Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@Ovum93 Kiitokset kattavasta vastauksesta! Muistat ihan oikein, että mullakin proge semisurkea eli 25. Ja tuo siis Cycloilla. Toki nyt ne sit tuplataan seuraaviin siirtoihin. Sikäli siis tuntunut tyhmältä tää koko kesä yrittää mitään, kun ei tule tällaisella luteaalivaiheella mikään onnistumaan. Se on siis varmasti yhteydessä progeen ja todennäköisesti huonosti toimivaan keltarauhaseen. Itsekin ajattelin mahdollisen raskauden kohdalle tullessa vaatia Cyclo-tukea pidemmälle. En siis myöskään luota tuohon omaan keltarauhaseen sentin vertaa. Tää lyhyt luteaalivaihe tuntuu kyllä olevan aika monenkin ongelma, mutta yllättävän moni on siitä huolimatta pystynyt raskautumaan. Itsellä jo kyllä niin lyhyt, että ilman apuja ei tule mitään.

Ymmärrän tosi hyvin ton toivottomuuden tunteen, että ei ilman lääkkeitä voi raskautua. Mullakin oli ehkä n 6-7 täysin vuodotonta luteaalivaiheen päivää, sitten siteen vaativaa tiputtelua kunnes selkeä kp1. Olisi vaikea kuvitella, että mikään alkio olisi siellä pysynyt. Mutta onneksi niin kuin @Keltainenkukka92 sanoikin, on hyviä tukilääkkeitä 😊 toivottavasti tupla cycloilla saat hyvät proget seuraavaan kertaan! Mielenkiinnosta, laitetaanhan tupla annostus niin että kaksi suppoa aamuin illoin eikä yksi 4x/vrk?

• Tykkää
Reactions: Zelina
Ymmärrän tosi hyvin ton toivottomuuden tunteen, että ei ilman lääkkeitä voi raskautua. Mullakin oli ehkä n 6-7 täysin vuodotonta luteaalivaiheen päivää, sitten siteen vaativaa tiputtelua kunnes selkeä kp1. Olisi vaikea kuvitella, että mikään alkio olisi siellä pysynyt. Mutta onneksi niin kuin @Keltainenkukka92 sanoikin, on hyviä tukilääkkeitä 😊 toivottavasti tupla cycloilla saat hyvät proget seuraavaan kertaan! Mielenkiinnosta, laitetaanhan tupla annostus niin että kaksi suppoa aamuin illoin eikä yksi 4x/vrk?
Onhan tuo tosiaan ihan totta, että tämä on aika pieni ja vähäpätöinenkin ongelma, koska asiaan on helppo apu saatavilla. 😊 Siinä vaiheessa sitten tosiaankin hankalampaa, jos solutasolla ongelmia. Olisi tämäkin tietty ollut hyvä tietää aiemmin, mutta turha sitä nyt on liikaa miettiä asiaa, katse vaan tulevaan. Tosiaan Cycloja menee sitten 4 x vrk, kun tuplataan. Sikäli olisin enemmän innoissani pistettävästä vastaavasta (olikohan se Prolutex ehkäpä), mutta mennään nyt tällä ensin vaikka sitten lääkärin mieliksi. 😅

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Ei ollut tarkoitus vähätellä teidän ongelmia, toisin päin olla kannustava vaikken tainnut onnistua siinä 🫣

Jään odottamaan Karhurouvasen suunnitelmaa, tapahtuuko muuta jännää alkavalla viikolla? 🤗

Hassu tää oviksen tuoma hyvä fiilis, juuri nyt ei harmita yhtään vaikka parin viikon päästä taidan olla huolesta sekaisin liittyen aikatauluihin (+mahdunko mukaan). 😅 Menee kyllä todella jännäksi tämä aikataulu muutenkin kun on polttarit häät yms sekoittamassa. Kiva pistää ovitrelle kello xx.xx häissä, jääkaappipulmat jne... Tulee mieleen aiemmat cyklogestarinat. No, murehditan sitä sitten jos päästään niin pitkälle, on kuitenkin korkeintaan 50-50 pääsenkö edes punktioon. 💉

Täällä paluu arkeen huomenna, tsemppiä muille samassa tilanteessa oleville.

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Ei mitään hätää @Keltainenkukka92 , en ottanut sun sanomisia mitenkään vähättelevinä. Ne sai ajattelemaan sitä, että ehkä oma tilanne nyt ei ihan toivoton ole kuitenkaan, vaikka välillä sitä sortuu jossittelemaan ja surkuttelemaan. 😅 Huomaa taas, että hoitojen alkaessa sitä alkaa pelot nostamaan päätään ja funtsii menneitä. Tsemppiä sulle ja muille myös hoitoihin! 🤗 Toivotaan paljon hyviä juttuja ja uutisia, niitä kaivataan! ❤️

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Minäkin odotan mielenkiinnolla, mitkä on @Karhurouvanen seuraavat stepit. Toivottavasti elokuu tuo muutenkin häppeninkiä tänne palstalle, joka ei mitenkään passiivinen ole ollut kyllä kesälläkään toki. :D Mutta siis lisää kollektiivista jännitystä ja piinistelyä ja plussailua aloin heti kaivata kun tämä arki tästä maanantain kunniaksi lähti käyntiin. Yritän toki itsekin osallistua jännityksen luomiseen.

Mä just päätin että tuun saamaan seuraavan kahden viikon sisään kutsun ivf-suunnittelukäynnille. 😃 Koska klinikan kesäsulku päättyi tänään, niin pakkohan niitten on alkaa nyt purkaa jonoa. Ja meidän on pakko olla seuraavana kutsuvuorossa koska muuten sekoan. Tää ukaasi lähtekööt nyt universumiin ja universumi ottakoot sen tosissaan. Hyvää maanantaita kaikille ❤️ ja arjen alkua myös kaikille, joilla se alkoi 😊 Nyt uudella innolla kohti syksyä. Siltä nyt tuntuu. Ja tänne ryhmään nyt onnistumisia ja plussia 🤞🏼

Ei ollut tarkoitus vähätellä teidän ongelmia, toisin päin olla kannustava vaikken tainnut onnistua siinä 🫣

Jään odottamaan Karhurouvasen suunnitelmaa, tapahtuuko muuta jännää alkavalla viikolla?

Hassu tää oviksen tuoma hyvä fiilis, juuri nyt ei harmita yhtään vaikka parin viikon päästä taidan olla huolesta sekaisin liittyen aikatauluihin (+mahdunko mukaan). Menee kyllä todella jännäksi tämä aikataulu muutenkin kun on polttarit häät yms sekoittamassa. Kiva pistää ovitrelle kello xx.xx häissä, jääkaappipulmat jne... Tulee mieleen aiemmat cyklogestarinat. No, murehditan sitä sitten jos päästään niin pitkälle, on kuitenkin korkeintaan 50-50 pääsenkö edes punktioon.

Täällä paluu arkeen huomenna, tsemppiä muille samassa tilanteessa oleville.

En myöskään kokenut ollenkaan vähättelevänä, ei huolta 😊❤️

Kovasti täälläkin kaikki peukut pystyssä ja sormet ristissä että ryhmässä alkaisi plussatuulet puhaltaa kun kesätauot päättyy ja jännitys palaa ryhmään 😍💪🤞

• Tykkää
Reactions: MyMa
Hyvä hyvä 🤗
Ja @haaveillen oon niin varna että olet oikeassa!! 💪

Aikaisemmin en löytänyt mitään kun yritin etsiä estrogeeniä ennen lyhyen kaavan IVF mutta nyt tajusin mitä pitää googlata: estrogen primed IVF ja heti löytyi, esim tää https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3288134/

Lyhyesti niin varsinkin poor respondereille hyvää vastetta monin tavoin, liittyen sekä munasolujen määrään että laatuun ja bonuksena pitäisi vaikuttaa myönteisesti limakalvoon.

Kiitos @Keltainenkukka92 asian tonkimisesta! Joo mietinkin, että kuuluukohan tuo estrogeeni automaationa siihen hoitokaavaan, jonka Felicitas kertoo kehittäneensä yli 38-vuotiaille naisille. Kiva jos se parantaa limakalvoakin koska mulla on ollutkin vähän ohuenpuoleinen se aina. Nytkin kp 12 se oli vain joku 4,5mm vaikka ovisplussa oli vain kahden päivän päässä. Lääkäri ei moittinut sitä sanallakaan ja triple oli, mutta itse olin aika pettynyt kun olin ajatellut, että juoksemisen vähentäminen ja ehkä se pidennetty Primolut-kiertokin olisi kesän aikana voinut tehdä gutaa limakalvon kasvupotentiaalille.

Täällä käynti takana ja positiivinen ja toiveikas olo! Konkari ultrannut, muutos mahdollisesti hyvälaatuinen fibrooma, joka ei ole johtimen sisällä tai munasarjassa. Sille ei tarvitse tehdä nyt mitään ❤️ Nyt odotan jatkohoito-suunnitelmia, kp 9 menossa, mutta ens viikko menee lomareissulla joten ehkä syyskuussa sitten vielä yksi inssi...?🤞

Sovitaanko että tämä oli käännekohta ja pian alkaa kunnon plussaatuuli. 🤭

Siis amh 0,83 on tietenkin huono 33v:lle mutta kuitenkin lähteestä riippuen jopa normirajoissa. Ja miten arvo, joka mittaa jäljellä olevia soluja voi kasvaa 3x puolessa vuodessa? Eihän tuossa mitään järkeä. Vaikka ihanaa että näin, olin psyykannut itseni etukäteen siihen että olen superonnellinen jos on pysynyt 0,26.

Eli joko a) labrat epätarkkoja (tehty eri labroissa), b) tammikuussa olin lopettanut imettämisen + poistanut kierukan 6 kk aikaisemmin, ehkä nämä vielä vaikuttivat tai c) takana olevat hoidot ja mahdollisesti lisäravinteet buustannut munasarjojen toimintaa. Tai d) koko amh on bullshit tai e) ihmeitä tapahtuu

Ihan mahtava juttu @pienitoiveemme!!! 🥰 Onneksi konkari osui kohdallesi

• Rakkaus
Reactions: pienitoiveemme
@pienitoiveemme jes miten hyviä uutisia, varmasti ihan valtava helpotus! Onko teillä tai ylipäätään insseissä siittiöt muuten valmiina pakkasessa vai kerätään (en keksinyt parempaakaan sanaa 😂) joka kerta erikseen..?

@Keltainenkukka92 voi miten ihanaa että sullekin tulee välillä jotain positiivista uutista. Tuntuu että sua on tässä koko kesä vähän niinkun lyöty maahan joka käynnillä 🥺 eli ilmeisesti tuo amh voi sitten mennä myös vähän aaltoillen, ettei se vaan jossain vaiheessa ala laskea ja jatkaa kuin lehmän häntä vääjäämättä?

@Karhurouvanen olot ja status update myös kiinnostaa, miten vuoto ja koko tilanne nyt?

@näännä on se muuten jännä miten sullekaan ei lääkäri sanonut mitään vaikka limis vaan 4,2mm. Mullakin oli siirtoon johtanutta kiertoa edellisessä kp 12 limis sen 4,7 (muistaakseni 🫣) ja lääkäri välittömästi ultraamisen aloituksessa pyöritteli päätään että voi voi miten surkea tämä onkaan... Mulla ainakin siinä estrogeenin määrässä oli selkeästi joku kynnys, että kun se vaan nostettiin riittävän isoksi annokseksi niin johan alkoi tapahtua. Toivotaan sulle suotuisia näkymiä 🙏🏽

Ja kiitos vertaistuesta noiden cyclogestien ym lääkkeiden ottamisen rasittavuuden suhteen 😀 en siis ole itse vaan tehnyt kärpäsestä härkästä.

Vielä piti aiemmin jo kommentoida kun Karhurouvanen kirjoitti että eipä muista koska olisi näin paljon huonoa tuuria ollut palstalla lähes kaikilla, että siis ihan sama havainto että ihan erikoisen huonosti nyt mennyt suurella osalla porukalla tuossa loppukevät/alkukesä. Joten tämän täytyy sitten tarkoittaa että syksyllä tulee ihan älytön plussa-aalto ja kaunistetaan tilastoja!! Nyt on jo tosi hyvä ja toiveikas pöhinä päällä täällä 💫

*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)
🎨Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, ongelmana erittäin matala AMH, mahdollisesti viimeinen yritys omilla soluilla (HUS), lahjasolujonossa yksityisellä
🎨Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut
🎨Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
🎨pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/ OI Letrozol + Inseminaatio, tehty 2/3.
🎨Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
🎨näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
🎨Zelina / 38 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor
🎨Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🎨Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa

*Haikara matkalla*

🎨Ovum93
...ensimmäinen..LA xx
🎨MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty, kolmannen lapsen yrityskerran 1.pas toi plussan, LA 4.3.
🎨Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 8/25, luomuplussa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet

Sovitaanko että tämä oli käännekohta ja pian alkaa kunnon plussaatuuli.

Siis amh 0,83 on tietenkin huono 33v:lle mutta kuitenkin lähteestä riippuen jopa normirajoissa. Ja miten arvo, joka mittaa jäljellä olevia soluja voi kasvaa 3x puolessa vuodessa? Eihän tuossa mitään järkeä. Vaikka ihanaa että näin, olin psyykannut itseni etukäteen siihen että olen superonnellinen jos on pysynyt 0,26.

Eli joko a) labrat epätarkkoja (tehty eri labroissa), b) tammikuussa olin lopettanut imettämisen + poistanut kierukan 6 kk aikaisemmin, ehkä nämä vielä vaikuttivat tai c) takana olevat hoidot ja mahdollisesti lisäravinteet buustannut munasarjojen toimintaa. Tai d) koko amh on bullshit tai e) ihmeitä tapahtuu

Ihan mahtava juttu @pienitoiveemme!!! Onneksi konkari osui kohdallesi

Nopsa kommentti vaan että varmasti on voinut ainakin tuo imetys alentaa arvoa, mielestäni se ihan mainitaan monissa jutuissa (?), itse odotin ihmetyksen lopettamisen jälkeen 3 kk ennen AMH:n mittaamista ja muistaakseni se oli ihan lääkärin suositus eikä mikään oma hattu -juttu.

@MyMa nopsa kommentti omasta tilanteesta, aika kenkkuna täällä olen kun tää vuoto on lisääntynyt taas näin reilun kahden viikon jälkeen ja muistuttaa olemukseltaan täysin sitä vuotoa mitä mulla viimeksi oli kun ei ollut tyhjentynyt. Noh kenkutusta lisää tänään tullut lääkärin vastaus että no jee alkioita on yksi vielä tätä samaa satsia ja sillä voidaan yrittää mutta lääkärin idea on kaksien menkkojen jälkeen tehdä siirto samaan lääkkeelliseen kiertoon lisänä KLEXANE ja prednisolone. Siis voi hemmetin hemmetti, en nyt mitenkään näe että lähtisin päivittäin yhdeksän kuukautta pistelemään jotain Klexanea ilman että siihen on selkeitä perusteita, siis kun ihan (toisen) lääkärinkin mukaan kaksi raskautta on ”aika hyvä testi” tukostaipumuksesta ja siis lisäksi viimeisen vuoden aikana on estrogeeni ollut melkein 20 viikkoa käytössä. Ja lisäksi tällä alkiollahan oli myös tämä hidas syke alusta asti, en tiedä sopiiko se nyt niihin tukosongelmiin. Ja että käsittääkseni ne tukoksista johtuvat keskenmenot on yleensä niitä ”äkillisiä keskenmenoja”, siis ultrissa alkiolla on kaikki hyvin ja sitten tulee tukos ja alkio menehtyy. Tällä alkiollahab alunperinkään ei ollut kaikki kunnossa kun syke alusta asti niin silminnähden hidas. Se edellinen km taas oli se tuulimuna (tai hyvin varhainen km kuka tietää) ja ei sekään sovi siihen tukostaipumuksen tyypilliseen km-kulkuun.

Toki varmaan vaikutusmekanismit voivat olla monimutkaiset mutta en nyt kuitenkaan ihan suorilta lähde mahdollisesti 270 piikkiä pistelemään tosta noin vaan. En tiedä, lähetin nyt sinne viestin siitä että haluaisin sitä luonnonkiertoa kokeilla eri syistä johtuen, en nyt maininnut noista muista asioista mitään. Pitää nyt miettiä mitä teen, pitää ehkä saada joku aika tai mieluummin soittoaika sille mun suomalaiselle lempparilääkärille että mitä se on mieltä, eivät vaan tietty tykkää ehkä ”toisten hoitoja” kommentoida mutta kyllä haluaisin nyt jonkun hyväksi tietämäni lääkärin mielipiteen ylipäätään että mitä on mieltä että mikä tässä kiikastaa ja että mitä kannattaisi tehdä. En tietty halua sitä Viron lääkäriä hermostuttaa kovin suurilla kyseenalaistuksilla, mietin jopa että pitääkö ostaa Klexanet ulos ja vaan sanoa että juu juu kyllä olen pistänyt.

Sano se Viron lääkäri muutakin, että halutessani voidaan tutkia jne mutta ei ole pakko ja sanoi että joka tapauksessa olisi tuo Klexane (siis vaikka tukostaipumuslabrat olisi normaalit). Itse tämä lääkäri juuri viimeksi sanoi että ei näe että olisi syytä epäillä että ”vika olisi minussa”, että sitten jos olisi toistuvasti esim ultrassa nähty (normaali) syke ja sitten menisikin yhtäkkiä kesken niin sitten voisi olla syytä tutkia. No siis tietty nyt ymmärrän että itsekin mietin että missä vika mutta siis että nyt kuitenkin tutkimatta vaan lähettäis Klexanea pistelemään. Ja siis mielestäni tilanne olisi eri jos ei olisi yhtään raskautta takana mutta kuitenkin kun kaksi lasta on jo syntynyt ja raskaudet menneet hyvin niin jotenkin tuntuisi hassulta että tässä nyt Klexane auttaisi. Ja siis tosiaan kun vuosi sitten aloitin hoidot niin toinen lapsi oli 1,5 v ja esikoinen juuri täyttänyt 4 eli ei niistä raskauksista kovin pitkä aika ole. Ja kun lääkäri viittasi myös ikääni (että myös ikä lisää keskenmenojen riskiä, myös lahjasoluissa, mikä ei kyllä edes kovin hyvin pidä paikkaansa) niin en nyt usko sen olevan ihan selittävä tekijä että pari vuotta aiemmasta ikäni olisi voinut muuttaa tilanteen näin, kun kyseessä on kuitenkin lahjasoluhoidot ja vuosi sitten olin juuri täyttänyt 37 v.

No mutta semmosta. Mähän olen siis piikkikammonen enkä tosiaan voi sietää niitä, se on myös yksi kynnys omasoluhoitoihin ja näissä lahjasoluhoidoissakin olen joka kerta käynyt läpi ajatusta että jos vaan jättäisin Gonapeptylin pistämättä. Eka siirrossa jätinkin, tosin se oli silloin toinen valmiste joka ei ollut valmiissa ruiskussa vaan piti itse sekottaa ja lasiampulla rikkoa ja täällä hermona yöllä ähelsin kädet hikisenä sen lasiampullan kanssa enkä meinannut saada rikottua sitä ja kun lopulta onnistuin niin se rikkoontui ihan epätasaisesti ja säröreunaiseksi ja olin varma että koko liuos on täynnä lasinsiruja enkä sitten pistänyt sitä ollenkaan.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Kuulostaa järkevältä tuo Klexane-pohdinta, @Karhurouvanen ! Hirveältä vaivalta ja rahanhaaskaukselta kyllä kuulostaisi käyttää Klexanea turhaan, joten toivottavasti saat yhteisymmärryksessä lääkärin kanssa neuvoteltua jonkun muun ratkaisun. Harmillista lisääntynyt vuoto. Aiotaanko tyhjentymistilannetta jotenkin kontrolloida?

Ompa huojentavaa @Keltainenkukka92 että amh on noin paljon korkeampi kuin viimeksi 🫶 Siitä täällä on joskus ollutkin puhetta että amh voi vaihdella, mutta tuo oli uutta että imetys vaikuttaa arvoon laskevasti. Aina oppii uutta. Miltä susta nyt tuntuu? Toivottavasti olo vähän helpottui ❤️

Ja nyt @Karhurouvanen :lle paljon myötätuulta ja että kohtu olisi tyhjentynyt. Sulla on kyllä ihan liikaa ollut epäonnea noiden juttujen kanssa viimeaikoina 🫣 Täällä ollaan mukana hengessä ja toivotaan parasta ❤️

• Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Sovitaanko että tämä oli käännekohta ja pian alkaa kunnon plussaatuuli. 🤭

Ihan mahtava juttu @pienitoiveemme!!! 🥰 Onneksi konkari osui kohdallesi

Äh siis nyt kun luin koko ketjun tässä parin päivän ajalta niin @keltainenkukka hokasin että tosiaanhan olit lopettanut imettäminen 6 kk aiemmin (luulin ensin että vähemmän aiemmin imettämisen) että eihän nyt kyllä noin pitkän aikaa aiemmin lopetetun imettämisen (tai koetuksen poiston) luulis vaikuttavan. Onpa outoa tuollainen arvojen vaihtelu mutta hyvä että ylöspäin👍

@pienitoiveemme onpa ihanaa että sait tuollaisen vastauksen tilanteeseen ja pääsette etenemään, on ollu kyllä tosi hermoja raastavaa meininkiä sulla(kin) jo monta kuukautta!

@haaveillen Kiitos, toivon tosiaan niin että tyhjenis ja vois muutenkin joskus jotain hyvää tuuria olla mukana, tuntuu että nää lahjasoluhoidot nimenomaan on ollu ihan yks epäonnen sarja ja kun näiden piti vielä olla se ”helppo vaihtoehto” ja olin niin toivonut itselleni tästä korjaavaa kokemusta sen kamalan kamalan kamalan lapsettomuusajan jne jälkeen, olis ollu niin upeaa saada kokemus että raskautua voikin ”ihan tosta noin vaan” ilman tuhatta litraa kyyneleitä ja kirstullista rahaa ja murskattua sydäntä.

@näännä Joo no tää lääkäri on vähän sellanen ehkä että ei niin kauheesti oo neuvotteluvaraa😩 Nytkin totesi siinä viestissä about että ”se seuraava siirto samoilla lääkkeillä mutta lisänä Klexane ja Prednisolone, halutessasi voidaan tehdä tukostaipumus ja ”immune system problem” (mitä ne sitten onkaan?) -tutkimuksia mutta lääkitys on joka tapauksessa Klexane ja Prednisolone”.

Mitä luin niin toi ”Klexane ja Prednisolone” on kai joku jonkun vanhan lääkärin (varmaan saravuotta sitten) kehittämä protokolla jolla on saatu hyviä tuloksia (ehkä, riippuen tutkimuksesta) toistuvissa keskenmenotapauksissa mutta siis kun mulla kuitenkin on ne aiemmat ”helpolla tulleet raskaudet” ilman keskenmenohistoriaa niin en nyt tiedä että olisko toi nyt ihan tässä tapauksessa kaiken vaivan jne arvoinen ja ihan ilman tutkimatta jne.

Joo siis nämä keskenmenot on kivoja kun näitä ei tosiaan kontrolloida mitenkään - paitsi itse tekemällä raskaustesti 4 viikon päästä. Noh siis mulla nyt onneksi on se Naistenklinikan kontakti nyt auki että todennäköisesti sen edellisen tapauksen jälkeen ottaisivat mut ultraan jos soittaisin ja ruikuttaisin ainakin jossain kohtaa mutta siis jälkivuoto voi normaalisti kestää 4 viikkoa ja mulla siis nyt tullu tätä vuotoa 2,5 viikkoa. Tietysti vuodon lisääntyminen ei kyllä ole hyvä merkki ja siis nimenomaan että vähentyneestä/ruskeasta kun on muuttunut kirkkaaksi veriseksi niin kyllähän se ehkä voi viitata siihen että joku siellä vuotelee. Oon tehny 2 kertaa raskaustestin aina viikon välein ja se on kyllä haalentunut suht hyvin ja ajattelin että teen taas ens ma jolloin 3 viikkoa on täynnä ja sitten mietin jos otan yhteyttä, riippuen nyt tästä vuodostakin. Elättelen toivoa että jos hcg kuitenkin laskee ja mulla on kohtuu paljon munasarjatuntemuksia niin jos oma kierto voisi kuitenkin käynnistyä ja jos jotain sinne olisi jäänyt niin tyhjentyisi sitten vuodon mukana. Sitten kun en tietty limakalvon takia haluaisi kaavintaa mutta luulen että se lääkkeellinen ei sovi mulle (oli niin outoa että sitä vuotoa/hyytymää tuli aina niin valtavasti mutta ei yhtään tyhjentynyt) niin toivon niin että tyhjentyisi luonnollisesti.

Odotan nyt kovasti vastausta siitä luonnonkieroasiasta, musta sille ei kyllä pitäisi olla mitään estettä eikä perustetta miksi ei.

Tuo Klexane ei ole tuttu mutta kuulostaa kyllä varsin erikoiselta ratkaisulta. Sinuna hakisin myös second opinion luottolääkäriltä, ymmärrän kyllä myös etteivät lääkärit kovin mielellään kommentoi muiden hoitosuunnitelmia. Olet ilmeisesti muuten ollut tyytyväinen virolääkäriin? Ja ihan näin ei piikkikammoisena niin kuulostaa aivan järkyttävältä että pitäis piikittää läpi raskauden. 😱 Kurjaa tuo vuoto vaikka ajallisesti on normirajoissa. 🙁

Täällä tyhmä mieli alkoi taas toivoa kaikenlaista, dpo2 menossa ja tuon amh-arvon (ja hullut halut dpo -1 ja -2 🤭) myötä aloin heti toivoa josko luomutärppäisi. Pitäisikö itkeä vai nauraa. 🤦

• Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@MyMa meillä siittiöt (a.k.a. siemenneste) "kerätty" inssipäivän aamuna kotona purkkiin ja sitten kiikutettu itse paikanpäälle. Inssi tapahtunut sitten puolilta päivin. Testaus heti aamulla herätessä. Kyllä siinä plussan tullessa pitää kaikkea alkaa säätämään 🤭

@Karhurouvanen sanoppa muuta, kyllä tää muutos asia on nyt iso stressin aihe ollut monta kuukautta. Onneksi nyt järjestivät konkarin ultraamaan ja asioiden pitäisi olla loppujenlopuksi hyvin ❤️

Sain jatkohoito suunnitelman. Kokeillaan vielä kerran inssiä ja jos ei tulosta niin IVF suunnittelu 🤞

@pienitoiveemme mikä oli muuten siittiöiden määrä, kun lasti lensi kotona purnukkaan eikä suoraan klinikalla? Kärsikö määrä? Itselle vain jäi sellainen kuva klinikan hoitajien toimesta, että kotona purnukkaan tehty ja sieltä klinikalle toimitettu satsi olisi "riski" inseminaation onnistumiselle, mikäli merkittävä määrä siittiöitä kuolee matkan aikana.

Yhteistyössä