voi olla. Harmittaa niin sun puolesta. :hug: Oliko kohtelu Jorvissa kuitenkin asiallista? Toivottavasti saat ymmärtävää ja asianmukaista hoitoa! Hyvässä sairaalassahan sä olet kuitenkin hoidossa. Voimia tulevaan yöhön. :heart:
 
Voi ei TanZZZku :hug: Toivotaan kuitenkin parasta vaikka sitä helposti ajattelee pahinta. Koita saada ens yönä nukuttu ja toivon mukaan huomenna selviää enemmän.

Itse menen huomenna uusinta ultraan totaalisten oireiden häviämisen vuoksi. Ainoastaa rinnat on välillä arat mutta pahoinvointia ei ole näkynyt sitten lauantain.
 
Voi TanZZZku :hug: Sä oot saanu ihan liikaa paskaa niskaan tän asian tiimoilta, mä todella toivon sydämeni pohjasta että tää raskaus päättyy onnellisesti! <3 Hyvä että lääkäri päätti tutkia enemmän ja asiaan tartuttiin nyt todenteolla, ainakin nyt oot hyvässä hoidossa... Pidän peukkuja ja oot ajatuksissa!
 
Voi hitto TanZZZku ihan kohtuutonta miten sua koetellaan:hug: Toivon sydämeni pohjasta minäkin että tää teidän taival päättyy kuitenkin onnellisesti:heart:

Tuntuu niin pieneltä omat vuotelut TanZZZkun koettelemusten rinnalla mutta jokatapauksessa.. Eilen iski todella kummallinen vatsakipuilu jonka hyvin pian tajusin johtuvan "suoliston liikkeestä". Tyhjentyi kertalaakista koko suolisto... Heitti ihan ripulille. Noh, aamulla kun heräsin ja menin vessaan, oli vuoto palannut kuvioihin:kieh: Yritän taas ajatella että ei ole kovin runsasta ja varmasti tulee vain ärtyneestä emättimestä tmv. Näitä vuotojahan on ollut lukemattomia kertoja, nyt oli viikon väli, viimeksi vuotoa oli ultrauksen jälkeen... Pohdin tohtisinko soittaa neuvolaan ja kysyä pitäisikö tätä kuitenkin jotenkin tutkia:confused:

Mörkötys ja Mörökölli 8+3
 
TanZZZkulle suurit tsemppihalit!! Mä haluan kyllä uskoa että toi on jotain suht harmitonta vuotelua, ja teille nyytti ihan oikeasti on tulossa (muttei vielä näillä viikoilla kuitenkaan) :hug:

Meriann, kerro toki kuulumiset lekuri käynnin jälkeen!

Mullahan on itselläni suht oireeton raskaus, joten siitä syytä varhaisultraankin menin asenteella etta ei siellä ole kuin korkeintaan tuulimuna.
Syke löytyi silloinkin ja myös neuvolassa viime viikolla syke näkyi vaikkei kuulunut. Ylihuomenna mulla neuvolalääkäri, ja pakko myöntää että jännittää (ellei peräti pelota) sinne mennä, koska mulla on aivan järkky pelko keskenmenneestä keskenmenosta!

Eilen yritin dopplerilla saada sydänääniä kuuluviin, mutta en satavarmaksi sano onnistuneeni. Tästä tosin en huolissani aio olla, koska en ole ennenkään ääniä kuullut, enkä edes tiedä mistä kohdasta ne löytyisi :)

Tällä hetkellä oireet on yli kuppikoon kasvaneet rinnat ja.. noh, siinä se. Joskus iltaisin pahoinvointia, mutta ei juurikaan muuta.



Ambro 10+2 (vu:n laskujen mukaan 9+2)
 
TanZZZku halaus sinulle. :hug: Onneksi pääsit nyt kunnon tutkimuksiin ja pidetään peukkuja, että siellä on kaikesta tuosta epäonnesta ja epävarmuudesta kaikki ihan kunnossa.

Meriann toivottavasti sinäkin saat tarkistusultrassa tänään hyviä uutisia.

Me käytiin tänään aamulla rakenneultrassa ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Kasvojen sivuprofiilia pieni ei tahtonut millään näyttää ja sen vuoksi huulihalkio oli ainoa "seulottava" seikka, jota ei päästy näkemään. Vahva poikalupauskin sieltä tuli. <3 En hennonut kieltää miestä kysymystä sukupuolta. Istukka oli edessä vaimentamassa potkuja, mikä selittää sitä, etten ole juuri liikkeitä tuntenut. Olen huojentunut ja ihmeissäni, että olemme nyt tässä; takana kuitenkin hoitorumbaa, keskenmeno ja tämänkin raskauden alkuaikojen ongelmat ja keskenmenoepäilyt. Sitkeä pikkukaveri on siis matkassa ja toivottavasti siellä vielä tuonne touko-kesäkuulle pysyykin. Toivottavasti me kaikki palstalaiset saamme pienet vauvat lopulta onnellisesti kotiin. Tsemppiä ja haleja kaikille!

Amele 20+2
 

Yhteistyössä