Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Jannaliini, kiitos!! :heart: Meille tuli tosiaan joulukuussa luomu-ihme, Espanjan matkan tuliainen.. Kyllä sitä kummasteltiin jouluna.. tammikuussa oli tarkoitus aloittaa toinen ivf, mutta joskus elämä voi yllättää.

Vitsit sä oot jo pitkällä!!! Varmaan alkaa jo masu olee isona.. =)
Mä oon välillä seuraillut teidän pinon kuulumisia. Ihanaa että sulla ja Napsiksella on mennyt raskaus hyvin (vaikka jotain muita murheitakin on ollut). Teillähän ei oo enää hirmu pitkää aikaa mammalomaankaan. Aika ihanaa!

Meillä on vielä jännät paikat, nt-ultra on viikon päästä perjantaina.. Sen jälkeen koitan jo rauhottuu tän odotuksen suhteen (ehkä helpommin sanottu kun tehty...)

fifiris 10+4.
 
Terve!

Tänään tuli tilaamani doppler! Vitsi että sitä on vaikea käyttää eikä mitään ohjeita ollut mukana. No, netistä löysin jotain ohjeita mut melko heikot nekin oli. Aluksi en millään meinannu saada pikkuisen sykettä kuuluviin mut lopulta muutaman hetken sain kiivasta jumpsutusta kuuluville - onneksi! Ei taida toi laite olla meikäläiselle ainakaan vielä mikään mielenrauhan tuoja. No, varmaan kun sitä oppii käyttämään ja kun vauveli hieman kasvaa ja kohtu nousee ylemmäs...

Mites teillä muilla dopplerin käyttäjillä, onko ollut helppo löytää syke?

Diodium & Obed 14+0 poks poks!
 
mitä enemmän viikkoja sitä helpommin on syke löytynyt ... Ja välillä jos ei meinaa kuulua niin pätee sama kuin ohjeeseen loppuraskauden liikkeiden kanssa .. juo makeaa , odota hetki ja mene maate .. ja koita sitten uudelleen ! :) Jalat hieman koukkuun ja mulla ainakin on syke löytynyt vielä ihan tosta bikinirajan kohdalta , ei ylempää viikkoja nyt 13+6 :heart: Mulle tuli juuri uusi doppleri myös tänään , sellainen näytöllinen .. näyttää sydämen sykkeen ja sykkeen taajuuden sekä voi kuunnella laukkaa :heart: Heikompi kuuluvuus muuten kun tossa halvemmassa angelsoundissa .. tai sitten tää vaan karsii ylimääräiset äänet pois.... angelsoundilla kuulin sykkeet viikosta .. öö n. 9 lähtien ... mutta aluksi en löytänyt aina kun koitin hakea !


neitim

*muoks* ja muista laittaa tarpeeksi geeliä ! :)
 
Heippa!
Täällä on ollut mukavia ultrakuulumisia, hienoa hienoa :) Ja tsemppiä nt-ultraa odottaville!! Se aika tuntuu matelevan kun odottaa jotain kovasti.

Varmasti mukavaa kuunnella dopplerilla kotona sydänääniä. Itse kävin tänään neuvolassa ja oli mukava kuulla voimakkaat äänet :) Mulla on parina päivänä alkanut tuntua enemmän liikkeitäkin, mikä on poistanut huolestumista. Välillä oli tunne, että onko siellä ketään. Oli mukava myös kuulla, että paino ei ole noussut liikaa, olin siitä hieman huolissani. Masu on nimittäin kasvanut aika lailla :D

Sebulla ja astridilla oli kanssa jo söpöt masut!



verve + hoopi 18+1
 
Tänään käytiin np-ultrassa, kaikki oli hyvin ja nyt vaan sit jännätään verikokeen tuloksia. Jotenkin ärsyttävää että jos kaikki on hyvin niin sieltä ei kuulu mitään.

Siellä se pikkunen vilkutteli ja pyöri kovasti, mittaa jo melkein 8 cm. =)
 
Hei,

täällä täysi paniikki päällä. Pari päivää jo ollut menkkamaisia kipuja, kuten jo taisin tänne kirjoittaakin.. No nyt tänään hieman ruskeaa vuotoa. Ja mullahan ei ole ollut mitään vuotoa koko raskauden aikana. Onneksi sain ultra-ajan jo tällä päivälle. Jännittää niin että oksettaa. En ihan oikeasti tiedä, miten kestän jos tämän vauvan menetän. Eilen kun sillä kotidopplerilla niitä sydänääniä kuuntelin, niin olin ne kyllä kuulevani, mutta en voi olla ihan varma, kun se koko laite rohisi ja oma pulssikin oli varmaan aika korkealla. Apua, oon niin paniikissa. :(
 
diodium mä kans uskon ja toivon, että ruskea vuotelu ei oo vaarallista. Mullahan oli sitä raskausviikot 10-12 eikä mitään syytä löytynyt, se on kuulema hirveen yleistä. Tuu kertomaan sit ultrakuulumiset :hug:

vervellä ihana pikkumasu =) Samoin sebulla ja astridilla :)

dopplerin käytöstä: en mäkään sillä (mulla se 40 euron AngelSounds) mitenkään helposti ja selkeenä niitä ääniä kuule, kyllä neuvolan tutkalla kuuluu paljon lujempaa. Mulla taitaa sitä paitsi olla istukka tossa edessä, ainakin viimeks nlassa lääkäri sanoi, että äänet kuuluu tavallaan kohdun yläpuolelta paremmin kun ihan siitä päältä. Mut aina ne saa jotenkin lopulta kuulumaan. Mitä se muuten on se tiuhaan kuuluva huiske kohdun kohdilla? Sellanen viuhunta? Voiko siitä päätellä, että vauvan sydän sykkii, vaikkei sitä kavioiden kopsetta (siis niitä sydänääniä :) ) saiskaan niin hyvin kuulumaan?

uskallanko, huhuu? mitä kuuluu? Onhan kaikki hyvin :hug:

Mä kaivan kans illaks jonkun masukuvan tänne :D

Kristiina ja salli rv 15+4
 
Tulen kertomaan kaksosteni ultrasta. Eilen siis oli np-ultra ja tosi hyviä uutisia

Molemmilla pikkuisilla oli kaikki hyvin ja kovin olivat vilkkaita. np-lukemat oli A-vauvalla 0,9 ja B-vauvalla 1,2. Joten ihan minimaalisia. Sen jälkeen kätilö mittaili kaikki muutkin tiedot ja sanoi vielä että niin selkeä nenäruston kehittyminen jo näin varhaisilla viikoilla sulkee downin pois 93% mahdollisuudella. Oltiin tosi onnellisia hyvistä uutisista Kaksoset olivat ihan samankokoisia joten viikot täsmäsi ihan prikulleen molemmilla. Siellä ne pötköttivät kuin kerrossängyssä, toinen alamasulla ja toinen ylämasun alla. Jotenkin kuvittelin että ovat vierekkäin eripuolilla mahaa mutta päällekkäin nuo tuolla polskivat.

Kovin näyttivät tyytyväisiltä ja liikkuvaisilta molemmat ja saatiin ihanat kuvat mukaan. Yhteiskuvan jossa molemmat kaverit näkyvät ja sitten vielä omat kuvat molemmista

Ilta menikin sitten kuvia ihaillessa ja haaveillessa vauvoista mieheni kanssa.
Voi tätä onnea

Katriina77 + kaksoset rv12+5 :heart: :heart:
 
Kiitokset tsempeistä, siskot!

Rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin. Edellisen yön pyörin kuin hyrrä, joten nyt olen tasaillut univelkoja ja rauhottunut taas (hetkeksi). ;)
Ultraaja-täti oli eri kuin viimeksi, mutta tosi rauhallinen ja asiansa osaava. Kyllä jännitti käydä siihen selälleen ja katsoa monitoria. Heti helpotti, kun näkyi jalan viuhahdus. Huhhuh!!!
Tosi upea juttu tollanen rakenneultra, kun siinä nähdään vaikka mitä: munuaiset, sydän, luut, aivot ym. ja tällä kertaa näkyi jopa kieli, kun vauva avasi suunsa! (Itse me ei kyllä sitä tajuttu kuvasta, mutta täti tiesi kertoa!)

Onpa hienoja masukuvia teillä - vau!

Kyllä noi dopplerit on varmaan hyviä pelejä. Edes hieman tasaa jännitystä, kun saa sydänäänet kuulumaan.

Voimia tosi paljon kaikille tähän jännittävään elämänvaiheeseen.

En kyllä vieläkään uskalla varmasti sanoa tuntevani sikiön liikkeitä, mutta ultratätsy sanoi, että varmaankin viikonloppuna ne pitäis kyllä jo tuntua.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Uskallanko 19+3
 
Hyviä uutisia on minullakin onneksi! Pikkuisella oli kaikki hyvin ja mitat vastasi viikkoja tismalleen. Niukan vuodon syynä todennäköisesti istukka, joka on jäänyt kohdun kasvaessa kohdunsuulle. Lääkäri kuitenkin arvioi että sen pitäisi mahtua siirtymään vielä taaksepäin. Toivottavasti sillä muuten edessä sektio.

Mutta voi apua miten mua jännitti ja mieskin oli ihan harmaa naamasta. Nyt lääkärin määräyksestä lepoa.

Ihania ultrakuulumisia muillakin!!

Rentoa viikonloppua!
 
Voi että miten ihania ultrakuulumisia Diodium, Katriina ja Uskallanko!! :heart: :heart: :heart: Tuli hyvä mieli niitä lukiessa.

Aivan mahtavaa ettei Diodiumin vuotelu ollut vakavaa. Ne pelästyttää aina, vaikka usein on harmittomia.

Mä jännitin niin sun puolesta Uskallanko ja olin oikeesti aika huolissani kun susta ei kuulunut ultran jälkeen. Ihan mahtavaa että kaikki oli hyvin!!! Varmasti alat pian tuntea niitä liikkeitä..
Kerroit ettei sua hirveesti kiinnostanut tietää vauvan sukupuolta, mutta saitteko nyt samalla tietää sen, vai jääkö arvoitukseksi syntymään saakka?

fifirís 10+5
 
Onnea hienoista ultrakuulumisista!

Uskallanko voin kuvitella, miten ihanaa on nähdä tuossa rakenneultrassa pikkuinen kunnossa! :heart: Sitä ootellessa ja pelätessä... Tehäänkös se rakenne jo mahan päältä, varmaankin?

Mulla on seuraava neuvola 15.2. ja en jaksais oottaa, että kuunnellaan sydänääniä... Varsinkin, kun monet täällä on hankkineet dopplerin niin tulee halu kuulla syke heti nyt! :D

Oletteko muut huomanneet tulleenne hajamieliseksi nyt raskauden myötä?
Mulla kyllä on ajatukset niin jossain muualla, että olen välillä totaalisen hajamielinen... Unohtelen asioita ja pitää oikein keskittyä välillä, että mitäs tässä oltiinkaan tekemässä,hih!

Rentoa viikonloppua kaikille!
 
Aivan ihania uutisia Katriina, Uskallanko ja Diodium! :heart: Kyllä se on aina niin helpottunut olo ultran jälkeen jos saa hyviä uutisia!

Ihania masukuvia tänne ilmaantunut. Itse saanut asta yhden kuva otettua ja sitäkään en vielä ole koneelle saanut siirretyä. Masu alkanut tosiaan jo niin vauhdilla kasvaa että muutaman viikon-kuukauden päästä siitä ei enää varmaan kehtaa kuvia julkiseen levitykseen laittakkaan ;) Meillä rakenneultra vasta 3.3, sinne on vielä niiiiin pitkä aika!

Niin ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

 
Ihania masukuvia!! Voi kun mä ootan että mullakin alkais turvotus väistyy jo oikee vauvamasu tulla tilalle..

Olin tänään hiihtämässä, oli tosi haastavaa pitää sykkeet alle 150.. en tajunutkaan miten helposti näin raskausaikana sykkeet nousee!!! Pelkästään monojen laittamisesta jalkaan sykkeet nousi 140:een.. alussa en tajunut seurata kokoajan sykettä ja ihan leppoisassa vaudissa oli syke yhtäkkiä 158.. :( No, ehkä se ei ole niin vaarallista, kun sitä kesti vaan hetken.. sitten oli pakko mennä loppumatka mateluvahtia ja sillonkin olin kokoajan rajoilla. Ihan hullua, ennen on ollut ihan hyvä kunto ja tuntu ihan hassulta puuskuttaa ihan pienestä.

Mutta ihanaa että vihdoin on sellainen olo että pystyy vähän liikkuu.. koko tammikuu on mennyt sohvan pohjalla. Jospa nyt sais taas aloitettuu sen 3 krt/viikossa liikunnan.

fifiris 10+6. Huomenna poksuuuuuuu... =)
 
titityy, Diodium ja Katriina: paljon onnea mukavista kuulumisista!

Kiitos taas hengessä mukana elämisestä, fifiris :) .
Ei kuultu mitään sukupuolesta siinä rakenneultrassa. Molemmat oltiin vaan niin onnellisia siitä, että pikkuinen on hengissä, ettei kumpikaan edes kysytty mitään. :) Jotenkin ollaan niin kiitollisia tästä nyt näin, että ajateltiin, ettei "haalita liikaa itsellemme" ettei asiat vaan romahda niskaan.
Varattiin 4D-ultra, joten kysästään silloin sitä sukupuolta. Tai en tiedä, vaikka siinä se automaattisesti "möläytettäisiinkin". On sitä tietoa kyllä jännä odottaa, niinkuin kaikkea tätä muutakin. Ajateltiin, että ehkä se sukupuoli näkyykin sitten varmempana... On taas yksi kiinnekohta, mitä odottaa, kun ei ole enää muita ultria.

Oot fifiris ollu reipas, kun oot käynyt hiihtämässä! Nyt ois kyllä ideaali suksikeli. Mulla on menny viime päivät ihan perus-ulkoilun merkeissä. Poksahti jo ulkohousujenkin nappi ties minne! ;)

astrid kyllä se tehtiin mahan päältä. Mukava niin. :) Neuvolan ja sydänäänten kuuntelemisen odottaminen on piinaavaa. Toivon hyvää mieltä odotteluusi!

sussulle kans hermoja ultran odotteluun!

Hieno masukuva, Kristiina!!!
 
on noi vaan ihania kun toisten masut jo noin kasvaa ... itsellä ei masu ole juurikaan vielä kasvanut ja kauhean alhaalla tuo toukka vielä viihtyy ... odottelen innolla että toukka nousee ylöspäin ja tää jatkuva vessassa ramppaaminen helpottuu !

neitim
 
Fifiris mä oon NIIIIIIN kade tosta sun hiihtämisestä. Meiltä lähtee ladut suoraan tästä ovelta ja keli olis ollut mitä mainioin, mut ei kärsi kyllä hiihdellä. Mulla on sykkeet normaalistikin n.90 joten ei pysyis millään alle rajojen. Ja ei noi liitoksetkaan oikein salli sitä lajia. harmi ku on ollut näin luminen ja ihana talvi. Mut millon on liitokset kipeet ja sit oli ne tikit ja kohta uudet, ni jääpi ens vuodelle toi hiihtely.

ja on kyllä super hienoa että oot saanut tulla tälle puolelle!!! Tuun sit taas vaklaileen sun ultra-uutisia <3!

Napsis ja pikku-prinssi 27+4
 
No niin, harjoittelin dopplerin käyttöä ja paremmin se sujui kuin viimeksi. Nyt löytyi syke aika helposti ja hauska oli huomata, että aika paljon mötkiäinen liikkui, kun piti edestakaisin dopplerilla pysyä perässä! Hauska vempain, vaikka lääkäri mulle perjantaina sanoikin, että heitä pois, mielenrauha siitä vain menee. No en tiettykään heitä!

Mulla on kyllä liikunta jäänyt tosi vähälle, ihan hävettää. On ollut niin huono-olo iltaisin, etten ole kyennyt mihinkään. Nyt kun toivottavasti pikkuhiljaa helppaa, tarkoitus olisi aloitta odotusjooga ja uinti ainakin kerrat viikossa. Ostin jo äitiysuikkarinkin. Huomaa kyllä että kunto on laskenut kun mitään ei ole tehnyt. Mulle pukkas kaikenpäälle nyt sit hirvee nuhaflunssa, tuntuu etten viime yönä nukkunut lainkaan kun nenä oli niin tukossa. Heikko olo ja pakko on huomenna mennä töihin, tärkeä palaveri edessä.

Mukavaa ja rentoa sunnuntaita kaikille! :heart:

Diodium + Obed 14+3 :heart: :heart:
 
Napsis, mäkin olin vasta ekaa kertaa hiihtämässä eilen.. koko tammikuun on tehnyt mieli mennä, mutta olo ei oo antanut periksi. Menin kyllä eläkeläistahtia, mutta pääasia että sai olla ulkona.

Voi vitsit sä oot niin pitkällä, mä oon taas siitä niin kade!! :) Oon kyllä niin onnellinen, että vihdoin tärppäs.. vielä on kuitenkin jotenkin aika pahasti pelko perseessä että tää viedään multa pois.. Kaipa tää pelko vaan kuuluu tähän odotukseen, varsinkin meillä joilla vaikeuksia on ollut.

Mä kans käyn kurkkimassa sun kuulumisia. Tsemppiä ja jaksamisia!! :heart:

fifiris 11+0
 
Huomenna se olis sitten töihin lähtö pitkän sairasloman jälkeen. Käytin tehokkaasti s-loman ja olin puolet viikosta flunssassa. Flunssan alussa menin vaan laittamaan otrivin suihketta nenään ja aamulla vasta luin netistä, että se onkin kiellettyä, kun supistaa verisuonia. Kyllä nousi sydän kurkkuun.. neuvolasta meinasivat ettei yksi kerta niin pahaksi.
Seuraava neuvola aika mulla on 23pv ja odotan että pääsee kuulemaan sydänäänet.. jotenkin alkoi tuon flunssan jälkeen hermostuttamaan että onko kaikki hyvin, mut nyt ei auta kuin odottaa. Rakenne ultra on vasta 26.3 ja siihen on niin pitkä aika.. vaikka yllättävän nopeaa nämä viikot menevät. Onneksi =)
Kävin eilen ostamassa itselle äitiysvaatteita. Sukkahousut ja housut. Ahdistaa kun puristaa housut ja sekin tekee pahaa. Odotan innolla että alkaisi näkymään odotus.. mut ei vielä niin kauheasti. Tuntuu vaan hassulta katsoa äitiysvaatteita ku ei näy niin päällepäin, mut pakko alkaa hamstraan niitä lisää. Mikä ihana tunne kun mistään ei purista :)

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille ja ihania masukuvia näkyy :)
Dream ja pikkuinen 14+0 :heart:
 
Heippa kaikille!

dreamer78 sulla tosiaan on masu jo noin iso! :heart:

Kärsin täällä migreenistä, tosin helpottaa taas hiljalleen. Mutta pari päivää särkenyt... :/ Mahtaneeko raskaus lisätä kohtauksia, koska mulla oli oikeastaan migreenikohtaukset loppuneet ennen raskautta. Nyt on muutama 2-3 päivän kohtaus ollut. Kurjuus. Panadolia olen ottanut, mutta mitään muuta ei uskalla. Tuon Panadolin vaikutus on vähän niin ja näin. Ja mietin siitäkin, että jos se aiheuttaa pienelle jotain. Neuvolassa sanottiin kyllä, että voi ottaa, mutta aina epäilee kaikkea... *Huokaus*

Rakenneultra-aikaa venailen edelleen, pitäisi tulla kotiin. Ja viikko seuraavaan neuvolaan. =)

Mukavaa viikonalkua! :wave:
 

Yhteistyössä