Lapsettomuushoidoilla ainokaisensa saaneet, kysymys teille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En oikeastaan osaa verrata. Mun kaikki lapselliset tutut, ystävät ja sukulaiset ehtivät saada siinä ajassa pari-kolme kakaraa, kun me pykättiin tuota yhtä. Eli on todella vaikea nähdä eroja perhedynamiikassa kun toisilla eletään usealapsisen perheen todellisuutta ja meillä eletään eristyksissä yksilapsisen perheen arkea.

Lapsi ei tosiaankaan saa kaikkea mahdollista materiaa. Olen aika tiukka monissa asioissa ja sitten ihan lepsu joissain. Lapsi saa kyllä melkoisesti hellyyttä ja huomiota meiltä molemmilta vanhemmilta, etenkin nyt kun ollaan oltu koko porukka lomilla ja kotosalla pari kuukautta.

mulla hoidoilla saadut kaksoset ja enenmää ei tuu :( niin niille haluaisi ostella kaikkea mitä haluavat ja enemmänkin mut onneksi mies pistää mulle kampoihin, sit aina vetoan et kun nää on mun ainokaiset et eiks voi...... hehe....

Saanko osallistua, kun meillä on yks luomu ja yks hoidoin saatu?
Vastaan joka tapauksessa.
Täytyy myöntää, että tätä hoidoilla saatua tulee passattua vähän enemmän ja ostettua enemmän merkkivaatteita, kun luomuesikoiselle aikanaan ostettiin. :ashamed:
Nykyään ovat toki tasavertaisia yksilöitä molemmat, mutta niin ei alkuun ollut. :/

Kylhän tuo poika suht helposti saa jotain mitä haluaa. En kuitenkaan usko että sillä on tekemistä asiaan, että poika on hoitoavusteisena alkunsa saanut 3 vuoden yrityksen jälkeen.
Poika elää ihan tavallista piehen miehen elämää vaikka äiti jaksaakin ihmetellä pientä ihmettään :heart:

No kerron oman puoleni.
Mulla on siis 6 vuotta yritetty lapsi, jonka tiedän jäävän viimeiseksi (jossen nyt sitten ole toiveista huolimatta raskaana). Ihana neiti, jääräpäinen kyllä. Saa aika helposti asioita, mutta toisaalta, ikääkin on vasta vajaa 2. Vaatteita ostan enimmäkseen kirpparilta, mutta elämyksiä ja leluja yms. tuntuu saavan liiankin helposti. En vain mahda itselleni mitään. Pelkään hemmottelevani lapseni. :ashamed:

En usko, että kohtelisin erilailla jos 4v ainokaiseni olisi saanut alkunsa luomusti. Samanlailla hällä olisi vaatteita kaappi täynnä joista osa hankittu kirppareilta ja osa kaupoista. Kaikkea haluamaansa ei saa eikä mielestäni muutenkaan ole lellitty.

Yksi lapsi pitkän lapsettomuuden jälkeen. Toista toivoisin, mutta voi olla että haaveeksi jää. Ainokainen on saanut paljon, mutta ei kaikkea. Jos on jotain hankintoja, otan tarkkaan selville mitä on tarjolla ja yritän ostaa laadukasta, turvallista, kehittävää ym... Ei välttämättä kalleinta ja käytettykin käy usein. Leluja on kertynyt kiitettävästi... On varmasti saanut helpommin tavaroita ja materiaa, mutta kasvatuksessa olen yrittänyt olla jämpti. Täytyy myöntää, että menettämisen pelkoa on ja siitä johtuen ylisuojelevaisuutta.

Meillä on ensimmäistä kierrosta saatu 2v poika ja kyllä sille ostetaan, ei se vielä itse osaa pyytää, sitten varmaan täytyy rajoittaa. Vaatteet suurimmaksi osaksi kirppikseltä kyllä ( ei siksi että uusiin ei olisi varaa). Miksi hyvällä kasvatettu olisi " pilalle hemmoteltu", ei niistä puutteessa ja huomiotta eläneitä yleensä kivoja ihmisiä tule...Ollaan ajateltu että koska meillä nyt on suurehkot tulot, on sellainen " arvostappa nyt tätä yhtä lahjaa " kasvatus turhaa, ennemmin pidetään materia sellaisena että sitä tulee ja menee, arvot on muualla. Teemme jonkin verran hyväntekäisyyttä, ja kun pojasta tulee isompi hänelle näytetään mahdollisuuksia auttaa vähempi osaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Meillä on ensimmäistä kierrosta saatu 2v poika ja kyllä sille ostetaan, ei se vielä itse osaa pyytää, sitten varmaan täytyy rajoittaa. Vaatteet suurimmaksi osaksi kirppikseltä kyllä ( ei siksi että uusiin ei olisi varaa). Miksi hyvällä kasvatettu olisi " pilalle hemmoteltu", ei niistä puutteessa ja huomiotta eläneitä yleensä kivoja ihmisiä tule...Ollaan ajateltu että koska meillä nyt on suurehkot tulot, on sellainen " arvostappa nyt tätä yhtä lahjaa " kasvatus turhaa, ennemmin pidetään materia sellaisena että sitä tulee ja menee, arvot on muualla. Teemme jonkin verran hyväntekäisyyttä, ja kun pojasta tulee isompi hänelle näytetään mahdollisuuksia auttaa vähempi osaisia.

Nyt mä en ymmärrä miten tää liittyy tähän kysymääni kysymykseen?

Yhteistyössä