Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Ambrosia85, mä tilasin raskauskeiju.fi. Tilasin tiistaina ja sain dopplerin torstaina,makso postikuluineen 34,90. Ja toiminut on.

Tänään oli lääkärineuvola. Kaikki ok, painoa oli vaan hurahtanut pari kiloa. Johtunee sairastelusta ja siitä,etten ole pystynyt liikkumaan. Sykekkin löytyi ja huima olikin 165. Veriseulan ajan kanssa olivat vaan sössineet,joten se jäi nyt meille tekemättä. Pääsen jojonkin rv 15-16 tehtävään seulaan,joka antaa jotain osviittaa.

Ensi viikolla sitten np- ultra. Seuraava neuvola olis 11.2.

Sannuliinu ja papunen rv 12+0 ja tänään sanon POKS:)
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

3.9.
Nuppuska81 / 31 / 1. lapsi / KYS

4.9.
meriann



Neuvolat & ultrat
Scarleth ~ neuvola 11.1.
meriann ~ varhaisultra 15.1.
TanZZZku ~ lääkäri+neuvola 15.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
Sannuliinu ~ nt-ultra 16.1.
helmimama ~ "lastenhoito-opetus-neuvolakäynti" 17.1.
helmimama ~ neuvola 18.1.
Lila13 ~ rakenneultra 21.1.
Nuppu81 ~ varhaisultra 22.1.
Vienda ~ neuvolalääkäri 22.1.
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
nuppuska ~ neuvola 1.2.
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Mun oli pakko siirtää sitä ultraa tälle päivälle. Ajattelin, että käyn sitten vaikka pariin kertaan mutta vlopun yli en kestä. Pikkuinen näkyi oikeassa paikassa ja vastasi viikkoja. No yhdellä päivällä jätätti mutta alkuunsa jo lääkäri sanoi, että näin pienestä vaikea ottaa mittaa. Ja tärkeintä pieni :heart:

Ambrosia mites lääkärissä?
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda ja helmimama
Neuvolassa oli kaikki hyvin ja ennakkoluuloistani huolimatta täti oli todella mukava!
Jännitti ihme kyllä neuvola enemmän kuin varhais-ultra :D ?

hb ja verenpaineet ok ja sitten täyteltiin toki niitä lippulappusia ja sain enemmän faktaa paperina kuin olisin uskonut :)

10min päästä soittelen Np-ultraan aikaa ja katotaan saanko samalla ajan ru:nkin. Kuulema aika usein antavat sen samalla.

Neuvolalääkäri varattiin jo ensviikon perjantaiksi ja kuunnellaan sillon sydänääniä tai ultraan jos niitä ei kuulu. Neuvolatäti yritti saada ääniä kuuluviin muttei onnistunut neuvolan laitteilla. Kuulema normaalisti antavat äänet vasta kun viikkoja on yli 9+0.
Laite kuitenkin rekisteröi sykkeet, ja tämä riitti mulle :)

Eli ihan hyvä ettei mulla (vielä) ole kotona doppleria :LOL:

mutta mä alan kampeemaan tonne privaatimpaan tilaan tästä avokonttorista, niin saan ne ultrat varailtua :)

Ambro 9+4 (varhaisultran mukaan 8+4)
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

3.9.
Nuppuska81 / 31 / 1. lapsi / KYS

4.9.
meriann



Neuvolat & ultrat
meriann ~ varhaisultra 15.1.
TanZZZku ~ lääkäri+neuvola 15.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
Sannuliinu ~ nt-ultra 16.1.
helmimama ~ "lastenhoito-opetus-neuvolakäynti" 17.1.
helmimama ~ neuvola 18.1.
Lila13 ~ rakenneultra 21.1.
Nuppu81 ~ varhaisultra 22.1.
Vienda ~ neuvolalääkäri 22.1.
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
Scarleth ~ eka perhevalmennus 28.1
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
nuppuska ~ neuvola 1.2.
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Scarleth ~ neuvola 15.2
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Meriann Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Itse kärsitään täällä pelko perseessä. Yli viikko vielä varhaisultraan. Oireita on, n. 8 kertaa yössä vessassa juoksu, väsymys, tissikipu, ajoittaiset vatsan vihlonnat, kamala nälkä, ja pahaolo. Tänään vas.puolella vatsaa on tuntunut lievää kramppimaista kipua ajoittain, kestää aina pari sekkaa. Se on huolestuttanut kovasti :'( Toisaalta, se ei varsinaisesti satu, tuntuu vaan inhottavalta, eikä mitään vuotoa ole. Mutta olen kyllä aika hermoraunio... :(

Annabell ja ihme. 5+6 tai jotain sellasta :)
 
Ihania ultrakuulumisia, onnea mörkötys ja meriann :)

Tazzzku pahoittelut anoppisi vuoksi, tosi kurjaa.. ja voimia kaikkiin järjestelyihin! Toivotaan että vuodot ymmärtäisivät pysyä nyt poissa :)

Ihana kuva jadekivi :)

Sukupuolen selvittämistä mä en oo vielä ees uskaltanut ajatella niin pitkälle. Ehkä en kuitenkaan halua tietää (miehen mielipidettä en kyl tiiä). Mä olen tosi onnellinen, mutta niin pitkä litanja pettymyksiä takana, etten oikein uskalla antaa itselleni lupaa nauttia, olla happyhappy ja ajatella kaikkea tulevaa vauvajuttua! Mua pelottaa kertoa kellekään, kun ajattelen että sit se viedään meitä pois :( Ihan hölmöö ajatella noin, tiedän. Enköhän mä tästä parin viikon sisään tokene :)

Influenssarokotusta en aio ottaa ikinä (ei kyllä neuvolassa tarjottukaan). Kerran ottanut ja sen jälkeen oli 5 viikkoa niin karmeessa nuhaflussataudissa, että huhhuh! Ei meikäläisen järkeen mahtunut kyllä sen rokotteen tarkotus!

1.Neuvolalääkärin ajankohdasta olisin kysynyt teiltä.. Mulla ei ole vielä varattu ja se kuulemma ajoittuukin vasta rakenneultran jälkeen? Ja teillä monilla on jo nyt alkuraskaudessakin (vienda, tanzzku, ambrosia)?? Asun Helsingissä.

Sit kovasti kiinnostais millä viikoilla teidän masut on pullahtanut ulos? Tiedän et on yksillöllistä, mutta kovasti jo odottelen :)

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

*muoks: ainiin meillä menossa siis 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista! Niitä on aina kiva lukea :heart:

Oma viikonloppu lähti käyntiin mukavasti kun sain sokerirasituskokeen tulokset. Paastosokeriarvo oli siinä ja rajalla mutta ne kaksi muuta arvoa oli ihan huippuhyviä eli ei pitäsi olla huolta sen suhteen, ainakaan vielä :) Oli muuten taas ihan järkkykokemus se itse rasituskoe :( Ekan tunnin jälkeen oli pakko kysyy hoitajalta, että mitä tapahtuu jos oksennan kesken kaiken, onneks sain pidettyyn "tavaran" sisällä, muuten ois menny pieleen koko koe.

Eilen alkoi mammajooga ja tykkäsin kyllä kovasti :) Ei mee varmaan sen "opit" hukkaan! Vähän jänskätti kun itse oon aina ollu vauhtilajien ystävä (ja esim. kaikissa jumpissa tehnyt loppuvenyttelyt hampaat irvessä), että miten jaksan olla paikoillaan puoltoistatuntia, mut aika meni kyllä hurjan nopeesti. Suosittelen muillekin lämpimästi :)

Amele joko oot tuntenu liikkeitä? Minä kovasti oon kytänny itseäni ja tuntemuksia mut eihän se kukko käskien laula :D

Nuppu mulla on ollu tosi hyvä tuuri ja oon löytäny mammavaatteita paljon kirppareilta. Esim. eilen löysin 4 uudenveroiset housut yhteensä 10e! Mut mitä katoin niin mm. Matkuksen H&M:llä oli parit ihan kivannäköiset ja kohtuuhintaiset myynnissä :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Hyvää viikonloppua kaikille! Neuvolassa tänään käyty, ja kaikki ok, mitä nyt hemoglobiini humpsahtanut vähän alakanttiin. Vauva kuitenkin kasvaa kohinalla, sf-mitta on ihan hyvin käyrillä lähempänä ylärajaa kuin alarajaa. Kovin on terhakan oloinen lapsi ja potki doppleria minkä ehti kun sydänääniä kuunneltiin :) Sain äitiysraha- ja äitiysavustuspaperit, ja pakkohan sitä oli heti rynnätä laittamaan äitiyspakkaushakemus sisään. Kuulemma kestää ihan maksimissaan 2 viikkoa, että sen saa noutaa postista. Jee, niin pian siis pääsen hypistelemään niitä pieniä nuttuja ja tavaroita!! Parin viikon päästä olisi myös eka perhevalmennuskäynti, sitten maaliskuussa vielä toinen valmennus ja yksi synnäritutustuminen.

Meriannin ultrakuulumisia tässä jännityksellä odottelen?

Ambrosia, joissain neuvoloissa aletaan sydänääniä kuunnella vasta joskus 12-13 rv eteenpäin. Eli todellakaan lähes kaikilla ei vielä tuolla 9-10 -viikoilla sydänäänet kuulu :) Munkin neuvolalääkäri sanoi, että olen harvinaistapaus kun äänet kuultiin jo joskus 9+4. On tuossa kotidopplerissa kyllä puolensa, nyt kun liikkeet tuntuu ei ole enää niin usein tarvetta kuunnella sydänääniä, mutta siihen asti se kyllä pelasti monelta paniikilta.

Scarleth 22+0 POKS!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72 ja nuppuska
nuppuska: En tiedä yhtään, mitkä näissä on käytännöt mutta meillä neuvolalääkäri on kolmesti raskauden aikana ja mulla eka kerta on tosiaan tossa n. rv 15. Voi olla, että vaihtelee kunnittain tms. Me asutaan aika pienessä kunnassa.

Annabell: Tsemppiä odotteluun! Nuo on kyllä piiiitkiä viikkoja... :/

Lila:lle onnea hyvistä sokerituloksista! Mua pelottaa kovasti tuo sokerirasitus. :( Ihan jo se, että pysyykö se litku sisällä ja toiseksi tulokset. Vaikka ei pitäisi olla mitään riskiä diabetekseen.

Mäkin "vannon" dopplerin nimeen, se on kyllä mukava kapistus, ainakin nyt, kun vihdoin osaan käyttää sitä... :D

Tekis mieli jo mennä katseleen vauvanvaatteita... Ehkä kohta vois jo jonkun ihan pienen vaatekappaleen ostaa... :whistle:

Muuten oma napa on tällä hetkellä niistämistä. Karmea flunssa iski ja nenä ihan tukossa. Pääsispä tästä nyt eroon pian! :snotty:

Tukkoinen Vienda 13+1
 
Neuvoloista; meilläkin ensimmäinen lääkärikäynti on vasta pitkälti puolen välin jälkeen, Helsingissä kun asutaan. Paitsi tietysti, jos on perussairauksia tms. Sydänääniäkin kuunnellaan vasta rv16. tuntuu aina niin uskomattomalta että jossain jopa ultrataan joka kerralla :O

Pari kertaa olen yrittänyt dopplerilla kuunnella, mutta eihän sieltä mitään kuulu.

P-K 9+6
 
Neuvoloista, mulla oli jo eka neuvolalääkäri rv 12+0, otettiin papa jne. Äänet kuunneltiin vasta nyt. Aikaisemmin ei Ainakaan meillä Oulussa yleensä edes yritetä kuunnella. Lääkärineuvoloita pitäs käsittääkseni olla se n.3. En ole täysin varms. Ultria ei täällä yleensä neuvoiloissa ole. Tietääkseni vain yhdessä siis ihan tässä oulun lähialueilla. Toki kaukasemmista pienemmistä paikkakunnista en tiedä,kun olen niin keskustan tyttöjä:).

Vienda,harmi kun olet saanut flunssan. Itellä ei ole vieläkään kunnolla helpottanut,joten sitkeässä on kun ei saa kunnolla syödä lääkkeitä.

Mun sokerirasitus on tiistaina. Meillä se tehdään aina ylipainosille ja varsinki,kun on pcos. Ekasta en viimeksi pompannut,mutta myöhemmästä sitten. Tajusin tossa mun hurjan painon nousun syyn. Mun paksu neulepusero paino yli puol kiloa. Mä olin niin hermostuksissa kuuluuko sydän äänet,etten tajunnut ottaa sitä pois ja harjoittelija hoitaja ei tajunnut otattaa sitä pois. Noh ens kerralla ei varmaan sitten ole niin paljon nousua ainakaan toivottavasti.

Sannuliinu ja papunen rv 12+2
 
Annabel aika plussasta ultraan on mielestäni kaikista kauhein. Varsinkin jos ei vielä oireita ole tullut. Täytyy yrittää saada ajatukset jonnekkin muualle kuin vatsan seudulle. Tosin se on kyllä vaikeeta. Siksi juuri itsekkin aikaistin ultraa. Lääkäri sanoi, että kannattaa tulla kuitenkin vielä viikon-kahden päästä uudelleen. Ja, että ultra ajan saan tarvittaessa samalle päivälle.

Nuppuska katsoppa tuollainen Äitiysneuvolapalvelut

Scarleth joo kävin jo ultrassa ja kaikki niin kuin pitää :heart: Ihanaa kun pääset kohta hypistelemään äp:n tavaroita.

Täällä on pahoinvointi alkanut kunnolla. Aamulla ensimmäisenä oksentamaan. Eihän sieltä tietysti mitään tullut kun tyhjä vatsa, vielä inhottavampaa. Mukaan on astunut myös päänsärky jota oli esikoisen odotuksessa. Tuossa keskeytyneessä en oksentanut eikä ollut päänsärkyä eli toivottavasti lupailee hyvää. Ja mielellään pidän nämä oireet vaikka ne ovatkin kurjia.
 
Mulla ehkä kamalin aika (näin alussa kun ollaan) niin oli tää varhaisultrasta aika nt-ultraan. Onneks löyty sykkeet neuvolassa niin mieli rauhottu aivan järjettömästi.
Mullakun tosi lieviä nää oireet ollu, niin ollu aika epäuskoinen olo, ja oon pelänny keskenmennyttä keskenmenoa tosi paljon :(

Mulle vois lisäillä listaan
18.1 Neuvolalääkäri
24.1 NT-ultra
18.2 Neuvola


Nyt ulos nauttimaan tosta ihanasta pakkastalvisäästä!!! :heart:
 
Meikäläinen meni ja tilas menneellä viikolla dopplerin "mieltä rauhoittamaan" Nyt on sitten muutaman kerran tullut kuunneltua pikkuista, 145 on sykkeet näyttänyt, ei vaan oo kaikkein helpoin työ löytää niitä sykkeitä, pieni kerkeää väistellä ja sit mun kohtu on kallellaan taaksepäin.

Häivähdys ja onniunelma rv 15 :heart:
 
Ihanaa lukea kaikkien hyviä neuvola ja ultrakuulumisia. :heart:

Annabell tajusin jotenkin nyt vasta että sinäkin olet täällä. :) Muistelisin että oltaisiin keskusteltu syksyllä tuolla odotuspuolella?! Tervetuloa joka tapauksessa! :) Kuten myös kaikille muille uusille. :)

Yritin päivittää tuota listaa, mutta se herjaa että "viesti liian lyhyt, oltava vähintään 1 merkkiä". Eikö se tehdä niin, että lainataan edellistä, kopioidaan se, lisätään muutokset ja lähetetään se uutena tekstinä?

Neuvolalääkäristä olisko niissä myös paikkakuntakohtaisia eroja? Esikoisten odottajat pääsevät varmasti aikaisemmin käynnille, kuten myös jos kuuluu johonkin riskiryhmään. Itsellä on eka neuvolalääkäri vasta viikoilla 25+3 ja toinen sitten joskus 34+0. Toki ajan olisin varmaan saanut aikaisemmin jos olisi ollut tarvetta.

Dopplereista on kyllä näyttänyt olevan iloa monelle meistä. :) Itse huomaan laitteen jääneen laatikon pohjalle sen jälkeen kun liikkeet alkoi tuntumaan. Välillä kyttäsin niitä sydänääniä ja yritin niiden perusteella miettiä onko tyttö vai poika, mutta nyt ultran jälkeen sekin on jäänyt.

pikku_karhu mulla ei kuulunut neuvolassa vielä 9+1 ja kotona kuulin todella pitkän etsimisen jälkeen sydänäänet ohimennen 9+3. Sen jälkeen ne kuuluivat silloin tällöin enkä saanut niitä aina kuulumaan. Löysin ne silloin ihan todella alhaalta, geeliä sai laittaa melkein karvoitukseen asti. Parhaiten äänet kuuluivat kun makasin ihan vaakasuorassa ja painoin doppleria aika reilusti mahaa kohti. Mutta aikaistahan se on vielä kuulla äänet, joten älä huolehdi. :)

nuppuska kysyit mahan pullahtamisesta. Esikoisesta alkoi jotain ihan pientä näkyä viikon 12 jälkeen, mutta ulkopuoliset ei sitä vielä tajunneet. Viikolla 16 pystyin vielä käyttämään normivaatteita ja tarkkasilmäisimmät tajusivat mahan pullahtaneen. Tämä raskaus alkoi hyperillä, eikä maha ole normalisoitunut kertaakaan punktion jälkeen.

Tazzzku onko vuotelut pysyneet poissa?

ON. täällä on muuten aika seesteinen vaihe siivouspuuskineen ja nautin jotenkin tästä hyvästä vaiheesta. Jotenkin viime viikon rakenneultra oli itselleni sellainen käännekohta. Sukupuolen selviäminen konkretisoi jotenkin minulle tätä raskautta, kuten myös sen kuuleminen että kaikki oli kunnossa. Eli kaikki voisi olla mallillaan, mutta kärsin ihan mielettömästä univajeesta. Heräilen joka yö ja valvon 2-3 tuntia, eikä uni tule millään. Tämä alkoi jo ennen punktiota ja pahimman väsymyksen aikana sain nukuttua pari viikkoa täysiä öitä. Viimeksi neuvolassa määrättiinkin minulle unilääkkeet, mutta en niin millään haluaisi niitä syödä. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että elimistön stressitila on vähintään yhtä haitallinen sikiölle kuin miedoimmasta unilääkkeestä puolikas/vrk. Onko muilla tällaista ongelmaa?

Voimia kaikille, varsinkin teille jotka olette alkumetreillä! Se vaihe on kyllä kaikista rankin. Peukkuja kaikille tuleviin ultriin kuten myös kaikille muille! :heart:

Sebu 20+5 ja tyttönen :heart:
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

3.9.
Nuppuska81 / 31 / 1. lapsi / KYS

4.9.
meriann



Neuvolat & ultrat
meriann ~ varhaisultra 15.1.
TanZZZku ~ lääkäri+neuvola 15.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
Sannuliinu ~ nt-ultra 16.1.
helmimama ~ "lastenhoito-opetus-neuvolakäynti" 17.1.
helmimama ~ neuvola 18.1.
Ambrosia85 ~ neuvolalääkäri 18.1
Lila13 ~ rakenneultra 21.1.
Nuppu81 ~ varhaisultra 22.1.
Vienda ~ neuvolalääkäri 22.1.
Ambrosia85 ~ varhaisultra 24.1
Sebu08~ neuvola 24.1
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
Scarleth ~ eka perhevalmennus 28.1
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
nuppuska ~ neuvola 1.2.
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
Sebu08~ lääkärineuvola 7.2
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Scarleth ~ neuvola 15.2
Ambrosia85 ~ neuvola 18.2
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:
Sain sitten kuitenkin tuon listan päivitettyä. :)

helmimama sulla se loppu häämöttää jo!! Oletko saanut öisin nukuttua, vai onko valvominen jo alkanut? Onko ollut liitoskipuja, loppuuko happi, vai onko vauva jo laskeutunut? Onko Sf-mitta pysynyt käyrillä? Tosi jännät paikat sinulla jo kohta. :)

Se tuli vielä mieleen, että pettymyksekseni kuulin etten pääsekään naistenklinikalle synnyttämään. Mulla meni siitä jotenkin pasmat ihan sekaisin kun olen käynyt siellä aikaisemmin. Kesä tulee kuulemma olemaan ruuhkainen, eikä sitä tiedä joutuuko Kättärille, vai Jorviin. :(
 
Viimeksi muokattu:
hellurei!!

Meillä edessä raskaudesta kertominen.
Miehen vanhemmille kerrottu, mutta vielä olis mun vanhemmat vailla käsittelyä..

Ollaan ens lauantaina menossa syömään mun äidin, äidin miesystävän sekä mun siskon kanssa, ja meinattiin että tällöin olisi hyvä kertoa (varsinkin kuin neuvola lääkäri on pe, niin tietää että kaikki on silloin vielä kunnossa)...
nyt sitten mietin että livautanko tiedon vaan ruokapöytä keskustelun väliin vai antaisinko mutsille jonkun "mummo"-jutun ..

toisaalta tekis mieli antaa mutsille lankaa ja puikot ja neule ohje vauvan nuttuun ja kirjoittaa saateviestiksi "haaste tulevalle mummolle" tjsp.

Meillä siis mun äiti tietää että oltiin hoitoihin lähdetty.

Eli kysymys kuuluu, kuinka te olette kertoneet raskaudesta läheisille vai onko se ollut vaan ilmoitusluontoinen, hei me ollaan raskaana :) ?
 
Mä olen sitä mieltä,että neuvoloissa on vain käytäntö eroja,koska itsellä jo ollut eka lääkärineuvola ja en ole ensi synnyttäjä enkä kuulu riskiryhmään.

Me ei olla kerrot raskaudesta vieläkään kuin kahdelle mun kaverille. Jotenkin kun jo näinkin kauan odotettu niin tarvetta ei ole vieläkään ollut. Ehkä np- ultran jälkeen vois siskoille jo kertoa. Sitten kun masu alkaa näkyä niin vanhemmille ja lapsille vois asian paljastaa. Töihin kerron vasta,kun on ihan pakko. Meillä siis näin. Esikolta kerrottiin aikaisemmin ja ihan vaan ilmotusluontosesti ei mitään kummempia. Ehkä mä oon vähän tylsä,mutta näin meillä. Niin monen pettymyksen kokeneena ei hirmuisesti vieläkään usko pääsevänsä onnellisesti loppuun asti ja saada ihanan sulosen elävän lapsen syliin synnytyksen päätteeksi. Ehkä tämäkin vaikuttaa siihen,ettei meillä ole kiirettä raskauden paljastamisen kanssa.

Sannuliinu ja papunen rv 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: mariq
Me kerrottiin toisen varhaisultran jälkeen vanhemmille ja sisaruksille, eli 9.viikolla. Olivat ne arvanneet sen jo jouluna, kun en juonut. Me lähetettiin ultrakuva tekstiviestinä ja siinä pieni viesti pikkuiselta, jossa kerrottiin hänen muuttavan meille elokuussa, jos kaikki menee hyvin. Yhdelle kaverille ollaan ainoastaan kerrottu, kun he lähtevät meidän kanssa reissuun ensi viikolla ja oli pakko kertoa, etten voikaan sukeltaa :cool:

Mahan pullahtamisesta; ekassa raskaudessa vaihdoin mammahousuihin rv 15 ja rv 18 mun mielestä maha näkyi jo selvästi, mutta ilmeisesti se näytti edelleen enemmän siltä että olin syönyt liikaa, kun ihmiset katselivat sitä hämillään (Lontoon) metrossa eivätkä antaneet mulle istumapaikkaa. Toisella kerralla raskaus näkyi ainakin pari viikkoa aiemmin, rv 18 ei ollut mitään epäselvää. Eilen olin jumpassa ja jumppatoppi päällä tuo näyttää jo nyt ihan pieneltä vauvamasulta, paitsi jos vedän sitä tosi kovasti sisään, jolloin se näyttää tavismahalta. Pyykkilautaa multa ei ole löytynytkään :D

Pakko hehkuttaa, että löysin äsken sydänäänet dopplerilla :heart::heart: Hiljaiset, mutta selvät. Niksinä taisi olla se, että rakko oli täynnä.

Pikku-karhu 10+0 POKSPOKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Ambrosia,
meillä vanhemmat tiesi hoidon kulusta aika tarkkaan ja avustivat hieman kustannuksissakin, joten koin "velvollisuudekseni" ilmoittaa plussasta aika pian. En ole tämän raskauden aikana sanonut vielä kertaakaan ääneen olevani raskaana, vaan olen aina käyttänyt kiertoilmaisuja... Joten tuo vanhemmille kertominenkin sujui tyyliin: "No nyt sille syöttötuolille on hyvässä lykyssä tulossa käyttäjä" :D Ja kerrottiin heti saatuamme vahvan plussan testiin ja kimpassa sitten kaikki jännitettiin ar-ultran tuloksia.

---

Me käytiin eilen vaunukaupoilla ja tarkoituksena oli käydä vaan tsekkaamassa nettitutkiskelun myötä mieleisimmäksi noussut malli. Noh, päädyttiin sitten kuitenkin ihan toiseen vaihtoehtoon ja hintakin pompsahti parilla sadalla ylöspäin. Hups! :ashamed:

Nyt on jotenkin helpottunut olo, kun päätös on tehty. Vielä kun saisi rahat kasaan tuota ostosta varten. Helmi-maaliskuussa pitäisi käydä tekemässä kaupat, koska toimitusajat on niin pitkiä, kun nuo rattaat tehdään aina tilauksesta eikä niitä ole juurikaan varastossa. Gesslein Futuret siis tulee meille, valkoisella keinonahkaverhoilulla. Aivan mielettömän ihanat ja ominaisuuksiltaan ihan täydelliset meille :heart:
 

Yhteistyössä