Hei,
yritän kerätä rohkeuteni ja liittyä joukkoon. Olen lukenut viestejänne taustalla ja pitkään, yli vuoden päivät. Jostain syystä olen kuitenkin arastellut kirjoittamista, vaikka todella moni tunteenne, ajatuksenne ja kokemuksenne on resonoinut minulla.
Itselläni on seuraava tausta:
-Vuonna 2018 aloitimme yrittää ensimmäistä lasta. Letrozolien avulla saatiin kipeä kemiallinen raskaus (nimitys, jota vihaan).
Vuonna 2020 saatiin alkuun letroilla ja inssillä raskaus, josta syntyi esikoinen.
-Toista lasta yritettiin yli 1,5 vuotta. Hän sai alkunsa kerro+inssi-yhdistelmällä. Ennen onnistunutta inssiä tehtiin yksi inssi, josta ei tulosta.
-Olemme yrittäneet kolmatta lasta yli 1,5 vuotta. Vuosi sitten sain keskenmenon raskauden ollessa 11+4. Keskenmenon lopullinen pituus oli 3kk, sillä kohtuuni jäi repale, joka ei meinannut tulla ulos. Viime syksy on täynnä työpaikkani varastossa tehtyjä soittoja sairaalaan, jossa minua säälivät hoitajat yrittivät saada toimenpiteitäni aikaistettua. Ilman tuota sääliä, olisin päässyt "hoidattamaan" kohtuni tyhjennyksen vasta joulukuussa (kun keskenmeno tapahtui heinäkuun -24 lopussa).
Tänä vuonna kaikki vaan seisoo. Minulle saatiin tehtyä inseminaatio nyt tammikuussa, mutta sen jälkeen kroppani on sekoilut urakalla ja letrojen kanssa kiertoni on lähemmäs 50 päivää.
Sain kesäkuussa käyttöön metformiinin, koska (viimein) sain ihan PCOS-diagnoosin.
Tällä hetkellä olen tilanteessa, jossa alan olla takki tyhjänä. Olen odottanut tammikuusta lähtien, että pääsisimme edes yrittämään (inssit), mutta aina tulee jotain. Nyt kun viimein saimme ovulaation tulemaan ajoissa (letroannos suurennettiin 3kpl/päivä), niin klinikan henkilökunnassa oli sairastapaus ja inseminaation yritys viivästyi jälleen.
Olen alkanut tehdä luopumistyötä kolmannen lapsen toivomisen suhteen. Taidan jaksaa yrittää vain tämän loppuvuoden, sen verran pessimistisissä fiiliksissä olen. En ole pystynyt puhumaan tästä teemasta oikein kenenkään kanssa edes esikoista yrittäessä. Toki yritin aluksi, mutta koin puhumisen vaikeaksi sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole asiaa kokeneet.
Nyt kun elän ns. vikoja kuukausia ennen kun minun on pakko viheltää peli poikki, huomaan tarvitsevani tähän vaiheeseen yhteisöä, jossa tunteitani ymmärretään. En ole saanut selitystä sille, miksi en onnistu raskautumaan, mutta inseminaatioilla se on onnistunut kolme kertaa (joista yksi se keskenmeno). Toivo ja pessimismiys vuorottelevat. Jos oikein tunteitani kaivan, niin en enää usko raskatuvani, mutta toki toivoisin niin.
Anteeksi tästä romaanista. Jatkossa pyrin tiiviimpään ulosantiin. Minun oli vaan nyt pakko ottaa itseäni niskasta kiinni ja liittyä joukkoonne.
yritän kerätä rohkeuteni ja liittyä joukkoon. Olen lukenut viestejänne taustalla ja pitkään, yli vuoden päivät. Jostain syystä olen kuitenkin arastellut kirjoittamista, vaikka todella moni tunteenne, ajatuksenne ja kokemuksenne on resonoinut minulla.
Itselläni on seuraava tausta:
-Vuonna 2018 aloitimme yrittää ensimmäistä lasta. Letrozolien avulla saatiin kipeä kemiallinen raskaus (nimitys, jota vihaan).
Vuonna 2020 saatiin alkuun letroilla ja inssillä raskaus, josta syntyi esikoinen.
-Toista lasta yritettiin yli 1,5 vuotta. Hän sai alkunsa kerro+inssi-yhdistelmällä. Ennen onnistunutta inssiä tehtiin yksi inssi, josta ei tulosta.
-Olemme yrittäneet kolmatta lasta yli 1,5 vuotta. Vuosi sitten sain keskenmenon raskauden ollessa 11+4. Keskenmenon lopullinen pituus oli 3kk, sillä kohtuuni jäi repale, joka ei meinannut tulla ulos. Viime syksy on täynnä työpaikkani varastossa tehtyjä soittoja sairaalaan, jossa minua säälivät hoitajat yrittivät saada toimenpiteitäni aikaistettua. Ilman tuota sääliä, olisin päässyt "hoidattamaan" kohtuni tyhjennyksen vasta joulukuussa (kun keskenmeno tapahtui heinäkuun -24 lopussa).
Tänä vuonna kaikki vaan seisoo. Minulle saatiin tehtyä inseminaatio nyt tammikuussa, mutta sen jälkeen kroppani on sekoilut urakalla ja letrojen kanssa kiertoni on lähemmäs 50 päivää.
Sain kesäkuussa käyttöön metformiinin, koska (viimein) sain ihan PCOS-diagnoosin.
Tällä hetkellä olen tilanteessa, jossa alan olla takki tyhjänä. Olen odottanut tammikuusta lähtien, että pääsisimme edes yrittämään (inssit), mutta aina tulee jotain. Nyt kun viimein saimme ovulaation tulemaan ajoissa (letroannos suurennettiin 3kpl/päivä), niin klinikan henkilökunnassa oli sairastapaus ja inseminaation yritys viivästyi jälleen.
Olen alkanut tehdä luopumistyötä kolmannen lapsen toivomisen suhteen. Taidan jaksaa yrittää vain tämän loppuvuoden, sen verran pessimistisissä fiiliksissä olen. En ole pystynyt puhumaan tästä teemasta oikein kenenkään kanssa edes esikoista yrittäessä. Toki yritin aluksi, mutta koin puhumisen vaikeaksi sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole asiaa kokeneet.
Nyt kun elän ns. vikoja kuukausia ennen kun minun on pakko viheltää peli poikki, huomaan tarvitsevani tähän vaiheeseen yhteisöä, jossa tunteitani ymmärretään. En ole saanut selitystä sille, miksi en onnistu raskautumaan, mutta inseminaatioilla se on onnistunut kolme kertaa (joista yksi se keskenmeno). Toivo ja pessimismiys vuorottelevat. Jos oikein tunteitani kaivan, niin en enää usko raskatuvani, mutta toki toivoisin niin.
Anteeksi tästä romaanista. Jatkossa pyrin tiiviimpään ulosantiin. Minun oli vaan nyt pakko ottaa itseäni niskasta kiinni ja liittyä joukkoonne.