Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Hope79,no se laskettu aika olisi sitten JOS siis JOS kaikki menee hyvin 31.5.2010. Jos hedelmöittymispäivä on punkiopäivä, onko se KUKA TIETÄÄ?Tosin väliäkö sillä päivällä sinne tai tänne.
Alexadria, koita jaksaa. En ole vielä kovin perillä tän palstan porukasta, joten kyselenkin, onko sinun keskenmenoihin löytynyt mitään syytä, ja onko sitä yritetty hoitaa mitenkään?Toivotaan kuitenkin vielä, että tämä ei ole nyt sitä.

Täällä turvotus vatsan seudulla vaivaa, ja olo tuntuu jo ihan punkerolle:( Tänään on ollu aika äklötyspäivä ja väsynyt olo, vaikka viime yönä nukuin melkein kellon ympäri. Viikonloppu alkaa olla ohi ja täytyisi taas raahautua huomenna töihin nuokkumaan.

Minkälaista liikuntaa työ muut harrastatte ja oletteko jaksaneet jatkaa raskauden aletttua
?Minä harrastin hölkkälenkkejä ja kuntosalia aiemmin, nyt kävely tuntuu mukavammalta. Kerran viikossa käyn jumpassa ja kuntosalille yritän saada aikaiseksi lähteä taas. Kummasti vaan olo tuntuu niin vetämättömältä, ettei liikunta oikein innosta, vaikka hyväähän se vaan tekisi :)
 
Liikunta on jäänyt aika vähiin kun olo on ollut sen verran heikko ja viimekin viikko flunssassa :( Mutta viime raskaudessa tein kaikkea mitä olin tehnyt ennenkin, ratsastin puoleen väliin asti kunnes tuntui epämiellyttävältä, sen jälkeen ajoin kärryiltä heppaa. Vielä kaksi päivää ennen synnytystä siivosin tallin ja karsinatkin ihan sujuvasti. Nyt pitää ottaa loppua kohden kuntokuuri, ajattelen lähinnä omista lähtökohdistani reippaita kävelylenkkejä. Kyllä se vetämättömyys vaan on niin kokonaisvaltaista, että taitaa monelta jäädä pahimmat treenit hetkeksi =)
 
Hei Naiset ja uusi viikko!

Alexandria: Olen todella pahoillani! Etkö voisi vaikka omalla kustannuksella mennä heti ultraan yksityiselle? saisit jonkinlaista varmistusta siihen, missä mennään.
Kukas muuten oli se henkilö, jolta tuli vuotoa JA hyytymiä, mutta kaikki oli silti hyvin? Muistan kuitenkin että tässäkin pinossa heitä on ainakin yksi, ellei jopa kaksi??

Pohtijatar: Minä jätin 1. kolmanneksella pois kaiken alavatsaa rasittavan. Eli myös kuntosalin. Halusin antaa sinne jonkinsortin "kehittymisrauhan". Nyt oon hiljalleen tehnyt varovasti vatsalihasliikkeitäkin kotivempaimella. Sen lisäksi kävelen minäkin. Koitan mennä joka ilta pitkälle lenkille, mutta todellisuudessa ehkä viitisen kertaa viikossa. Mitään juoksua tai pomppimista en voisi nyt edes kuvitella. Sä oot jaksanu tosi hyvin! Mie en tosiaan vois vieläkään kuvitella jumppaa tai kuntosalia. Pelottaa (tyhmää kyllä ) se istukan repeäminen kun se vielä on niin pieni ja hento tässä vaiheessa.

Krokodiili: Voi hyvinkin olla pienen liikkeitä ne! Mulla on rv 15 nyt työkaveri, jota vauva potki eilen niin penteleesti. Pomppas ihan tuolista ylös kun säikähti - oli kuulema kuin joku sammakon jalka olisi potkaissut. :D Tosin hänellä toinen raskaus, joten hieman aiemmin silloin ne liikkeet tuntuvatkin.
Mulla NP-ultrassa tuntu (edelleen koska olen erittäin hoikka, eikä ole rasvaa mahassa) kun kätilö sillä anturilla höykytti vauvaa (kun yritti saada sitä vaihtamaan asentoa). Niin kun kallon kohalla paineli sitä anturia kovasti mahaa vasten, niin se jo tuntuikin! Ja ihan just siltä että siinä on jonkun pieni kallo. :D Mut tosi pienesti ja vaan kun painoi ihan oikeasti reilusti.

Wattu: Laitoin sulle yksäriä!

Minä ja napa: Eli rv13 mennään ja NYT alkaa ensimmäisiä hentoisia oireita. Eli alavatsaa on välillä vihlonut pienesti. Ja kylkeä kääntäessä kun lapsivesi ja kohtu valahtaa öisin, niin siihenkin havahtuu. Ja JEE, tissitkin osoittivat elon merkkejä! Ei kyllä ole tämä mitään semmosta särkyä jota oli hoitojen tai tavallisen kierron aikana. Vaan pientä jomotusta rintojen alapinnalla - kestää ehkä sekunnin ja sitten katoaa ja tulee taas.
Joo - siis todella pientä oiretta, mutta vähän sentään jotain tuntuu kuitenkin. Voi kun niin odottelen niitä potkuja ja liikkeitä!
Ja mahaa ei saa piiloon enää millään. Enkä oikeasti saa jäädä töissä vielä kiinni tai joudun pihalle täältä. :(

Toivoopi Bee ja Ee 12+2
 
RouvaB, vastattu!
Alexandrialle paljon voimia! Toivottavasti saisit selvyyden tilanteeseen...

Omassa navassa ei uutta. Paitsi kävin tänään vaa'alla ja 2 kiloa tullut! :eek: Olen ollut ihan masiksessa koko päivän sen takia ja miettinyt et miten se on mahdollista! Olen syönyt aikaisemmin todella paljon karkkia ja muita herkkuja, mut nyt raskausaikana ei ole tehnyt mitään sellaista edes mieli. Ruokaa syön ja se maistuu, mut en omasta mielestäni ole syönyt enempää kuin normaalisti... Nyyh! Ajattelin et pitäis ruveta käymään vaikka uimassa edes kerran viikossa. Kyllä mä koiran kanssa kävelen, mut ei kai se riitä sitten. Mulla on painoa ihan riittävästi jo omasta takaa ja se on aina ollut mulle arka aihe, niin pelottaa miten tässä vielä käy. Haaveilin, ettei tässä raskaudessa tartteis montaa kiloa edes tulla... Puolustukseksi sanottakoon, että vatsa ei oikein toimi täysin.
Keskenmenneessä raskaudessa paino putosi alkuun melkein 5 kiloa ja silloin ei ollut mitään raskausoireita, nyt vaihtelevasti pahaa oloa ja hirveä väsymys.
 
Äläs nyt Wattu siellä vaivu synkkyyteen, tuo nyt voi olla ihan turvotusta vaan. Ja olen kuullut, että monella niistä joilla paino nousee aluksi, tasoittuu se sitten myöhemmin odotuksen jatkuessa. Mullakin on aika turvonnut olo välillä, en ole edes vaaálle uskaltautunut, tieto lisää tuskaa. Olen ajatellut, että tulee mikä on tullakseen, mutta yritän pitää parhaani mukaan kohtuuden herkuissa. Monella ystävällä imetys on kyllä vienyt tehokkaasti tulleet kilot pois, ja jos sinne asti päästään, lupaan tehdä kaikkeni,että imetys onnistuisi =)
Apropoo, joko olette hankkineet uusia rintaliivejä, ja jos olette, niin minkälaisia?Itsellä alkaa vähitellen omat liivit jo ahdistaa, ja kävin jo kaupassa pähkäilemässä, että minkälaiset kannattaisi hankkia. Tavalliset, mutta normaalia isommat...jäävätkö kohta taas pieneksi...imetysliivit...minkä kokoiset??? Joutuuko niitä hankkimaan odotusaikana monia eri kokoja koska ei kai liian isot tue riittävästi. Kaupassa oli kyllä sellaisia joustavia imetysliivejäkin, nehän joustas hyvin rintojen kasvaessa.
Noh, ennen varhaisultraa en kyllä osta vielä mitään raskauteen liittyvää. Sen verta pelko pyllyn alla :|
Pohtijatar ja :heart: :heart: rv 6+0
 
Krokodiili
Liikunta... mitä se on... Neljästoista viikko sisätiloissa menossa, ekat 12 viikkoa siitä pelkästään makuulla... Tällä menolla kuolen synnytykseen tai jo ennen sitä... :headwall:

Tarttis kai taas mennä nesteytykseen, mutta kun käsi on vielä aivan musta -> ei löydy vielä suonta. Loppuviikolla ehkä.

pohtijatar, en ole vielä ostanut uusia rintaliivejä. Ihan normaalit mahtuvat edelleen. Onneksi. Koska enhän mää juuri pääse mihinkään kauppaankaan. Netistä tilaamiani äitiyshousuja olen sen sijaan käyttänyt jo monta viikkoa, kun mahaa on sen verran tullut ettei monetkaan tavalliset mahdu.

Krokodiili 18+4
 
Kiitoksia rakkaat ystävät lohdutuksesta!

Vuoto jatku koko viikonlopun ja sitten loppui taas kuin seinään.Tänään ei ole tullut kuin Lugesteronia pois.Kaikenlisäksi mulla on ihan kaamea pahoinvointi :x Se on tullut joka raskaudessa.Mikään ei maistu mutta en kyllä oksennakaan.Ainoa huono puoli tässä on se että olen insuliinidiabeetikko :( Verensokerit on heittänyt ihan häränpyllyä.

Soitin klinikalle jotta saisin apua verensokereihini ja ehkä ultran aikaisemmin,mutta ei tippunut apua.Ultra aikoja ei ole ja verensokerin heittelyyn eivät osanneet sanoa mitään."syö säännöllisesti" no mutta siinä se pointti onkin mä en pysty oikein syömään! :kieh: Yritin selittää että haluaisin eroon tästä pahoinvoinnista kun ei siellä kohdussa kuitenkaan mitään elävää ole niin tää on ihan turhaa kärsiä,mutta ei. 2 viikkoa pitää vielä odottaa.No minä en odota.Varasin yksityiseltä lääkäriajan torstaiksi,näkyyhän siinä ultrassa että kohtu on tyhjä ja muuta ei tartte näkyäkään. Ja jos kaikki muka olis kunnossa niin sitten voidaan miettiä syke asioita myöhemmin siellä klinikan ultrassa.

Pohtijatar: keskenmeno tutkimukset on tehty.Ne tehtiin kolmannen keskenmenon jälkeen eikä niistä mitään selittävää löytynyt.Toki toi diabetes tekee oman osansa vaikkakin se on ollut hyvässä tasapainossa.

Anteeksi taas omanapaisuus...

 
Alexandria :hug: Aika kohtuutonta mielestäni klinikalta, luulis että tällaisessa tilanteessa voisivat vähän joustaa ja järjestää sen ultra ajan johonkin väliin.. Oletko yksityisellä vai julkisella hoidossa? Kuulostaa julkiselta.. Onneksi pääset torstaina yksityiselle. Jaksamista..

 
Alexandrialle :hug: ja lisäksi täysi tuki tuohon että tartuit härkää sarvesta ja lähdit omalla kustannuksella ajoissa ultraan!

Mulla on harmaa päivä. :(

Sikiöntutkimusyksiköstä soitettiin, että verikokeitten tulosten perusteella meillä on 1:60 riskiryhmässä down-vaara. Joudun torstaina punktioon, jossa on keskenmenon riski.
Tässä nyt menee peljätessä aika sinne saakka. Niskaturvotushan jäi alle viitearvoje, mutta vissiin verikokeista sitten löytyi jotakin. :'(

-Bee ja Ee 12+3
 
Rouva B voi ei :hug: :hug: :hug: . Kumpa kyse kuitenkin olisi ns. "väärästä hälytyksestä". Ja onneksi 59 lasta kuitenkin on kuudestakymmenestä terveitä. Mutta toki tuollainen pelästyttää ja pysähdyttää oikein kunnolla.

Koska saatte tietää punktion tuloksen?

En osaa oikein muuta sanoa kun toivotella kovasti voimia ja antaa lämpimän halin :hug: !!!

Napsuneiti ja pallero 10+0
 
Jannaliini: Kiitos lohdutuksesta! Onhan se kuitenkin aika iso todennäköisyys saada se tervekin vauva. Silti kyllä itku pääsi ja huoli nousi. Luvun pitäisi olla 1:250 että olisi normaali. Ja ultrassa kaikki oli jo ok, mutta verikoe nosti positiiviseksi tuloksen noin hurjasti, lisäksi ikä (mulla 27!) nostaa sitä. Ja tiesittekö että minäkään en ole enää nuori ensisynnyttäjä! :eek:
Hurjasti mietityttää nyt ne punktiot lisätutkimuksia varten, niissä kun on keskenmenoriski. Mies haluaa niihin. Kai me sit mennään. Kohtalo tän asian päättää ja jos se menis kesken punktion vuoksi, niin ei ainakaan tartteis tehdä mitään keskeyttämispäätöksiä jos sieltä hurjia vammoja paljastuisi!

Kamalasti kiitos lohdutuksesta myös Napsulle! Torstaina tosiaan tutkitaan lisää, tuloksissa voi mennä keskustelupalstoista päätellen parikin viikkoa. Voi olla aika piinaavaa. Kun tulee tulokset, saa selville myös sukupuolen. Toivotaan siis torstain jälkeen KIRJETTÄ kotiin. Puhelulla tulee huonot uutiset. Tästäkin siis soittivat ja kirjettä ei saatu tällä kertaa.

Veli oli tyttäystävänsä kanssa kylässä ja sai vähän ajatuksia muualle. On jo parempi olo. Torstain oon ottanu kokonaan vapaaksi. Saan märehtiä kotona sitä mitä ikinä aamulla selviääkin (kun tietääkseni ultraavatkin uudestaan ja paremmin tällä kertaa).

Kiitos teille! :flower:

-Bee
 
Rouva B toivotaan todella että sen punktion tulos on normaali! Olis aika julmaa jos kaiken teidän kokeman jälkeen tulos olisi että lapsi ei olisikaan terve. Voi kurjuus. Mutta pitää koittaa miettiä tosiaan sitä suhdelukua toisinpäin, 59 kuitenkin on terveitä.

Jannaliini en mä ostanutkaan sitä doppleria. aattelin että tuun vaan entistä hullummaks sellasen laitteen kanssa. Jos joku päivä en saiskaan sykettä kuuluviin ni voi elämä mikä poru siitä syntyis. Mä oon myöskin paljon miettinyt mitä tehdä ton seulan suhteen, mutta kyllä mä taidan siihen kuitenkin osallistua.. mies ehkä ei haluais, että on meillä tässä vielä vähän keskustelemista, mutta on aikaakin kun vielä vko ja 5 päivää ennen sitä np ultraa. Uuhh..

Maanantaina pääsen neuvolaan kuunteleen sydänääniä sentäs... pientä todistetta siitä onko masussa oikeesti elämää. Eli mulla ainakin neuvolantäti suostuu kuunteleen niitä sydänääniä 10+6 viikolla, olis ottanut jo perjantaina eli 10+3, mutta sano että mielummin maanantaina kun perjantaina. Jos ne jostain syystä ei kuuluiskaan ni ei sitten tartte viikonloppua sitä murehtia. Ja mullakin kun tosiaan on pikkusen läskiä tossa masussa, ni ehkä se on yks mikä saattaa vähän vaimentaa kuulumista tai jotain. En tiiä. Eli eiköhän ne Jannaliini sulla kuulu neuvolassa jo!

Napsuneiti ja pallero 10+0
 
Rouva B :hug: voimia! Toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin ja vauva terve. Vaikeita asioita joudutte miettiin. Aika ristiriitaisia nuo tutkimukset, toisaalta varmaan helpottaa tietää etukäteen jos lapsella on jokin vamma, toisaalta antavat vääriä hälytyksiä. Ja jos "vikaa" löydetään niin päätös siitä että jatkaako raskautta vai keskeyttääkö. Uskon että se päätös on meillä hoitojen avulla raskautuneilla vaikeampi, kuin sellaisilla jotka tulevat helposti raskaaksi. Vaikka heillekin päätös on varmasti raskas, sitä en epäile.
Mä en oikeen oo perillä tästä verikokeesta, onko kuinka uus juttu? Kun esikoista odottaessa (-07) neuvolassa th puhui jostain veriseulasta joka meidän kunnassa olis ollu ilmainen (silloin ei kai joka paikassa ollut) mutta ei suositellut mulle sitä, sanoi että usein hoidoilla alkunsa saaneissa raskauksissa saadaan vääriä hälytyksiä siitä ja sitten jos tehdään se punktio niin se lisää km-riskiä. Onkohan tää nyt joku eri juttu?

-minttu rv6+0
 
Krokodiili
Rouva B, tsemppiä piinaavaan odotukseen jälleen kerran! :hug: Niin se on, että tieto lisää tuskaa... Meilläpäin ei ole noita seuloja (-> on vain np -ultra ja sillä selvä), joten ei tartte miettiä...

Kroko 18+5
 
RouvaB: :hug: :hug: :hug: Onpas kurja tilanne.. Mutta tosiaan tuo 1:60 on kuitenkin tosiiiii iso todennäköisyys, että kaikki on hyvin, koita jaksaa. Inhottava varmasti odottaa tuloksia..
Onpas erikoista jos 27 v ei ole nuori ensisynnyttäjä..
Niin, ja minä olen 37 vuotta.. onneksi munasolun luovuttaja on 31 vuotias, joten nuo riskiluvut lasketaan hänen ikänsä perusteella.. nuorruin siis tässä hoidossa 6 v..

ON: tänään tuli naistenklinikalta kirje, ja NT-ultra olisi 26.10.. 3 viikkoa vielä!!!! Miten sitä jaksaa odottaa..
Viime yönä näin inhottavan unen, että toinen vauvoista meni kesken, pullahti vaan maahan, ja vieri mereen.. oli vielä hengissä kalvojen sisällä.. IIK. Miehelle en edes tästä unesta halua kertoa.. ettei pahoita mieltään.
Muuten vointi on täällä nyt ok, hieman huonovointisuutta on, mutta oksentanut en ole kertaakaan, väsymys on melkoinen, toissayönä nukuin putkeen klo 21-08, eli 11 tuntia :LOL: Tulipas univelkoja kuitattua..

Vilhelmiina ja tuplat, rv 9+0 (jee, tiistai on kiva päivä kun viikot poksuu)
 
Olikohan tää nyt tässä :'(
Eilen illalla mulle tuli kauhee huoli että onkohan kaikki kunnossa, siitä se alkoi kun hoksasin ettei ollut koko päivänä huono olo.. Mitään kipuja tai muuta ei siis ollut. Nyt aamulla kun kävin vessassa, paperiin tuli punaista usealla pyyhkimisellä, ei mitenkään paljon, mutta ihan kunnolla kuitenkin väriä. ja äsken kävin tarkistamassa niin sama homma. Kipuja ei ole, vain pientä nippailua kohdun tietämillä. Itkuhan tässä tuli, esikoisen takia pakko pidätellä, ettei 2v:n tarvi murehtia miksi äiti itkee. Ja niin monesti kun olen muille sanonut että kunnon vuoto vasta on huolestuttavaa, niin...
Täytyy nyt seurailla ja soittaa sit klinikalle jos vuoto yltyy että mitä tehdään. 14. päivä vasta olis ultra ja mulla alkaa työt sunnuntaina, joten ei olis kovin kiva vetää ekoja työpäiviä tässä mielentilassa :'(

-minttu rv6+1???
 
Voi RouvaB olettepa joutuneet kurjaan tilanteeseen :( Mietin vaan, että eikö tässä lapsettomuustuskassa ole jo ihan riittämiin, miksi vielä raskausaikakin on pelkoa, ahdistusta ja vastoinkäymistä. Varmasti niitä on myös ilman hoitoja ja lapsettomuustaustaa olevilla, mutta luulen, että meillä ne pelot ja ahdistukset ovat varmaan suurempia - kun jos jotain menettää, niin ei voi tietää, onnistuuko enää koskaan!

Minttu käy ihmeessä mittauttamassa hcg. Mulla se ainakin auttoi pahimpiin pelkoihin, kun pönttöön lorisi verta. Ja silti masussa kasvaa pieni asukki :heart: Oletko varma, että sulla ei voi olla jotain pientä hematoomaa tai yliturpeaa limakalvoa, joka valuu pois? Ne kun on tavallisia näiden hoitojen kanssa.

Ultrasta: kävimme maanantaina lapsettomuusklinikan ultrassa ja tuolloin rv 7+0 näkyi yksi pieni asukki ja sen sydän hakkasi kiivaaseen tahtiin. Kohdusta löytyi myös toinen matkalainen, mutta se on uupunut kesken matkan. Eli yksi vauva on tulossa, mistä tietysti olen tosi kiitollinen ja iloinen - ja samalla pelkään, mitä jatko tuo tullessaan. Tilanteeni on siis sikäli ristiriitainen, että lääkärin mukaan olen sekä raskaana ja että samalla menossa on keskeytynyt keskenmeno. Mitään tyhjennyksiä ja kaavintoja ei tietenkään kohdallani tehdä, vaan kuollut matkalainen saa olla rauhassa kohdussani. Tosin nyt joudun elämämään sikäli epävarmuudessa, että tuo toinen saattaa vielä haluta tulla ulos - siis se kuollut matkalainen. Lääkäri varoitteli, että saattaa tulla ryminällä ja kunnon kasana tai sitten tihkuttelee vähitellen ulos tai koteloituu ja tulee synnytyksessä. Itselläni jäi vähän inohttava tunne taka-alalle siitä, että tuleeko se nyt ulos missä vaan, mlloin vaan, miten vaan ja ilman ennakkovaroituksia :/ Miksi mikään ei voi mennä oppikirjojen mukaan? Milloin voin alkaa nauttia raskaudestani?

Vadelmaunelma rv7+2
 
Voi Minttu! :hug: Onpas synkkiä pilviä ilmassa. Joka paikassa ympärillä näyttää sattuvan kaikkea just nyt. Sanon minäkins amaa mitä itsekin, että pieni vuoto ei ole vaarallista ja tosi harvoin se on pois tulevaa alkiota. Eli voi olla, että istukka ois vähän muljahtanut. Tai että se on joku hematooma, tai tulee kohdunsuulta... Vaihtoehtoja on niin monia, ettei kannata heti miettiä ettäse veri on sikiötä. Kun ei se varmaan ole jos sultakana ei klimppiä tullut. Vaikka pelottaahan tuo, tottakai. Soita vaan jo neuvolaan tai klinikalle ihan oman mielenrauhasi vuoksi!
Ja verikoe on joo uusi juttu, sen tuloksia ja np-ultran tuloksia syötetään äidin tietojen (paino, ikä) kanssa tietokoneelle joka laskee tarkemmin tuon tuloksen. Helsingissä se on oikeastaan rutiinitoimenpide, en sitä itekään ehtinyt miettiä ja verikokeisiin halusin mennä koska pakko tietää oonko jo sairastanut toksoplasmoosin vai pitääkö miun varoa kahta kissaani koko lopun raskautta.
Toivon, etten olis ottanut koko veriseulaa. Jos vaikka asus siellä missä Krokodiili. Ei tässä voi nyt raskaudesta nauttia, ja ultran mukaan kaikki oli paremmin kun hyvin! Vaikeita juttuja joutuu nyt miettimään. :/

Vilhelmiina. Mie näin kanssa toissayönä keskenmeno-unen. Tai istuin pöntöllä ja kirkkaanpunaista verta alkoi tippua värjäten vettä punaiseksi. Inhottavia nuo unet, mutta öisinhän nää kaikki pelot tulee käsiteltyä just unissa. Ja ihan hyvä niin, etteivät jää jumiin ja solmuun johonkin alitajuntaan! Ja tosiaan tuo downin riski alkaa kasvaa 25-vuotiaasta ylöspäin hiljalleen. Ja en siis synnytä 27-vuotiaana, vaan 28-vuotiaana. Eh.

Napsis: Joo, noin päin miekin nyt mietin sitä lukue, eli 59/60 on terveitä. MUTTA oon jo kauhupäissäni lisännyt tähän miun juttuun sen tutkimuksen, jonka takia 1/100 menee kesken. Ja se nyt miun mielestä lisää riskiä sille, että olis köpelömpi loppu tällä tarinalla. Jotenkin vaan sisuksissa jaksaa uskoa että kaikki ois ihan hyvin siellä!
Mie muuten olin ihan samaa mieltä tuon dopplerin kanssa. Ensinnäkin luin joitakin tutkimuksia, ettei sen valvomaton ja hillitön kotikäyttö ois terveellistäkään. Ja sitten ajattelin just että juma jos ois joskus sykkeet hukassa. Mutta NYT joku tarjosi suoraan sähköpostiin doppleria ja vähän lupailin sittenkin sen ostaa. :ashamed:

vadelmaunelma: Onnea ja pahoitteluni ultrasta! Ihanaa nähdä se pieni sydän voimassa hyvin! Ja toinen polo jäi sitten vähän varjostamaan raskautta sinne. Toivotaan, että tulisi synnytyksessä vasta ulos!
Minäkin tässä odotan millon sais alkaa nauttia raskaudesta. Vähän aikaa jo ehdin nauttia ennen tätä eilistä uutista. Oon tässä jo miettinytkin, pitääkö tässä ruveta päättämään onko valmis ottamaan vammaisen lapsen tai ei lasta ollenkaan. :(

Koitetaan naiset pysyä järjissämme tän kaiken keskellä! ;)

-Bee ja Ee 12+4
 
Rouva B, tosi kurja tilanne! Toivotaan et kaikki ois hyvin! Onhan toi aika pieni mahdollisuus kuitenkin, mutta uskon että koko raskauden sit mietityttää! Mites joudutko siihen lapsivesipunktioon? Tai aiotko mennä jos tarjotaan? Nii ja mun mielestä kyllä olet hyvin nuori ja eikö sen riskin pitänyt kasvaa vasta yli 30v tai vasta 35....hmmmm...kummallista! Itsekkin olen nyt 26 ja en osannut ollenkaan kuvitella että nyt ois jo down riskiä ja kieltäydyinkin verikokeestakin sen takia ja myös sen takia että en välttämättä haluaisi tietää just sen takia että koko raskaus voisi mennä pilalle..... alkoi vain mietityttää ku sulla ultrassa ei ollut sitä turvotusta niin eli se riski ei sit näykkään aina siellä....eli vissiin ois kantsinut hyväksyä toi verikoe.....mutta en nyt jaksa enää sitä mennä muuttaa......toivon vaan että mitään ei löytyis niinkun kaikki muut.....mulla vaan on toinen sairaus mitä jännään tuleeko tälle kolmannelle ku se on jo kahella ekallakin, mutta ei onneks mitääån kuoleman vakavaa.....

Omaa napaa : Täällä pahoinvointi on hiipunut, ei juurikaan ole paitsi välillä ja yheksännelllä viikolla mennään, toivottavasti ei huono merkki!
Vatsa on tosi turvoksissa, johtuu varmaa ihanasta ummetuksesta josta kärsin koko raskauden!
Flunssan oireita pukkaa......kurkku oli eilen kipeä ja iavastuttaa ihan koko ajan! Toivottavasti ei tuu sikaa! Mä pelkään sitä hurjasti ja myös rokotettakin kammoksun!

Vadelmaunelma: Kiva että ultra meni hyvin ja ainakin toinen matkassa mukana! Sitä paitsi yksös raskaus on paljon riskitön ja helpompi! Itselläkin joskus 2 siirrettiin mutta toista ei löytynyt missään vaiheessa ultrissa eikä mitään vuotoja tullut, mutta sulla näky toi toinen hiipunut yksilö ni saas jännätä miten se pelästyttää sut
:D , miten se mahtaa poistua!

Ja hei muuten korjaisko joku listaan mun LA onkin 17.5.2010!

aitiliini 8+2
 
Tervetuloa Hope, Ripe ja aurin-ko! Onneksi olkoon teille kaikille. :heart: Jos/kun haluatte listaan, niin laittakaa semmonen valmis "paketti" johonkin viestiinne, mistä löytyy listalla näkyvät tiedot. Hopen lisäsinkin jo listalle.

RouvaB: Voi ei minkä stressin nyt sulle lykkäs. :| Tosi paljon voimia täältä sinne, että jaksatte odotella toimenpidettä ja vastauksia. :hug: Onneksi tosiaan todennäköisyys terveeseen lapseen on paljon suurempi.

Lehmän hermoja ja pitkää pinnaa myös tiputtelijoille. Toivotaan, että kaikki olisi hyvin.

vadelmaunelma: Onneksi olkoon siitä hyvästä osuudesta ultrassa. Ihanaa, että sydän siellä sykki. Pahoittelut kuitenkin siitä ylimääräisestä stressistä. Toivotaan, että ei ala nyt vuotelemaan tämä keskenmennyt pikkuinen.

Pikaisesti vain lueskelin teidän juttuja. Oon ollut tässä pitkän viikonlopun vähän lomailemassa, etten ole ehtinyt netissä vierailla. Mullakin oli se niskapoimu-ultra viime viikon lopulla ja siellä oli kaikki oikein hyvin. Nt oli 0.5 milliä, eli ihan olematon. Veriseulassa kävin myös. Hyvin oli pikkuinen kasvanut ja vastasi aikaa.

Tuosta dopplerista vielä. Ultran jälkeen en ole sitä käyttänyt kun kerran, jotenkin ei ole yhtä epävarma olo. Mulle se ei myöskään ole aiheuttanut minkäänlaista stressiä, vaikka kerran en heti niitä ääniä saanutkaan kuulumaan. Luulen, että tästä eteenpäinkään ei tule sitä usein enää käytettyä, mutta jos epätoivo iskee, niin onpa jotain jolla todistaa itselleen, että kaikki hyvin. Kaikki me ollaan erilaisia, jos on semmoinen olo, että se vain aiheuttaa lisästressiä, niin ei kyllä kannata hankkia.

Ihanaa, tänään on 12+0. Uskomatonta, että ne alkuraskauden viikot kuluivat sittenkin! Ja vielä aika nopeaakin mun mielestä (kun näin jälkikäteen aattelee). 28 viikkoa jäljellä raskautta. Hui. :)
 
Täällähän nyt on synkkiä pilviä liikkeellä...

[/b]Rouva B olen pahoillani :hug: Kauhean stressin olette saaneet kannettavaksi.Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin.Jaksamista :hug:

minttu1: Tiedän tunteen.Järki sanoo että vuoto voi olla normaalia ja ei syytä huoleen mutta silti päässä pyörii kaikennäköisiä kauhuskenaarioita.Jaksamista sullekin. Mulle klinikan hoitaja sanoi että Lugesteronit saattaa aiheuttaa limakalvoärsytystä ja täten vuotoa.Onko sulla vielä luget käytössä?

Vadelmaunelma: onnittelut ja samalla pahoittelut ultranäkymistä. Toivotaan että se toinen nyt ei ihan ryminällä sieltä ulos tule.Ja en usko että ihan niin tapahtuukaan ilman mitään ennakko-oireita.Pääasia kuitenkin että toisella oli kaikki hyvin.Hienoa!

Oma napa: ei ihmeitä.Ei vuotoa ja pahoinvointi jatkuu edelleen mutta nyt olen pystynyt jo syömään paremmin.Huomenna sitten töitten jälkeen ultraan!
 
Rouva B jaksamista teille tutkimuksen ja vastauksen odotteluun. En jaksa uskoa, että vauvallanne on mitään hätää. Se olisi mielestäni kohtuutonta, eikö näiden hoitojen kestämisessä ole jo kylliksi.... :hug:
Vadelmaunelma onnittelut sykkivästä sydämestä ultrassa :heart: ,meillä ultra huomenna...pelottaa :ashamed:
Alexandrialle onnekasta ultraa =)

-tiki & :heart: :heart: -
 

Yhteistyössä