Huomenta Naiset! Ja oikein hyvää alkanutta viikkoa teille ja masuille!
Minä en tosiaan viikonloppuisin käy tietokoneella, koska koitan vähän vähentää tietokoneen säteilyn tuomia haittoja. Mulle tulee siitä paha olo ja säteily kun myös (kuten kaikki muukin nähtävästi) aiheuttaa keskenmenoja. Ja töissä siis istun 7-16 koneen ääressä.
Se kyllä tuntuu! Loppuviikosta on jo ihan sairas olo.
Napsun herkistyminen kuulostaa tutulta. Mie itse itkin eilen vaikka mistä. Koiraohjelma oli aika paha. Ja eläinsairaala. Mutta miun herkkä askarteluhetki oli kaikista pahin. Askartelin äidilleni synttärikorttia "Sinusta tulee mummo" -teemalla. Odotan siihen torstain np-ultran kuvan, ja laitan postiin heti torstaina. Se jotenkin herkisti. Äiti tietää kuinka paljon ja kauan tätä lasta on toivottu.
Napsulle myös turvotuksesta sanoisin, että mulla on turvotuksen ennätys kuulema (väestöliiton ja terkkarin mukaan). Eli ihan hirveä vatsa jo rv5 lähtien oli. Mutta se alkaa pienentyä nyt rv12. Turvotus siis laskee hiljalleen.
Ja sekös huolettaa kun se on ollu miun ainoa merkki raskaudesta. Muuten ei ole edelleenkään oireita, eikä niitä kai tulekaan ennen kuin ihan loppuraskaudesta.
Jannaliinin ajatukset tuntuvat hyvin myös menevän yhteen. Mie ajattelen ihan samalla tavalla! Mulla on maailman paras mies, josta tulee maailman paras isä. Ja minä olen maailman onnellisin vaimo ja onnellisesti raskaana. Lisäksi meillä on maailman kaunein koti ja ihanat kissat. :heart: Koitan myös olla kiitollinen siitä, että voin näin hyvin. Ja olen myös käyttänyt semmosta voimalausetta "lapsi vatsassa kasvaa ja voi hyvin" -ja se auttaa kyllä. Kun on vähäksi aikaa unohtanut tuon hokemisen mielessään, niin heti saapuu vähän epävarmuutta tilalle. :ashamed: Ja minä myös elän intuitioni varassa - oon tehnyt niin aina. Mut mie oonkin ihan täyshihhuli 100%. Sitä mieskin välillä naureskelee. Eilen viimeks kysy mikä tahra miun lenkkipaidassa on. Ja oli pakko myöntää että kävin halaamassa yhtä yksinäisen näköistä koivua ja se tuli siitä. :ashamed:
Uusille tulijoille kamalan paljon tervetuliaistoivotuksia! :flower: :flower: Ihanaa kun ketju kasvaa ja vertaistuki lisääntyy!
Vinksi: Ihana lekurikäynti sulla! Mulla Väestöliitosta sanottiin samaa, että oikea keskenmenoriksin raja on rv10 (ei rv12). Siihen mennessä ne tärkeimmät elimet on sen verran kehittyneet, että jos olisi elimellistä häikkää, niin menisi kesken. Sehän on tuulimunien ja kohdunulkosten lisäksi se yleisin keskenmenon syy. Siks mie uskoinkin tuon että rv10 vähenee riskit ja oonkin ollu nyt jo vähän aikaa mielestäni hiukan turvallisemmilla vesillä. :heart:
Minä: Torstain np-ultraa jännäilen ihan todella paljon! Mie oon maailman kiitollisin ja onnellisin jos ja kun näen pienen jo ihan oikeana vauvelina siellä. Lisäks oon kiitollinen siitä, että nyt on rv12 menossa ja päästään kohta neljännelle kuulle (ja kertomaan ihan läheisimmille tästä ihmeestä ). :heart:
Toivoopi Bee ja Ee 11+2