Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Hei onko normaalia, että pahoinvointi katoaa? Siis mulla on ollut viimeiset puolitoista viikkoa pahoinvointia ja sietämätöntä kuvotusta 24h/vrk, mutta tällä viikolla onkin ollut helpompaa ja melkein normaali olo :/ Onkohan vauva vielä siellä? :eek:


Niin ja Tikille peukkuja huomiseen ultraan! Mun muuten kästettiin jatkaa edelleen lugeja rv.10+0 saakka, jolloin asteittainen alasajo...

Vadelmaunelma 7+2
 
Huojentavia uutisia ultrasta :heart:
Eli pääsin jo tänään ultraan meidän läheiselle lääkäriasemalle. Mukava miesgyne jolla kävin kerran esikoisen odotuksen alkuaikoina myös, aikansa ultrailtuaan sanoi että ruskuaispussi löytyy, joten tuulimuna ei pitäisi ainakaan olla. Itse huomasin pienen pienen "lepatuksen" siinä vieressä ja seuraavaksi lääkäri näyttikin että tuossa saattaa olla syke, hetken päästä sanoi että kyllä se melko varmasti on syke. Sitten kertoi että se ultralaite on tosi vanha ja melko huono, että uudemmalla laitteella varmasti näkyisi varmemmin, mutta kyllä hän sitä mieltä on että syke se on :heart: Mittaukset teki vaikka ensin sanoi että aika huono vielä tässä vaiheessa on mitata, mutta melkein 4mm kaveri siellä on. Viikon päästä on väestöliiton ultra-aika ja nyt on helpompi odotella sinne, n. tonnin painoinen kivi vierähti sydämeltä.. Vuotoakaan ei juurikaan enää ole, hieman rusehtavaa limaista, kohdunsuu oli täysin kiinni ja mitään hematoomia tm keskenmenoon viittaavaa ei näkynyt. Sanoi että vuoto johtuu luultavasti siitä kun ruskuaispussi (vai istukka jo?) kasvaa tiukemmin kiinni kohdunseinään.
Kiitos kovasti lohdutuksistanne :flower:
Vadelmaunelma: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja :hug: huonommista! Toivottavasti se joka ei jaksanut jatkaa, tulisi vasta synnytyksessä ulos!

-minttu ja pikku-Toivo :heart: rv6+1
 
Minttu ihania uutisia! Onneksi syke näkyi ja saat hengähtää!!!

Vadelmaunelma mulla loppu pahoinvointi joskus 7+3 ja sit menkinkin 7+6 ultraan kattomaan onko kaikki kunnossa. Ja olihan kaikki kunnossa. Ja pahoinvointikin palasi sen jälkeen ja oksentaakkin on joskus saanut.

Alexsandrialle onnea ultraan! Tulehan sitten kertomaan kuulumisia!

Taikapapu onnea riskiviikkojen täyttymisestä!! Nyt uskaltaa vähän helpommin vamaan hengittää kun tuo riskiraja on täynnä.

Aitiliini mulla on vähän samaa vikaa.. massu toimii 2-3pvän välein ja varmaan se onkin osa syys turvotukseen mullakin.

(.) tänään on ollut huono olo ja järkky väsymys. Koitin töiden jälkeen nukkua tovin ja syödä vähän ja käydä vähän koiran kanssa ulkoilemassa. Puolisen tuntia jaksoin käpytellä. Ja nyt taas tässä sohvalla, kynttilöiden palaessa pöydällä. Mut olo on ihan yhtä kehno. Huomenna on koulutuspäivä, muussa tapauksessa jäisin joka tapauksessa kotiin, mut nyt en sit tiiä.. jos on aamusta yhtä kurja olo ni jään kotiin. Jotenkaan ei vaan luonto oikein anna periksi sille kotiin jäämiselle oikein koskaan. Yhden päivän oon ollut saikulla tähän mennessä raskauden takia, joten ei pitäis olla kovin huono omatunto vaikka kotiin jäisinkin.

Mitenkäs Jannaliinin olo? Eikö sulla perjantaina o se neuvola? Ihquu jos pääset tosiaan jos sydänääniä kuunteleen!

Rouva B hirmuisesti tsemppiä huomiseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olet ajatuksissa!

Napsuneiti ja pallero 10+1

 
Minttu1: Hienoa että sait hyviä uutisia.
Alexsandria: Onnea ultraan, kaikki täällä toivoo hyviä uutisia.
Taikapapu: Kiitos listalle lisäämisestä.

).( Minun ja Lugejen tahtojen taistelu on nyt minun hyväksi kerrankin, hiivaoireet ovat lähteneet lähes kokonaan. Lähikaupan piimämyynti varmaan nousi 100%. Lopetin phs:n käytön, survon vaan paprua pöksyihin niin sekin helpotti tilannetta.

Aamuisin on aika hutera olo, eikä kahvi maistu kun päiväkahviaikaan vasta. Ja kun nälkä tulee (aika usein) niin maha on kuin ei olisi ikinä ruokaa saanut! Pitää koittaa syödä normaaleja annoksia kuitenkin. Iltaisin turvottaa ja väsyttää ihan kamalasti, eilinen C.S.I:kin jäi katsomatta. Vähän jopa huolestuttaa kun mulla ei ole kummoisempaa pahoinvointia, lievää kuvotusta tulee toisinaan.

Hope79 6+3
 
Tiki: hurjasti onnea tuplista! :D

Ultrassa käyty ja itkuhan siellä tuli mutta ihan eri syystä kuin kuvittelin! Siellä näkyi SYKE!!! :heart: :heart: Ihan uskomatonta!!Menin sinne sillä ajatuksella että kohtu on tyhjä ja saan luvan lopettaa lääkkeet mutta kuinkas kävikään? Pää on ihan pyörryksissä.Siinä se näkyi ruudulla ihan selkeästi se syke. Voiko sitä enää onnellisempi olla? :D

Alex 6+1
 
Tikille ja Alexsandrialle oikein oikein paljon onnea ihanista uutisista!!!!!!!!!!!! Mahtavaa!!!

Jannaliini kyl sitä luulis että ne äänet huomenna jo kuuluis, ellei istukka oo ihan etuseinässä... Ja ainahans itä pääsee sit yksityiselle / neuvolaan / äippäpolille ultraan jos jostain syystä niitä ei saada kuulumaan. Siis jos istukka on edessä tms. Tuuhan sit neuvolan jälkeen kertoileen kuulumisia!

Napsuneiti ja pallero 10+2
 
Krokodiili
Täällähän on hyviä uutisia. =) Kukat Tikille ja Alexandrialle :flower: :flower: .

(.) Olin tiputuksessa tänään taas. Ja yhä varmempi olen lapsen liikkeistä, ne todellakin tuntuvat silloin tällöin.

Krokodiili rv 19+0
 
Tiki: Hurjasti onnea sinulle!!!! Ihanaa saada tänne odotuspuolelle toinen tupla-odottaja!!! Mitkäs on fiilikset tuplista?, me ainakin oltiin aika pöllämystyneitä, eikä vieläkään ihan voi sitä ymmärtää, että kerralla tulisi kaksi pientä..

Alexandria: ihanaa, että siellä kaikki ok ja syke näkyi!!! Pieni on sinnikäs!!!! :heart:

Minttu: hienoa, että sielläkin nyt kaikki hyvin!!!

Vadelmaunelmalle onnittelut pienokaisesta!!!!! Koita olla miettimättä sitä toista pientä.. vaikka varmaan helpommin sanottu kuin tehty. Luulisi tosiaan, että jos ulos tulee, niin tulee jotain edeltävää oiretta, vatsakramppia tms. Koita olla pelkäämättä!!!!

Aika paljonhan meitä on täällä ollut joilla tuhruilua, ja silti kaikki ainakin varhaisultrassa ollut ok.. Eli ilmeisesti se tosiaan ei aina pahaa merkkaa...

Jannaliini: ikäviä uutisia oli teidän tutulla.. kyllä tollaset uutiset aina panee miettimään.. Hui..Turvassahan sitä ollaan vasta, kun lapsi on syntynyt, ja sitten vasta se huoli vasta alkaakin..
 
Heippa!

Ihania kuulumisia täällä! Onnea niistä!
Olen lueskellut teidän kuulumisia ahkerasti, mutta omat kuulumiset ovat jääneet kirjoittamatta.
Epäuskoinen olo on täällä. Välillä on vähän huonoa oloa, lähinnä äklötystä ja alavatsaan juilii välillä menkkamaisen tapaisesti. Onko teillä jatkunut se tuntemus?

Sitten toisina päivinä tuntuu lähes normaalilta. Mutta väsyneeltä tuntuu olo kuitenkin, ehkä siksi ei ole tullut kirjoiteltuakaan.
Tein sitten tiistaina kotitestinkin kun halusin ne viivat nähdä :)
Tänään loppuu luget. Sekin vähän jännittää.
No eipä täs auta kuin odotella parin viikon päähän kun on klinikan ultra.
Mul ei ole ollut mitään vuotoa siirron jälkeen. Enkä ole edes lueskellut, että mitä vois tapahtua, että en alkais turhaan murehtimaan.
Mutta tosiaan uskon varassa tässä vaan ollaan, että tuolla sisuksissa jotain vielä olisi ja kasvaisi.
Ai niin, enkä tiedä nyt ihan varmasti miten ne viikot ja päivät lasketaan, mutta jos lasketaan punktiopäivä hedelmöittymispäiväksi ja sillon olis 2 viikkoa täynnä niin sitten olis nyt 5+3. Ja samoin se LA, en ole ihan varma.
Olen aatellut että siel klinikal sitten kertovat miten lasketaan.
Ja en tiedä vielä mihin synnäriin, husin alueella kun on vaihtoehtoja. Helpointa olis mennä lähimpään. No ehtii vielä hetken miettiä. Neuvola varattu kuun loppupuolella.
Mitähän muuta... ai niin mieskin on ollut aika vaitonainen, ei taida oikein sillekään vielä olla tämä asia lopullisesti mennyt jakeluun. No toisaalta, voi vielä tapahtua mitä vaan...
Ultraa ja mahdollisia ääniä odotellen!!
Hyvää jatkoa kaikille ja parempaa oloa! :wave:

Ripe 5+3 (kai)
 
Alexandria: Voi miten ihania uutisia! Ymmärrän niin, miltä susta tuntuu, kun itselläkin sitä verta oikein lorisemalla valui pönttöön ja luulin, se oli sitten siinä.

Ripe: jos laitaat googleen hakusanaksi raskauskiekko, antaa google yhtenä linkkinä OYS:n naistenklinikan/synnytysklinikan raskauskiekon, josta voit valita hedelmöittymispäivän ja kone laskee sitten LA:n, antaa arvion sykkeen näkymispäivästä jne. Mulla siis punktio oli 31.8 ja sen mukaisesti LA 24.5.2010. Eikö sullakin ollut tuoresiirto? Olikohan jotenkin niin, että PAS:issa laskettaisiin eri tavalla :/
Niin ja jos asuisin edelleen HUS:n alueella niin menisin itse ehkä Naikkarille - se on ehkä maineeltaan synnytystehdas, mutta jos jotain hämminkiä on, niin paras apu lähellä sekä itselle että vauvalle. Ikävä kyllä nyt ollaan paikallisen keskussairaalatasoisen laitoksen varassa ja tällä ko. yksiköllä aika huono maine. On kuulemma ihan ok ja hyvä, jos ei ole mitään pulmaa ja imetys onnistuu heti. Kaikki palvelut minimissään, perhehuoneet poistettu jne. Täällä ollaan myös imetysmyönteisiä, mikä käytännössä tarkoittaa vauvojen huudattamista ilman lisämaitoa, koska kyllä se imetys kuulemma sujuu kun vaan jaksaa ja sitten päivitellään, kun ei vauvaa voi kotiuttaa kun ei se paino nouse :headwall: Yksi tuttava oli pyytänyt miestä tuomaan salaa korviketta vauvalle ja toinen tuttava, joka on ollut kätilönä itsekin ko. sairaalassa sanoi mulle, että häntä itseäänkin pelotti mennä synnyttämään tuohon sairaalaan :eek:
Oho...eksyinpä nyt kummallisiin mietteisiin. No, ehkä asialla on jotain tekemistä sen kanssa, että odotellaan täällä juuri, josko siskon vauva syntyisi pian - la tosin vasta lokakuun lopulla, mutta sisko toivoo, että tällä kertaa ei menisi yli kuten viimeksi ;)

Vadelmaunelma 7+3
 
Tiki ja Alexandria, onnea teille! Aivan mielettömiä uutisia!

Jälleen omaa napaa: välillä mietityttää, että olenkohan mä raskaana ollenkaan. Oireita on verrattuna keskenmenneeseen raskauteen, mutta ei mitään hirmuisia. Yksi asia mikä vaivaa, on tuo nännikipu. Se on aina oikeassa rinnassa ja se kipukohtaus tulee 3-6 kertaa päivässä ja jos se tulee yöllä niin siihen herää ja ei voi nukkua ennen kuin se menee ohi. Nänni menee sen kivun aikana pääosin violetiksi ja lisäksi siinä on yksi valkea alue. Ihan kuin sitä kiristettäisiin narulla ja veri ei kierrä tai olisi joku tukos. Ja kipu on ihan hirveä! Mitähän tuo voisi olla? Pitänee kysyä ekassa neuvolassa 1,5 viikon päästä.

Wattu 8+2
 
Täällä alkaa olla seitsämäs raskausviikko loppusuoralla. Lievää pahaa oloa on tullut minunkin seuraksi, mutta ihan hyvin muuten voin. Suolainen ruoka himottaa, makeaa ei tee mieli ollenkaan, vaikka normaalisti olen nimen omaan makean perään.

Ultra on sitten jo tiistaina, on sitä odotettukin. Hirveän epävarma olen kuitenkin, että onko tuolla masussa nyt mitään, vai onko se tuulimuna. Onko kellään tietoa, miten yleisiä tuulimunaraskaudet on, ja miten yleisiä ne on ivf hoidoissa?Mulla ei oo mitään hajua. Keskenmenot on kai aika yleisiä, mutta ainakin näitä palstoja seuratessani aika harvalla loppujen lopuksi keskenmeno on ollut. Jos nyt ei sitten erehdy lukemaan keskenmenon kokeneiden palstaa :( ja aina tietysti löytyy tuttavien tuttavia, jotka ovat keskenmenon kokeneet. Tosi surullista. Tuntuis ihan toivottomalta, jos vielä sellaisen joutuisi kokemaan, monen vuoden yrittämisen ja hoitojen jälkeen.
Näissä mietteissä tänä aamuna
Pohtijatar 6+4
 
Hei Naiset!

Pohtijatar: Kohdun ulkoinen on IVF:ssä harvinaisempi, eikä tuulimunakana tietääkseni sen yleisempi kuin tavallisessa raskaudessa.

Alexandria. Mulla olikin aavistus, että kaikki on hyvin! Tosiaan ne vuodot nähtävästi kuuluu normaaliinkin raskauteen. Aivan ihanaa!! :heart:

Myös Mintulla on varmasti huojentuneet tunnelmat! :heart: Sitä en kyllä tajua että miks ne ei oo vaihtanu parempaan ultraan sielläkin päin jo! :D Saa itse bongata lapsensa sykkeitä kun ei lekurit huomaa niin hyvin.

Hope: Mulla oli ihan ekoilla viikoilla hiivaa, mutta minä puolestaan hoidin sen luonnonjogurtilla, kuten äitinin ja isoäitini ovat aina hoitaneet. Eipä tule vaarallisia kemikaaleja ja toimii paremmin kuin lääkkeet. Ja miulla muuten sama juttu, en voi pitää yhtään mitään suojia. Ajattelinkin käydä Ruohonjuuresta hakemassa myöhemmin synnytyksen jälkeistä vuotoa varten kestositeitä, ne ovat pestäviä ja kankaisia, eivätkä ärsytä ihoa samalla tavalla.

Jannaliini: Voisin sanoa vielä yhden faktan tuosta veriseulasta. Eli korkein riskiluku minkä seulalla saa, on 1:5. Eli se on kaikista positiivisin positiivinen - ja siinäkin on siis 80% varmuus terveeseen lapseen. Kannattaa siis miettiä että haluaako sitä seulaa varsinkaan jos ei meinaisi mennä punktioon tai keskeyttää raskautta.
Dopplerista - mies kävi mulle eilen semmosen. Kokeilin sitä ja ensin luulin istukansykettä vauvan sykkeeksi. Istukan vierestä löytyi kuitenkin se junamainen ääni ja olihan sitä kiva kuunnella varsinkin nyt, kun punktio aiheuttaa sen 0.5% km-riskin. MUTTA: Se laite kuumeni paljon enemmän kun poliklinikan ultrat ja tunsin oikein sen säteilyn. Koska siis sitä koko laitetta paristoineen pidetään vatsan päällä. Meinaan siis käyttää sitä todella harvoin.

Tikille suurensuuret onnittelut tuplista! :heart: :heart: Mitkä ovat tunnelmat sinulla? entä kummanilla? :D

Minä: Eilen käyty istukkabiopsiassa. Ja olihan se ihan jumalaton neulaja sattui enemmän kuin mikään verikoe, mutta tulipahan tehtyä. Mies oli aivan ihanasti tukena! Ja jotenkin tuli hirveän huojentunut olo kun siinä kävi, en itsekään tajua miksi! Mutta molemmilal meillä oli kepeä ja iloinen tunnelma - täysin erilainen kun ennen biopsiaa.
Vastaus tulee ensi viikon lopulla. Jos tulee krije, kaiki on ok ja saadaan tietää sukupuolikin. Jos tulee perjantaina puhelu, niin kaikki on huonosti.

Pohdinnat ovat nyt tämmöset:
Meillä syke näkyi epänormaalin aikaisin ja edistyksellisen voimakkaana ja vakaana - down lapsilla sydämen kanssa on ongelmia paljon ja usein näkyvästikin.
Meillä näkyi jo nenäluu - suurimmalla osasta downeja se ei kehity vielä pitkään aikaan.
Meidän sikiö liikkuu normaalia enemmän - downit normaalia vähemmän.
Niskaturvotustakaan ei ollut epänormaalisti ollenkaan.

Silti down on se, mitä eniten pelkäämme.
Lisäksi tutkitaan kaksi eri trisomiaa, joissa lapsi on elinkelvoton - aivoja ei usein ole ja sormia/varpaita on enemmän kuin viisi. Tästä nyt ei ole huolta kun hyvin kehittyneet aivot nähtiin viimeksi eilen, ja varpaat ja sormetkin laskettiin viime viikolla.

Sitten tutkitaan lisäksi sukusoluista virhe. Mutta tämä ei pelota yhtään. Tämä geenivirhe ei vaikuta lapseen tai sen kehitykseen mitenkään, eikä sitä usein diagnosoida kun vasta aikuisena, eli vaikuttaa lapsen saantiin. Millään muulla tavalla tuo löydös ei vaikuta lapsen elämään.

Siksi siis tässä nyt jännäilllään nimenomaan niitä downin tuloksia.
Mut on meilläkin tunne, että kaikki on hyvin. Mies kävi meille eilen rattatkin hakemassa. Parvekevaunut meillä jo onkin. Ja minä menin retkahtamaan ensimmäisiin vaatteisiin - eli ostin hulluilta päiviltä 2 unisex-bodya. :ashamed:
Mikä lie suojausreaktio.

Toivoopi Bee ja reipas Ee 12+6 (Ee suuttui kun hänen istukkaansa sorkittiin, alkoi vimmatusti puimaann nyrkkejään :D )
 
Onnea Tiki tuplista! Ja Alexsandria, aivan mahtavia uutisia, huikeeta =)

Wattu: Mulla on aivan samanlaisia kipukohtauksia molemmissa rinnoissa, ja se kipu on aivan lamaannuttava. Juuri noin, että rinnanpää menee tummanlilaksi tai aivan valkoiseksi. Ja se tosiaan tuntuu että olisi jokin tukos verisuonissa tai jossain. Mulla joskus helpottaa kun otan jotain käsien väliin ja puristan niitä yhteen, tavallaan rintalihasharjoitteita. Epäilen että nuo "kohtaukset" johtuu jostain hormoonista. Ajattelin kysyä neuvolasta kunhan sinne asti pääsee. Käytätkö sä Lugeja?

Rouva B: Siis miten käytät tuota luonnonjugurttia, syömällä vai paikallisesti? Seuraavan kerran jos hiiva tulee niin kokeilen sitä. Teidän istukkabiobsian tulokset ovat rohkaisevan positiivisia, toivottavasti kaikki on juuri niin hyvin miltä näyttääkin.

).( Ei mitään muutoksia, väsyttää kokoajan ja Watun kanssa samat rintaongelmat.

Hope79 6+4

 
Rouva B: Olitpas rohkea ku kestit sen ison piikin, minä olisin varmaan juossut karkuun :LOL: Mutta hienoa että olet paremmilla mielillä ja aika iso todennäköisyyshän on ihan terveeseen lapseen tosiaan! Joo muakin kiinnostaa miten käytät sitä luonnon jugurttia? Vissiin suun kautta mutta minkälaisia määriä?

omaa: Välillä tuntuu etten olisikaan raskaana...hmmmm...oireet välillä hävitä ja sit taas tulevat ku vähiten odotan...tosin nyt taas en juuri raskaaksi itseäni tunne :/ tulis nyt se np-ultra aika ni ois edes mitä odottaa taas :)

Olin eilen katsomassa serkun vauvaa 1,2v ja oli aivan ihana ja aika vilkasta sorttia ku kiipeili pöydille sun muuta... aivan ihku :heart:

Alexandria Tosi ihanaa että ultra meni noin hyvin kaikesta huolimatta! =)
 
Jannaliini: Kiitos! :heart: Kyllä kannustus tuntuu kivaltaj a rauhoittaa - joten päätin tehdä sulle saman. Np-ultran tekee yleensä kätilö (joista 99.5% on naisia). Sitäpaitsi, np-ultra tehdään jo vatsan päältä, eli ei tarttee edes riisua housuja. Laskea niitä vaan hiukan alas ja paitaa ylös. Eli ei varmaan paha, vaikka jotenkin sinne olisi mies eksynytkin. :D
Ihana kokemus se on, koska näkee vauvan jo touhuavan ihan vauvan juttuja siellä masussa! :heart:


Äitiliini ja Hope: Luonnonjogurttia käytetään paikallisesti. Eli tupsutellaan jogurtilla koko alapään limakalvot esim. vanulapulla.Jos haluaa tehostaa vaikutusta, niin jättää sen vanulapun siisään yön yli (ei siis tarttee syvälle työntää, kunhan pysyy sisällä ). Aamulla tulehdus on poissa ja vanu liukuu ulos jo vessassa käydessä, ja mukana tulee vettä (jogurtin vaikuttavat aineet on imeytyneet ja pelkkää kosteutta jäljellä ). Tai jos ei valu ulos itsestään niin tulee tosi helposti vähän auttamalla.
Monen mielestä ällöä töuhua, mut ei miun mielestä läheskään niin ällöä kun monen päivän hiivakuurit. Tai jotkut luget!
Pahaan antibioottipohjaiseen hiivaan oon kerran joutunut toistamaan hoidon, mutta yleensä jo yksi kerta tepsii. ;)
Tässä vähän googlen osumia aiheesta: http://www.google.com/search?q=hiiva+luonnonjogurtti&rls=com.microsoft:*&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1

Toivoopi Bee ja reipas Ee
 
Jannaliini hyvä että jäi neuvolasta ihan hyvä mieli kuitenkin. ja onneks sulla on se np-ultrakin jo ens viikolla. Mä saan kärvistellä vielä 19 pvään saakka. mur.
Meillä tuon np-ultran tekee kätilö, ei lääkäri. On erityisesti koulutettuja sen tekemiseen, Norjassa ovat olleet oppia hakemassa, eli luottavaisin mielin olen. Mun paras kaveri kun on kätilönä tuossa samaisessa sairaalassa.

Rouva B ihanaa että teillä on ihan hyvä mieli ja nyt on punktio takanapäin. Toivotaan ja uskotaankin että uutiset on hyviä ja saatte vain kirjeen kotiin!!!!

Nyt pakko jatkaa töitä, pikaisesti vain kommentoin. Kivaa päivää kaikille!!!

Napsuneiti ja pallero 10+3


 
Alkuperäinen kirjoittaja aitiliini83:
Ripe: itse valitisn kättärin kun olen siellä aiemmatkin lapset synnyttänyt ja vaikka sairaanakin syntyivät niin on saanut ihan hyväähoitoa sielläkin. Ja se on lähimpänä mua. Hoitajatkin ovat olleet tosi mukavia =)
Heippa!

Meil olis lähin tai ainakin helpoin kulkea Hyvinkää.
Siel on kai uusittu vähän aikaa sitten se synnäri.
Muut varteenotettavat vaihtoehdot olis sitten kättäri ja naistenklinikka.
En ole ottanut vielä mitenkään selvää onko näiden paikkojen tarjonnassa, esim.perhehuoneet eroavaisuuksia. Itse en vaan tykkää kulkea hesaan.
Sanoinkin miehelle että hän saa päättää mihin suuntaan haluaa ajaa :LOL:

Onko joku suunnitellut jotain vesiallasta tms? Mitä vaihtoehtoja onkaan...


No mutta tosiaan siellä neuvolassa kuun lopussa tää asia on ensimmäisen kerran ajankohtainen. Ehkä nyt odottelen enempää suunnittelematta sinne klinikan ultraan, että näkee onko siellä ketään kotona. Tosi outo, normaali olo!

Oikein hyvää perjantaita ja viikonloppua kaikille!!
 
Krokodiili
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Np-ultran tekee yleensä kätilö (joista 99.5% on naisia). Sitäpaitsi, np-ultra tehdään jo vatsan päältä, eli ei tarttee edes riisua housuja.
Täällä np-ultran tekee lääkäri ja se tehdään alakautta... Eli käytännöt mitä ilmeisimmin vaihtelevat. Se on kyllä jännä, että mua ei jännittänyt np-ultra ollenkaan, mutta viikon päästä olevaan rakenneultraan suhtaudun jo aivan eri tavalla perhoset vatsassa...

(.) Soitin tänään lääkärille. Alan käydä tiputuksessa kahden päivän välein :/ (...toivottavasti jostain jaloista tms. löytyy sellaisia suonia, joihin saadaan se tippa laitettua... toi mun ainut "suonia sisältävä" käteni ei tule kestämään koetusta...) Mahdollisesti synnytykseen asti, huoh............. :headwall:

Sain myös kehoituksen syödä SIPSEJÄ :eek: :D (...että suolaa tulis enemmän elimistöön. Muiden pitää raskauden aikana varoa suolaa, mulla sen käyttöä lisätään. )

Krokodiili 19+1
 
Iltaa!
Juu en mäkään haluis vielä miettiä mitään synnytyssairaalaa, mutta tuli aika yllärinä että reilun kolmen viikon päästä ekalla neuvolakäynnillä pitäis olla ainakin periaatteessa päätettynä minne menee. Kai se oli sen takia, että ne ultrat sitten otetaan siellä synnytyssairaalassa. Ehkä riittää että ennen sitä on päättänyt ja ilmoittanut.
Mukavia viikonloppuja kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä