Lapsettomuus hoitoon menossa tai siellä jo:)

Kiva kun sinäkin miltsu76 kirjottelit kuulumisia :)! Täällä odotellaan menkkoja, menossa kp29 ja mitään ei kuulu. Voi olla että menkat myöhässä koska olen koko viikon ollut flunssassa ja saikulla :( (niin ja tämä minun epäsäännöllinen kierto 25-29pvä)
. Ja työasiat stressaa aika paljon. Tänään kävin työterveydessä lääkärin juttusilla ja huomenna saan jonkun mittarin johon puhalletaan kahen tunnin välein 4viikon ajan. Seurataan johtuuko nää miu sairastamiset allergiasta vai huoneilmasta. :|
 
mulla sama juttu, en osaa enää pettyä kun menkat alkavat. Jotenkin siihen on niin tottunut että joka kuukausi ne sieltä tulee :/ Nyt oikein ootan et ne alkais ni pääsee kokeilemaan onko noista määrätyistä lääkkeistä sitten apua. Kuitenkin alitajunnassa kolkuttelee vaan se tunne, ettei sitä lasta tule :( vaikka lääkäri toivoa antoikin.
 
Veerukka aina on toivoa!:heart:.

Kyl muakin pelottaa et he ovat sitä mieltä ettei mun kohtu jaksa raskautta, vaikka olen jo yli 17vuotta sitten saanut lapsen, oli tosin hankala raskaus ku veristä tiputtelua oli ainakin puoliväliin raskautta ja syytä ei tiedetä..

Toivotaan parasta meille kaikille!
 
Kp 30 eikä mitään tapahdu. Mahaa kivistää välillä tosi kovaan ja välillä polttaa samalla tavalla kuin olisi mahatauti, sekä munasarjoihin vihloo. Jospa ne menkat alkaisivat tulemaan. On tää nyt yhtä tuskailua.
 
Menkkoja täällä nyt sit ootellaan. Rinnat kipeyty tismalleen samalla lailla kun aina ennekin välittömästi siitä kun ovis on ohi. Mikä siinä on, että raskaus- ja menkkoireet on niin samanlaisia? Aina joku pieni piru kuiskailee, et entä jos ne ei ookaan menkkaoireita vaan ois raskaana... Mut turha toivo. Joten tesemppiä vaan muillekin joilla taas yks kierto hujahti ohi! :)

Mua ahistaa jotenkin kauheasti noi tulevat hoitoasiat. Kun miehen simppanäytteen tulokset tuli, meni pari kuukautta kun jossain kriisissä kun ei oikein halunnut ymmärtää. Nyt asiat on mennyt omalla painollaan, mut pelottaa, et kun hoidot alkaa, ni alkaa se sama ahistus ja stressi. Kun ei oo suuria toiveita, ei pety. Mut entäs hoidoissa? Jotenkin niissä varmasti toivoo (ainakin ekan kerran) ja sit jos kerta toisensa jälkeen epäonnistuu...

Ja yhtä kauhealta tuntuu ajatella, et vaikka nyt joulukuussa päästäski ISCI-jonoon, ni se on sen puol vuotta. Eli vauvaa ei meidän perheeseen kuulu ainakaan 1,5 vuoteen, jos ei luomuihmettä tapahtu.

Että tällainen avautuminen :D Mutta helpotti :D Täällä onneksi kaikki tietää, miltä toisista tuntuu.
 
Mulla ihan samanlaisia tuntemuksia kun sulla havina. Pelkään että hoidot ei onnistu. Mutta koitetaan ajatella positiivisesti :) Mulla menossa kp31 ja ei menkkoja kuulu. Raskaustestiä en suostu tekemään koska jotenkin ajattelen että enemmän petyn negatiivisesta tuloksesta kuin että menkat alkaisi.. Omituista? :O Mahaa polttaa edelleen ja lämmöt ei laske. Alkaa tää flunssa jo rittämään. Kurkku tosi kipee ja nenä ihan tukossa :( Lääkärikin totesi että virusta.
 
No juu nuo hoidon epäonnistumiset on kyllä mielessä..mut eka joudun jännittämään sitä kohduntähystystä missä määritellään että kestääkö kohtu edes raskautta, eli sit alkaa vasta hoidot huh huh.

Sinänsä tuo IVF voisi onnistua aika hyvin ku kaikki "omat ainekset" on kunnossa, vika vaan mun rakennevika: /
 
Pakkohan se testi on tehdä jos ei kohta ala kuulumaan. Oon torstaist asti aatellu et jos ei huomen ala ni teen testin. Ja seuraavana päivänä sama ja tänään sama :p en vaan pysty menee apteekkiin ja ostaa sitä perhanan testiä :'( mieskin jo kyseli et jokos on menkat alkanu.. Sekin siis vähän ihmettelee. Mutta odotellaan :D
 
Heippa!

Ensi kertaa kirjoittelen tänne sivustolle, kun löysin mukavan tuntoisen ryhmän ja johon on kirjoiteltu viimeksi eilen =) Löysin jo aiemmin muutamia keskusteluita, mutta olivat sen verran vanhoja ja ilmeisesti loppuneita viestiketjuja.

Meillä on yritetty saada lasta 1,5 vuotta. Kävin itse viime keväänä jo alkututkimuksissa, jossa katsottiin ultralla munasarjat ja verikokeella kilpirauhasen toiminta ja maitohormonit. Näissä ei löytynyt syytä miksi lasta ei ole kuulunut. Sain sitten "patistettua" mieheni syyskuussa antamaan spermanäytteen ja tulokset tulivat viikossa kotiin. Tulos ei ollut hyvä eli siittiöitä oli huomattavasti vähemmän kuin normaalisti pitäisi olla. Diagnoosiin oli merkitty, että luomuraskaus on hyvin epätodennäköinen. Mieheni sai vielä soittoajan lääkärille ja lääkärin mukaan mikroinjektio olisi ainoa mahdollisuus.

Kävimme viime perjantaina sitten ensikäynnillä Väestöliitossa. Mieheltäni otettiin verikoe, josta nyt sitten selvitellään että mitkä ovat hänen hormonitasot yms. ja sen lisäksi hänen tulee ensi viikolla käydä ultraamassa kivekset. Itselläni on hieman epäsäännöllinen kierto, joten sekään ei tilannetta paranna. Ensi viikolla pitäisi alkaa menkat, joten niitä odottelen kovasti alkavaksi, jotta pääsen itse verikokeeseen kieropäivänä 2-5. Sen jälkeen sitten pääsee ultraääneen kp 12-14.

Jotenkin vain tuntuu ettei jaksaisi odottaa enää yhtään. Mieheni oli tuloksien tullessa todella masentunut, eikä tietysti ihme. Itselläni pyöri silloin vain heti päässä, että voi kunpa hän olisi mennyt tutkimuksiin jo keväällä, niin asiat olisivat pidemmällä. Mutta, jos lapsi saadaan alulle, niin eihän siinä sitten mikään puoli vuotta enää merkitse. Onneksi mieheni kyllä osasi sitten ajatella asiaa niinkin, että pääasia että niitä siittiöitä on olemassa.
 
tervetuloa Hope-81 :)

Kiva saada tänne uusia kirjottelemaan omista kokemuksistaan :)
Täällä jouduttiin tulemaan kesken työpäivän kotia kun kuume ei laske. Eli flunssa jatkuu sitkeänä. Ja kp.33 eletään, mies sanoi tänä aamuna kahvipöydässä että olisi aika käydä testiä tekemään ihan senkin kannalta, että jos ja kun näyttää negaa niin sitten pitää käydä polille soittelemaan. Kait se on mentävä tänään apteekkiin ja ostettava se testi. :p Mikä siin on vaik tiedän että se tulos on nega, niin petyn kun nään sen siinä tikussa?
 
Tervetuloa Hope-81:).

Hyvä mies sulla Veerukka kun patistaa testiä hakemaan :p koetahan parantua siitä flunssasta!

Mä tässä alan lampsimaan iltavuoroon vaikka tekis mieli mennä peiton alle kun tuolla saataa ja näyttää synkältä:headwall:
 
Se on kyllä joo jännä miten sitä aina pettyy,kun tekee testin ja tulos on negatiivinen...vaikka sen jo "tiesikin",mutta kait sitä vaan niin kovasti toivoo,että tällä kertaa olisi eri tulos.

Multakin lääkäri kysyi ensikäynnillä pe,kun heinä-syyskuussa kierto oli 45 päivää,että tein varmaan sillon testin.Hieman katsoi,ku sanoin etten tehnyt.Mulla on suurimmaksi osaksi pysyny kierto 30-35 päivän välissä,mut muutamia kertoja ollut sitte ton yli 40 päivää ja niinä kertoina tehnyt testin ja pettynyt.Ni nyt en sitten halunnut tehdä koko testiä.
 
Onko teillä muuten lähipiirissä kavereita tms. raskaana?

Mulla on nyt tosi moni kaveri saanut lapsen ja muutama on tällä hetkellä raskaana.Ja toinen on mun pitkäaikaisin ystävä ja tuli kk raskaaksi,ku jätti pillerit pois.Toki olen onnellinen hänen puolestaan,mutta jotenkin tuntuu tosi väärältä ja ei oikein huvita pitää häneen yhteyttä..kun tuntuu,että se pahentaa omaa oloa.Vaikka kuinka yrittäisi tsempata ja ajatella,että kyllä kaikki vielä järjestyy.
 
Mul on muutamia kavereita ketkä on tullu vahingossa raskaaksi. Ite en oo heihin yhteyttä oikein pitäny juurikin sen takia kun tuntuu niin pahalta ettei itelle lasta tule vaikka kuinka yrittää. Toivon todella että nämä lääkkeet auttaa minua ovuloimaan ja saataisiin se pieni käärö. Niin, siis kunhan ne menkat nyt alkaisivat :D Ikinä ei ole näin pitkää kiertoa ollut, laitan tän nyt kyl flunssan piikkiin. Mut silti. Tulee vaan ajatuksia että olisiko nyt jotain pielessä. Ei tää naisena oleminen oo aina helppoa :D
 
Soitin tänään polille ja kerroin tilanteestani. Hoitaja käski muutaman päivän vielä odotella ja sitten pitää testi tehdä uudelleen ja jos sekin näyttää negaa niin sitten pitää lääkärin kanssa miettiä.
Flunssa alkaa helpottaa, kiitos lääkkeiden jotka lääkäri määräsi. Olikin niin vahvat että uni meinasi tulla väkisin lääkkeen oton jälkeen. :D Mutta yöllä ainakin sai nukuttua. Nauroin eilen miehelle, että tästä taudista kun selviän niin eiköhän se mahatauti ole sitten seuraava, sitä kun on meillä töissä liikkellä :mad: Mutta, nyt olisi lähdettävä työterveyteen verikokeisiin.. IIK!
 
Veerukka, toivottavasti pysysit terveenä ja sieltä se plussa ilmestys. Ite oon kyllä sellanen kans, että huvikseen en tee raskaustestiä, kun se nega on niin masentava nähdä.

Hope-81, meiän tilanne on vähän sama. Meillä on kyllä menossa vasta yk10, mutta simppanäytteen perusteella luomuraskaus hyvin epätodennäköinen. Välillä tuntuu et tekis mieli luovuttaa koko luomuraskautumisen suhteen, kun ainanen stressi on ovulaation aikaan. Mutta ei tässä nyt muu auta. Kuukauden päästä eka lääkärikäynti ja sit mun tutkiminen voi alkaa...
 
Kyllähän ne menkat sitten alkoi tänään. Huomenna sitten soittoa taas polille ja varaamaan ultra aikaa kp.10-12. Torstaina siis aloitan ne femarit. Toiv. niillä ei ole ihan kamalia sivuvaikutuksia.
Toisaalta huojentavaa että menkat alkoi, koska pelkäsin että jotain on vialla. Onneksi polilla on niin ihanat hoitajat, osaavat kyllä rauhoitella :)
 
Veerukka: Hyvä homma,että menkat alkoivat,ni pääsette jatkamaan hoitoja suunnitelman mukaan.Vaikka tietysti huomattavasti kivempi uutinen olisi ollut,että olisitkin ollut raskaana.

Havina:Joo,mulla oli jo useamman kuukauden kanssa (ennen ku mies kävi testeissä),että teki mieli lyödä hanskat tiskiin..tosiaankin stressaavaa aina panostaa ovulaation aikaan seksiin.Jotenki ehkä vähä pakkopullaa koko touhu,ku niin hirvee yritys päällä.Mutta tuloksien kuuleminen kyllä sit auttoi siihen,että osaa taas ottaa seksin seksinä eikä pakkopullana (kun tietää,että luomuraskaus ei onnistu).

Mäkin tässä menkkoja odottelen alkavaksi,ku periaatteessa pitäs alkaa torstaina...ellei kierto oo taas jtn muuta.Tietysti nytte sitte stressaa sitäkin,että alkaako ne vai ei ja sitte siirtyy sen takia,heh.Ei oo tosiaan helppoa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä