Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa @Keltainenkukka92 että sait hyviä uutisia kystien suhteen 🫶 Ja muutenkin, kuulostaa positiiviselta käynniltä 😊tuo follimäärähän on jo hyvä! Voi kunpa tuollainen kierto osuisi ivf-kierrokselle 🤞🏼

Tiedoksi tännekin, että kyllä se varhaisultra kuuluu aina hoitoalkuisiin raskauksiin. Tasan kahden viikon päästä on sen aika 😬 Vielä kun saisi ajan kulumaan nopeammin. Sitten saa tietää, että heittääkö hyvästit hetkeksi lapsettomuuspolille, vai palataanko lähtöruutuun 🫣

Ihana kuulla @Keltainenkukka92 että teillä asiat etenee!

@haaveillen mun mielestä on vain toivoa antavaa että joskus pitkänkin taipaleen jälkeen ne plussat viimein saadaan, ihana juttu 🥰 ja mitä varhaisultraan tulee niin HUS ainakin taisi kuulua kuvioihin suoraan.

@MyMa laitoin jo aiemmin mutta puutuin listalta eli pienitoiveemme / 35 / ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus OI Letrozol tuella ja inseminaatiot suunnitteilla

OMA tilanne; me oltiin pääsiäinen reissussa ja oli kyllä ihana päästä vähän muualle ja keskittyä muihin asioihin. Kävin jälleen progresteroni labrassa ja nyt oli pompannut arvo 55+ eli ovis tapahtunut juuri oikealla paikallaan, harmi että tää kierto meni sekoiluksi, mutta ainakin tuokin on nyt testattu verikokeilla.

Jospa seuraavaan kiertoon jo päästäisiin inssiin🤞 seuraava ultra on jo heti alkukiertoon, nähdään mikä tilanne kystan / muutosten osalta on.. Ei jaksaisi enää yhtään viivettä tähän. Tiedostan, että eka inssi ei välttämättä onnistu kuitenkaan, mutta helpottaisi kun päästäisiin edes yrittämään..

@Keltainenkukka92 mahtavaa että ensikäynnillä oli hyviä uutisia!
@Mariamimi toivottavasti aikataulut osuu kohdilleen!
Mulla kans h-hetket sijoittuu vappuviikolle, mutta eihän se inssin kanssa tietenkään ihan niin päivän päälle olekaan. Nyt yhden letro+luge-kierron jälkeen on myös paljon helpompi arvailla ovulaation ajankohtaa, tai ainakin kuvittelen niin. Itse asiassa varasin jo Felicitaksesta lääkäriajan 2.5. jolloin arvelen ovulaation olevan, ilmoitan vain sinne sitten pari päivää ennen että se inssi olisi sitten siinä (tai perun sen jos ovis tuleekin aiemmin). :D Tänään nimittäin osui tilaisuus saada just siihen kohtaan töistä hetki vapaata niin halusin varmistaa, että mahdun juuri sillä kellonlyömällä inssiin. No nyt kun tein näin niin mikään tuskin menekään yhtään samassa aikataulussa kuin viime kierrossa. Viime kierrossa luulin alkupuoliskolla että kierto tulee lyhenemään parilla päivällä kun munarakkula kypsyi tavallista nopeammin ja sittenhän sain vielä irrotuspiikinkin, mutta lugesteronihan sitten pidensikin luteaalivaihetta päivällä-parilla, joten perjantai-insseilyt vissiin jatkuu.

@Mariamimi ainoat oireet tällä hetkellä on että rinnat on aavistuksen arat ja alavatsalla on välillä juilintaa/menkkasärkyjä.
Kiva et on edes jotain oiretta muistuttamassa raskaudesta 🙏 Ekat viikot on niin pitkiä ja jännittäviä.

@näännä toivottavasti sielläkin osuu inssin aikataulut kohdilleen ja päästään piinailemaan 🤞 Kamalaa säätöä aina töiden kanssa, varsinkin kun ajat tulee lyhyellä varoitusajalla.

@pienitoiveemme pahoittelut, multa oli mennyt tuo sun lista-info ohi! Lisäsin sut nyt listalle 😊

@Keltainenkukka92 mahtavaa, että kystien kanssa olikin tapahtunut positiivista edistymistä! Kerran noinkin päin, kun yleensä tahtoo kaikille tulla vaan niitä takapakkeja. Sori kun mulle ei nyt mennyt jakeluun, mutta mitä tämä tarkoitti sun kertomassa julkisen puolen elokuun käynnistä:"Käynti siinä kohtaa on kontrolli eli tutkimukset ja katsotaan yksityisen tuloksia, varoitteli jo että voi olla etteivät edes yritä mutta ainakin olemme listoilla." ?

@haaveillen voi ihanaa, että sulla on varhaisultrakin ihan pian! Niin jännää 😍 Mua henk koht ei haittaa yhtään että kerrot täällä, tosiaan sehän rohkaisee meitä muita. Mutta ymmärrän että kaikista ei välttämättä tunnu kivalta. Noh, veikkaan että sullakin alkaa jossain kohtaa tehdä mieli saada sitä raskaus-vertaistukea enemmän 😉 mutta ole nyt ihmeessä mukana vaan 🙏🏽

Haluatko @näännä listoille? Toi sun nick on muuten ihan huippu 😂

Omanapa, että limakalvo ei ollut kasvanut riittävästi, ja siirto menee kesäkuulle. Ehtis toukokuun loppuun, mutta oon silloin reissussa. Harmittaa, kun sen neurologisekoilun takia piti jättää estrogeeni vähäksi aikaa pois, niin eipä se limis sitten jaksanut kasvaa, kun hoitojakso estrogeenille jäi tässä kierrossa liian lyhyeksi. Noh leuka rintaan ja kesää kohti. Onneksi Ovumiassa kesäsulku on vaan 2 vkoa ja mulla lääkkeellinen kierto muutenkin, niin toi tuskin muodostuu ongelmaksi että osuis just siihen heinäkuuhun (jos ei siis ekasta tärppää, tähän oon henkisesti varautunut).

• Rakkaus
Reactions: pienitoiveemme
Todellakin heität hyvästi hoidoille j
@pienitoiveemme pahoittelut, multa oli mennyt tuo sun lista-info ohi! Lisäsin sut nyt listalle

@Keltainenkukka92 mahtavaa, että kystien kanssa olikin tapahtunut positiivista edistymistä! Kerran noinkin päin, kun yleensä tahtoo kaikille tulla vaan niitä takapakkeja. Sori kun mulle ei nyt mennyt jakeluun, mutta mitä tämä tarkoitti sun kertomassa julkisen puolen elokuun käynnistä:"Käynti siinä kohtaa on kontrolli eli tutkimukset ja katsotaan yksityisen tuloksia, varoitteli jo että voi olla etteivät edes yritä mutta ainakin olemme listoilla." ?

@haaveillen voi ihanaa, että sulla on varhaisultrakin ihan pian! Niin jännää Mua henk koht ei haittaa yhtään että kerrot täällä, tosiaan sehän rohkaisee meitä muita. Mutta ymmärrän että kaikista ei välttämättä tunnu kivalta. Noh, veikkaan että sullakin alkaa jossain kohtaa tehdä mieli saada sitä raskaus-vertaistukea enemmän mutta ole nyt ihmeessä mukana vaan

Haluatko @näännä listoille? Toi sun nick on muuten ihan huippu

Omanapa, että limakalvo ei ollut kasvanut riittävästi, ja siirto menee kesäkuulle. Ehtis toukokuun loppuun, mutta oon silloin reissussa. Harmittaa, kun sen neurologisekoilun takia piti jättää estrogeeni vähäksi aikaa pois, niin eipä se limis sitten jaksanut kasvaa, kun hoitojakso estrogeenille jäi tässä kierrossa liian lyhyeksi. Noh leuka rintaan ja kesää kohti. Onneksi Ovumiassa kesäsulku on vaan 2 vkoa ja mulla lääkkeellinen kierto muutenkin, niin toi tuskin muodostuu ongelmaksi että osuis just siihen heinäkuuhun (jos ei siis ekasta tärppää, tähän oon henkisesti varautunut).

Harmi, että siirtyy! Itse en ole uskaltanut varata reissuja tms just sen takia mutta oikeastaan tekee varmasti vain ja ainoastaan hyvää päästä pois ja eihän yhdellä kuukaudella sinne tai tänne nyt oikeasti ole mitään väliä.

Eli HUSin lääkäri siis varoitti ettei meille välttämättä tehdä hoitoja vaikka ollaan IVF-jonossa. Meidän seuraava käynti on siis ultra + katsotaan mitä yksityisellä on siinä kohtaa ehtinyt tehdä+tuloksia ja vasta jos lääkäri siinä kohtaa arvioi että on yli 10% mahdollisuus onnistua päästään aloittamaan hoitoa. Ja jos ihme käy ja meillä silloin on alkioita pakkasessa yksityisellä emme myöskään saa hoitoa julkisella.

@MyMa voi ei 😣 Toivottavasti reissu saa hetkeksi ajatukset pois hoidoista ja pääsette mahdollisimman pian uuteen yritykseen.

Täällä ultra takana ja toinen folli oli lähtenyt kunnolla kasvuun ja saan pistää Ovitrellen huomenna. Eli saan oviksen sunnuntaille niinku pitikin ja päästään siirtoon 2.5. Täpärälle meni! 😅 Ovumia teki kuulemma aiemmin lauantaisinkin siirtoja, mutta resurssien takia eivät niitä toistaiseksi tee.

• Rakkaus
Reactions: MyMa ja haaveillen
@MyMa voi ei Toivottavasti reissu saa hetkeksi ajatukset pois hoidoista ja pääsette mahdollisimman pian uuteen yritykseen.

Täällä ultra takana ja toinen folli oli lähtenyt kunnolla kasvuun ja saan pistää Ovitrellen huomenna. Eli saan oviksen sunnuntaille niinku pitikin ja päästään siirtoon 2.5. Täpärälle meni! Ovumia teki kuulemma aiemmin lauantaisinkin siirtoja, mutta resurssien takia eivät niitä toistaiseksi tee.

Hui miten jännää!! 😻 Onneksi kaikki meni aikataulullisesti hyvin, nämä arkivapaat ovat kyllä hankalia. Eli _viikon_ päästä olet PUPO (eli se pregnant until proven otherwise😁) ja parin viikon päästä voi jo testailla. Miltä tuntuu?

On: olen nyt jatkanut ovistestausta (tekemistä??🤣) koska dunno haluan toki yrittää luomuilua varmuuden vuoksi, haluan tietää että kierto pelaa ja myös arvioida sen kestoa. Yleensä ovis+ dpo12 ja nyt dpo14. Haalea viiva sieltä tulee testiajan lopussa, vähän siis parempi kuin alkuviikon esihaamu. Isoimmat follit olivat toki 10mm keskiviikkona (siinä kohtaa oli kolme samankokoista, mietin jo että pitäisikö soittaa Felicitiakselle että hei, voiko dpo12 alkaa pistää, voitaisi saada kolme 😅) eli kaippa sen perusteella voisi olettaa että mahdollinen ovis tyyliin ma-ti. Samalla en usko luomuiluun sitten yhtään mutta väkisin käy mielessä että onkohan monikkoraskaus mahdollinen jos nuo kasvavat samaa vauhtia. Meillä kun esikoisella oli ekat kuukaudet kaksonen niin tulee helposti mieleen.

• Tykkää
Reactions: näännä
Hui miten jännää!! Onneksi kaikki meni aikataulullisesti hyvin, nämä arkivapaat ovat kyllä hankalia. Eli _viikon_ päästä olet PUPO (eli se pregnant until proven otherwise) ja parin viikon päästä voi jo testailla. Miltä tuntuu?

On: olen nyt jatkanut ovistestausta (tekemistä??) koska dunno haluan toki yrittää luomuilua varmuuden vuoksi, haluan tietää että kierto pelaa ja myös arvioida sen kestoa. Yleensä ovis+ dpo12 ja nyt dpo14. Haalea viiva sieltä tulee testiajan lopussa, vähän siis parempi kuin alkuviikon esihaamu. Isoimmat follit olivat toki 10mm keskiviikkona (siinä kohtaa oli kolme samankokoista, mietin jo että pitäisikö soittaa Felicitiakselle että hei, voiko dpo12 alkaa pistää, voitaisi saada kolme ) eli kaippa sen perusteella voisi olettaa että mahdollinen ovis tyyliin ma-ti. Samalla en usko luomuiluun sitten yhtään mutta väkisin käy mielessä että onkohan monikkoraskaus mahdollinen jos nuo kasvavat samaa vauhtia. Meillä kun esikoisella oli ekat kuukaudet kaksonen niin tulee helposti mieleen.
Täytyy myöntää, että fiilikset on aika ristiriistaiset. Siis tietenkin oon innoissani, että päästään siirtoon. Samaan aikaan taustalla on ajatus ”miksi tämäkään onnistuisi, kun ei aiemmatkaan siirrot”. Yritän kuitenkin muistuttaa itseäni, että meillä on lahjasolun kanssa varmasti paljon paremmat mahdollisuudet. Kai sitä jollain tasolla suojelee itseään pettymykseltä. Ajatus raskaudesta tuntuu vielä todella kaukaiselta.

Ehdottomasti kannattaa luomumahdollisuudet hyödyntää, varsinkin jos on mahdollisuus useampaankin folliin 🙌 Ei sun kierto ihan kohtuuttomaksi varmaan veny, jos follit on tuota kokoluokkaa olleet. Tietty tuntuu pitkältä sun normikiertoon verrattuna.

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Ymmärrän tuon, pessimisti ei pety jne. Ei mielestäni ole mikään huono strategia, itse lähdin keskiviikkona HUSiin sillä ajatuksella että kystat varmaan kssvaneet ja pitää tutkia ettei ovat huonolaatuisia ja meille miutenkin vain sanotaan heippa goodbye, olette mahdoton keissi. Ensimmäistä kertaa vastaanotolle pessimistinä ja saatiin kuitenkin parhaat uutiset koko tän matkan varrella, kannatti. 😅

Toivottavasti saatte plussan parin viikon päästä, muutenhan teillä on pakkasessa uusia mahdollisuuksia ja niitä pääsee varmasti melko nopealla aikataululla siirtämään? Mun mutu sanoo kuitenkin että jo tää tulee onnistumaan. ❤️

Tässä nyt taisi käydä niin että kemialliseksi jäi tämä meidän juttu 💔 Testit lakkasi käytännössä tummumasta dpo17 jälkeen. Eilen dpo22 tein vähäsen aiemmasta haalenneen testin, lopetin tukilääkityksen ja nyt on vuoto alkamassa. Ei tullut pientä meille vieläkään 💔😭

• Surullinen
Reactions: RLiisukka ja MyMa
Kiitos ihanat ❤️‍🩹 Mieluummin kuitenkin näin, kuin se että olisi keskeytynyt myöhemmin. Tästä nyt suunnataan sitten varmaan kohti uutta siirtoa välikierron jälkeen. Elleivät halua tutkia jotain tarkemmin, koska teksteissä luki että jos tulos on nega niin voisi tutkia voiko potilaalla olla hydrosalpinx. punktiossa oli tullut siitä epäily. Nopeella googlettelulla ei ole raskauden kannalta hyvä juttu 🤔 Täytyy tuosta kysellä vähän lisää mitä se tarkoittaa. Täytyykö tehdä jotain operaatiota tässä ennen seuraavaa siirtoa. No, ehkäpä tämä tästä taas. Matka jatkukoon. Ja epävarmuus. Ja silleen. Saakeli mitä touhua 🫣 Nyt eletään niitä hetkiä että tekisi mieli heittää hanskat tiskiin koko lapsitoiveen kanssa.

• Surullinen
Reactions: näännä
Ei ole tuttu tuo hydrosalpinx.

Nyt tuntuu siltä mutta pian alkaa todennäköisesti tuntua siltä että odotat PAS-siirtoa ja onneksi teillä on yksi mahdollisuus odottamassa. 🤗❤️ Voisi jopa ehtiä ennen kesäsulkua..? Ensin täytyy tietenkin surra. Olitko ehtinyt kertoa raskaudesta?

Ei ole tuttu tuo hydrosalpinx.

Nyt tuntuu siltä mutta pian alkaa todennäköisesti tuntua siltä että odotat PAS-siirtoa ja onneksi teillä on yksi mahdollisuus odottamassa. Voisi jopa ehtiä ennen kesäsulkua..? Ensin täytyy tietenkin surra. Olitko ehtinyt kertoa raskaudesta?

Se on jonkinlainen nestekertymä/tukos munanjohtimessa. Jos se tyhjenee kohtuun niin voi olla alkiolle/sikiölle kohtalokas (?) näin ymmärsin. en ole varma.

Kyllä tässä varmaan ensiviikolla jo selviää mikä on seuraava steppi. Klinikalta ollaan oltu aika nopeita reagoimaan viesteihin mikä on hyvä. Silloin kun ilmoitettiin että ollaan päätetty että halutaan kokeilla ivfää, niin 15min päästä tuli viesti että jonossa ollaan 😃 hyvä että joku asia edes tapahtuu nopeasti 🙈

Ei ehditty (onneksi) mitenkään laajemmin kertoa tästä, toki heille kerrottiin jotka tiesi muutenkin hoidoista.

Voi ei @haaveillen , oon niin pahoillani 😢😭💔 On tämä raakaa peliä. Niin tiedät jo etukäteen, että välikierto tarvitaan? Ja en ole kans koskaan kuullutkaan tosta hydrosalpinx jutusta, kaikkea sitä kans onkin. Miten sitä tutkitaan?

@näännä lisään sutkin listoille, kiitos tiedoista!

@Mariamimi mahtavaa että pääsette ens viikolla siirtoon! Kyllähän ne fiilikset voi olla aivan laidasta laitaan ja vielä vaihdellakin päivästä toiseen. Josko se toivon kipinäkin sieltä heräisi 🥰 Mitataanko luomukierrossa muuten limakalvon paksuutta erikseen? 🤔 Tässä nyt peilaan tohon omaan lääkkeelliseen kiertooni.

@Keltainenkukka92 kiitos selvennyksestä, nyt tajusin mistä sulla oli kyse. Eli mahdollisen kieltäytymisen syynä julkiselle olisi joko a)laskennallisesti huonot tsäänssit tai b)jos alkioita pakkasessa. Koska ei kai itsessään yksityisellä oleminen voi muuten olla julkiselle hoitoon ottamattomuuden syynä? Ts. onhan sulla oikeus julkisen hoitoihin, jos vaan noi em. asiat ei ole voimassa?

Ja omat reissusuunnitelmat nyt tosiaan vähän lykkää siirtoon pääsyä, mutta siltä osin vain viikolla. Tää mummelimaisen ohut limakalvo tässä ottaa päähän, eikä mitään varmuutta siitäkään kasvaako se kesäkuuhun mennessäkään. Estrogeeniannosta nyt vähän nostettiin, toivottavasti ei puske sitä migreeniä nyt sitten tilalle.

Viimeksi muokattu:
*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)
⭐Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, IVF matalan AMH takia, nyt yksityisellä, jonossa julkiselle
⭐MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty, passit menossa
⭐Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut
⭐Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
⭐pienitoiveemme / 35 / ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/ OI Letrozol tuella ja inseminaatiot suunnitteilla
⭐näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Yhteistyössä