Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Kiitoksia ihanaiset naiset tuestanne! :hug: Tänne on niin hyvä kirjoittaa kun ihmiset ymmärtää OIKEASTI millaista pelkoa tuntee.

Kävin siellä gynellä ja ultrassa näkyi kohdunsisäinenraskaus (mikä tietysti hyvä ) ja ruskuaispussi mutta ei alkiota vielä.Lekuri sano että se ei vielä voi näkyäkään vaikka kaikki olis hyvinkin.Mutta en tiedä lohduttiko tää asia mua yhtään.Sairaslomaa en saanut koska kaikki oli näennäisesti hyvin.Se on vaan tosi huono juttu kun mun työ on sellasta että ajatukset pitäis olla työssä koko ajan ettei tule isoja vahinkoja.Se on jännä että pykologisista syistä tässä maassa ei saa sairaslomaa kuin polvillaan anoen ja sillonkin muutaman päivän. Noissa aiemmissa keskenmenoissa olen kerjäämällä saanut meinaan 3 päivää sairaslomaa ja sit pitäis kaikki olla kunnossa...just joo... :kieh: Maha on särkenyt koko päivän ja niukkaa vuotoa on ollut joka vessareissulla.Saas nähdäkuinka akan käy.

vadelmaunelma: ihania uutisia!Onnea! :D
 
Huomenia!!

Alexandria toivottavasti seuraavassa ultrassa näkyy jo pieni alkio siellä masussa! Koska sulla on uusi ultra? Saako teillä olla töistä pois omalla ilmoituksella?

Mintulle onnea arvon noususta! Hyvä että kaikki vaikuttaa olevan ihan ok.

mitäs teille muille kuuluu?

Mulla on masu tänään jättiturvonnut, kiitos masun toiminnan ilmeisestikin. Ja väsymys vaivaa. Saa nähdä kuinka sitä jaksaa skarpata koko työpäivän. Toivottavasti huomenna ei ole pahempi olo, vaan pääsen töihin. Sais aika kulua nopeesti sinne nt-ultraan eli 19.10 päivään, sit en töissä enää piilottele tätä turvonnutta kumpua. Jos vaan sieltä siis hyviä uutisia saadaan. Siihen saakka yritän, mut ei oikein loistavasti taida onnistua :LOL: . Toki mun tiimiläiset tietää, mut muut tästä kerroksesta vielä ei.

Onneksi mennään jo keskiviikossa, enää 2 työpäivää tälle viikolle. Ei oikein jaksa keskittyä.

Napsuneiti ja pallero 9+1
 
Alexandrialle paljon jaksamista! Toivotaan, että olisi harmitonta tuhruttelua, täälläkin monella on ollut. Olet joutunut kokemaan kovia. Kaikki peukut pidetään pystyssä, että nyt menisi hyvin loppuun asti. :hug:

Onnea kaikille jotka on ultrassa saaneet hyviä uutisia. :heart:

Jannaliini: Pääasiassa olen saanut hyvin kuulumaan äänet. Välillä on muutaman minuutin joutunut etsimään, mutta joka kerta olen kuullut, paitsi äsken! Kohta pitää kokeilla uudelleen.

Pahoinvointi palasi takaisin jo pari päivää sitten. Kaksi päivää pysyi poissa, mutta uskon, että se on vähenemään päin kuitenkin. Ultra olisi perjantaina, jännittävää. :heart: Niin ja tänään jo 11+0!

edit. kuului äänet. Taitaa pikkukaveri liikkua yhä enempi, niin on vaikeempi tavottaa.
 
Huomenta kaikille!

tänään oli eka neuvola ja seuraava onkin vasta rv22 :eek: !!!!!!
Kuulemma uudet ohjeistukset uudelleen synnyttäjille ettei tarvikkaan joka kuu käydä.....onhan siin välis kuitenkin 2 ultraa mutta jääpä verenpaineet ja hemoglobiinit sit mittaamatta....... Verenpaine mulla oli nyt hieman alhaisempi kuin normaalisti ollut kun katottiin aiempia äitiyskortteja mutta ei hoitaja siihen muuta sanonut kuin että kysyi onko oireita tai mitään ollut ja mainitsin huippauksen kun nousen sohvalta......siihenkin vaan totes et ole varovainen! Kaipa sit varailen sille aikaa jos alkaa tuntuu jotenkin huonovointisemmalta.....

Sit kysyttiin haluanko tämän uuden down veritestin np-ultran yhteydessä mutta kieltäydyin...... en koe siihen tarvetta kun kuitenkin synnyttäisin on tai ei ja jos np- ultrassa sit jotain häikkää löytyy ni sit katsotaan tilannetta uudelleen.

T: äitiliini rv 7+2 :heart:
 
Hei aitiliini,

Mullakin 2. neuvola samoilla viikoilla kuin sulla. Todella pitkä tauko siis..

Tosin neuvolantäti soitti seuraavana päivänä perään ja sanoi, että laittaa vielä konsultaatiopyynnön Kättärille, koska aiempi raskauteni päättyi ennenaikaisesti rv 30. Neuvolan täti ei oikein osannut itse päättää, että olenko ns. riskiodottaja (koska aiempi ennenaikainen synnytys tilastollisesti ennustaa vahvasti uutta ennenaikaista synnytystä) vai johtuiko aiempi ongelma silloin kyseessä olleesta tuplaraskaudestani vain.

No, oottelen, josko pääsisin silti tehoseurantaan. Viimeksi kamelin selän taittoi rv 30 kohonneet sappihappoarvot. Yleensä eivät kuulemma lähde kohoamaan kellään vielä noin aikaisilla viikoilla. Ehkä nyt niitä arvoja pitäisi ainakin seurata.

Np-ultran yhteydessä päätin ottaa tarjotun veriseulan, koska se ei aiheuta mitään vaaraa raskaudelle (otetaan äidin kädestä se verinäyte). Kuulemma ultra ja verinäyte yhdessä vähentää väärien hälytysten määrää down:in suhteen.

Vaikeita päätöksiä nuo seulat ovat. Joka tapauksessa ajattelen, että jos jotain ongelmaa on, haluan tietää sen jotta osaan valmistautua. Etti tulis yllärinä synnärillä.

Huoh, toivotaan nyt että ketjussa kaikkien masuasukeilla on asiat hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aitiliini83:
Sit kysyttiin haluanko tämän uuden down veritestin np-ultran yhteydessä mutta kieltäydyin...... en koe siihen tarvetta kun kuitenkin synnyttäisin on tai ei ja jos np- ultrassa sit jotain häikkää löytyy ni sit katsotaan tilannetta uudelleen.
Hei vielä äitiliini:

Kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että et ole ymmärtänyt, että np-ultra on oikeasti juuri se down-seula. Menemällä np-ultraan, osallistut down-riskin arviointiin jo silloin, vaikka et menisi siihen liitettyyn verikokeeseen lainkaan.

Jos menet kuitenkin np-ultraan, ei ole kyllä järkeä olla menemättä siihen veriseulaan. Jos et mene, ja saat np-ultrasta ns. kiinnijäännin, ei verikoetta voi enää myöhemmin yhdistää noihin ultran tietoihin, ne kun pitää ottaa samana päivänä, se np-ultra ja verikoe äidistä. Tietokoneohjelma laskee niiden arvoja yhteen ja selvittää down-riskiä.

Minulle neuvolan täti nimenomaan painotti, että pelkkä np-ultra antaa paljon vääriä hälytyksiä, joiden johdosta on aiemmin menty esim. lapsivesipunktioon selvittämään asiaa tarkemmin. Lapsivesipuntio taas nostaa km-riskiä. Eli jos menet vain ultraan, olet suuremmassa vaarassa saada väärän hälytyksen kuin jos menet sekä np-ultraan että verikokeeseen. Tämä ratkaisi oman kantani noihin testeihin: otan molemmat samana päivänä.
 
Olen päätynyt samaan ratkaisuun, kun viksi. Otan ehdottomasti molemmat tutkimukset, jolloin väärän hälytyksen riski on pienempi. Ollaan myös miehen kanssa jo etukäteen päätetty, että mihinkään jatkotutkimuksiin ei kuitenkaan mennä keskenmenoriskin takia. Eikä muutenkaan päätetä raskautta, on riskiluku mikä tahansa. Poikkeuksena jos käy ilmi jotain sellaista, että sikiöllä ei ole elinmahdollisuuksia (kuten anenkefalia eli sikiöllä puuttuu suurin osa aivoista). Noihin vaarattomiin tutkimuksiin haluan samasta syystä kun viksi, eli osaa sitten paremmin varautua mitä tuleman pitää jos niikseen on.
 
hei, huolitteko mukaan?

Kirjoittelin välillä tuolla syksyn IVF-hoitolaisissa.. Nyt tosin tilanne on hirmu epävakaa, pelottaa. Vertaistuki ei tässäkään vaiheessa olisi haitaksi.

Eli Toivetta ollut 01/06/PCO, ei luomuovista löytynyt vuosiin, ei omaa kiertoa , metformin+terolut 5/2007
OI 3/08(neg)
1.IVF 2/09(15 munasolua/12 top alkiota), siirto 1, pakkaseen 11 (kaikki TOP) NEGA , lievä hyperi
PAS-yritys vk 13/kierto epäonnistui
1.PAS 5/09 (1 alkio) NEGA (olikin kohdunulkoinen munatorviraskaus vas., laparoskopia juhannusaattona)
2.PAS (lääkkeellinen) 4.9.09 2 siirretty (7 huurunenää vielä) PLUSSA 18.9.09

Tämmöisellä historialla ja nyt tuosta viimeisimmästä PAS sitten elämäni ensimmäinen plussa ikinä (2 siirrettiin). Edes KU ei kotitesteillä näkynyt. Tänään 6+0, oon sairaslomalla, sunnuntaina hankalaituneiden vatsakipujen vuoksi. Saikkua loppuviikolle, ja siitä lomalle. Kipuja on päivittäin ollut nyt, ovat kovia välillä. Outoa on se että ne tuntuvat myös alaselässä, joka on myös tosi kipeä.

4+5 katottiin HCG, se oli silloin 1154
ma ja ti ultrat kun tilanne epäselvä. Nyt pitäis odotella maanantaihin kun sit olis virallinen varhaisultra, 6+5 vasta silloinkin. Ma ultrassa mulla oli ruskuaispussi, yksi ihan ok kohdussa. Mut vatsaontelossa oli nestettä, ei tiedetty mistä se on tullut. J_a vasen operoitu munasrja, siellä oli joku möllykkä.. hematooma? KU? kysta? Kipuja pitää seurata, jos pahasti kovenee niin eikun sairaalalle. Nyt ne on pysyneet entisellään, välillä menkkamaisia jomotuksia, välillä hiljaista.
Nyt stten eilen vielä uusin ongelma kipujen lisäksi, hieman vuotoa. Eilen aamulla oli kertaallen veristä joku ruokalusikallinen, sit loppu. Taas tänäaamuna veristä, samanverran, yksi pieni hyytymä, alle sentin mukana, ja sit vain tuhetelua loppupäivän. Oon täysin hermoraunio, en kohta kestä tätä epätietoisuutta. Eilen UÄ:ssä näki siis yhdellä alkiolla kaikki hyvin, mutta mitäköhän nää kivut on, ja se pieni hyytymä.. PELOTTAA niin paljon :'(

Anteeksi omanapaisuteni, yleensä en ole tällainen, nyt vain sekaisin huolesta.

Aurinko 6+0, toistaiseksi
 
viksi siis joo tajusin että menemällä np- ultraan siinä katsotaan se down mutta en koe verikoetta tarpelliseksi! Menen ultraan myös muusta syystä B) Ennen ei ollut sitä veritestiä tarjolla joten en koe sitä nyt niin välttämättömäksi paitsi jos sit ultrasta jotain turvotusta näkyy......tiedä sit....mua vaan kammottaa liiat tutkimukset ja verikokeet.....olen vissiin hieman outo...

En ajatellut sitä veritestiä niin tärkeänä ja neuvolassakin se sivuutti sen noin vaan..... oiskohan se sit pitänyt sittenkin ottaa jos kerran väärät hälytykset on noin yleisiä..... pitääki sitten ajatella uudelleen...

Auringolle tervetuloa joukkoon ja toivotaan että kaikki sujuis hyvin! =)
 
Krokodiili
aurin-ko, jännitämme kanssasi! Parasta toivotaan!

(.) Olin tiputuksessa taasen. Kädet on aivan mustat ja turvonneet, kun suonen löytyminen on niin tuskaa ja ennestäänkin vielä oli mustelmia. Hoitaja ei löytänyt suonta vaikka yritti pistellä, päivystävä lääkäri sitten toisella yrityksellään osui oikeaan. Ehkä tuo nesteytys hetkeksi kohentaa vähän oloa, ei okseta niin paljon... saattaa olla, että menen vielä ensi viikollakin.

Kroko 17+6
 
Vadelmaunelma: IHANAA, että ainakin toisella pienellä on kaikki hyvin, ja toivotaan, että toinenkin siitä vielä kehittyy ja syke näkyisi ensi kerralla.. Jännää!!!
Kysyit tosta kaksosten odottamisesta, että mitä tunteita se on herättänyt.. En oikein edes pysty vielä sanomaan, kun en ole varmaan asiaa kunnolla sisäistänyt, mutta tunteet heittelee onnesta pelkoon. Kyllähän kaksi vauvaa kerralla on valtava urakka.. ei sitä kannata etukäteen edes kauheesti ajatella.. Mutta onnellinen kyllä olisin, jos heidät molemmat saisin.. se joka leikkiin ryhtyy , se leikin kestäköön.. Andy McCoylla oli hyvä lausahdus kerran, joka ehkä tähänkin tilanteeseen sopisi: "sun pitää varoo mitä sä toivot, sillä sä saat sen"..

Wattu: ONNEA! Hienoa, että siellä myös kaikki hyvin, eiköhän me nämä tuhruilut vielä selätetä!!!

Mulla on tuhrut pysyneet poissa 1,5 viikkoa, mutta nyt tänään taas aavitus pientä tuhrua.. ärsyttävää.. Just kun kerkee rentoutumaan hieman,niin sitten saa taas kärvistellä..

Alexandrialle: jaksamisia!! Toivotaan, että kaikki menisi hyvin, varmasti on pelottavat tunnelmat!!

Napsuneiti:
mua kanssa ärsyttää tää näin pitkä väli ultrissa. Viime viikolla oli vielä ihanan varma tunne, kun oli nähnyt sykkeet, ja jos seuraava ultra on vasta pahimmassa tapauksessa kuukauden päästä, niin miten sen kestää..

ON: tänään oli eka neuvola, eikä nyt ollut hirveän mieltä ylentävä kokemus. Jotenkin tuntui jo ahdistavalta mennä sinne neuvolaan.. kun pikkuvauvoja oli joka puolella, niillä oli siellä joku ryhmätunti.. Näiden vuosien aikana olen tullut sielultani niin lapsettomaksi, että tuntui, että en kuulu sinne.. ja pelkkiä vauvalehtiäkin vain odotushuoneessa luettavana..
Hoitaja oli melko nuori, eikä tietysti oikein tiennyt näistä lahjasolujutuista tai ivf-hoidoista mitään, ja huomasin, että hän oli jotenkin järkyttynyt, kun kuunteli meidän lapsettomuushistoriaa.. Ja sitten hän vielä pariin kertaan oikein korostetusti sanoi: JOS lapset syntyy.. Eli tuli sellainen fiilis, että hän ei usko, että tämä onnistuu, vaikka se varmaan ei ollut hänen tarkoituksensa..
Noh, joka tapauksessa, ei tullut kovin hyvä mieli siitä käynnistä.. Noh, ehkä olen nyt vaan tosi herkässä mielentilassa. Vaikea uskoa vieläkään tätä todeksi, ja nyt kun on jo viikko kulunut ultrasta, niin alkaa taas usko hiipua.. Joopa-joo..
Eiköhän tämä taas tästä..
 
Niin ja Aurinko, tervetuloa pinoon!! Jaksamisia myös sinulle, on tosi pelottava tilanne sullakin meneillään.. Josko kyseessä olisi kysta joka kipuilee, toivottavasti helpottaa kivut! Pitkä aika on odotella ensi viikkoon ultraa, koita jaksaa!! Pidän sulle ja pikkuiselle peukkuja!!!
 
Heippa pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille =)

Maanantaina oli varhaisultra tai oikeastaan se olisi ollut tänään, mutta aikaistin kun olin "näkevinäni" jotain punaista maanantaina valkovuodon seassa ja paniikkihan siitä syntyi. Ultrassa kuitenkin oli pieni rakas, jolla sydän sykki :heart: Oli kyllä niin ihanaa nähdä se syke... Tämä kun kuitenkin on jo neljäs raskaus ja aiemmin en ole tuota ihanuutta vielä todistanut. Mutta mieli alkaa tehdä jo tepposiaan ja sitä miettii, et niinköhän siellä enää on sykettä :| Parempi yrittää vain ajatella positiivisesti...

Mulla muuten syy tuohon punaisen mahdolliseen näkymiseen löytyi kohdunsuulta. Lekuri löysi sieltä kaksi pientä polyyppiä, jotka saattavat aiheuttaa runsastakin vuotoa tämän raskauden aikana... Joten säikytyksiä saattaa tulla lisää. Ja tietty seksi lisää tuota vuotomahdollisuutta noista polyypeista ja nyt en sitten uskalla oikein seksiäkään harrastella... Sanoin miehelle, et seuraavaa ultraa edeltävänä päivänä saatat saada :LOL:

Neuvolankin varasin ja se olisi sitten ens viikon perjantaina. VL:n lääkäri laittoi jo lähetteen np-ultraankin NKL:lle, joten odotellaan kirjettä milloin ultraan taas pääsisi. Voisin mennä vaikka jo huomenna :D En todella tiedä miten selviän kuukauden seuraavaa ultraa odottaessa...

Valma 7+2
 
vilhelmiina72: no johan oli neuvolan"täti"!! :eek: Inhottava kokemus.Toivottavasti se hoitaja vaihtuu ensi käynnillä! Mulla kans kerran neuvolassa se neuvolan nuori tyttö ihmetteli että "mikä on ivf?" siinä vaiheessa en tuntenut olevani kauhean osaavissa käsissä...

aurin-ko: tervetuloa!Ja täällä piinaillaan yhdessä sun kanssa!Toivotaan että ensi ultrassa näkyisi sitten syke :heart:

krokodiili: olen pahoillani :hug: toivottavasti tuo huonovointisuus loppuu eikä kestäisi koko raskausaikaa. Varmasti hyvin rankkaa fyysisesti mutta myös henkisesti.Jaksamista!

Oma napa:hcg oli eilen 4700(en muista kymmenyksiä ) ja viikkoja olis siis kai pitäny olla se 5+2. Hoitajan mukaan hyvin noussu mutta mun omien laskujen mukaan se ei ihan täysin ole joka toinen päivä tuplaantunut kun testipäivän hcg oli 291.Ultraa en saanut yhtään aikaisemmin vaan pitää odottaa sinne viikolle 8+ :kieh: Edelleen olen sitä mieltä että yksityiselle menen 7 viikolla jolloinka pitäis sykkeen näkyä jos sellaista näkyy.Saanpahan tiedon suuntaan tai toiseen ja mielenrauhan edes viikkoa aiemmin. Vuotoa ei ole ollut kovinkaan paljoa.Pikkasta tuhrua vessapaperiin jää.Eilen tuli kerran kirkasta verta paperiin lugesteronin jälkeen. Voi kun omistaisi kristallipallon!

Tuntuu muuten että nää tuhrutteluongelmat on enemmänkin lapsettomuuspuolen odottajien ongelmia. Ei noissa normaalisti alkunsa saaneissa raskauksissa ole tuhrutteluja.Se on joko tai. Altistaakohan nää hurjat hormonit ja toimenpiteet jotenkin enemmin?

Alex 5+3?
 
Heippa

Plussaa tuli viikko sitten 4.IVF/ICSI:n jälkeen, oli yksi PAS välissä myös, josta keskenmeno viime keväänä. En vielä uskalla mihinkään pinoon pompata, sen verran vainoharhainen näköjään olen.

Tulinkin kysymään kun täällä sitä tietoa varmaan on, että meille siirrettiin kaksi alkiota ja miulla ei ole ollut minkäänlaista vuotoa, niin siis onko siellä ne molemmat alkiot nyt vielä tallessa? Vai voiko toinen "kuihtua" ilman vuotoa? Siis onko molemmat automaattisesti kiinnittyneet jos ei tule vuotoa?

Alexsanrdia: Olen sivusilmällä seurannut sun koettelemuksia, mä todella toivon kädet ristissä että nyt sun pikkuinen pitää oikein lujasti kiinni. Ultraan odottaminen on tuskallisen pitkäveteistä.

Hope79 5+3

 
Hei!
Laitan nopsasti minunkin kuulumiset.
Eilisen veritestistä sain siten plussan! :)
Hcg oli 272, mikä ilmeisesti ihan hyvä tälle ajalle.

Mulla olisi taasen pari kysymystä teille kokeneille, jos saanen? :ashamed:
Mulla siis IVF ja hoitaja sanoi, että luget voi lopettaa heti.
Juttelin tänään hänen kanssaan, kun jotenkin pelottaa niistä luopua. Sanoi että voi vielä jatkaa ja vähentää pikkuhiljaa vaikka avatun satsin loppuun. Se mikä mua täs kummastuttaa on se, että eihän meil välttämättä ole sitä keltrauhasta, kun on punktio tehty. Jossain sanottiin muistaakseni, että sitä tulee istukasta 7 viikosta eteenpäin.
Miten teille on sanottu ja miten toimineet? Jotenkin se pelottaa, että jos ei olekaan omasta takaa vielä tarpeeks sitä pitämässä limakalvoa yllä...

Toinen kyssäri olis sellanen, että millon te olette ilmoittautuneet omaan neuvolaan?
Mittaako ne siellä jossain vaiheessa uudestaan tuon hcg:n?

Nyt yritän ottaa iisisti seuraavat kolme viikkoa ekaan ultraan ja toivotaan vaan parasta että mitään ikävää ei käy. Kun ei niille itse voi mitään!
Ihanaa syksyä odottajille!!! :heart:
 
Tervehdys Naiset! Loppuviikkoa mennään jo!

Tervetuloa aurin-ko! :flower: Sullahan jos on löytynyt kysta ja/tai KU, niin vuoto voi olla hyvin sieltäkin. Ja tod.näk kai onkin? Eli sulla nyt ainakin olisi selkeä syy noihin vuoteluihin, ja jos vielä toinen pikkunen oli hienosti kiinni, niin sehän se on se pää juttu.
Täällä on tullut yhdellä meistä ihan klimppejäkin vuodon mukanaja silti oli kaikki hyvin. Hyvä siis että olet täälä - vertaistukea ainakin löytyy. ;)

Krokodiili: Tuo on niin tuttua! Just sen kesä-heinäkuun ite makasin sairaalassa ja mua pisteltiin monta kertaa päivässä. Ja suurimmaksi osaksi ohi. Anestesialääkäri sen mulle sen pari kertaa sai... tosi ikävää. Mut tänään olin labrassa ja tapahtui ihme - kerralla suoneen ja ei ees sattunut! Oli vastakoulutettu nuorempi labrahoitaja - lieneenkö joitakin uusia kikkoja opetettu. :eek: Voimia sinne!

Vilhelmiina: harmi ettei neuvolan kanssa synkannut. Meillä on onni saada ihana täti (mutta joo, myönsi ettei hänkään tiennyt mitään hoidoista eikä siitä, mikä on hyperstimulaatio. Siitä toipumista kun pitää mulla seurata!). Varmaan kyse oli molemmista - eli että täti oli tahditon ja että olet herkässä tilassa. Mie ainakin oon. Ärsyynnyn aavistuksen helpommin vaikkaolen lauhkea luonne ja henkisesti aina ollut luiiankin tasapanoinen (meditoija-tyyppiä). Ja itkettää helpommin ja ehkä loukkaannunkin helpommin. Kun noita tunteita ei oikein ennen ees ollut.

Valmalla aivan ihania ultrakuulumisia! Onneksi selvisi etukäteen tuo vuotelunkin tekijä, niin ei tarvitse hyppiä seinille jos sattuu punaista kiikariin. Mut me ollaan kanssa selibaatissa. Johtuen miun kroonisesta VTI-taipumuksista seksin yhteydessä. En halua ottaa siihen estolääkitystä, niin ollaan kokonaan ilman. Kerran harrasteltu raskauden aikana, silloin selvisin säikähdyksellä mut söin karpaloa ja puolukoita ihan hirveän määrän.

Alexandria: Tuo siun HCG on silti tosi huima! Mulla se oli ehkä kolminumeroinen luku tuossa vaiheessa viime raskaudessa ja sekin kuulema riitti. Kyllä sulla raskaus käynnissä on - tuota hormonia ei muuten erittyisi. Eli sikäli sinuna rauhottuisin, vaikka kyllähän se ultra sitten "kruunaa" raskauden alkaneeksi. Niin mulla ainakin meni.

Hopelle myös lämpimästi tervetuloa! Ihan kirjoille saa tulla kun siltä tuntuu. Täällä on lapsettomuutta jokaisella taustalla ja siksi nuo tuntemukset tuttuja meille kaikille.
Ja alkiohan ei näy vuotona jos se tulee pois. Hedelmöittyneitä alkioita valuu naisen tietämättä pois vaikak kuinka monia elämän aikana. :) Se vaan jää lillumaan sinne kadoksiin tai tulee sitten pois kun kuukautiset alkaa (jos ei olisi raskaana).

Minä: Mulla oli IHANA AAMU! Olin np-ultrassa ja meillä on kuulema todella aktiivinen vauva. Siellä se venytteli itseään suoraksi ja potki. Pitkät jalat on! Isältään perinyt. Ja nyrkkejä takoi vedessä - viisi sormea molemmissa käsissä. Varpaitakin oli kaikki. Sydän oli vahva, virtsarakko, selkäydin, aivot, kaikki kehittynyt jopa paremmin kuin hyvin - koska vauva siis on kahdesta aiemmasta ultrasta poiketen nyt kirinyt ohi "käyriltä" ja vastaa jo rv13 kokoa. :D
Miun mielestä vauva jo näytti pojalta. Mutta en silti hautaa tyttöunelmiakaan vielä. Molempi enempikin kun tervetullut!
Saatiin tosi paljon kuvia mukaan ja nyt lähetän äidilleni yhden. Se saa varmaan jonkun kohtauksen. :D
Pikkunen ei ollut kovin yhteistyökykyinen kun ensin liikuskeli liikaa, sit alkoi vetämään hirsiä eikä halunnut enää liikkua. Tykkäs nojailla kohdun seinään istuvassa asennossa, ja niskapoimun mittaukseen tarvittas parempi asento. Saatiin se kyllä vaivoin mitattua ja oli ihan hyvä, eli joka mittauksella jäi alle sen kolmen millin, kuten pitääkin. :heart:
Verikokeessa kävin myös ja sekin oli kivaa! :eek:

- Bee ja hienosti kasvanut Ee rv 11+5 (LA:ta ei kuitenkaan nyt vaihdettu vielä aikaisemmaksi)
 
Ripe:Onnittelut plussasta!! :flower: Noista lugeista, mulle hoitaja sanoi että lugeja ja zumenoneja (mulle tehtiin lääkkäällinen pas) jatketaan ultraan asti samanlailla ja sitten lopetetaan vähitellen. Mulla se ultra on rv7+1. Taitaa olla eri käytäntöjä tässä asiassa, olen kyllä ennenkin kuullut että on käsketty lopettamaan plussaan.
 
Ripe mullakin loppu luget heti plussasta ja oli tuoresiirto. Jostain luin, että ainoastaan lääkkeellinen pas on sellainen, missä lugejen jatkaminen on välttämätöntä, koska silloin ei ole tapahtunut ovulaatiota. Samassa keskustelussa oli lääkärin kommentti, että kymmenen päivää punktiosta on kriittistä aikaa tukilääkitykselle. Keltarauhanen ei tuolloin toimi vielä normaalisti, mutta tämän jälkeen ei ole todisteita siitä, että tukilääkityksen lopettaminen tai jatkaminen vaikuttaisi mitenkään tulokseen. Itse jatkoin muutaman päivän vielä testipäivän jälkeen ja vähentelin annosta pikkuhiljaa. Täytyy myöntää, että lääkkeen lopettamisen jälkeen värikoodien etsiminen alkkareista paheni...

Valma
 
Mulla kans on semmonen ohje, että luget 3xpv rv7+1 asti eli ultraan ja sen jälkeen vähitellen aletaan vähentää. Jännä kun jotkut voivat lopettaa jos positiiviseen testiin, käytännöt vaihtelee. Muistelen kyllä että jossain lukikin, että lugesteronien teho on aika kyseenalainen, tiedä sit.
Minun on tosi vaikee uskoo, että olisin vielä raskaana. Olen kyllä seurannu aktiivisesti teidän kirjoittelua ja liiankin aktiivisesti nuita keskenmenopalstoja. Tänään siis 5+3 päivä menossa. pp13 oli se hcg:n mittaus ja se oli silloin 171. Yritin saada itselleni uutta mittausta, mut ei niitä julkisella puolella, ainakaan meillä, saa. TÄytys kuulema vaan luottaa siihen,että on raskaana. Miten voi luottaa kun olo tuntuu melkein normaalilta. Rinnat nyt on normaalia isommat ja välillä on tosi tosi tosi lievää etovaa oloa, mutta ei muuta. Alavatsa ehkä hieman normaalia kovempi ja välillä on tietysti ihan lievästi alavatsaa ja selkää juilinut.Mutta siinäpä ne oireet onkin. Olisin halunnu sen mittauksen,että en olis turhaan niitä lugesteroneja käyttänyt ja olisin saanut jotain osviittaa missä mennään. Jos tämä onkin joku keskeytynyt keskenmeno, siinähän ei vuotoa tulekkaan. Tai sitten se tuulimuna. Kohdunulkoiseen en usko, kun ei kipuja oo.
Mutta nauti tässä nyt sitten raskauden riemusta :'(
 
Pohtijatar: halusin sulle kertoa, että mulla on TÄYSIN oireeton raskaus. Ei ole mitään arkoja tissejä tai selkäkipuja tai alavatsanippailuja tai etomista. Ei yhtään mitään!
Tänäänkin ultrassa kun kätilö kysyi kuinka voin, sanoin että liian hyvin, koska olen joka kerta empinyt että olenko raskaana ollenkaan. Mutta kuulun kuulema "onnekkaisiin" ja vauva on voinut aina "paremmin kuin hyvin". Eli sykkeet näkyi aiemmin kuin normirajoissa, samoin ruskuaispussi hävisi, ja nyt lapsi kehittynyt jo niin paljon, että oli selvästi terveeksi todettavissa (toisin kuin yleensä, saatiin kuvattua jo sisäelimetkin täydellisesti). Eli se etominen ei ole määre sille kuinka hyvin raskaus sujuu - päinvastoin. Kun ei ole etomista, olen voinut varmistaa että lapsi saa juuri sen parhaan mahdollisen ravinnon kehittyäkseen (siis kun syön ilman että tekee pahaa niitä munia ja kalaa ja maitoa ja reilusti yli puoli kiloa kasviksia ja hedelmiä joka päivä ). Eli tsemppaisin sinua siitä että kätilön sanoin joidenkin naisten kehot on tarkoitettu olemaan raskaana. Siksi mitään häikkää tai ongelmia ei vaan tule. Ja sekään ei ole poikkeus sen enempää kuin pahan laatuiset raskausoireet.

Minua tuo uutinen helpotti ainakin, koska viimeksi kun oireet hävisi, en ollut enää raskaana. Siksi olen ollut tähän asti vähän hädissäni tälläkin kertaa.

Krokodiili: Kiitos! :heart: On se niin ihanaa! Rakenneultra olisikin seuraava ensi kuussa. Jokos sä kävit siellä? Selvisikö vauvasta mitään uutta?

Ripelle suuret onnittelut - Mulla IVF-hoidossa luget lopetettiin plussaan (joka otettiin verestä päiviä ennen virallista testipäivää!). PAS -hoidoissa niitä tosin käytetään helpommin sinne ultraan saakka.

Toivoopi Bee
 
Hope79 Mulla viime raskaudes siirrettiin 2 ja toinen oli ultraan mennessä kadonnut ja ei mitään vuotoja ollut!

Ripelle, mulla luget lopetettiin heti plussasta ja kun epäröin sitä nin hoitaja sanoin että voin mennä vielä vanhankin ohjeen mukaan mikä olis sitten vähentäminen eli viikon verran olikohan se nyt 1+1. Ja hoito siis ICSI tuoresiirto.
 

Yhteistyössä