Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksityisellä oleminen itsessään voi olla syy, meidän lääkäri soitti ensikäynnin aikana ylilääkärille pyytäkseen ns erikoislupaa tehdä IVF jonon aikana. Saatiin lupa koska aikaa ei tosiaankaan ole mun arvoilla (ja mulle tuli suoraan sanottuna olo että lääkäri vähän sääli meitä kun ollaan "niin nuoria" ja tehneet kaiken ns oikein ja silti ollaan 💩 tilanteessa.) Tämä tuli kyllä vähän yllärinä koska olin kysynyt yksityiseltä klinikalta (siellä sanottiin vain ettei saa olla alkioita pakkasessa) ja googlannut kokemuksia. Voin kertoa että sydän hakkas kun hän soitti ylilääkärille ihan siinä vastaanottohuoneessa ja kuulimme vain mitä oma lääkäri sanoi. 😅

Laskin muuten että jos saadaan edes yksi blasto pakkaseen emme ehdi käyttää sitä ennen HUSin seuraava käyntiä koska siihen vain 2,5 kk ja jo tämä kierto tuntuu venyvän hurjan pitkäksi kiitos synarelan. 🙈 Että voisihan siinä mielessä vain odottaa HUSia ja säästää rahat... Mutta tosiaan tähän asti emme ole päässeet edes punktioon niin kait se on liikaa toivottua ja jos nyt saadaan enemmän kuin yksi blasto niin PASit paljon halvempia ja silloin olisin niin onnellinen että 💸💸💸.

No, juttelen vielä yksityislääkärini kanssa keskiviikkona kun on kontrolli. Jos jotain saa toivoa niin toivon sydämeni pohjasta että a) kaikki näyttää hyvältä keskiviikkona ja lääkäri ehdottaa uutta pitkää kaavaa jo seuraavan kiertoon eli synarelan aloitus jo nyt ja b) että ovulaatio tapahtuu heti alkuviikosta.

Miten @haaveillen pärjää? Toivottavasti @Mariamimin fiilikset ok nyt kun h-hetki lähestyy! Ja @näännä tehdäänkö seuraava inssi nyt tähän kiertoon? @MyMa toivottavasti estron nosto auttaa!! Seurataanko sitä?

Viimeksi muokattu:
Yksityisellä oleminen itsessään voi olla syy, meidän lääkäri soitti ensikäynnin aikana ylilääkärille pyytäkseen ns erikoislupaa tehdä IVF jonon aikana. Saatiin lupa koska aikaa ei tosiaankaan ole mun arvoilla (ja mulle tuli suoraan sanottuna olo että lääkäri vähän sääli meitä kun ollaan "niin nuoria" ja tehneet kaiken ns oikein ja silti ollaan tilanteessa.) Tämä tuli kyllä vähän yllärinä koska olin kysynyt yksityiseltä klinikalta (siellä sanottiin vain ettei saa olla alkioita pakkasessa) ja googlannut kokemuksia. Voin kertoa että sydän hakkas kun hän soitti ylilääkärille ihan siinä vastaanottohuoneessa ja kuulimme vain mitä oma lääkäri sanoi.

Laskin muuten että jos saadaan edes yksi blasto pakkaseen emme ehdi käyttää sitä ennen HUSin seuraava käyntiä koska siihen vain 2,5 kk ja jo tämä kierto tuntuu venyvän hurjan pitkäksi kiitos synarelan. Että voisihan siinä mielessä vain odottaa HUSia ja säästää rahat... Mutta tosiaan tähän asti emme ole päässeet edes punktioon niin kait se on liikaa toivottua ja jos nyt saadaan enemmän kuin yksi blasto niin PASit paljon halvempia ja silloin olisin niin onnellinen että .

No, juttelen vielä yksityislääkärini kanssa keskiviikkona kun on kontrolli. Jos jotain saa toivoa niin toivon sydämeni pohjasta että a) kaikki näyttää hyvältä keskiviikkona ja lääkäri ehdottaa uutta pitkää kaavaa jo seuraavan kiertoon eli synarelan aloitus jo nyt ja b) että ovulaatio tapahtuu heti alkuviikosta.

Miten @haaveillen pärjää? Toivottavasti @Mariamimin fiilikset ok nyt kun h-hetki lähestyy! Ja @näännä tehdäänkö seuraava inssi nyt tähän kiertoon? @MyMa toivottavasti estron nosto auttaa!! Seurataanko sitä?

Viikonloppu oli hirveä, itku tuli vähän väliä kun ajatus siirtyi tähän menetykseen ❤‍🩹 Mutta nyt kun neuvola aika ja varhaisultra on peruttu ja sain klinikalta seuraavat stepit tietoon, niin jostakin sitä taas on kaivanut positiivisuutta ja uutta toivoa. Me päästään ehkä jo kuitenkin tähän alkaneeseen kiertoon yrittämään pas-siirtoa! Jos siis suunnittelukäynnillä kaikki on kunnossa 😱 En vielä saanut hydrosalpinxista mitään infoa, mutta ehkä siitäkin saa lisätietoa ensiviikolla. Mulla olisi pas-suunnittelu siis JO ensiviikon torstaina ja kp10 alkaen pitäisi aloittaa ovistikuttelut 🤯 Nyt ei tahdo oikein pää pysyä perässä, kun vasta oon tehnyt positiivisen raskaustestin ja suru kemiallisesta on vielä päällä, mutta hyvä että nyt tapahtuu nopeasti ja kerrankin ei tarvitse odotella ❤

Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Voin @haaveillen kuvitella miten surullista on ollut, kun on pitänyt neuvolaa perua. :( Mutta mahtavaa, että uuteen yritykseen päästään viivyttelemättä!
@Keltainenkukka92 onnea erityisluvasta, oli varmasti jännitysmomenttia vastaanotolla!

Letrot loppui viikonloppuna ja mulla on huomenna se tuota noin niin sanotaanko sitä inssissäkin follikkeliultraksi, että n. kp 10 katsotaan onko sovelias määrä inssiä ajatellen kypsymässä. Mulla on nyt tsekattu follit kahdessa luomukierrossa ja yhdessä letrokierrossa ja aina kypsyy tasan 1, letrokierrossa pari pvää nopeammin kuin luomussa. Niin sikäli mietin, että onko niistä letroista nyt muka joku merkittävä hyöty. Koen että ne letropäivät menee vähän sellaisessa epämiellyttävässä latteassa sumussa mielialan osalta, suurimman osan ajasta pieni migreenipakotus päällä ja limakalvot kuivuu. Olen amatöörilaulaja ja viittaan nyt kurkunpään limakalvoihin. Alakerrassa en ole isompia ongelmia huomannut letrokierroissa. Lauantaina oli lauluesitys just kun letrovaikutus oli syvimmillään ja kaipasin kovasti sekä normaaleja äänihuulia että normaalia tunne-elämää. Mutta olen kyllä nyt valmis tämän jälkeen vielä yhteen inssiin nykyisellä kaavalla ja ehkä sitten lääkärikin jo ehdottaa jotain muutoksia jos ei tuloksia tule.

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Hienoa että tapahtuu eikä tarvitse odotella @haaveillen !!

On: kp17 ja ovistesti edelleen hyvin nega. Eikä muutenkaan ovisoireita. Haalea viiva siihen tulee mutta ei tunnu vahvistuvan, samanlainen ollut nyt 4-5 päivää. Normikierto alkaisi jo 9 päivän päästä. Pöh pöh. Onneksi ultra ylihuomenna niin voi kysellä.

• Tykkää
@haaveillen varmasti sureminen vie aikansa ja se kannattaa itselleen salliakin. Mä en edes voi kuvitella miltä tuntuu, kun vuosien odotuksen jälkeen saatu plussa viedään pois 💔 Mutta onpas nopeaa toimintaa Tays:ssa, vau! Toivottavasti saat selkeät vastaukset myös hydrosalpinxiin, ettei jää painamaan mieltä.

@MyMa joo limakalvo tsekataan myös luomukierrossa. Mulla oli 7mm kaksi päivää ennen ovulaatiota ja lääkäri sanoi sen olevan hyvä. Mulla on mielestäni aiemmin ollut samoilla päivillä 8-10mm ja vähän jäin tota miettimään. Mut kaipa se siinä kahdessa päivässä ehti vielä vahvistua.

@näännä varmasti turhauttavaa syödä lääkkeitä, jos omakin kierto toimii ja kaupan päälle saa sivuvaikutukset. Toivottavasti saisit plussan jo tästä kierrosta eikä tarvis kaavamuutoksia miettiä 🤞

@Keltainenkukka92 äh, kierron temppuilu on niin ärsyttävää 😫 Onneksi sulla osuu nyt noita ultria niin tiuhaan niin vähän tietää mitä kropassa tapahtuu.

No huh, nyt tapahtuu.
Kontrollissa näytti siltä, että ovulaatio kuitenkin tapahtunut (limakalvon paksuuden perusteella eikä johtofollia löytynyt). Vähän ihmeteltiin mutta sillä munasarjat ovat heränneet henkiin vaikka ovat olleet kuoleman partaalla päätettiin aloittaa synarela heti tänään illalla. Folleja siis 6+4! Tähän asti ollut yhteensä 2-5 paitsi viikko sitten näkyi 8. Eli nyt sormet ristissä että kierto ei heitä häränpyllyä, ovulaatio on oikeasti tapahtunut ja vuoto alkaa ensi viikolla! Kontrolli 12.5. ja jos kaikki hyvin stinulaatio alkaa silloin.

@näännä lle tsemppiä tähän päivään ja kaikille hauskaa vappua! Ja nauttikaa skumpasta koska eikös joo ettemme pääse juomaan viiniä sitten koko kesän aikana 😇

• Rakkaus
Vau, mahtavaa @Keltainenkukka92, toivotaan että tapahtumien kulku jatkuu suotuisana!

Tänään inssissä follikkeli ei ollut puhjennut vielä. Lääkäri sanoi taas että se on 19mm, mutta mun mielestä hän jotenkin huoahti mittaillessaan sitä. Katsoin itse ultran ruudulta, että se olisi ollut n. 15x20mm, siis soikea. Mutta yritän nyt luottaa siihen että lääkäri ilmoittelee jos jotain merkittävän huonoa näkyy ultrassa.

Hän ei taaskaan kommentoinut myöskään sitä limakalvoa mitenkään negatiivisesti, vaikka nyt hän suullisesti sanoi että se on jopa alle 6mm, en muista tarkemmin mutta 5 pilkku jotain. Tekstiin hän oli kuitenkin kirjannut sen saman 6,3mm kuin eilenkin.

Ja kolmantena spermakaan ei ollut ihan niin hyvää kuin viimeksi. Muistaakseni 25 000 000 elävää ja 15 000 000 eteenpäinliikkuvaa siittiötä, että ihan siis riittävän hyvää toki tuokin.

Edellistä kertaa paremmin oli kuitenkin toivottavasti ajoitus, kun viimeksi sain irrotuspiikin vasta inssipäivänä ja nyt jo eilen.

No voihan sanonko mitä. Jatkoin oviksen metsästystä ja tänään pärähti maailman vahvin ovisplussa testiin. Paljon paksumpi viiva kuin testiviiva. Tänään jo kp 20 ja päivä sen jälkeen kun näytti siltä että ovulaatio tapahtunut ja synarela aloitettu asap (juoksin muuten kesken vapunvieton apteekista toiseen kun synarela oli loppu monesta paikoista, varattiin lääke toisesta apteekista joka olikin mennyt kiinni vaikka netin mukaan piti olla auki ja ja ja 😅). Soitan klinikalle huomenna mutta kait mä nyt vain jatkan synarelan kun kerran aloitettu. Kontrolli siis jo 12.5 eli ilmeisesti dpo10 ja silloin haluttais että uusi kierto alkanut.

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
@Keltainenkukka92 no oho! Mutta siis eilen ei ollut johtofollikkelia? Mistä se sen ovulaation nyt sitten yhtäkkiä lykkäsi? :O Ja oishan sitä vappuna varmasti muutakin voinut haluta puuhata kuin metsästää Synarelaa... Mullakin oli vaikeuksia Letrozolin kanssa silloin maaliskuussa kun se alkoi, sitä ei ollut kuin tyyliin kahdessa pk-seudun apteekissa mutta toinen niistä oli onneksi vaan muutaman kilsan päässä multa! Onneksi vasta lääkkeen haettuani aloin enemmän miettiä, että jääkö joku rintasyöpäpotilas nyt mun takia ilman sitä.

Jaa-a en tiedä. Ihmettelinkin miten on voinut olla koska tavallisesti saan oviksen hyvin kiinni testein ja kp 10-19 ollut _erittäin_ haalea viiva.

Toki voi olla että kaikki hyvin, lutaali vain jää todella lyhyeksi ja vuoto alkaa ajoissa. Toisaalta silloin ei ole minkäänlaista mahdollisuutta luomuplussaan (nyt kun folleja "ennätyspaljon"). Mutu sanoo kuitenkin että myös tämä kolmas ivf yritys epäonnistuu kun keho ei tunnu tottelevan. Onhan tässä paljon mitä "matemaattisesti" ei käy järkeen, esim että ovulaatio olisi 9 päivää sen jälkeen kun follit ultrattu 10 mm (eiks ne kasva 2mm päivässä)?! Muuten uskoisin että testit vain väärässä mutta myös limat yms oireet viittaavat vahvasti siihen että ovis vasta nyt. Voiko olla kaksi ovulaatiota kierron aikana?🙈 Toki siinäkin teoriassa aukkoja, miksi ei sit näkynyt testissä. Nojoo, soitan huomenna.

Edit: eilen limakalvo ollut 7,6mm ja tämän perusteella "oviksen olisi pitänyt jo olla", onko teillä tietoa millaisia arvoja teillä on ollut kierron eri vaiheissa? HUSin lääkäri kirjoitti viikko sitten sen olevan 6mm.

Viimeksi muokattu:
@Keltainenkukka92 no onpa erikoista! Luulis, että ultrassa ois näkynyt selkeä johtofolli, jos ovis ois nyt. Järkevää tosiaan soittaa ja varmistaa onko hoidon kannalta merkitystä.

Mulla limakalvo on vaihdellut juuri ennen ovulaatiota 7-10mm välillä, kierron alkupäivillä 3-6mm välillä ja kierron lopussa korkeimmillaan 13mm. Mietin, et oisko lääkäri voinut limakalvon rakenteesta päätellä ovulaation tapahtuneen? 🤔 Mulla on alku-ja loppukierron kirjauksissa mainittu aina ”tiivis”, kun taas keskivaiheilla ”triple”, eli kolmikerroksinen, jonka tärkeydestä täälläkin oli puhetta.

@Keltainenkukka92 no onpa erikoista! Luulis, että ultrassa ois näkynyt selkeä johtofolli, jos ovis ois nyt. Järkevää tosiaan soittaa ja varmistaa onko hoidon kannalta merkitystä.

Mulla limakalvo on vaihdellut juuri ennen ovulaatiota 7-10mm välillä, kierron alkupäivillä 3-6mm välillä ja kierron lopussa korkeimmillaan 13mm. Mietin, et oisko lääkäri voinut limakalvon rakenteesta päätellä ovulaation tapahtuneen? Mulla on alku-ja loppukierron kirjauksissa mainittu aina ”tiivis”, kun taas keskivaiheilla ”triple”, eli kolmikerroksinen, jonka tärkeydestä täälläkin oli puhetta.

Kiitos vastauksesta. Ei maininnut rakennetta, puhui paksuudesta. Ja onhan se nyt silleen loogista ajatella kp19 että ovis tapahtunut kun kierto tavallisesti 24-26 päivää. 😅
Mitä googlasin niin ihan normi rajoissa tuo 7,6 juuri ennen ovulaatiota.

Tässä nyt lähinnä huolena että piiitkä kierto ja synarela aloitettu liian aikaisin jolloin se jatkuu liian kauan (mitä mun amh:lla on tosi huono juttu). Tarkoitus aloittaa lutaalivaiheen puolivälissä ja mä oon nyt aloittanut dpo -2.

Viimeksi muokattu:
@Mariamimi mulla kans muistikuvat vanhoista IVF-puuhista ja nytkin lääkäri sanoi, että yli 7 mm pitäisi olla ennen siirtoa. Mulla oli siis 6,4mm, ja tuosta käynnistä olisi sitten mennyt noin viikko että oltaisiin siirretty, joten kp olisi öhh.. jotain? 😆 Mä oon noista kierron päivistä ja mitä missäkin vaiheessa kiertoa tapahtuu niin ihan pihalla, kun ei mulla ole koskaan mitään kuukautiskiertoa. Vanhoista muistiinpanoista sit vaan välillä lueskelen, että minä kp:na tehtiin siirto jne.

@näännä hienoa että pääsit inssiin!! Tuosta limiksestä siis edelleen, se triple rakenne ilmeisesti jotenkin kompensoi paksuutta (tai ohuutta siis) 🤔 Mulla ei ole koskaan mainittu että olisi tota tripleä, siksi sitä paksuutta pitääkin niin tarkkaan tuijotella. Onko inssissä nyt siis jotain tukilääkkeitä sulla vielä? Koska testipäivä?

@Keltainenkukka92 miten lääkäri sitten arveli että sulla olisi ovis jo ollut, jos se onkin nyt? 🧐 Kyllä vähän sekavalta kuulostaa, tosi kurja juttu. Miten tää asia nyt sulla seuraavaksi sitten todennetaan? Tai "suoristetaan" kp laskenta, menkoista kai?

@haaveillen miten jakselet? 💜 aika huimaa että sit seuraavaan kiertoon vaan uutta yritystä! Toivottavasti mieli pysyy mukana 😬

Omaa napaa ei juuri uutta ole, nyt estrogeeniannos pienellä ja ylihuomenna aloitan Provera (keltarauhashor.) kuurin, jotta saadaan menkat. Sen jälkeen nostetaan estrogeeniannosta, jotta limis kasvaisi. Yksi migreeni oli tällä viikolla, enpä tiedä mistä se nyt tuli kun annoskin nyt pieni. Noh näillä mennään ja mieli on aika rento.

Hauskaa vappua kaikille! (Mä meen huomenna töihin, plääh)

Ihanaa kun täällä tapahtuu ja keskustelu käy aktiivisena! ❤️

Täällä odotellaan seuraavan kierron alkamista, joka tosin pitäisi tapahtua onneksi jo ihan lähipäivinä. Sitten kp 3-4 ultra, joka todennäköisesti siis ensi viikolla. Nähdään sitten mikä tilanne kystien/omituisten muutosten suhteen. Blaah. Suoraan sanottuna ottaa päähän kokoaika odottaa jotakin, odottaa, että päästäisiin edes sinne ensimmäiseen inssiin asti. Miksi tämän pitää olla niin saamarin vaikeaa.

Pari viime kiertoa oon huomannut että tässä just ennen menkkoja oon ihan tosi ärtynyt ja todella herkillä kaiken suhteen ja väsynyt ja alakuloinen. Varmaan jotenkin hormonit on ihan poikkeuksellisen sekaisin 🤯

• Tykkää
Reactions: Mariamimi
@Mariamimi mulla kans muistikuvat vanhoista IVF-puuhista ja nytkin lääkäri sanoi, että yli 7 mm pitäisi olla ennen siirtoa. Mulla oli siis 6,4mm, ja tuosta käynnistä olisi sitten mennyt noin viikko että oltaisiin siirretty, joten kp olisi öhh.. jotain? 😆 Mä oon noista kierron päivistä ja mitä missäkin vaiheessa kiertoa tapahtuu niin ihan pihalla, kun ei mulla ole koskaan mitään kuukautiskiertoa. Vanhoista muistiinpanoista sit vaan välillä lueskelen, että minä kp:na tehtiin siirto jne.

@näännä hienoa että pääsit inssiin!! Tuosta limiksestä siis edelleen, se triple rakenne ilmeisesti jotenkin kompensoi paksuutta (tai ohuutta siis) 🤔 Mulla ei ole koskaan mainittu että olisi tota tripleä, siksi sitä paksuutta pitääkin niin tarkkaan tuijotella. Onko inssissä nyt siis jotain tukilääkkeitä sulla vielä? Koska testipäivä?

@Keltainenkukka92 miten lääkäri sitten arveli että sulla olisi ovis jo ollut, jos se onkin nyt? 🧐 Kyllä vähän sekavalta kuulostaa, tosi kurja juttu. Miten tää asia nyt sulla seuraavaksi sitten todennetaan? Tai "suoristetaan" kp laskenta, menkoista kai?

@haaveillen miten jakselet? 💜 aika huimaa että sit seuraavaan kiertoon vaan uutta yritystä! Toivottavasti mieli pysyy mukana 😬

Omaa napaa ei juuri uutta ole, nyt estrogeeniannos pienellä ja ylihuomenna aloitan Provera (keltarauhashor.) kuurin, jotta saadaan menkat. Sen jälkeen nostetaan estrogeeniannosta, jotta limis kasvaisi. Yksi migreeni oli tällä viikolla, enpä tiedä mistä se nyt tuli kun annoskin nyt pieni. Noh näillä mennään ja mieli on aika rento.

Pöh, pitkä tekstini hävisi bittiavaruuteen. Tiivistettynä:
-jo kp 19(/tavallisesti 24-26 päivän kierto). Lisäksi viikko aikaisemmin follit 10mm.
-limakalvon paksuus ("ei voi näyttää näin hyvältä ellei ole ollut estrogeeniä kasvattamassa=ovis")
-johtofollia ei löytynyt

Mutta tosiaan ihmeteltiin myös koska en ollut saanut testein kiinni ja keltarauhasta ei löytynyt.

Ärsyttää kun kroppa ei tottele kun itse olen tällainen sääntöorientoitunut kympin tyttö 😂😩

Migreeni ei kuulosta kivalta mutta muuten tuntuu että sulla nyt tapahtuu kaikenlaista? :) Millainen aikataulu voisi olla jos kaikki sujuu optimaalisesti?

Viimeksi muokattu:
Ihanaa kun täällä tapahtuu ja keskustelu käy aktiivisena! ❤️

Täällä odotellaan seuraavan kierron alkamista, joka tosin pitäisi tapahtua onneksi jo ihan lähipäivinä. Sitten kp 3-4 ultra, joka todennäköisesti siis ensi viikolla. Nähdään sitten mikä tilanne kystien/omituisten muutosten suhteen. Blaah. Suoraan sanottuna ottaa päähän kokoaika odottaa jotakin, odottaa, että päästäisiin edes sinne ensimmäiseen inssiin asti. Miksi tämän pitää olla niin saamarin vaikeaa.

Pari viime kiertoa oon huomannut että tässä just ennen menkkoja oon ihan tosi ärtynyt ja todella herkillä kaiken suhteen ja väsynyt ja alakuloinen. Varmaan jotenkin hormonit on ihan poikkeuksellisen sekaisin 🤯

Samaistun niin tähän! Just tällainen fiilis oli ennen viime viikon käyntiä, todella turhautunut ja pessimisti ei pety-asenne ja sitten kaikki olikin niin hyvin kuin vain mahdollista. Toivottavasti vuoto alkaa asap!

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
@MyMa onko lääkkeellisessä kierrossa jokin raja, mihin mennessä limakalvon pitää kasvaa riittävän paksuksi? Eikö se kuitenkin estrogeenillä vahvistu jatkuvasti? Vai kärsiikö laatu, jos kasvattelu kestää pitkään? Mulla on muuten tehty myös lääkkeelliseen kiertoon (Zumenon) PAS ja siinäkin kierrossa puhuttiin triple-limakalvosta. Kyllä se rakenne siis lääkkeilläkin saadaan aikaan, ehkä kaikki lääkärit ei tuo sitä samalla tavalla esille 😊

@Keltainenkukka92 kiitos 😍 Vähän jännittää, kun edellisestä siirrosta on jo yli 6kk. Pitkästä aikaa on realistinen mahdollisuus raskauteen 🥹 Tuuhan kertomaan mitä lääkäri sun tilanteeseen kommentoi! Ymmärrän turhautumisen epävarmuuteen, varsinkin kun sun kierto on normaalisti noin säännöllinen ja lyhyt 😣

Kiitos vastauksesta. Ei maininnut rakennetta, puhui paksuudesta. Ja onhan se nyt silleen loogista ajatella kp19 että ovis tapahtunut kun kierto tavallisesti 24-26 päivää.
Mitä googlasin niin ihan normi rajoissa tuo 7,6 juuri ennen ovulaatiota.

Tässä nyt lähinnä huolena että piiitkä kierto ja synarela aloitettu liian aikaisin jolloin se jatkuu liian kauan (mitä mun amh:lla on tosi huono juttu). Tarkoitus aloittaa lutaalivaiheen puolivälissä ja mä oon nyt aloittanut dpo -2.

Mäkin nyt huvikseni katsoin Omamehiläisestä limakalvon paksuushistoriaa, ja näemmä ekassa inssissä ovistesti+ -päivänä se oli 7,3, samassa kierrossa kp 10 vasta 5mm. (Ja mielenkiintoista kyllä parissa eri kierrossa kp 8 se on ollut 3,8 tai ihan vaan "ohut", eli se kasvaa kyllä parissa päivässä aika paljonkin) Eli joo eiköhän tuo 7+mm sovi olemaan jossain siinä ovulaation tietämillä mutta en minäkään usko että siitä voi suoraan päätellä että ovulaatio oli jo.

Paljon tsemppiä @Mariamimi !

@pienitoiveemme toivotaan että pääset jo pian uuteen kiertoon ja vointikin paranee!

@MyMa rento mieli kuulostaa hyvältä, toivottavasti migreenejä ei tule enempää.

Mulla alkaa Lugesteron lauantaina . Lääkäri sanoi maanantaina mutta järkeilin itse ja reseptin potilasohjeen avulla että niin siis vissiin lauantaina. Se mun lääkäri on kyllä tosi ihana, mukava ja uskoakseni taitavakin vaikka hän tällä viikolla onkin puhunut ristiin noista limisten ja follien mitoista ja elänyt myös väärää viikonpäivää ilmeisesti XD Testipäivä on sitten 14.5.

Jos nyt ei tärppää niin seuraava inssi on kyllä hankala ajoittaa. Kp 10 on luultavasti pe tai la, ja lääkäri sanoi että jos se on la tai su niin sitten vaan pe kuitenkin follien tarkastukseen ja mahdollisesti inssi jo silloin jos tilanne kypsä. Tuo mun on kyllä ihan mahdoton järjestää töiden puolesta, kun oletan että ei sitä inssiä nyt siinä ihan sen 30min vastaanoton puitteissa saada ex tempore järjestettyä, kun spermakin pitää sulattaa. Aattelin että jos kp10 osuisi kuitenkin sunnuntaille niin sitten kyllä menisin vaan kp11 folliultraan ja silloin pystyisin kyllä jäädä inssiinkin. Jos taas la niin pitää kyllä miettiä uskaltaisiko riskeerata niin että menisi kuitenkin vasta ma.

• Tykkää
Toivottavasti ei tarvita uutta inssikierrosta @näännä 😇 Vähän siistiä että on kaksi piinailijaa tässä ryhmässä tällä hetkellä! Jos @Mariamimi n käynti jo takanapäin. Milloin testailu alkaa? 🤭

Lääkäri meinasi että jatketaan suunnitelman mukaan eli synarela jatkuu ja 12. päivä kontrolli, oli sitten menkat alkaneet vai ei (silloin jo kp 31). Tämä nyt sinänsä riittää mulle. Hänen teoriansa on, että ovulaatio tapahtunut juuri silloin keskiviikkona kun olin ultrassa, mitä kyllä selittäisi esim että kaikki muuten näytti hyvältä (limis, ei johtofollia) mutta keltarauhasta ei vielä ollut. Sitten vain on se ongelma tässä teoriassa että tein pari tuntia ennen käyntiä erittäin negan ovistestin ja 24h sen jälkeen erittäin posin. Tiedä sitten. no tämä jää mysteeriksi ja jälleen kerran uusi todiste ettei aina mee oppikirjojen mukaan.

Onnistuneesti siirrettiin 5pv blasto ❤️ Virallinen testipäivä on 13.5, mutta aloitan tällä kertaa testailun ajoissa. Miehen kanssa päätettiin, että jos näillä neljällä alkiolla ei onnistuta, niin meidän yritys on siinä. Koskaan en ole mikään himotestaaja ollut, mutta nyt otan näistä vikoista kierroista kaiken irti 😂 Dpo 14 osuu äitienpäivälle, ois aika täydellinen lahja.

@näännä kuulostaa kyllä loogiselta, että Luget alkaisi lauantaina. Maanantai kuulostaa aika myöhäiseltä. Oisko arkipyhä sekoittanut lääkärin ajatukset 😅

@Keltainenkukka92 on kyllä mysteeri se ovisplussa. Toivotaan, että tää hoitokierto menis nyt teiltä nappiin ja ois samanlaiset follimäärät seuraavassakin kierrossa 🤞

@Mariamimi mulla kans muistikuvat vanhoista IVF-puuhista ja nytkin lääkäri sanoi, että yli 7 mm pitäisi olla ennen siirtoa. Mulla oli siis 6,4mm, ja tuosta käynnistä olisi sitten mennyt noin viikko että oltaisiin siirretty, joten kp olisi öhh.. jotain? Mä oon noista kierron päivistä ja mitä missäkin vaiheessa kiertoa tapahtuu niin ihan pihalla, kun ei mulla ole koskaan mitään kuukautiskiertoa. Vanhoista muistiinpanoista sit vaan välillä lueskelen, että minä kp:na tehtiin siirto jne.

@näännä hienoa että pääsit inssiin!! Tuosta limiksestä siis edelleen, se triple rakenne ilmeisesti jotenkin kompensoi paksuutta (tai ohuutta siis) Mulla ei ole koskaan mainittu että olisi tota tripleä, siksi sitä paksuutta pitääkin niin tarkkaan tuijotella. Onko inssissä nyt siis jotain tukilääkkeitä sulla vielä? Koska testipäivä?

@Keltainenkukka92 miten lääkäri sitten arveli että sulla olisi ovis jo ollut, jos se onkin nyt? Kyllä vähän sekavalta kuulostaa, tosi kurja juttu. Miten tää asia nyt sulla seuraavaksi sitten todennetaan? Tai "suoristetaan" kp laskenta, menkoista kai?

@haaveillen miten jakselet? aika huimaa että sit seuraavaan kiertoon vaan uutta yritystä! Toivottavasti mieli pysyy mukana

Ihan hyvin jakselen jo, kiitos kysymästä ❤ tässä on se hyvä puoli että en ehtinyt kauaa olla raskaana, niin asian käsittelykin tuntuu olevan melko nopeaa. Toki surettaa edelleen tää koko tilanne ja lapsettomuus, mutta pahin pettymys on nyt varmaan ohi. Tässä odotetaan nyt jo aivan täysin ensiviikon pas-suunnittelua, katotaan mitä siellä nyt sitten tapahtuu 🫣 Jänskättää että tehdäänkö nyt sitten se aukkari tässä kohtaa, jos pitää sitä hydrosalpinxia poissulkea. Vai riittääköhän ultraus.. Ainakin kaiketi sen ultran perusteella tuli epäily punktiossa. 🤔 Pääasia että tutkitaan ja hoidetaan, ettei tule turhaa siirtoa pakkashippuselle.

Mutta iiiiihanaa @Mariamimi, tsemppiä paljon piinailuun 🥰 täällä sormet tiukasti ristissä että jotain tapahtuis🤞🏼

Ja @näännä myös sinne paljon tsemppiä piinapäiville 🥰

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92

Yhteistyössä