Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Kiitos rauhoittavista kommenteista sarina ja lilian! Mulla tosiaan luget ja zumenon käytössä ja molemmat saattaa aiheuttaa vuotoja, joten koitan olla rauhassa...
Tuntuu olevan yleinen ilmiö.

isabella me mennään ihan samoilla viikoilla näemmä =) Toivottavasti sinunkin tuhrut on harmittomia!

Nyt koitan koota itseni ja saada tänään jotain aikaankin muuta kuin murehtimista...
 
Ultrassa käyty ja siel oli joku yleislääkäri joka ei osannu sanoo oikee mitää, mutta ruskuaispussin löyti kai..jos edes oli kohtu mitä ultras. Ihmettelen suuresti miten se on voinu edes kehittyä niin pitkälle ku keskiviikkona ei näkyny mitää ja viimestää keskiviikkona hcg:n on täytyny alkaa laskemaan aika nopeeta vauhtia. Kehittyykö alkio vaikka hcg alkais laskemaan???Epäilen..
 
heni: no jopas oli lääkäri.. mikä oli nyt sitten lopputulos? kauheasti voimia :hug:

Tuhruista: sen verta on mulla kokemusta ainoastaan asiasta, että edellinen raskaus päättyi siihen. Viikkoja oli reilu kymmenen ja yhtenä päivänä jäi paperiin hiukan kun pyyhkäsin. Kohottelin kulmia mutten osannu mitään pelätä, toistui seuraavana päivänä. Kolmantena aukes hanat kun vesiputous ja sitten jos tiesinkin mikä oli homman nimi.. :/

isabella: ei mulla ole siskoa :) Vauvoja on kyllä perhepiiriin tullut, mutta se on aina nostattanu vaan karvat pystyyn. Nyt onkin eri asia, kun on oma kyydissä.. ainakin toivottavasti on ja pysyy.

Kysykö joku siitä ekasta kunnallisesta ultrasta jotain joskus? Eli meidän kunnassa ainakin tehdään se niskapoimu (tai niskaturvotus kummaksi nyt haluaa sanoa), niin siinä viikoilla 12. Sitten seuraava on meidän kunnassa joskus viikolla 18 ja se on se rakenneultra. Nämä kaksi tarjotaan meille.. itse aion mennä lisäksi ainakin 4d ultraan.
Kaikki kunnathan ei kai tarjoa kahta edes. Että yksi vaan.
 
Tervehdys tähän pinoon :wave:
Voisin tulla mukaan tänne myös, vaikka olen myös tuolla Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09). LA aika lähellä teitä ja samoissa pinoissa osan kanssa on aikaisemminkin kirjoiteltu. Meidän hoitohistoriaa voi halutessaan kurkata tuolta mun profiilista :)

Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

dreamer78: Mä sain kanssa hyperin ja jouduin viikoksi sairaalan + lisäksi olin 2 viikkoa sairaslomalla. Edelleen maha pömpöttää, munasarjoissa on vielä 2-8cm kystia useita ja ne ovat suurentuneet. Verikokeissa vielä maksa-arvot koholla ja jotain muuta häikkää. Miten sulla seurataan tuota hyperiä. Mulla on nyt 2 vkon päästä verikokeet + lääkäri, aikaisemmin olleet viikon välein. Tsemppiä toipumiseen ja parempaa vointia!! :hug:

Kaikki jotka kirjoittelivat vuodoista, mulla oli myös viime viikolla vuotoa yhtenä päivänä. Onneksi seuraavana päivänä oli jo varattuna lääkäriaika tuon hyperin seurannan takia. Vuodolle ei löytynyt mitään syytä, ilmeisesti ärsyyntyneet limakalvot. Mulla luget loppuivat 7+3, niiden aikana ei tullut vuotoja. Ultrassa näkyi hyvin voiva kaveri, jolla hyvä syke ja koko vastasi viikkoja :heart:. Helpotti todella paljon, olin 2pv todella huolissani ja mies myös.

Neuvolaan kehotettiin ottamaan yhteys kun eilen kävin lääkärissä, mut soittelin sinne jo viime viikolla :D ja eka neuvola on ens viikolla. Tampereella ohjeena on, että yhteys neuvolaan rv7-9.

Heni: Olipas huono lääkäri :eek: Jaksamista epätietoisuuteen :hug:


verve + :heart: 8+3
 




Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08







 
Kristiina: no ei sit ihan..meiltä noin 50km Treelle :) Esikko on tyttö.

Mun tiedot:

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Vähän menin takapakkia ton la:n kanssa. Oon nyt sitä itekseni laskeskellu ja ton sain.

Pikkuvadelma rv 6+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja verve:
dreamer78: Mä sain kanssa hyperin ja jouduin viikoksi sairaalan + lisäksi olin 2 viikkoa sairaslomalla. Edelleen maha pömpöttää, munasarjoissa on vielä 2-8cm kystia useita ja ne ovat suurentuneet. Verikokeissa vielä maksa-arvot koholla ja jotain muuta häikkää. Miten sulla seurataan tuota hyperiä. Mulla on nyt 2 vkon päästä verikokeet + lääkäri, aikaisemmin olleet viikon välein. Tsemppiä toipumiseen ja parempaa vointia!! :hug:
muistelinkin että sulla se hyperi oli, ja kerran meinasin jo yksäriäkin lähettää. tällä hetkellä olo on suht hyvä; ilta kohden kyllä olo tukaloitunut kun on tullut liikuttua.
verikokeissa oon nyt sit 2 krt käynyt viime viikolla ja tiistaina taas uudestaan. viime tiistaina katsoivat ultralla, ja sit katsovat jos tilanne pahenee.
maksa-arvoista en tiä... ainoastaan ne suolat on alhaiset.

dreamer ja murkulat 4+4
 
dreamer78: Mulla kanssa suolat on ollu alhaiset ja myös hb oli viimeksi vaan 109. Mut hyperin ollessa pahimmillaan se oli 150, ilmeisesti eivät hyperin takia vielä rautalisää suosittele. Laitoin sulle tuonne toiseen pinoon tän, laitan vielä tännekin: Onko sulle muuten kerrottu, että nt-ultraan ja varsinkin seulontaverikokeeseen meno kannattaa venyttää ihan viimeisiin mahdollisiin hetkiin (siis jos aikoo mennä seulontaan), koska hyperi voi aiheuttaa siihen verikokeeseen vääriä tuloksia. Ilmeisesti johtuu siitä, kun hyperissä elimistö tuottaa ylimäärin kaikkia hormoneja? Mulle just eilen lääkäri Taysissa kertoi näin. Pitää muistaa neuvolassa kertoa tuo. Sullekin taidettiin siirtää kaksi alkiota? Mulle myös, mutta ultrassa siellä on ollut kyllä yksi kaveri kasvamassa :) Mulla ensin hyperin takia vähän epäiltiin tuplia, onko sulla sama?
 
heips, verve. ei mulle oo noista asioista mitään puhuttu, hyvä tietää että noin voi olla... en tiedä vielä mistään seulonnoista, että otetaanko. eikä kukaan oo vielä hyperin takia epäillyt tuplia. sen näkee sitten ultratessa. ei mulla ollut muistaakseni ekasta IVF-raskaudesta mitään hyperiä vaikka tuplia odotin - ehkä se on tää ikä mikä tekee tepposet... :LOL:
mulla on nyt ollut hb 139 ja 140. viime vuosina se on muutenkin ollut reilu 130. viime raskaudessa söin kyllä rautalisää, mutta ei ne arvot kauhean alhaiset ollu missään vaiheessa.

kyllä tää raskaus niin uskomattomalta tuntuu. muita oireita ei juuri tänäänkään oo ollut paitsi tää hyperi. jotain vihlontaa kohdun paikkeilla ja nivusissa. mutta mulla oli kyllä vihlontaa viime PAS:ssakin, vaikka raskaus ei alkanut. rinnat mulla on muutekin D-kokoa, joten mitään kasvua tai turvotusta en oo huomannut.
no, kait tässä vielä niitä oireita ehtii tulla. joku kyllä varoitteli tuolla toisessa pinossa, ettei niitä oireita kannata toivoa - ainakaan sitä kovaa pahoinvointia. viime raskaudessa oksensin vain yhtenä päivänä, ja sekin oli rv12+jotain. :eek: pahoinvointi oli kuitenkin joka päiväistä ja kokonaisvaltaista ja päiväkirjan mukaan alkoi 12 aikaan päivällä ja paheni iltaa kohden.

d78 4+4
 
pikkuvadelma heh, sori mä sekoitin sut vadelmaunelmaan=)

tervetuloa verve!!! meitä on aika monta samasta aiemmasta pinosta täällä=) sullahan on jo ihan mukavasti viikkoja kasassa :heart:

voimia henille!!! :hug:

myöskin lilianille tervetuloa!

).( täällä tuhruttelu jatkuu edelleen... :/ eilen tuli pyyhkiessä ihan kunnon verta (ei paljon, mut vähäsen), ja sen jälkeen taas rusehtavaa vuotoa. eilen kouristeli myös vatsaa, ja otin panadolin, jonka jälkeen helpotti. koko iltahan se oli sitten yhtä itkua, ja pelkoa että tähänkö tämä nyt loppuu... :'( tänään rusehtavaa vuotoa tullu edelleen mut maha ihan ok... huomenne soittelen kyllä lääkäriin aikaa...
 




Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 5.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08
 
isabella mulla samallalailla tuhruttaa... On kyllä vähän epätoivoinen fiilis... :'( Mulla on huomenna lääkäri varattuna, vaikka en tiedä selvittääkö se mitään, mutta saisi edes jotain selkeyttä.
 
astrid onko sulla mahassa mitään tuntemuksia? entä onko ollu iha veristä vuotoa? on tää kyllä niin peestä! :/ tietty vuoto voi olla ihan normaalia, ja tulla limakalvoilta, mut eniten mua pelottaa noi mahakivut. vaikka tietty myös menkkamaiset jomotukset voi olla normaalia, mut noi yhdessä nii enpähän tiiä... onhan se totta että jos se menee kesken, niin se menee, eihän sille mitään voi... ehkä ollaan huomenna viisaampia, ehkä ei... siihen asti vain odotellessa...
 
isabella kyllä mullakin on ollut ajoittain menkkatuntemuksia mahassa. Vuoto ollut just tuollasta, että pikkasen ihan punastakin, mutta oikeastaan ruskeaa tuhrua enemmälti. Ja ei sieltä mitään solkenaan tule vaan vessassa huomaa. Ei voi sanoa kunnon vuodoksi. Pelko tietty, että jos rupee tulemaan kunnolla... :/
Mikä hoito sulla olikaan kyseessä? Mulla siirrettiin PASsissa 2 alkiota ja mietin, että jos toinen alkio tuhruttaa jotenkin pois... En tiiä.
Totta tosiaan, että kesken menee jos menee. Raastaa vaan, kun ei voi tehdä mitään. Toivottavasti ollaan huomenna molemmat viisaampia!

Tervetuloa muuten Lilian :wave:
 
astrid joo, samalla tavalla täälläkin, pikkareihin ei tuu mitää mut pyyhkiessä tulee. ja eilen kun tuli sitä verta, niin sitä tuli pari tippaa pönttöönkin... :/ mulla kans enimmäkseen rusehtavaa.. (ihanaa tää kuvailu :LOL: ) mulla oli puregon piikitykset+pregnyl ja kotipupuilua=) eka raskaudessa (sai alkunsa ekalla clomikuurilla) oli kaks alkiota, joista toinen sitten kuivui pois (olisko ollu joskus rv6-7), sillo oli pientä vuotoa... olis jo huominen, vaikka en tiiä auttaako se asiaan mihinkään suuntaan...

leppoisaa sunnuntai-iltaa! reilun kolmen tunnin päästä alkaakin bb-finaali=)
 
Piti sit törsätä taas 12 euroa apteekkiin siihen Clearbluen hifitestiin :ashamed: Plussanhan se antoi (tai siis sanoi, että "raskaana" ) ja hedelmöittymisestä 3+ viikkoa :) Eli eiköhän mun skitsoominen oo ollut turhaa ja kaikki on ihan hyvin.

Mulla tosiaan vahvat oireet (mahan turvotus, rintojen arkuus, paha olo, menkkakivut...) lähes loppuivat rv5 alussa ja säikähdin ihan sikana mutta tänään onkin ollut taas niin ihanan paha olo, että :D

Kristiina ja salli (+silli?) rv 5+6
 
..ääh.. on tää sitten yhtä piinaa, piinauskohde vain vaihtuu matkan varrella :|
Meitähän on useampi tuhrujen ja vuotojen kanssa hermoileva, jaksuja meille.
Kiitokset rohkaisevista kommenteista, ettei tämä vielä välttämättä pilalle ole mennyt... mutta ei hitto että pelottaa... Tuhru on toistaiseksi pysynyt tuhruna ja ihan kirkasta verta ei ole paperiin tullut, mutta tuollaisenaan jatkunut kyllä. Soitan aamulla klinikalle, jospa sitä keskiviikon varhaisultraa voitas aikaistaa. Ei näissä fiiliksissä voi kovin kauaa olla :(
Astrid, mä en tiedä millä sivustolla la:t ja viikot lasketatte, vai lasketteko ihan kalenterista? Näillä hoidoilla kun se hedelmöittyminen on niin tarkasti tiedossa... Meillä siirto oli 26.10. Jos noihin laskureihin syötän edell. kuukautisien alkupvän, niin vk8 tässä lienee menossa. Eikös ne neuvoloissa mahda kaikille käyttää sitä edellisten kuukautisien alkupäivää, oli sitten hedelm. päivä tiedossa tai ei...

Tervetuloa uusille minunkin puolestani - ainakin verve ja lilian ja olihan vielä muitakin, joita en ole moikannut :wave:
Mä en ole saanut aikaseksi vielä tietojani tuohon listaan... ja oon mä sen verran hölömö, että nyt ensin katon tän epätietoisuuden pois ja lisään sitten....

Tässä nyt ollaan täällä vähän alavireisessä fiiliksissä... mutta eteenpäin mennään, päivä kerrallaan. Ajattelin tässä justiin itsekseni, että tämmönen paikka, mistä lukea muiden fiiliksiä ja kokemuksia ja jakaa omiaan on aivan kullan arvoinen. Ihanaa, kun täällä on vielä aikas aktiivita porukkaa. Minäkin yritän, vaikka välillä tuntuu että olen parempi lukemaan kun itse kirjoittamaan ;)

huomisiin kaikille.................. väsähtänyt Möhkis
 
Moi!

Lueskelin teidän ketjua, johon siis itsekin kuulun, mutta ekaa kertaa kirjoitan. Ja silmiini pisti se tuhruvuoto, jota siis itsellänkin on nyt parina yönä ollut. Eli kun käyn öisin pisulla nykyään (kiitos raskauden) niin lugeiden seassa ollut jotain rusehtavaa ja päivällä ei ole sitä ollut. Tuli mieleen, että tosiaan nuo luget voivat ärsyttää ja ne eivät yöllä valu pois kuten aamulla laitettavat jotka valuilee housuihin aamupäivällä. Tässä on jo tosiaan asiasta vähän hermoiltu...en uskaltanut lenkillekään lähteä tänään tämän takia...
 
huomenta.
heh. meikä on tehnyt nyt 9 aamuna peräkkäin samanlaisen R-testin, ja kyllä se viiva aina vaan vahvistuu. tämänpäiväistä vahvempaa tuskin tulee, sillä testiviiva tuli heti paljon kirkuvampana kuin kontrolliviiva. :heart: :heart: nyt loppui testit, eikä mulla enää semmoista hinkua ole edes testata. :saint: nyt vaan odottelen sitä ar-ultraa ja sitä että saan aikaiseksi soittaa neuvolaan; missähän sekin on. :LOL:
no, otin jo sentään umeron muistiin tässä vietiä kirjoittaessa ja paikkakin selvis. :D
Hyperi on nyt vähän helpannut, onneksi. huominen on vielä sairaslomaa; saas nähä mitä lääkäri päättää. töihinkin olis kiva mennä lähiaikoina, sillä noi sairaslomapäivät vähensi palkkaa aika hurjasti, sillä olen sijainen ja määräaikaisella... työsoppari loppui eilen. 3 viikkoon ei oo nyt töitä tiedos, mutta lupailivat mahdollisesti jotain, kun ilmoitan että olen työkunnossa.
raskausoireet ei oo mitenkään lisääntyny, joten aika oudolta tää edelleen tuntuu. B)
 
Ai niin.. sitä piti kysymäni jo ajat sitten, että mites ootte alkaneet tota seksiä harrastaa hoidon jälkeen? :ashamed: :whistle:
kyllähän tiedän, ettei alkio siitä vanhingoitu, mutta ei oo sitten halujakaan ollut... ja tää hyperi on kyl hiukan ollut haittana. mutta kun tästä nyt pahin turvotus ja särky loppuu niin... :xmas:
 

Yhteistyössä